Petra Neomi | •
|
(10.11.2011 14:02:30) Nežárlím ani na partnera, ani na pozornost prarodičů vnoučatům :) Jediný, na koho jsem žárlila, byla moje máma, chtěla jsem ji celou ani ne tak pro sebe, ale pro sebe a pro bráchu. :) Jenže to mi bylo deset. Na kolegyně nežárlím, jsem ve své branži v čechách nejúspěšnější ženská :)
|
Ecim |
|
(10.11.2011 14:05:39) Já mám kolem sebe lidi, kteří jsou profesionálně úspěšnější než já, ale nežárlím, protože se mi jednak vede v rodinném životě, který považuji za důležitější, ale HLAVNĚ proto, že mně se zvlášť momentálně NECHCE té práci dávat to, co jí dávají ti lidé. Prostě si ten úspěch z mého pohledu zaslouží.
|
|
Z+2 |
|
(10.11.2011 14:23:40) Jo tvoje knížky mám moc rád. Na Kulhánka nebo Žambocha nežárlíš? Koho považuješ za svoji konkurenci? Burdovou, Vrbenskou, Rečkovou? Obecně spisovatele Fantasy nebo to nějak vnitřně dělíš? Je v takovémhle oboru důležité být nejlepší ženská?
|
Petra Neomi | •
|
(10.11.2011 19:06:48) Ne, na Mirka, ani na Kulhase nežárlím. Mirek píše něco jiného než já a naše cílovky se moc nekryje, a Kulhánek mi svým způsobem spíš dělá reklamu, já uloupnu čtenáře jemu, on mě těžko a i kdyby, tak jen okrajově. A ke konkurentkám... nechci, aby to vyznělo zle, ale z českých žánrových spisovatelek neberu jako konkurenci žádnou, některé mám hodně ráda, jako Františku, která je fakt zlatá ženská, hrozně hodná a nesobecká, jakýkoli úspěch jí přeju, protože by se pro druhé opravdu rozdala a ostatní kolegyně... já se tím živím, píšu mnohem víc, než oni a asi i s jiným záměrem. Konkurencí v tomhle smyslu jsou překladové autorky, Hamilltonka, Huffová, atd.
A co je tu při psaní důležité? Příčetnost, spolehlivost, orientace na trhu, dobré řemeslo... :) Tradice psaní jako profese, psaní oddychové beletrie, se tu za časů komoušů bohužel vytratila, a navázat na ni je těžké, ale nakladatelství ocení autory, se kterými se lze dohodnout rozumně a čtenáři ocení autory, kteří jsou srovnatelní se zahraničím. Ono je to na delší povídání. Pravda je taková, že cokoli je příliš složité, nebo "s přesahem", se bez obrovské reklamní kampaně prodává blbě, až tragicky blbě.
|
|
|
|