Pawlla |
|
(21.2.2011 13:36:40) http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/225788-student-zazaloval-skolu-v-presove-za-sikanu-chce-50-tisic-eur.html
"Bývalý student tvrdí, že mu na škole zasahovali do osobních práv, což vyústilo v šikanování ze strany spolužáků. Slavomír byl tzv. integrovaným žákem, protože trpí neurotickými těžkostmi. Některé činnosti nezvládal ve stejném tempu jako jeho spolužáci. „Ze začátku jsem ve škole neměl žádný problém. Ten nastal až po výměně třídní učitelky. Bez mého vědomí dala spolužákům podepsat anonymní dotazník. Týkal se mě a jejich vztahu ke mně,“ vysvětluje Slavomír.
Bývalý student tvrdí, že od vyplnění dotazníku se vztah spolužáků k němu změnil. „Dotazník naznačil spolužákům, že si ke mně mohou dovolovat cokoli. Nadávky typu debil a kretén byly běžné a od spolužačky jsem dostal facku,“ stěžuje si Slavomír.
Jo,jo je to problém,tyhle děti jsou snadný terč a přístup školy
|
Cimbur |
|
(21.2.2011 13:44:10) Možná chtěla učitelka tímto způsobem zjistit vztah dětí k tomu chlapci, ale spíš na něj nešťastně upozornila a tím se to obrátilo proti němu. Děti umí být zlé.
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 13:50:55) Ale to snad by napadlo každého,že tím upozorňuje na to,že je jiný a pokud předtím ani problém nebyl,nechápu důvod.Další faktor-je etický takový dotazník o někom?Bez jeho vědomí?Podle mě pochybila.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(21.2.2011 13:53:56) Taky to tak vidím... Minimálně to bylo nepedagogické a lidsky neslušné. Asi to myslela dobře, ale nedomyslela. Kdyby psali na paní učitelku anonymní dotazník kolegové ve sborovně, asi by z toho taky nebyla nadšená.
|
Grainne |
|
(21.2.2011 13:57:26) Nu, zažila jsem kolegyni, která nechala žáky vypracovat dotazníky na konkrétní kolegy. K čemu je poté využívala, netřeba zmiňovat.
|
|
|
|
Grainne |
|
(21.2.2011 13:52:55) Paní učitelku to mohlo napadnout. Dřív koná a až potom myslí. Takoví aktivisti, co konají v dobré víře, bez ohledu na možné následky, napáchají větší škody, než ten, kdo sice není příliš aktivní ve věci, ale řeší, co k řešení je. Ostatně - dávat dětem a nejen jim, jakékoliv dotazníky, které se týkají jiné konkrétní osoby, je nehoráznost.
|
|
Cimbur |
|
(21.2.2011 14:14:13) Já neříkám, že to byl od té ženské dobrý nápad. Jistěže nebyl. Prostě asi byla paní učitelka takový ten aktivní blbec...
|
|
|
..maya.. |
|
(21.2.2011 13:45:13) Pavli to je problém, terčem se vždy stane ten nejslabší, ten který vybočuje, ten který je mimo kolektiv...pak je tím poznamenaný do konce života
|
|
*Dorka* |
|
(21.2.2011 14:04:19) Pedagogický humanismus, optimismus, takt... Amatérské sociometrické šetření aktivní paní učitelky - ke kterému mimochodem nemá kompetence - může napáchat mnoho škody.
|
|
Roya |
|
(21.2.2011 15:40:38) Když jsem byla ve čtvrté třídě, měli jsme jet na školu v přírodě na lyže, a protože tam měli o jednu postel méně, než bylo přihlášených žáků, dala naše učitelka ve třídě hlasovat o tom, kdo ze dvou dívek, které měly v pololetí dvojku z chování, má zůstat doma - "vyhrála" jsem! Nakonec se postel našla, ale při tom hlasování mi bylo na a do a taky ...
|
štěpánkaa |
|
(21.2.2011 15:43:40) tak to je drsný. Copak nevěděli dopředu, že se dá udělat přistýlka. Něco podobného bych jako učitelka neudělala NIKDY. V podobné situaci bych rozhodla sama a nedávala bych prostor podobným chuťovkám. No, dneska by žádný ubytovatel neřekl - mám o jednu postel míŇ.
|
|
|
|
neznámá |
|
(21.2.2011 14:22:10) Přístup učitelky byl divný. Ale ať mi nikdo neříká, že jeden dotazník naprosto otočil chování spolužáků. Pochopila bych takové otočení na základní škole, ale na střední, pokud spolužáka před tím přijali mezi sebe, je to zvláštní. Ty problémy by asi měl i bez dotazníku. Už to nejsou malé, ovlinitelné děti.
|
Lili | •
|
(21.2.2011 14:31:20) Neznama, souhlas.
|
|
*Dorka* |
|
(21.2.2011 14:35:40) Mně se ten obrat spolužáků taky moc nezdá, ale těžko soudit - nevíme, jak byl "dotazník" vystavěn apod. Ale zcela zásadně mi vadí postup učitelky, ať už byla šikana jeho důsledkem nebo ne. Pokud bych zjistila, že se takovýmto způsobem řeší v třídním kolektivu za účasti třídní učitelky problematika mého dítěte, udělala bych ve škole pěkné čóro móro.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(21.2.2011 14:39:05) Myslím, že z jednoho novinového článku těžko říct, jaké měli ve třídě vztahy...
