Terinka4444 |
|
(2.3.2011 16:15:04) Ahoj, jdu zase s dotazem. Jedna velmi šikovná paní řidička mi nabourala stojící zaparkované auto, prostě narazila neuvěřitelnou rychlostí kolmo do boku mého auta,které stálo zaparkované na hlavní silnici u kraje za parkovací čárou a ona se z kolmé vedlejší silnice vyřítila a práskla to do mě, jsou zrušené dveře, blatník a prý hnuté kolo. Auto je necelé 4 roky staré, ale jezdíme dost, má najeto 200.000km. Měli jsme auto přistavit do autorizovaného servisu, tam vyčíslili škodu asi na 75.000,-, ale pojišťovna z povinného ručení viníka odmítá zaplatit 30%, že je to amortizace dílů, protože auto má hodně najeto. Takže mě nabourali stojící auto, a aby vůbec začali s opravou, už dopředu musím počítat, že zaplatím 15-20.000,- škodu. Prý s tím nejde hnout, oni to celé neuhradí a autoservis nám auto nevydá, dokud to nezaplatím. Může si tohle pojišťovna, konkrétně v tomto případě Generali vůbec dovolit? Jak já k tomu přijdu? Máte někdo zkušenost, co s tím?
|
Kratochvíle |
|
(2.3.2011 16:24:05) Mámem bohužel stejnou zkušenost - také Generali. Nezaviněná škoda a platili jsme 6000,-.
|
|
Raduza |
|
(2.3.2011 16:25:57) Zkus se zeptat jaká by byla cena podle rozpočtu. Jestli by vám to někdo neopravil levněji.
|
Terinka4444 |
|
(2.3.2011 17:22:09) To jo, to zkusíme, zítra přijede likvidátor, ale rovnou nám bylo řečeno, že stejně nedostaneme adekvátní částku, že podle rozpočtu je to ještě méně výhodné, tak uvidím, přímo na pojišťovně do telefonu mi řekli, že co bych chtěla nové díly do starého keplu, rok výroby 2007, ať si nechám udělat rozpočet a seženu si díly levně na vrakárně a nenechávám si auto vozit do značkového servisu.A jestli si prý trvám na kvalitě, tak si to holt musím zaplatit. Já se ještě nevzpamatovala, to je úroveňauto v pr.... za 14 dní mám jet na dovolenou, nedostanu se ani z vesnice, u nás bez auta nelze nic, jednají se mnou jako s krávou a jediný co jsem udělala, že jsem zaparkovala auto na parkovišti před školkouještě mi řekli, že mi to uhradí z mojí havarijní pojistky a když jsem řekla, že ji nemám, no tak to už jsem byla za úplnýho asociála.
|
|
|
Maggi + 2 |
|
(2.3.2011 16:41:42) Zkuste to nechat proplatit z vaší havarijní pojistky a následně vymáhat po viníkovi. Nás takhle vytlačil pán ze silnice (nedal přednost z vedlejší, my skončili v příkopě, já těhotná ...). Jeho pojišťovna nám uznala spoluvinu (prý jsme tam neměli v daný moment jet ... ), dali jsme to právníkovi, dohodli jsme se s viníkem, zaplatil. Pán samozřejmě nepočítal, že by pojišťovna odmítla zaplatit, okamžitě změnil pojišťovnu (to jsou ty levné pojistky - ušetříte na pojistném, ale pak vás to vyjde dráž). Pán sám uznal vinu, být přivolaní policajti, vyšlo by ho to dráž.
|
|
Raduza |
|
(2.3.2011 16:46:48) Teď ještě přemýšlím, že v servisu to vlastně uvedou v předešlý stav a žádná amortizace by se počítat neměla. Měli by zaplatit všechno. Co takhle dopisek s hlavičkou právníka? Soudní spor by je vyšel mnohem dráž.
|
|
Ála+3 |
|
(2.3.2011 16:52:56) Teri, zkušenost mám úplně stejnou, je to strašně nespravedlivé, tenkrát jsem z toho dostala málem infarkt. Bohužel to tak asi je
|
Terinka4444 |
|
(2.3.2011 17:23:24) Viď, já jsem tak vzteklá, že ....že ani nemůžu napsat jak.
|
|
|
HelenaPa |
|
(2.3.2011 16:54:14) Amortizace se počítá jen z ceny dílů, ne z ceny práce,ne? Takže By to měl být jen podíl ceny dílů. Ale taky mi to přijde nefér. Obrátila bych se na majitele vozu a požadovalal vrácení vozidla do původního stavu. Klidně za cenu starých náhradních dílů.
