lela, rosa, niki |
|
(9.5.2012 7:56:30) Zajimal by me vas nazor. Resim dilema - je lepsi pro dite byt na normalni zakladce a patrit tam spis k tem lepsim ci nejlepsim, nebo byt na vyberove zakladce, kde se soustredi vec nadanych deti a proto hrozi riziko, ze dite bude patrit k tem horsim ? Konkretne - moje dcera se dostala na vyberovou skolu, meli jsme o ni zajem kvuli tomu, ze se v ni vyucuje od prvni tridy cizi jazyk, kterym mluvi jeji tatinek. Chceme, aby se naucila v tomto jazyku i cist a psat, mluvi uz velmi slusne. Ale teprve pri prijimackach vyslo najevo, ze nase dcerka neni tak uzasne chytra a sikovna, jak jsme si mysleli...Ted je v prvni tride, zvlada vse, lec patri k tem pomalejsim a horsim - z vyse uvedeneho duvodu - vetsina deti je nadprumernych, uz v zari umela cist a psat..., Nastesti je dcerka jeste velmi detska, konkurenci neciti, znamky neresi - alespon se mi to tak zda. Ale bojim se, aby tim pozdeji netrpelo jeji jiz tak male sebevedomi. Na druhe strane - ma alespon sanci vyniknout v tom cizim jazyku. Co myslite, udelali jsme spravne ? Ta skola ma jinak vybornou povest, je to takove kulturni prostredi...
|
Simeona+3 |
|
(9.5.2012 8:04:10) Já myslím že radši ve škole, kde se naučí se učit hned od začátku, než aby to ze začátku flákala protože by jí to šlo bez snažení a pak se ve 3. třídě neuměla učit.
Ad jazyk otce- být vámi tak nespoléhám na školu, také jsme bilingvní rodina a syna jsme začali učit psát a číst v druhém jazyce sami ( u nás to tedy bylo dáno teké tím, že jsme plánovali přesun do cizí země a školy, kde je vyučováno tímto jazykem). V české škole taky mají angličtinu od 1. třídy, ale učí se pozdrav, barvy, zvířátka, prostě nic co by dítě, které tohle umí přirozeně odmala, rozvíjelo. Jsem zvědavá jak budeme tohle řešit až se vrátíme, snad bude škola přístupná tomu, že dáme synovi vlastní materiály.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(9.5.2012 8:08:12) Výběrová škola je lepší - spolužáci jí potáhnou k lepším výsledkům.
|
|
Mab |
|
(9.5.2012 8:10:40) Taky bych nechala ve výběrové. Už tam zná spolužáky a možná je to částečně i tím, že je dětská a to postupně dospěje. Ten první stupeň by měla zvládnout v klidu, o přestupu bych ev. uvažovala až na druhém stupni, kdyby tu školu fakt nezvládala.
|
|
Delete |
|
(9.5.2012 8:21:23) To, jestli dítě umí na začátku první třídy číst a psát neříká nic moc o jeho inteligenci a nadání, na to má vliv mnoho faktorů, jako třeba ambice rodičů, jestli je jedináček, jestli má starší sourozence, od kterých se mohlo učit, jestli je odkladové, podzimní, jarní nebo letní....rozdíly v tomto se poměrně brzy smažou a na to, jak na tom které dítě skutečně je, budou ukazovat až vyšší třídy.
Pokud se sama dcerka netrápí, neřešila bych to a nechala tomu volný průběh. Navíc ono vůbec není jisté, že by v "normální" třídě na tom dcerka nebyla podobně, možná ani tam by nijak nevynikala.
Já u svých dětí praktikuju, že jim nastavuju spíše náročnější podmínky s tím, že jim radši pomůžu překonat překážky, než aby se naučily nic nedělat, tak jako se to stalo mně....Takže z této pozice bych byla pro výběrovku.
