zerat |
|
(12.4.2011 9:46:21) Dcera je nemocná. Včera jsem volala její pí.uč., co děti probíraly... Dnes jsem po dceři chtěla, aby do domácí cvičné písanky trénovala písmeno "T". Školní písanku má u paní učitelky, a tak jsem chtěla procvičovat doma ve volně prodejné písance, kterou doma máme koupenou. Překvapilo mě ale, že v té volně prodejné písance se písmeno "T" píše ta základní nožka od shora dolů(já ji mám zafixovanou a celý život psací "T" píšu od spodu nahoru) a potom klasicky stříška. Nerada bych to dceru naučila špatně. Jak to prosím teda má být? Opravdu od shora dolů? Děkuji
|
FialoFka |
|
(12.4.2011 9:48:28) Jj, shora dolů :)
|
|
Ori_on |
|
(12.4.2011 9:48:33) Odjakživa odshora dolů.
|
|
MishuI |
|
(12.4.2011 9:48:45) shora dolů
|
Alay |
|
(12.4.2011 9:49:13) od shora dolů
|
|
|
Leontýnka+3 |
|
(12.4.2011 9:49:31) Zerat já teda nemám doma prvňáka a psací T už sem dlouho nepsala, ale pokud vím, všechny tahy jsou odshora dolů. Třeba můj muž píše zásadně čárky odspodu nahoru, přitom správně je to obráceně. Takže já myslím, že odshora dolů.
|
|
remus |
|
(12.4.2011 9:49:54) Máš to zafixované opravdu špatně, asi tak jako já osmičku, píšu jí zcela opačně než dcera ve škole
|
|
Chape | •
|
(12.4.2011 9:50:15) no je to uz davno cojsme se tohle ucil, ale me ucili ze se ta nozicka pise od shoda dolu, stejne jako u F, a J. a R a B taky zacina nahore a jedes dolu a zase nahoru a pak dopredu. Takze nevidim duvod, proc by se T melo jet odzdola.
|
|
Albar |
|
(12.4.2011 9:50:20) Jsem ze školy už dlouho, ale píšu od shora dolů, naopak mi to vůbec nejde z ruky
|
|
Mamča + 4 ♥ |
|
(12.4.2011 9:51:14) Zerat.., od shora dolů ( obrácená hůlka) a ležatá "hůlka" na ní....
|
|
Merylin5 |
|
(12.4.2011 9:58:37) Shora dolů.
|
|
Begonie |
|
(12.4.2011 9:59:25) A neni to jedno? Dulezity je vysledek, ne metoda. Nebo jsi v zivote nejak min uspesna, kdyz to pises opacne?
|
zerat |
|
(12.4.2011 10:01:31) Blanko, nejde o mě, ale o dceru. Mně už učitelka známkovat jaksi nebude, ji ano a její provedení uvidí při prvním jejím psaní na tabuli a moje provedení už nikoho nezajímá
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(12.4.2011 10:05:14) Jenže ono opravdu jde o výsledek. Pokud učitelka není nějaká zastydlá struktura, měla by vědět, že v psacím písmu je podstatné navazování, poměry písmen, to aby se text nezmenšoval nebo nezvětšoval, udržení řádku a aby to, co má být pod řádkem, bylo pod a co nad, bylo nad. Směr tahů a sklon písma jsou individuální varianty odpovídající dané osobnosti.
Dcera třeba píše dle mého pocitu divně některé číslice, ale neopravuju ji, výsledek vypadí stejně oběma způsoby a jde přeci o to, aby se jí to psalo dobře.
|
zerat |
|
(12.4.2011 10:12:53) Markéto, já nejsem učitelka a nevím, proč se to učí zrovna takhle-jejich učitelka je výtvarnice a přijde mi, že si na psaní docela potrpí a nerada bych jí vytvořila nějaký špatný návyk, kterého se jako u všeho pak špatně zbavuje. Až bude dcera psát "levou zadní", tak ať si píše, co chce a jak chce... Potom už ani učitelé neřeší, jestli píše tak či tak či onak, ale dokud jí písmo někdo známkuje i jeho provedení, tak ji to chci naučit správně - snad na tom není nic špatného
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(12.4.2011 10:22:09) Ano, existuje oficiální způsob, jakým se písmena vytvářejí. Ale nemusí sednout každému, od toho je právě ta doufala jsem normální tolerance odchylek normy. Naštěstí naše paní učitelka hodnotí pouze zda nechybějí háčky, čárky, tečka za větou, případně "uprasenost", s hodnocením sklonu ani způsobem napsání písmene jsem se naštěstí ještě nesetkala, tak nevím, je to výjimka? (dcera je taky v první třídě).
