Alternativní kvočna |
|
(28.3.2012 21:08:08) Přečetla jsem pár diskuzí k odkladu, trochu hledala inspiraci... Máme dcerku narozenou 10/06, tedy letos tzv. "přirozeně odkladovou". Byla jsem s ní v pondělí poprvé u klinické logopedky (má trochu "líné" R a nezvládá Ř), logopedku znám dobře, chodí k ní mladší dcerka (který měla mnohem vážnější problémy), starší dosud chodila na logopedii do školky. Ta klinická logopedka se dost zděsila - nejdříve tím, jakým způsobem se A. učila správnou výslovnost a pak hlavně jejím přístupem ke veškerému učení. Opravdu - chybí ji taková ta "přirozená zvídavost", kterou před nástupem do mš ještě nepostrádala. Bohužel, musím přiznat, že mš pro ni byla naprosto špatná volba, ve školce jsou 2/3 předškoláků, třídy smíšené, ti "malí" se fakt jen vezou. Co se ale ve školce spolehlivě naučila, tak to, co se kdysi učívali kluci na vojně - zašívat se, a předstírat, že něco dělá, když nic nedělá. Dokonce dostala na konci roku pochvalu od paní učitelky: taková hodná holčička, já o ní celý rok vůbec nevěděla Výsledek je mizerný - totální nezájem a absolutní nechuť cokoli dělat, nejradši by si dělala jen to, co chce. Paní logopedka doporučila ji víc zapojovat do řízených činností a doporučila nám nultý ročník ve škole. Na to ale musíme mít potvrzení z PPP. A moje otázka zní: jak moc přihlédnou v poradně k případnému názoru učitelky ze školky?
|
kreditka |
|
(28.3.2012 21:13:20) Věrko a doma se dcerka chovala zvídavě? Promiň že se ptám ale to co píšeš mi připomíná moji dceru, totálně nezvídavé dítě.... Můžem se s mužem přerazit a ona na to nic...Minulý týden jsme s ní šly na dětské představení...ve výsledku se sekla ještě před ním že nikam nejde, následně nedávala vůbec pozor a celé představení se pronudila, nesnáší nové věci či činnosti, její ani ne roční bráška je zvídavější? Proto by mě zajímalo jestli má tvá dcera problém jen ve školce nebo i doma...
|
Alternativní kvočna |
|
(28.3.2012 21:41:04) Doma jak kdy... poslední dobou mám celkem dost problém, ji do čehokoli zapojit, nedejbože něco nového učit... ale společné akce má ráda - na film s příběhem o dětech koukat vydrží (nedávno jsme byli na Modrém Tygrovi), v divadle má příběhy taky moc ráda, poslouchat čtenou pohádku taky zvládne celou, dokonce mi i odpovídá na otázky - takže bystrá je. Včera jsem ji měla hodinku v práci, chtěla číst, sebou jsem měla Lasenica - Zasvědcení Herma Trismegista, a světe div se, i u toho se ptala (což fakt není literatura pro děti). Trošku pokulhává s motorikou, s nůžkama ještě moc nekamarádí, ale tkaničky si zavázat dovede. Jen ji do něčeho přesvědčit, něco nového vysvětlit nebo neučit - jak ji to nejde hned na první dobrou, zasekne se a dál pokračovat nechce.
|
Alternativní kvočna |
|
(29.3.2012 8:21:51) pardon zasvěcení, samozřejmě ale češtinu vcelku zvládám, zato v jiných jazycích dokážu napáchat tolik gramatických chyb, že i dyslektik by se styděl
|
kreditka |
|
(29.3.2012 10:14:31) Věrko díky tak koukám že v tom nejsem sama, mám doma podobný exemplář. U pohádek by vydržela celý večer ale říct ji pojď jdeme něco konkrétního dělat tak to dopadne že když už přijde tak si chce dělat jen to co ona chce a když ji řeknu zkus udělat tohle tak se sekne a nehne s ní nic
|
|
|
|
|
ivaxx |
|
(28.3.2012 21:20:06) V poradně přihlédnou především k vašemu názoru. Navíc, pro přijetí do nultého ročníku nemusíte mít papír jen z jedné konkrétní poradny, ale z kterékoli. Syn do nulťáku chodil a byli jsme my i on velmi spokojeni - rozhodně mu ten rok dal 100x více, než kdyby zůstal o rok déle ve školce.
|
Alternativní kvočna |
|
(28.3.2012 21:41:51) Navíc jich v nulťáku bude maximálně 15 dětí na jednu učitelku a vypadá to, že spíš míň.
|
|
|
|