|
lela, rosa, niki |
|
(9.5.2012 8:30:15) Dekuji za nazory, potesily jste me a uklidnily. Co se tyce jazyka - ja vim, zazraky neocekavam, v prvni tride maji jen basnicky a pisnicky, ale to zas tolik nevadi, bude chodit jeste na krouzek urceny prave temto dvojjazycnym detem. Tak snad to vse zvladneme
|
|
|
perdita |
|
(9.5.2012 8:35:39) Lelo, zajímavé téma, zamyslím se, ale musím říct, že mě na první pohled trklo to, že jste ji chtěli dát do školy, kde se učí jazyk jejího otce. My totiž udělali přesný opak, snažili jsme se najít školu, kde by angličtina od první třídy nebyla , to se nám nepovedlo. Obě děti tedy angličtinu dělají formou individuální práce (oba v angličtině četli od pěti, psaní je ale horší!) v učebnicích pro rodilé mluvčí, tedy nijak nevynikají, protože v podstatě pracují sami. Dcera by navíc ráda přestoupila do německé třídy, aby se "konečně něco mohla učit". To nic to mne vážně jen překvapilo to rozhodnutí jít na školu s jazykem otce, když už ho vlastně ovládá.
Lelo, já myslím, že je důležité, jak ty to cítíš pocitově - jak se tam cítí ona. Pokud ji to nestresuje, proč měnit školu. Na druhé straně... první třída, paráda, druhá třída, paráda. Třetí třída? Nemoc střídá nemoc, věčně zapomíná, už má přetížený systém
|
lela, rosa, niki |
|
(9.5.2012 8:40:07) Nejedna se o anglictinu ale o nemcinu. Neni ve skole jedina, ktera je dvojjazycna. S anglictinou ji jeste zatezovat nechceme, to ma cas. Nas zaujalo, ze skola ma hodne vymenych pobytu v Nemecku a tak - manzel uz nema v Rakousku rodinu, takze dcera mluvi pouze s nim, nema zadne bratrance ci sestrenice z tatovy strany. Navic ta skola je nase spadova, takze se to vse nabizelo.
|
lela, rosa, niki |
|
(9.5.2012 8:47:42) Na vyberovou skolu s anglictinou bych ji nedala. To uz by bylo urcite moc, to uz je za hranici
|
|
perdita |
|
(9.5.2012 8:49:31) Lelo, jasně, už chápu My máme v Anglii rodiče, ale manžel je jedináček, takže bohužel žádní strýčkové a tety ale máme tam kamarády, ti jsou taky bilingvní, tak je zajímavé sledovat, jak si vybírají jazyk, ve kterém se budou bavit Výměnné pobyty jsou bezva! Jak vybírají děti? Nebo jede celá třída? Je to až na druhém stupni, nebo už i na prvním?
|
|
|
|
withep |
|
(9.5.2012 8:49:25) Pokud to bereš jen z tohoto hlediska, udělali jste správně. Lepší mít kolem sebe nadanější děti než méně nadané - co se týče motivace k práci a učení. Brala bych v úvahu i další hlediska - tj. prostředí a kolektiv ve škole, přístup k dětem (tipuju, že na výběrové škole bude lepší) a taky vzdálenost od bydliště (jestli musí denně dojíždět a jestli tím pádem nebude postrádat kamarády v okolí svého domova). Sebevědomí bude její "podprůměrností" ohroženo jen do té míry, do jaké budou kladeny nároky na její výkon a výsledky. Pokud se budete soustředit více na snahu, pokroky, prožitky, zvládne to dobře. Podle mě by se ve školách nemělo přehnaně hodnotit a známkovat, ale i když se tak děje, záleží hlavně na rodičích, jakou váhu známkám přikládají. Prostě není důležité být mezi nejlepšími, důležité je cítit se ve škole dobře.
|
lela, rosa, niki |
|
(9.5.2012 9:03:35) Presne tak, mluvis mi z duse. Skola je nase spadova, takze chodime pesky a se spoluzaky se potkava na mistnim hristi. Znamkuje se na skole celkem prisne, takze nosi i trojky, ale vysvetluji ji, ze horsi znamka je proste upozorneni na to, co neumim - takze kdyz dostane trjku, tak si proste sedneme a ucime se - ale ne vic nez pul hodiny...Tak snad to delame dobre. Pozoruji u ostatnich deti, ze uz se navzajem porovnavaji, vsimaji si znamek - ale podle mne to moji dcerku jeste moc nezajima a podle znamek neposuzuje. Je v rodine nejstarsi, zvykla spis na mladsi deti, oktere se stara, takze je jeste hodne dite. Vzdt ji je taky 7 let
|
withep |
|
(9.5.2012 15:04:48) V první třídě dávají trojky? Hm.Já bych právě od výběrové školy čekala, že si dá tu práci s jiným než známkovým hodnocením. Tak pak už záleží jen na vás, jak s těmi známkami naložite
|
perdita |
|
(9.5.2012 16:31:32) No právě. Já chápu rady ostatních, vlastně ani radit nechci, ale říkám, bacha na to. První třída pohoda, druhá vcelku pohoda, třetí, to už může začít skřípat. Mám nadanou dysgrafičku, dysortografičku a ta měla v první třídě z psaní i trojky. A později se objevily i horší, taky častá nemocnost, migrény ze stresu Pokud by ta škola učila z mého pohledu dobře, rozuměj zajímavě, aktivně, dovedla by dítě nadchnout, bude mi jedno, jaké známky nosí domů, hlavně když bude spokojené. Ale jsem dost alergická na výběrové školy, kde se strašně moc (zbytečností) vyžaduje, přísně se známkuje a demotivuje pod rouškou "prestiže".
