L+2 ks |
|
(17.5.2012 10:30:25) Dívaly(i) jste se někdo na včerejší Den D? Pánové tam předváděli cyklovozík (něco jako Croozer)před kolo. Přijde mi to jako dobrý nápad. My máme croozer za kolo půjčený a já s ním jezdím fakt nerada. Za prvé je dost těžký, za druhé mi vadí, že na děti dozadu nevidím a za třetí mám strach, že nás někdo zezadu sejme. Proto radši vozíme v cyklosedačkách, kde ale hrozí nebezpečí usnutí dítěte, proto musíme volit jen kratší trasy nebo vyjet po vyspání, což se vždycky nepovede. Znáte nebo dokonce máte to někdo? Je to těžké uřídit a ušlápnout, do kopce hlavně?
|
Dojanka |
|
(17.5.2012 11:43:14) Včera jsem to viděla v televizi, nápad je to docela dobrý, ale jak říkal jeden investor, tak jedině tak někde podél pláže na lehkou projížďku, kde nehrozí střet s autem. Jinak do silničního provozu mi přijde vozík hodně nebezpečný. Má chránič jedině dole na nožičky, jinak je dítě jen pod látěnou plachtou. Všeobecně mi tyhle vozíky na kola přijdou na silnici jako sebevražda. Nikdy bych tam dítě neposadila. Jinak volně do přírody je to dobrá věc, člověk vidí na dítě, ale fakt jen někde, kde nic nejezdí a kde nehrozí žádný střet. Cena 12 tisíc za vozík mi přijde hodně drahá. Dítě se v tom bude vozit chvilku a pak se to prodá stěží za polovinu.
|
|
Dalalmánek |
|
(17.5.2012 11:44:29) Zkoušela jsi to, nic neodjede, samozřejmě musíš zatáčky víc kroužit, žádné ostré úhly. Nebo hodně zpomalit.
|
Dalalmánek |
|
(17.5.2012 13:12:46) Zatáčky musíš samozřejmě projíždět jinak, ale zatížený se ani nepřevrhně, ani nemá tendenci ti vyjíždět odstředivě ven. Jen si opravdu musíš hodně najet na průjezd zatáčkou - anebo do ostré hodně zpomalit.
|
|
|
|
|
Muumi |
|
(17.5.2012 10:37:56) Neviděla jsem, ale proč se bojíš usnutí dětí v sedačkách? Naše v tom normálně spaly - vadí ti ta hlava padající vpřed? Já jsem někde dokonce četla, že takhle v předklonu páteř líp snáší otřesy a že ty polohovatelné sedačky, kde děti leží, jsou vlastně horší.
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 10:57:56) Ano, vadí mi ta hlava
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(17.5.2012 11:17:46) u té hlavy stačí helmičku zajistit šátkem k té cyklosedačce a kolem krku ten nákrčník
|
Alena | •
|
(17.5.2012 18:29:37) Privazovani helmy k sedacce, to je slusna prasarna (pardon), dovedes si predstavit co by se stalo pri narazu kola? Dite spici v sedacce, to je o strach, videla jsem pani projizdet kolem plotu - vyklonene drimajici dite bralo hlavou plaňky...
|
lipoo |
|
(17.5.2012 19:30:32) bralo plot,protože nemělo přivázanou helmu
|
|
|
|
|
|
Minís |
|
(17.5.2012 10:41:45) Je to hodně nebezpečné, s něčím takovým na silnici vůbec vyjet, ať už vzadu nebo vpředu.
|
Muumi |
|
(17.5.2012 10:46:16) Tak normální rodič snad nejezdí po silnici, ale po cyklostezkách. Samozřejmě, že je někde potřeba silnici přejít, kousek po ní jet, ale holt život je o život.
|
Minís |
|
(17.5.2012 10:51:55) No to by ses divila, kde všude jezdí ,, normální rodič".
|
Muumi |
|
(17.5.2012 10:53:16) Já jakožto rodič - cyklista fakt děti do provozu netahám. Že cyklotrasy kreslí blbové kdesi na úřadech, to je bohužel známá věc. Chce to trochu přemýšlet a pracovat s mapou a určitě se dá jezdit bezpečně.
