KvětuškaS |
|
(22.7.2012 22:32:26) Měli jste nějaké tipy a triky při psaní bakalářky, které vám pomohly či usnadnily její psaní?
|
Ananta |
|
(22.7.2012 22:41:34) jo, plno postahuj si diplomky a bakalářky které se vážou k tvému tématu a záleží jak budeš chytrá, dá se s tím hodně čarovat, konkrétnější nebudu
|
Lída + 4 |
|
(22.7.2012 22:43:22) Tak zrovna tohle se může i šeredně nevyplatit teď se to skutečně dost hlídá.
|
Ananta |
|
(22.7.2012 22:58:12) já taky nemám vůbec na mysli ctrl C a ctrl V, nejsem blbá
|
Lída + 4 |
|
(22.7.2012 23:00:45) I tak se na to dá přijít, prostředky k tomu jsou. Ostatně školy teď prověřujou i starší diplomky a bakalářky
|
Jája s čápátkem |
|
(22.7.2012 23:05:09) dá se ale "vykrást" seznam literatury a tím si autor práce ušetří čas s rešeší apod... opravdu se s tím dá čarovat, ani není třeba opisovat
já ale doporučuju jako magráta vybrat si zajímavé téma, motivovat se a udělat kus práce
|
Evik+Šmudla+Šmudlinka |
|
(22.7.2012 23:12:08) rešerši ti za úplatu udělají ve větší knihovně
|
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:33:01) Na literaturu doporučuju google scholar, jsou tam všemožné nemožné články, dát hledat klíčové slovo... knih bych citovala minimum (aneb jen ty k tomu podstatné) a klidně si úryvek potřebný k práci dohledala na scholar books, z netu bych citovala jen pouze pokud je to fakt zdroj, ze kterýho máš orgáč.
A hlavně, proboha, NIKDY necituj Wikipedii!
|
|
|
|
|
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:37:09) Ananto. zbytečně moc práce
|
|
|
Leontýnka+3 |
|
(22.7.2012 22:45:34) Na to pozor, teď jsou programy, kterými se to dá zjistit, posuzují podobnost.
Já s ní ještě pořád bojuju, teda zatím ji spíš ignoruju ;)
|
|
magrata1 |
|
(22.7.2012 23:00:17) Můj tip a trik- vybrat téma, které není moc časté, které tě zajímá a které je pro tebe výzvou ho zpracovávat. Aktivně tak 3 měsíce sbírat materiály a pak makat na zpracování. Najít si někoho na korektury, kdo případně poradí i se stylistickými nešvary.
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:36:37) Já bych korekturku i nabídla za pár korun, že...
|
|
|
Jája s čápátkem |
|
(22.7.2012 23:03:02) vybrat si kvalitativní metodu výzkumu, je to zajímavější, než neustálé dotazníky a mnohdy přínosnější
|
magrata1 |
|
(22.7.2012 23:27:56) tak já bych třeba s dotazníkem daleko nedošla Psala jsem o krojové obuvi a o tom nevyšla jediná kniha, bádala jsem po knihovnách, muzeích, u ševců, kuchala boty... Jestli někdy zmobilizuji síly, chtěla bych to propracovat důkladněji a vydat třeba v nějakém sborníku, aby tady konečně na toto téma něco bylo.
|
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:35:14) Jájo, mě zas zajímavější připadá kvantitativní, ale neeee dotazníky třeba hezký byly speciální programy k testování x před a po y
|
Jája s čápátkem |
|
(23.7.2012 10:32:51) No, ono asi záleží na tématu. Já jsem spíš kvalitativní výzkumník, ráda dělám "prvovýzkumy", pracuju se zakotvenou teorií a navrhuju třeba hypotézy, ať si to pak kvantitativně ověří, kdo má chuť to počítat
Ale to myslím už na pokročilejší práce, ne na bakalářku. Pokud tam vůbec nějaký výzkum požadují...