Ještě mě napadá varianta - pojišťovna nedá cca 15000, tak je požadovat po majiteli auta.
|
Želvička78 |
|
(2.3.2011 17:07:48) Taky bych je požadovala po paní, co bourala.
|
Terinka4444 |
|
(2.3.2011 17:15:30) Je to sranda, já jsem vzteky bez sebe, její manžel, a zároveň majitel vozidla, je právník, už jsem s nimi mluvila, prý je to nezajímá, má to hradit pojišťovna, oni už si své pokuty prý zaplatili. Jsem z toho na nervy, ani ty peníze momntálně nemám.
|
Albar |
|
(2.3.2011 18:14:15) Terinko, je mi líto, co se ti stalo. Nás takhle vloni nabourali dvakrát a potřetí to auto manžel naboural sám Amortizace se počítá jen z náhradních dílů, veškeré práce jsou plně placené. Taky jsem přemýšlela, jestli má cenu to z prvního viníka nějak páčit, ale vzhledem k tomu, že neměl ani zaplacené povinné ručení a šlo "o jen 5000" , tak jsme to vzdali. A jen pro zajímavost, máme auto z roku 2001 a odečet na amortizaci nám dělal taky 30%, najeto přes sto tisíc, viník byl u ČP
|
|
|
|
|
domenica |
|
(2.3.2011 17:56:20) Nevim, jestli by to slo takto zpetne, ale co zavolat nehoda.cz? Pokud jsem to dobre pochopila, oni prave jdou po pojistovnach, aby plnili a veskere naklady vymahahji po nich. Ale nevim, jestli ted neni pozde, ale rozhodne to zkus. A pripojisteni DAS? To nejste? To by totiz taky melo zabrat na takove situace...ale osobni zkusesot nemam, jen z doslechu, ze oboji hodne pomohou, pokud je takhle clovek u nezavinene nehody obeti.
|
berunka,M+M 11/04,M 01/08 |
|
(2.3.2011 18:44:03) Jo, jo. Volat nehoda.cz. Taky jsme se o nich dozvěděli až asi 14 dní po bouračce. Zavolali jsme, přivezli nám náhradní auto zdarma a s pojišťovnou vše vyřídili. O nic jsme se nestarali a pojišťovna nám vyplatila vše.
|
domenica |
|
(2.3.2011 19:15:45) Barunko, doplatili Vam to zpetne? Tak to je fakt dobry vedet.
|
berunka,M+M 11/04,M 01/08 |
|
(2.3.2011 20:20:29) No vyplatili všechno najednou. Za těch 14 dní, nebyli schopní z pojišťovny poslat likvidátora, takže až se do toho vložila nehoda.cz, tak se začalo něco dít. Auto nám opravili a my neplatili ani korunu. A to v autorizovaném servisu. Auto bylo staré asi 4 roky a najeto tak 90000 km.
|
|
|
|
|
¨Lenka Nová | •
|
(2.3.2011 18:28:31) Měli jsme to samé, nacouval do mě kretén na kruháči (nikdo jinej než kretén nemůže na kruháči couvat) po amortizaci jsme dopláceli cca pět tisíc z pětadvacetitisícový škody:-(((
|
Adra |
|
(2.3.2011 19:03:58) Ahoj, taky jsme řešili, u nás to dělalo asi 30000 co jsme si měli doplatit po tom co do nás vlítnul jeden blbec zezadu Naštěstí máme ještě pojistku DAS, ti to zaplatili za nás a vymohli si to na viníkově pojišťovně (Alianz). Je to svinstvo, tyhle pojišťovny... Co si zkusit sehnat vlastní součástky na vrakáči?
|
|
Terinka4444 |
|
(2.3.2011 19:23:34) To je k vzteku, viď? Nic neuděláš a platíš, nechápu, co to je v téhle republice za zákony. Pokud pojišťovna nezaplatí celé a vina je plně na tom druhém, mělo by to být tak, že ten rozdíl doplatí ten viník, ne? Proč já mám platit za to, že je někdo hovado?
|
|
|
Inka | •
|
(2.3.2011 19:30:01) My si nechali vyplatit peníze a opravu si zařídili sami a vždycky nám ještě zbylo.
|
|
Miri30 |
|
(2.3.2011 19:34:24) Ano, je to tak. Bohužel mají oporu v zákoně a předpisech, není to jen Generali pojišťovana. Můžeš zkusit vymáhat zbytek částky na základě toho, že by věc měla být uvedena do původního stavu, můžeš to vymáhat na viníkovi nehody, ale pochybuji, že to zvládneš sama, velice doporučuji právníka. Já jsem takto řešila pojistnou událost před koncem roku. Na radu právníka jsem podnikla nějaké kroky, díky kterým jsem získala dalších asi 10% z ceny, ale stálo mě to spoustu úsilí, nervů a telefonů. Dále už bych musela jít do žaloby a to jsem nechtěla absolvovat, když jsem si srovnala částku, kterou jsem prodělala s předpokládaným časem, který bych tomu musela dále věnovat. Je ale pravda, že já měla celkovou škodu nižší, auto bylo starší. Jo a mmch, jednalo se o Kooperativu.
|
|
Paulis |
|
(2.3.2011 19:52:23) Ano, mám tu samou zkušenost naopak s Allianz. Paní mi tam vletěla na dálnici. Její vina prokázaná. Oprava mne stála 60 000,-, pojišťovna zaplatila něco málo přes 30. Něco mi neuznali vůbec, třeba prasklé přední sklo. Nejvíce mi sundali na laku - byla to metalíza.
|
|
X E N A |
|
(2.3.2011 20:21:53) To máš ještě dobrý, nám Česká pojišťovna nezaplatila nic u nezaviněný autonehody. Museli jsme to tahat z viníka občansko-právní cestou.