|
Xantipa. |
|
(17.5.2012 10:56:17) Tak u nás je cyklostezka o život, navíc na osmi kilometrech se moc neprojedeš a o víkendu je to tam jak na Václaváku. Takže cyklotrasy. My neměli vozík, ale tažnou tyč. Na silnice s větším provozem bez pardonu šly děti na tyč, v bezpečných lokalitách volně. Navíc u nás je hodně lesních zpevněných cest, kde se dá jezdit s dítětem na tyči, někde by se dalo i s vozíkem a nebo dítě může jet samo. A další výhoda dítěte na tyči je to, že se dá jezdit i po hodně úzkých cestách či stezkách.
|
Muumi |
|
(17.5.2012 11:03:01) Xantipo, u nás starší jezdí taky na tyči. Na silnici se mi to teda taky extra nezamlouvá, ale jde fakt jen o krátké úseky, když nelze jinak, nosí takovou tu popelářskou vestu. Vozík se mi líbí jednoznačně víc, ale bydleli jsme v paneláku, kam ho nešlo nikam dát a do výtahu se nevešel, takže bohužel sedačka.
|
Xantipa. |
|
(17.5.2012 11:05:46) Takovou vestu mají děti všechny, často se vracíme za tmy - ale upravila jsem takový ty do auta. Ale je výhoda, že já nejezdím s dětmi nikdy sama - vždy jezdíme všichni vč. manžela. Takže je výhoda - jeden dospělý vždy vpředu, za ním starší syn, já poslední a přede mnou mladší syn, dcera se vmáčkne kamkoli, ale mladší syn vždy musí být přímo přede mnou.
|
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(17.5.2012 10:51:57) A co cyklotrasy - ty vedou po běžných silnicích. I když si samozřejmě vybíráme silnice méně vytížené.
|
|
|
vlad. |
|
(17.5.2012 10:52:44) názor člověka, který má osobní zkušenost? Máme oboje, rozhodně preferuju Chariot. Pohodlí dítěte - nesvítí mu na hlavu, nefouká, může tam jído, pití, hračky. A taky kvůli bezpečnosti, dítě je připoutané, při pádu je chráněno, nepadá z výšky. Kamarádce vběhla kočka do cesty, ona s kolem slítla, docela se pomlátila, vozíku se jen zkroutila tažná tyč, dítě ok. Chtěla bych vidět, jak by vypadalo, kdyby sedělo v sedačce a fláklo by sebou z metru a půl.
|
vlad. |
|
(17.5.2012 10:55:04) A to nemluvím o mnohem horší ovladatelnosti kola kvůli vysokému těžišti sedačky. Pořádnému chlapovi to možná tolik nevadí, ale já to sakra cítím. Za mně vozík.
|
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 11:01:30) vlad., pro mně je třeba ten vozík za kolo těžkej. Jinak, pokud vezu dítě v sedačce, tak se samozřejmě ovládám a jedu přiměřeně. Tím neříkám, že se nemůže nic stát.
|
vlad. |
|
(17.5.2012 11:09:40) L+2, pokud ti to vyhovuje lépe, je to tak správně. Ale některé/ří znají jen z doslechu, ale mají jasno.
|
|
Dalalmánek |
|
(17.5.2012 11:46:14) No jestli máte kopce, tak může být těžký. U nás je více méně rovina a utáhnu Croozer se dvěma dětma, které mají dohromady 35 kilo plus další náklad. A to Croozer je těžší, než Charriot.
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 11:53:35) Tak oprava, on to asi není pravý croozer, jen tomu tak říkáme. Navíc je hodně starý. Věřím, že novější typy jsou lehčí. Obávám se, že s tímhle bych větší kopec snad ani nevyjela. Taky vozím dvě děti.
|
Dalalmánek |
|
(17.5.2012 11:56:54) Do kopce to bude vždycky problém. To ale nevyřeší ani ten přední vozík podle mě.
