Razivia |
|
(20.10.2011 15:33:13) Zadávám dotaz za kamarádku. Volali ji z tel. č. 230 231 899 a nabízeli nějakou bižuterii, zaváděcí akce "zdarma" s tím, že bude platit jen poštovné a balné 89 Kč. Objednala si, znělo to lákavě, ale teď se jí to rozleželo a chtěla by to ztušit. Jenže telefon je stále obsazený. Co se jí může stát, když nepřevezme ten balíček? Já osobně si myslím, že snad nic, ale těhlech firem se docela bojím. Nebo převzít s tím, že pak bude mít pokoj? Jak tohle v praxi funguje, na co si dát bacha? Nabo plaší zbytečně? Firmu na netu nemůžeme najít (máme jen to telefonní číslo)... Předem díky za odpovědi
|
Snoopik + Viky 9/2013 |
|
(20.10.2011 15:43:59) Pošlou to zpět. Jednou se mi stalo, že jim balíček odešel zpět a vyhrožovali nějakými sankcemi, pak na mě asi zapomněli
|
Razivia |
|
(20.10.2011 15:46:24) A můžou ti nějaký sankce dát? Já se těhlech věcí dost bojím, všude je to samá exekuce právě kvůli těmhle blbostem.
|
Snoopik + Viky 9/2013 |
|
(20.10.2011 16:22:53) No oni to měli napsaný v Obchodních podmínkách a já si to nepřečetla. Takže mi paní psala, že vzhledem k tomu, že jim to došlo zpět, jsou oprávněni mi naúčtovat sankce za poštovné a balné. Tak jsem napsala, ať mi to pošlou, že s tím počítám a pak se už nikdo neozval.Asi si řekli, že jim za to nějaká hlupaňa nestojí Ale stalo se, že se vůbec neozvali, že jim prostě balík přišel zpátky a neřešili to. Záleží na firmě.
|
|
holka anonymka |
|
(20.10.2011 17:28:26) pokud souhlasila s koupí jen po telefonu, pak jí sankce dle mého dát nemůžou. Pokud by např. stvrdila emailem objednávku a oni to měli v Obchodních podmínkách, tak pak ano.
|
|
|
|
uhugo | •
|
(20.10.2011 15:48:30) Řekl bych převzít. Ona sice může odstoupit od smlouvy, ale dodavatel má právo na uhrazení vynaložených nákladů, což je to poštovné. Pokud to nepřevezme, nestane se nejspíš nic, ale taky to po ní firma může vymáhat - a pokud nebude reagovat, začnou nabíhat různá penále, soudní poplatky, úroky... Jiná věc by byla, kdyby dodavatel zboží poslal sám od sebe bez objednávky, pak se o to starat nemusí.
|
Razivia |
|
(20.10.2011 15:50:36) Díky, to si myslím, že těch 90 kč ji nezabije. Jak to chodí v praxi dál? Budou znovu volat, nebo jak to bývá?
|
uhugo | •
|
(20.10.2011 15:55:33) Vůbec nevím, když mě někdo osloví s podobnou nabídkou, poděkuju a položím telefon.
|
|
|
withep |
|
(20.10.2011 15:58:33) "dodavatel má právo na uhrazení vynaložených nákladů, což je to poštovné"
Má právo na uhrazení nákladů vynaložených na vrácení zboží. Tj. poštovné zpět hradí zákazník. Poštovné tam je diskutabilní, nedávno se tu řešilo, že by se mělo vracet taky (což je zase druhý extrém a znevýhodňuje obchodníka.
Záleží asi na konkrétních obchodních podmínkách (které dotyčná zřejmě v ruce nemá). Máti nedávno učinila "úžasný" kauf na nějaké předváděcí akci, takže jsme pak studovali obchodní podmínky, jak přesně odstoupit od smlouvy, a tam bylo, že za nepřevzetí zboží v určité lhůtě má prodávající nárok na nějaké penále.
|
uhugo | •
|
(20.10.2011 16:30:02) Doslova se v zákoně píše: má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Upřímně řečeno nevím, jak to přesně vyložit - může to být jenom poštovné zpět, může to být náklad na nové zabalení zboží atd.
Za nepřevzetí zboží se opravdu penále platit může, na to totiž zákazník na rozdíl odstoupení od smlouvy nárok nemá. Správný postup je tedy zboží převzít a pak od smlouvy odstoupit. Tady předpokládám, že penále sjednáno nebylo, takže by mělo stačit zásilku nepřevzít a od smlouvy odstoupit. Dostáváme se pak ale k otázce, kdo bude hradit poštovné - a tady bych raději neriskoval.
|
|
|
|
Staronová.luc |
|
(20.10.2011 15:51:06) Kamarádka to objednala telefonicky? Může to zapřít, co jí kdo dokáže? Teda jestli něco nepodepsala.
|
Razivia |
|
(20.10.2011 15:52:25) Nepodepsala, jen jí volali. Jenže ty telefony si určitě nahrávají. Já nechci být paranoidní, ale těmhle firmám vážně vńevěřím nic.
|
withep |
|
(20.10.2011 16:02:46) Tak to bude v klidu. To je holt riziko jejich podnikání, že to někdo nepřevezme a poštovné zbytečně zaplatí oni. Obvykle dochází k uzavření kupní smlouvy okamžikem převzetí zboží. Objednávky sice bývají závazné, ale telefonické - nevím. Těžko by jí dokazovali, že to objednala fakt ona.
|
Winky | •
|
(20.10.2011 16:14:05) mě tenhle balíček doručili do schránky (taky IMP, tenkrát jsem asi něco vyplnila v porodnici a hned se chytli drápkem). Poprvé jsem to teda zaplatila, a oni hned poslali další, to už jsem nic neplatila (složenka byla vevnitř). Když mě uháněli že ať to zaplatím nebo bububu, tak jsem řekla že je možné že nám někdo vybral schránku, to se nám bohužel stává, balíček byl obyčejně a ne doporučeně čili pokud to nemají ode mne podepsané že jsem to převzala, těžko ze mě vymámí peníze. Tak mě nechali být.
|
withep |
|
(20.10.2011 16:29:53) V porodnici?! No to je zvěř, to je horší než vnucování se důchodcům...
|
|
|
|
|
|
Dalalmánek |
|
(20.10.2011 17:20:53) Převzít, poštovné uhradit a na adresu uvedenou na faktuře poslat doporučeně, že si nepřeje další zasílání. Tak jsem v těhu objednala manželovi boxerky, byl to hadr, tak jsem uhradila poštovné a poslala prostě mail, že si nepřeju další zasílání a byl pokoj.
|
|
Adina,kluk 08 | •
|
(20.10.2011 19:55:03) já myslím,že se nestane nic.já bych teda taky takový balíček nepřevzala.
|
|
|