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:16:01) Jája: nooo, tak to pak jo, mě se to taky nikdy nechtělo počítat (fajn bylo ale, že jsem na to měla lidi )
|
|
|
|
|
Evik+Šmudla+Šmudlinka |
|
(22.7.2012 23:04:44) Začni včas, rozplánuj si to a dodržuj, co denně (týdně) uděláš, ať se z toho nezblázníš. Nastuduj si normu pro citace, na to se hodně kouká. Dej si pozor i na grafickou úpravu a gramatiku, to ti taky nahoní dost bodů, pokud si nejsi jistá, nešetřila bych a zaplatila si korekturu. Pro obhajobu si udělej kvalitní prezentaci, i když ji po vás třeba nechtějí - jednak to pomůže tobě a jednak to i dobře vypadá. Čím víc zdrojů, tím lépe. Vhodné jsou i články a elektronické zdroje. A dobře působí, když jsou cizojazyčné No a samozřejmě základ: vybrat dobré téma a dobrého vedoucího. Systém práce si ale musíš zvolit sama, protože sama nejlíp víš, jak se ti nejlíp pracuje. Držím palce!
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:34:03) Eva: "Začni včas, rozplánuj si to a dodržuj, co denně (týdně) uděláš, ať se z toho nezblázníš."
Nevím, já bakalářku zfrkla za 2 týdny, bych měla jako: po obědě udělej výzkum a před večeří ho vyhodnoť
|
Evik+Šmudla+Šmudlinka |
|
(22.7.2012 23:44:08) Já bakalářku nepsala, jen diplomku. Ale dělala jsem na ní několik měsíců a za 2 týdny bych jí vážně nesfrkla. Měla jsem ale rozdáhlý výzkum, několik metod, předvýzkum, desítky titulů v literatuře... Každý máme jiný systém práce, tohle si bude muset zakladatelka rozhodnout sama. Ale měla jsem pár kolegů, kteří odkládali a odkládali - až odložili o rok
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:46:49) Tak diplomku jsem taky za 2 týdny nezfrkla, to ne závěry z ní jsem měla v top ten odborným světovým časopise, to kdybych zvládla za 2 týdny, bla bych mistr světa amoleta
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:49:47) Tak v diplomce jsem citovala z 80 zdrojů, jsem to teď spočetla
|
|
|
|
Šešule |
|
(23.7.2012 8:22:56) Já na ní dělala 2 roky a psala ji 3 měsíce
|
|
|
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:29:57) - nepiš to ani delší, ani kratší
- nech si udělat jazykovou korekturu od někoho, kdo umí česky
- drž se přesně stanovených požadavků na stránkování, řádkování, citace
- cituj správně!!!! (tj. když se požaduje dle normy té a té (např: Anus, M.; Frnda G. (2008). Zdroje prdů. Portál 2008; str. 180-181. NEBO třebas Anus M, Frnda G. Zdroje prdů. Portál 2008, pp. 180-181; ISO 7917631641974. forem je hodně!!!
|
Elíláma |
|
(22.7.2012 23:31:09) jo a nikdy nepoužívaj ICH formu, zní to blbě... a nepiš tam svoje dojmy, pocity a zážitky, to jsem jednou dokonce měla na obhajobě takovou diplomku, začínala nějak jako "když jsem jela ve vlaku, napadlo mě, že o tom napíšu diplomku" slečna letěla až se za ní zaprášilo.
|
Jahala. |
|
(23.7.2012 9:06:24) Můžu se zeptat jak mám napsat, proč jsem si vybrala dané téma jinak než Ich formou? a když píšu třeba o svém projektu, tak nemůžu napsat jaké závěry z toho já vyvozuji?
|
Sharien |
|
(23.7.2012 9:09:19) Tak zrovna u zduvodneni vyberu je ta Ja forma celkem prilehava, ty sis to vybrala A nechapu ted, co myslis zduvodnenim zaveru, tam se teda pouziva spis autorsky plural (myslime si, vyvozujeme...oznacuje se i jako plural skromnosti).