|
|
|
|
|
anavel + 3 |
|
(9.5.2012 9:31:51) Já jsem jako malá chodila na výběrovou jazykovku, ale měla jsem až do 7mé třídy samé jedničky, byl na nás rozhodně vyvíjen větší tlak ohledně učení, neměli jsme hodiny vaření, jak bylo v té době zvykem na běžných základkách nebo pěstitelské práce, hudebku jednu hodinu týdně a výtvarku taky jednu hodinu týdně. U nás ve třídě neměl nikdo horší známky na vysvědčení než dvojky. Znalost jazyků mi do života hodně pomohla, nakonec jsem stejně 15let žila v Anglii, ale už jako dospělá. Ale vím, že třeba holčina, co nebyla ""až tak chytrá"" tzn. měla i nějaké dvojky, tak se jí spolužáci vysmívali, nedávno mi dokonce řekla, že dlouho měla komplex z jedné učitelky, co jí neustále schazovala, protože mívala dvojky z matiky. No ale dopadlo to pro ní dobře, dnes je z ní doktorka několika oborů
|
|
Sam01 |
|
(9.5.2012 10:49:00) Rozhodně bych dceru nechala na výběrové škole. Možná ti to tak teď nepřijde,ale do budoucna bych to viděla jako lepší řešení z hlediska toho,že bude kolem sebe mít samé chytré děti,které jí potáhnou a budou motivovat. Navíc,až s enaučí "učit" není nikde psáno,že je lehce nedožene. Když jí přendáš na obyčejnou základku,tak se její místo na té výběrové škole hned obsadí a ty už jí tam pak třeba nedostaneš zpět. Navíc i kdybys jí pak chtěla dávat od páté třídy na gymnázium bude mít prostě líp našlápnuto. Já bych prostě neměnila.
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(9.5.2012 11:39:17) Jako principiálnímu odpůrci selekce dětí na chytré a "hloupější" v útlém věku se mi to píše těžko, ale nech dceru na výběrové škole. Naše školství je takové, že je pro nadané dítě lepší náročnější prostředí. Samozřejmě pokud dítě školu zvládá a není frustrované případnými neúspěchy. A výsledky v první třídě se ještě nemusejí nic znamenat.
|
|
Okolík |
|
(9.5.2012 14:17:48) pokud se dcerka netrápí a je spokojená, nechala bych ji, kde je. Pokud bych zjistila, že vzniká problém, ať už prospěchový nebo jiný, trápila by se třeba tím, že nestíhá, apod, pak bych začala zvažovat změnu.... některé děti vysoko nasazená laťka motivuje, tak doufejte, že mezi ně patří i vaše dcerka
|
|
eva | •
|
(11.5.2012 7:04:16) ahoj, mám dceru na výběrové školce(jazykové), která pokračuje ZŠ. Byla opravdu jedna z nejchytřejších dětí. Najednou jak to už u dětí chodí a pokračují skokově, všechny děti skočily, ona ne. Pokročila později,ale to už mezi tím na sebe upozornila. Byla zařazena do "škatulky" pomalejší.Učitelky ji začly brát jako hloupější. Děsně ji to demotivovalo, ted je braná jak nejhloupější, která tam nemá co dělat. Byla často nemocná, nervy atd. Letos máme celkem rozumnou učitelku,tak to jde. Ale do školy jde na jinou, normální. Je to docela normální holka, spíše chytřejší,ale zde už má smůlu. Taky tam chodí dost ambiciozních dětí s agresivními rodiči,kteří chtějí,aby jejich dítě bylo lobista Prahy).Tak opatrně a hodně štěstí při volbě
|
|
|