Janusina |
|
(5.9.2011 15:29:42) Prosím, znáte někdo sylabus pro matematiku v prvním ročníku? Syn nastoupil do 1. třídy a dostali jsme nabídnuto, že by v některých předmětech mohl první třídu přeskočit . Právě např. v matematice, tak by mne zajímalo, co doopravdy ti druháčci už umí...
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(5.9.2011 15:32:51) Nejlepší bude, když si projdeš učebnici matematiky, kterou daná škola používá. Žádné národní syllaby podle mého v ČR neexistují.
|
|
PavLen 22.3.04-13.8.06 |
|
(5.9.2011 15:33:39) Celkem nic, páč to přes prázdniny velice rychle zapomenou. Ve druhé třídě se oživuje to co se naučili v té první. Počítat do dvaceti, sčítat, očítat, psát a číst všechny písmenka i věty, diktáty.
|
|
PavLen 22.3.04-13.8.06 |
|
(5.9.2011 15:36:26) No a pokud ho učíš dopředu tak si neuvědomuješ, že ho o něco obíráš a škodíš.
|
Petra+3 |
|
(5.9.2011 15:38:47) Sú deti, ktoré dopredu nič učiť nemusíš, môj 5ročný syn napr. sčituje a odčituje do 100, vie násobilku, vyrieši jednoduché rovnice, nerovnice, má jasno v letopočte a pod.... neučil ho to nik, odpočúval to od sestry, keď si písala úlohy a pod. Naproti tomu jeho grafomotorika je bieda, je na úrovni tak 3 rokov, rečovo tiež 3-4roky... a pod.
|
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(5.9.2011 15:39:46) Proč?
Já bych spíš nadané dítě a jeho studium řešila před tím, než půjde do první třídy, abych se nemusela v průběhu školního roku zabývat tím, jestli ho nechat nebo nenechat přestoupit výš.
|
Janusina |
|
(5.9.2011 15:44:30) Řešili jsme to předem, ale právě třeba psát psacím neumí, takže první třídu absolvovat nejspíš musí, taky hned do druhé nechtěl kvůli kamarádům. Jen v některých předmětech by mohl výš. Tak by zůstal s kamarádama ze školky a ve škole se nebude nudit, rozvrhy prvních a druhých tříd jsou naštěstí u nás kompatibilní...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(5.9.2011 15:48:27) Jestli máte takovou možnost, určitě jí využijte. Kamarádky syn přeskočil první třídu, psát psace neuměl, naučil se to během druhé třídy, zvládl to v pohodě. Záleží hrozně na učitelích.
|
|
Petra+3 |
|
(5.9.2011 15:48:49) Je super, že Ti ponúkli túto možnosť, ja by som to brala. Vôbec netuším, ako to budem riešiť o rok, u nás takáto možnosť bohužiaľ nie je.
|
|
Lída+2 |
|
(7.9.2011 9:30:26) Janusina je tu možnost udělat rozdílové zkoušky a nastoupit příští rok září zrovna do třetí třídy.
Letos by se prostě učil první i druhou třídu....Matika je do 100. a čeština nějaká ta gramatika....tvrdý a měkký souhlásky, a pak už nevím.....
|
|
|
|
Janusina |
|
(5.9.2011 15:41:40) Cíleně jsme ho neučili, prostě to tak je. Např. odečítá do mínusu, jen proto, že ho to baví, naučil se prakticky sám číst i psát (ale jen tištěné písmo, protože ho právě nikdo to psací neučil...), takže si nemyslím, že bych ho o něco obrala. Leda bych na většinu otázek odpovídala "nevím" nebo "to Ti řeknou ve škole" ...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(5.9.2011 15:46:22) Janusino, buď v klidu, to jsou jen předsudky některých lidí, že děti, které jsou v něčem napřed, mají ambiciózní rodiče, kteří každou volnou chvíli do nich hustí vědomosti.
Náš syn přeskočil celou první třídu. Během první třídy se děti většinou v matematice naučí sčítat a odčítat do dvaceti. Dále číst a psát psace, v prvouce základní věci, které některé děti už taky dávno umí. U většiny dětí, které umí číst a počítat, je největší problém psaní psace, bohužel je to často důvod, proč se musí první třídou pronudit.
|
|
|
magrata1 |
|
(5.9.2011 15:50:39) Já jsem se dost naučila díky starší sestře. Dokonce jsem se přes dislexii naučila číst, ve školce jsem přečetla několik knížek. V matice to bylo ještě "horší", na tu mám celkem buňky. Ve škole jsem se děsně nudila. Dceru jsem nechtěla nic takového učit, přesto uměla ve 2,5 roce celou abecedu. Všechna písmena jsem uklidila z očí. A v 5 letech uměla číst. Zjistili jsme to tak, že se s námi začala bavit o nějakém požáru, mysleli jsme, že to má od nějaké místní babky a ona to vyčetla v novinách. Takže to nebylo jen poznávání písmen, ale čtení s porozuměním. NIKDO ji to neučil.
|
|
Levný úklid |
|
(5.9.2011 15:59:53) tak to nevím. Dcerka známé teď nastoupila do školy s tím, že umí počítat do 20, i anglicky, umí se podepsat. To by mě nepřekvapilo jako to, že početní a psací úlohy chtěli už při zápisu do školy. Nevím, ale pokud už ve školce ty děcka musí umět počítat do 20, co pak budou dělat ve škole??
|
Delete |
|
(5.9.2011 17:30:58) Jo, naše nejmladší už má také matematiku pro první třídu vlastně zvládnutou, je na začátku čtení (přečte jednotlivá slova), je schopná hrát slovní fotbal a tak...Jen neumí psát, ale ruku má zralou, hezky vybarvuje, tahy napodobuje....a nikdo ji nic dopředu neučil (když nepočítám starší sestry )....tak nastoupila do školy o rok dřív, protože za rok už by tu první třídu musela přeskočit, což bych právě kvůli tomu kolektivu a také kvůli pracovním návykům dost nerada. A jí zatím ani nevadí opakovat to, co už umí, takže první třída je pro ni akorát...
Možnost navštěvovat matematiku ve vyšším ročníku je dobrá, individuální vzdělávací plány jsou už dnes poměrně běžné. Mohou se využít třeba i ve výuce cizího jazyka, když dítě např. od školky chodí na nějaký kurz, kde už se později (třeba v první a druhé třídě) setká i s psanou formou jazyka, tak je úplně zbytečné začínat ve třetí třídě zase od začátku....
K dotazu: Hodně záleží na škole, ale standard je na konci první třídy číselná řada do 20, sčítání a odčítání bez přechodu přes desítku v rozsahu 0 - 20, sčítání a odčítání s přechodem přes desítk v rozsahu 0 - 20, jednoduché slovní úlohy v rozsahu do 20, porovnávání čísel do 20. A na začátku druhé třídy většinou bývá poměrně dlouhé opakování téhož.
Nejde ale jen o objem znalostí, ten je v první a částečně v druhé třídě dost malý, ale jde také o získání určitých návyků. Např. určitá úprava, postupy zapisování třeba slovních úloh, způsob značení toho nebo onoho... Určitě nejde o nic, co by se nedalo dohnat, jen je potřeba myslet na to, že druháci už tyhle návyky většinou mají, takže učitelka, i když je vyžaduje, je pak už příliš nezdůrazňje, a o to víc je potřeba tomu věnovat pozornost u toho prvňáka, aby nebyl v některých ohledech znevýhodněný.
|
|
|
|
|