|
|
Grainne |
|
(21.2.2011 14:42:26) Jakýkoliv podnět, který upozorňuje na odlišnost a ze strany autority navíc i utvrzuje, může šikanu spustit. To, co je jakoby pod povrchem, neprovokativní, je naráz vytaženo a hozeno v plen. To je velký malér, poskytnout takový podnět "stádu". Kdyby učitelka byla schopná poté situaci zvládat a dále výchovně pracovat, bylo by to o něčem jiném, ale to by (snad) mohl zvládnout dobrý psycholog, ale v tomto případě zoufalý amatérismus aktivního blba.
|
|
Jarka | •
|
(21.2.2011 15:39:28) Vždyť to v tom článku je. Problémy se spolužáky měl a učitelka se anonymním dotazníkem snažila dopátrat, proč je má a co se s tím dá dělat.
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 16:31:09) „Ze začátku jsem ve škole neměl žádný problém. Ten nastal až po výměně třídní učitelky. Bez mého vědomí dala spolužákům podepsat anonymní dotazník. Týkal se mě a jejich vztahu ke mně,“ vysvětluje Slavomír.
Neměl problém.
|
Jarka | •
|
(21.2.2011 17:16:28) No a učitelka to vidí jinak:
Podle třídní učitelky se jedná o nedorozumění. „Je pravda, že žáci se ke Slavomírovi anonymně vyjadřovali, ale potřebovala jsem si vytvořit obraz o tom, jak ho vnímají. OBJEVILO SE TOTIŽ NĚKOLIK KONFLIKTŮ MEZI NÍM A SPOLUŽÁKY,“ říká učitelka. Pedagožka je přesvědčena, že nekonala protizákonně.
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 17:20:14) Jarko,problémy přišly s výměnnou učitelky,ale je strašné,že Ti to příjde normální...
|
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 17:32:12) A jako mimochodem,pokud má někdo několik konfliktů se spolužáky(ovšem jestli!),to se řeší dotazníkem o dotyčném bez jeho vědomí?To slyším poprvé,ale no jo vastně on je integrovaný,že?Ach jo
|
štěpánkaa |
|
(21.2.2011 18:15:54) Pawlo 1. nevíš vůbec co bylo v tom dotazníku ani to, zda byl vytvořen psychologewm a k čemu měl posloužit. 2. učitelka tvrdí, že dotazníka dala až poté co proběhlo několik konfliktů mezi studenty, žák tvrdí, že potíže začaly až po dotazníku. 3. vyjádření je čistě subjektivní a jistě se shodneme, že prblémy se měly řešit hned a ne že se na radu advokáta - otce dotčeného žáka nechají až po maturitě. To může (bohužel) vygradovat každá prkotina. A nevíme, zda zde šlo o prkotiny nebo ne, četli jsme nej, jak to vníá ten kluk. 4. student dostal facku od spolužačky. Ano, taky jsem dala párkrát facku spolužákovi, vždy to byla reakce na nevhodné chování z jeho strany. Vůbes nevíme, jak to vidí spolužáci. Dokud nebudeme znát vyjádření více zúčastněných, nelze si učinit objektivní názor. Mě poněkud vadí zejména bod 3. Kdyby mé dítě tak trpělo ve škole, řešila bych to hned a ne že bych pak chtěla finanční odškodnění od školy.
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 18:41:21)
Štěpánko, 1)Nemusím vědět co bylo v dotazníku,když to bylo o někom bez jeho vědomí,to prostě košer není. 2)Ty jsi konflikty mezi žáky někdy takto řešila?Jestli ne,tak proto že nikdy ke konfliktům nedošlo? 3)S tímhle bodem souhlasím,řešila bych to hned,ovšem pokud za první učitelky bylo vše o.k,měli zřejmě rodiče ke škole ještě důvěru. 4)To doufám nemyslíš vážně,že mi jako učitelka tohle napíšeš,je facka a facka,to je stejný argument jako,že šikana není a my jsme se taky kdysi rvali.
|
štěpánkaa |
|
(21.2.2011 18:54:27) Pawlo, 1. že bez jeho vědomí tvrdí on, zda tam byly otázky na něj, nemůže vědět vůbec, když ten dotazník neviděl. J e možné, že zrovna chybě, že.... 2. ano, dávali jsme ve škole dotazníky sestavené psycholožkou, ano, bylo to kvůli problémovým dětem. Pamatuju si, že někdy jsem je i zadávala, tzn. rozdám papíry, počkám až děti vyplní vyberu - předám psycholožce, která se třídou pracuje. Jedna psycholožka nemůže zadávat najednou v x třídách. 3. zde se shodujeme, já tam vidím snahu vytřískat prachy, ne řešit, že se synovi něco stalo 4. tímto bodem jsem chtěla sdělit, že nebyla slyšena druhá strana. Jistěže facka není argument, ale přesto by bylo dobré slyšet, co si o tom konfliktu myslí a jak ho vidí spolužačka. Nevím proč se tu hádáme. Článek je napsaný z hlediska poškozeného, až bude někde hledisko spolužáků, dej vědět, pak si utvořím názor. Teď ho nemám, mám málo informací.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra Neomi | •
|
(21.2.2011 14:49:01) Zajímalo by mě, jak dotazník mohl naznačit žákům, že si ke spolužákovi mohou dovolit cokoli? Připadá mi to absurdní. Hendikepovaný byl i před tím, na tom se nic nezměnilo, těžko si toho dříve nevšimli.
