Jiřule a 3 skřítkové |
|
(27.9.2011 11:44:11) Ahoj, mám dceru integrovanou v běžné základce s těžkou oboustrannou nedoslýchavostí. pořád pilujeme logopedii, všechno jí zatím jde, jen s angličtinou mi přijde, že je úplně mimo. Nechápe co po ní chci, když jí naučím pár slovíček ve škole už maj jiné.Má individuál, škola spolupracuje skvěle.Chci se zeptat, má li tady někdo zkušenost s nedoslýchavostí a jak se naučil(nebo jeho děti) anglinu nebo jiný jazyk.Nějaké fígle poradit Od 5. třídy mají mít druhý cizí jazyk tak mě zajímá jestli se to dá zvládnout..
|
M | •
|
(27.9.2011 12:33:39) Kamaradi maji dceru, ted je ji uz 21, narodila se prakticky hlucha, ale diky extremnimu nasazeni rodicu prosla normalni zakladkou, gymplem a ted je na vejcce. Je spickova lyzarka a prestoze ze zacatku s anglictinou taky bojovali, tak to zvladla, a ted travi pravidelne cast roku v Australii, kde trenuje a dokonce si tam nasla chlapce - Australana, slysiciho. Naucila se vyborne odezirat i v anglictine, mluvi (i kdyz hur, ale lide ji rozumi). Vim, ze to rodice stalo znacne usili, a evidentne to jde, tak bojujte
|
Jiřule a 3 skřítkové |
|
(27.9.2011 13:18:54) Díky Právě, že nám dalo práci aby vůbec začala mluvit, pak aby jí byo rozumnět.Pořád šrotíme logopedii tak jsme ráda za každý povzbuzení
|
Lenka (dvě děti) | •
|
(27.9.2011 13:50:53) Ahoj, z vlastní zkušenosti, těžká ztráta sluchu, nejdůležitější je základ, hodně jsem četla, jak českou beletrii, tak anglickou, až bude znát slova, tak poté lze odezřít a porozumět slyšenému. Možná by pomohlo učit se slovíčka dopředu, ať dcera porozumí novému výkladu a nemá obavy z nového. Sama to někdy aplikuji u své dcery-slyšící.
|
Jiřule a 3 skřítkové |
|
(27.9.2011 13:53:55) leni díky.. to navrhnu dneska učitelce. Ona mi naopak píše vždycky co dělali a já to s ní pak doma opakuju.. umět to dopředu by bylo lepší.Díky!!
|
|
|
Winky | •
|
(27.9.2011 13:55:58) přiznám se že nemám žádnou zkušenost s nedoslýcháním, ale stalo se mi že studenta který "sváděl" svou sníženou schopnost naučit se cizímu jazyku na absolutní hudební nesluch se mi paradoxně podařilo dostat blíž k jazyku přes rýmovačky a říkanky (relativně dětské, byl to dospělý pán). Ale je možné že zrovna tohle není věc co vy byste mohli využít aby se jí ty zvuky nepletly.... nevím.
Anebo zkusit jestli má "pohybovou paměť" - někdo si lépe pamatuje při procházení, "provádění" slov (zejména u sloves - tj. "jump" znamená skákat čili vyslovovat to a zároveň skákat), při "osahávání" slov (zejména u předmětů - držet jej v ruce a vyslovovat jeho název, dají se vytvořit i "zástupné" předměty např. ne reálné oblečení ale oblečení pro panenky, ne reálná zvířata ale plyšová apod.).
Další možností je že má silnější vizuální paměť - takže pokud máte možnost třeba dětské tabule nebo spíš většího archu papíru (lze je uchovávat) tak si slova psát, řadit do různých skupin, zakroužkovávat, dělat šipky, podtrhávat, různě barevně zvýrazňovat..... a nechávat třeba někde zavěšené aby se na ně mohla dívat.
Event. se učitelky zeptat jestli by vám nedoporučila nějaké výukové CD-ROM kde by mohla klikat myší, dopisovat, ono to většinou i "mluví"....
Hodně zdaru
|
|
|
|
|