Já vám povím, to je kvalitka ty pojišťovny, když to tak čtu.
|
|
Dana |
|
(2.3.2011 20:23:50) Nám se stalo něco podobného. Opilý řidič nám před barákem zrušil celou levou stranu zaparkovaného auta. Naštěstí jsme si viníka našli a na policii se k tomu přiznal. Měl taky levnou pojišťovnu (Česká podnikatelská), ale určitě se nesmí brát v potaz amortizaci vozidla. Něco jiného je, když je vozidlo na odpis. To opravdu proplatí reálnou cenu vozu dle tabulek. Pojišťovna nám proplatila téměř celou opravu v autorizovaném servisu - 60.000,-, tedy kromě držáku předního světlometu, který jsme měli už jednou svařovaný, jelikož nám někdo do auta při parkování zacouval. Policajt nám řekl, že to máme vymáhat po viníkovi. Nový stál 6500,- a oprava stála 300,-, tak jsme to nechali. Neměla jsem v úmyslu se s ním setkat a pak se handrkovat o 3 stovky. Rozhodně bys neměla platit z havarijního pojištění.
|
Jakarta |
|
(2.3.2011 20:45:49) Možná ti pomůže pročíst si část právní poradenství - vyřešené případy
http://www.pomocposkozenym.cz/pravni-poradenstvi
Kdysi jsem na tenhle odkaz narazila, bohužel jsme v minulosti taky doplatili na neznalost a pojišťovna nám u totálky způsobené cizí vinou také na zaparkovaném vozidle zaplatila jen část peněz. Hodně zdaru.
|
Gajka + 2 |
|
(2.3.2011 20:59:34) Zkušenosti s firemními auty - máme jich více, takže zkušeností dost: jedna z možností, jak se tomuto vyhnout (nezákonná) je domluvit se servisem, že tu cenu navýší o tolik, aby i když se jim zaplatí jen 70% tak to pokryje ty náklady např. tím že místo nových dílů dají např. použité - nejde ve značkovém servisu,ale jen přes známé. Další možnost je doplatit si zbytek ze své havarijní pojistky - sice pryč bonus, ale vyjde to lépe než doplácet vše. Poslední možnost je vymáhat to po škůdci tj. viníkovi - nám se to jednou podařilo jen díky tomu, že ten dotyčný měl služební auto a ta firma byla dost velká a polostátní a bez problémů to uhradili. Byla to ale hromadná nehoda, vše zadokumentováno - policie, hasiči atp. Jinak z osobního života to mám od mamky mé kamarádky, tak takhle doplácela 15 tis a po viníkovi se jich nedomohla, na žalobu neměla nervy.
|
|
|
|
zerat |
|
(2.3.2011 22:12:08) Tak koukám, že my jsme ještě dopadli dobře s Directem. Sice manžel několikrát volal přímo s ředitelem týhle pojišťovny a vysvětloval mu, že sice auto máme 7 let, ale někdo nám vlítl do zaparkovaného auta... + postavil se za nás i náš autorizovaný servis Škoda a rozhodně odmítl opravovat poničené plechy... a pojišťovna nakonec proplatila 100% opravu v ceně 50 000 Kč. Známým zrušil auto nějaký blbec v silném autě na dálnici- defakto jim projel deset let starou Octávií a hooodně zajetou (firemní auto, takže km nepočitatelně). Navštívili několik likvidátorů nevím jaké pojišťovny a až třetí řekl, že díky nadstandartní výbavě(klimatizace, pískovaní, medvěd blok...) auta, auto za cenu 100 000 Kč opravit. Takže taky jim vše pojišťovna uhradila. Asi hraje opravdu roli i jaké auto je nabourané není to jen o najetých km, protože i naše auto mělo pískovaná skla, klimatizaci, construkt, tajné tlačítko...
|
|
AVET |
|
(2.3.2011 23:22:20) Zkušenosti mám takové, že se rozhodně odvolej v souvislosti se stářím vozidla. V podstatě poškozené díly nemají co dočinění s najetými kilometry. Kdyby sis opravovala něco v souvislosti s motorem atd, neměla bys šanci, takhle ji máš a velikou. Jinak pro příště, vždy je nejlepší se obrátit na smluvní servis dané pojištovny, i třeba neauorizovaný, ale bude zaplaceno vše. Ačkoliv nevím, jak o funguje u Generali.
|
|
Raduza |
|
(3.3.2011 6:53:08) Terinko, mrkni ještě na toto http://www.advokati-ohs.cz/5.pdf Měli by uhradit plnou škodu.
|
|
|