|
|
štěpánkaa |
|
(21.2.2011 15:06:30) je to nějaké celé divné, připadá mi, že na jakýkoliv úsudek o situaci je ve článku málo informací. Žák může mít pravdu, může si ale také namlouvat něco, co není pravda. Neumím se dle sděleného rozhodnout ani jak to bylo, natož kdo pochybil a zda bylo tomuto žáku ublíženo. možná ano, možná ne. nechápu, jak se mohl vztak STŘEDOŠKOLÁKŮ změnit po nějakém dotazníku
|
Petra Neomi | •
|
(21.2.2011 15:13:19) No jistě, je to tak kusé, že se tam ve skutečnosti mohlo stát v podstatě cokoli.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(21.2.2011 15:33:36) Ale tak jo, já si to celkem představit umím. Byla tam nějaká stupidně formulovaná otázka, nějakej vtipálek se toho chytil, začal si z toho dělat srandu a nějaký ten blábol z dotazníku předhazovat klukovi, ostatní se přidali. Kluk zareagoval tak, že je to povzbudilo, a už to jelo.
Jasně, kdyby to byl kamarád a oblíbenej spolužák, tak se mu to asi nestane, ale bejt integrovanej a neoblíbenej asi nebude zas žádná věda.
|
Petra Neomi | •
|
(21.2.2011 16:30:06) No já nevím, nejsou to malé děti...
|
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 16:43:11) Ale podle mě je úplně jedno,jak to bylo formulované.Prostě najednou je dotazník o někom,kdo o tom vůbec neví.Takže řečeno už nemusí být nic,jasně tím dává učitelka najevo,že očekává,že problém je nebo bude.A na jakém základě je to jenom o tom hochovi?Na základě postižení?Protože problémy může mít každý,takže tím ho diskriminuje a jasně ukazuje-on je jiný-pozor.A děcka,které předtím byly od jiné učitelky zvyklé,že s ním jedná stejně,najednou vidí,že asi tak přirozené to není,když se o tom zakládají dotazníky.
|
|
|
|
Tvoje horší já |
|
(21.2.2011 18:20:19) Pawllo, pokud vím, takové dotazníky se používají až po tom, co nějaký problém nastane. Většinou na popud psychologa nebo PPP. Nebo oni to šetření i sami provádí. A takové šetření se provede vždy ve více třídách ve škole najednou, aby to nevzbudilo podezření. Článek je celý trošku divný.
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 18:46:01) Buchlovanko,píšeš ve více třídách najednou,je to tedy dotazník konkrétní o jednom člověku nebo obecný o vztazích mezi studenty,tzn.otázky jako:"s kým si rád povídáš?" nebo "povídáš si rád s Frantou Omáčkou?".Protože v prvním případě je to o.k,kdežto v tom druhém přímo upozorňuješ na konkrétního jednotlivce a pak i Ti co problém nemají na nějaký příjdou.
|
|
Pawlla |
|
(21.2.2011 18:53:37) Článek je pro někoho asi divný,ale já po tom všem co už jsem zažila věřím a doufám,že peníze vysoudí,aby si školy konečně uvědomily,že integrované děti,jsou plnohodnotné děti,které mají stejná práva a ne "ti postižení,co můžou být rádi,že se neučí ve sklepě a můžou chodit na obědy."Doslovná citace jednoho ředitele nejmenované školy.
|
štěpánkaa |
|
(21.2.2011 18:56:41) Pawlo, já chápu, že se na to díváš subjektivně. Ale zkus si vzpomenout na i zde na rodině popsané případy, kdy studentky nařkly pedagoga ze sex.obtěžování, atd.... Vidíš asi rudě, ale znovu opakuju - ve článku je málo informací. Pozor, neříkám, že je vše OK, ale neříkám ani, že škola něco zvorala. pROSTĚ NEVÍM.
|
|
|
|
Dana | •
|
(24.2.2011 22:40:40) Dotazník je asi hovadina, ale to, že upozornila na jeho nedostatky a spustila tak šikanu...? Vždyť když je ve třídě dítě s handicapem, má úlevu, jiný přístup, tak by učitelka měla ostatním vysvětlit, proč se k němu chová jinak. Jinak si děti myslí, že je to nespravedlivé, a proto ho nemají rádi. Když jim řekne, on má handicap, on má tuhle diagnozu a vhodně jim to vysvětlí, tak proč by ho měli středoškoláci šikanovat?
|
|
|