Jinak chápu, že chceš dceři ukázat oficiální způsob, jen jsem chtěla trochu uvést na míru tu "jedinou možnou správnost".
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(12.4.2011 10:24:04) Jak jsem pochopila, nejde při použití jiného než běžného způsobu o nějaký špatný návyk, ale o tom, že "hlava a ruka" toho píšícího má nějaký důvod, proč tu věc maluje zrovna takovým způsobem. Prostě proto, že mu to tímto způsobem lépe funguje.
|
zerat |
|
(12.4.2011 10:29:16) Markéto, já právě nevím, jak tohle učitelka bere... Samozřejmě při diktátu hodnotí jen háčky, čárky... ale když něco předvádějí na tabuli, tak věřím tomu, že může koukat i po provedení. Jak to ale je prakticky nevím(a dcery se ptát nechci, abych ji záměrně k něčemu nenaváděla či jak to říct), takže ji to naučím, jak to má být, a pak ať si to dělá jak uzná za vhodné. Dcera si úkoly píše sama a já jí fakt nekoukám, jak to píše a ani nevím, jak to psát má , ale chci mít já klid na srdci, že jsem jí nepředala nějakou svoji "úchylku"
|
|
Tenna /2 |
|
(12.4.2011 10:30:11) Máš sice teoreticky pravdu, ale dle mé zkušensti učitelky všechny návyky odlišné od normy potírají a snaží se přimět děti vést tahy "správně". Sama jsem s tím v dětství bojovala a mé děti také. Svou cestou jsme si mohli jít až ve vyšších ročnících, kdy se u písma sleduje oparvdu už jen výsledek. (Jinak potvrzuji, že všechny tahy se podle pravidel vedou shora.)
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(12.4.2011 10:33:15) Máš pravdu, že tohle, co jsem psala, je asi dost moderní pohled, a že se norma psacího písma postupně (a naštěstí) rozvolňuje s tím, jak vznikla diskuse a začal se testovat i jiný druh psacího písma. Hurá.
|
Tenna /2 |
|
(12.4.2011 10:45:30) Jojo, vázané psací písmo jako u nás se zdaleka všude ve světě nepoužívá, tolerance k jiným stylům psaní je podle mne namístě.
|
|
|
zerat |
|
(12.4.2011 10:36:22) Tenno díky. Já právě sama opravdu nevím, kdy a kde a jak jsem získala špatný návyk psaní "T", ale předpokládám, že mě ho učili dobře Schválně se zeptám spolužaček, jak ho píšou a jestli náhodou nás paní učitelka nenaučila něco špatně.
|
Tenna /2 |
|
(12.4.2011 10:41:40) Myslím, že paní učitelka v tom bude nevinně, před více než dvaceti lety nepředpokládám nějaké odchylky Určitě sis to zafixovala sama, mé děti přes veškerou snahu (až buzeraci z mého pohledu) učitelek píší některá písmena velmi osobitým způsobem Já myslím, že podstatným kritériem je čitelnost a pak to, aby se člověku psalo pohodlně - shora nebo zdola. Můj manžel např. píše zdola všechny čárky, také ho evidentně ve škole nezlomili
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(12.4.2011 10:02:43) Děkuji všem za ujištění, že je to v té písance dobře! Tak ji to budu učit od shora dolů
|
|
*Niki* |
|
(12.4.2011 10:34:22) Odshora dolů. Ale vím, že můj syn píše některá písmena taky prapodivně, je levák a jeho návaznost někdy úplně nechápu, ale důležitý je výsledek.
|
|
ChemicalJane + 4 |
|
(12.4.2011 11:03:33) nás učili shoda dolů.. a kdo to napsal obráceně, dostal pohlavek
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(12.4.2011 11:26:48) nás teda učili od shora dolů a syn je ve třetí a taky se tak učil
|
|
Ikara |
|
(12.4.2011 11:54:56) Píšu tiskace, takže psací T si pamatuju jen matně ze základky, ale určitě bych ho psala shora dolů, obráceně si to nějak ani nedovedu představit.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(12.4.2011 13:12:25) Prakticky všechny písmena se píšou odshora dolů a zleva doprava, ale Ty jsi názorná ukázka, že ve výsledku je to fuk. Já zas na vejšce při didaktice psaní zjistila, že píšu opačně velký psací D. A konkrétně u T já píšu nejdřív zleva doprava tu stříšku a pak zhora dolů nožičku. Ale že by se s tim nedalo žít, to se teda vůbec nebojim
|
|
Táňa | •
|
(12.4.2011 14:52:23) To myslíte vážně?
|
zerat |
|
(12.4.2011 16:43:46) ano
|
|
|
zerat |
|
(12.4.2011 17:28:13) Všem děkuji za reakce!
|
|
|