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 12:07:20) Cimbur, nevíš, kolik váží ten váš Croozer pro dvě děti? Tipuju, že ten náš může mít 23 kg. Jak je to vlastně teď s těmi vozíky? Můžou oficiálně na silnici?
|
Dalalmánek |
|
(17.5.2012 13:11:10) Ano, můžou oficiálně, ale nevím, jestli ten Croozer pro dvě, protože má široký rozchod kol. Váží myslím opravdu nějak tak.
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 13:44:04) Díky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ondra, 3 děti | •
|
(17.5.2012 10:46:53) Hm, chápu, že někdo na kole prostě děti nevozí, ale když už vozí, tak naprosto nerozumím upřednostňování sedaček před vozíkem (z hlediska bezpečnosti). Pravděpodobnost, že se vybouráš na kole sama, je MNOHEM vyšší, než že tě někdo zezadu sejme. Řidiči naopak vozíky velmi respektují, víc, než samotného cyklistu.
Zato dítě v sedačce se může ošklivě poranit dokonce i v případě, že nejedeš, ale kolo jen vedeš. Kvůli vysokému těžišti je to mnohem hůř ovladatelné a kolo se ti může položit. Nepřej si vidět ruku dítěte, které se v té chvíli instinktivně chytilo bočního madla... :-(
Ale k tvému dotazu: sám jsem s předním vozíkem nejel, ale v cizině je to poměrně častá a oblíbená varianta, i když většinou se nejedná o vozík, ale zvláštní konstrukci samotného kola ("christiania"). Myslím, že při opatrném používání je to ok. Na větší cestování bych ale preferoval běžný vozík vzadu, protože i v případě, že já např. dostanu na mokru smyk a čelně vletím do stromu (což se může stát i v nízké rychlosti na cyklostezce, to nemusíš být žádný hazardér), tak děti zůstanou ve vozíku v pohodě a kromě nějakého leknutí se jim nestane nic.
|
Muumi |
|
(17.5.2012 10:49:17) Aha, christiania cykel, tak to už jsem doma. To je samozřejmě taková velká kráva na děti/nákup/psa, to asi není moc na naše české ježdění. Tohle mě teda vůbec nenapadlo. V dánském kontextu bych to pokládala za zcela bezpečné, u nás je jakýkoliv pohyb na kole bohužel o hubu.
|
červík + V. 6/03 + L. 5/08 |
|
(17.5.2012 10:58:26) a něco podobnýho má u nás pošťačka :) http://www.christianiabikes.com/dansk/dk_main.htm
|
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 11:09:26) Muumi, a znáš to? Máš to vyzkoušené? Croozer mi teda taky přijde velká a těžká kráva
|
Muumi |
|
(17.5.2012 11:11:38) myslíš ten christiania bike? znám to z uhýbaní před nimi při pobytu v Kodani:) jinak sama jsem na tom nejela, ale myslím, že to je hlavně na odvoz nákladu a hlavně, v Dánsku je rovina, je to masivní, tudíž určitě těžké.
|
Muumi |
|
(17.5.2012 11:14:37) Lehčí než Croozer to nebude určitě:) Mám teda jen zkušenost s dánskými koly bez vozíku, takže taky jen plácám. Vozík je určitě bezpečnější než sedačka. U nás prostě z různých důvodů nešel. Mám je srovnání sedačka x tyč (což je ale pro různé věkové kategorie). Se sedačkou je divné těžiště, trochu se bojím prakticky furt:( S tažnou tyčí se kolo zase jak k zemi přibité, ale taky tak těžké, i když dítě šlape.
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 11:27:12) Díky, našla jsem, že váží 18 kg. No, je to dost. Nevím, kolik má ten Croozer, ale asi míň. Na tyč jsou ještě malé
|
|
|
|
|
|
|
L+2 ks |
|
(17.5.2012 11:07:06) Ondro, však proto se po tom vozíku ptám, že mi přijde bezpečnější než cyklosedačka........ Údajně má mít ten vozík před sebou kvůli ochraně nějaký rám.
|
|
|