|
Jahala. |
|
(23.7.2012 9:19:10) Tak u závěru bře, nestuduji VŠ zatím, ale mně jako laikovi to zní když to píšu já a ne kolektiv, jako mi jeho veličenstvo, ale už to chápu jak to napsat, píšu jen závěrečnou práci při VŠ CCV . Tam mám ich formu v úvodu a závěru přímo doporučili a řekli ˇsi vybereme téma které známe děláme aby jsme ji mohli použít v praktické vlastní části té práce. tak jsem se teď lekla. Ale co není to balalářka tak na to kašlu
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:36:39) No, jinak jak se dá vyjářit důvod, pro vybrání si tématu bez ichformy a básnických obratů:
"V oblasti onemocnění depresí, kterou se v této práci budeme zabývat, sklízí farmakologická léčba úspěch. Bohužel ale v mnohých případech nejsou řešení přicházející z této strany dostačující, pokrývají pouze jednu oblast nemoci ..."
|
Amina | •
|
(23.7.2012 11:48:12) Nám povolili ich formu v diskuzi a závěru. Použila jsem jen v diskuzi (já jsem diskutovala s literaturou a jiným výzkumem). V závěru jsem nepoužívala - mám bylo zjištěno, bylo zkoumáno... Úplně blbě to asi nebylo, obhájala jsme za jedna. Jinak jsem BP postupně lepila tak dva měsíce (sbírání materiálů, výzkum...), psala jsem tak přes měsíc.
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:49:41) úplně blbě to určitě není, ono taky záleží, jak se tou ichformou píše, někdy to zní familiárně, někdy zase tak, že je to decentní a mnohem přirozenější než šroubovaný ono se my se...
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:50:15) říkám, je blbé psát: jsem tak jela vlakem a nudila se a tak mě to napadlo
|
Jahala. |
|
(23.7.2012 12:01:49) a můžu napsat: "Už když mi rodiče předčítali Povídání o pejskovi a kočičce vzbudili ve mě zájem o tato zvířata a literaturu zvířat se týkající"
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 12:29:03) Jahalo
|
|
|
štěpánkaa |
|
(23.7.2012 16:27:30) tak já nevím, ale synové (zatím jen na gymplu) psali seminárky a podobné zdůvodnění výběru tématu na nich bylo v podobné formě vyžadováno
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 18:33:22) jj, na střední po nás taky, to není odborný text
|
štěpánkaa |
|
(23.7.2012 18:47:54) a bakalářka? Ta by snad také měla odrážet nějaký osobní pohled, nebo s e pletu? Já psala jenom diplomku a to už je taaaak dávno
|
Jája s čápátkem |
|
(23.7.2012 19:02:48) štěpánko, ano, měl by tam být nějaký vlastní přínos a záleží tedy asi na vedoucím práce či na pracovišti, kde se práce píše, jak se k tomuto problému staví (za ICH formu ano či ne). U nás je to na každé katedře jinak
|
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 19:11:14) štěpánko, no, záleží... motiv ano, ale ne osobní (ve stylu vždy mne to zajímalo), ale motiv proč taková práce má smysl = ne co se mi líbí, ale co to má přinést.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jája s čápátkem |
|
(23.7.2012 19:00:39) Elííí, ale ten plurál, pokud to není autorský kolektiv řešitelů, ten tam moc nesedí. Nevím, jak v psychologii, ale pedagogice se bere za zastaralý...
Ovšem zdůvodnění tématu by mělo vycházet z nějaké potřeby řešot stav. Autorka by měla tedy popsat tu potřebu a pak klidně může napsat, že na jejím základě se ONA rozhodla řešit ten problém a stanovila si ty a ty cíle atd.
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 19:12:57) jo a plurál se u nás dával, ale je možné, že jsme zastaralí, dívám se, je to tak ale i v zahraniční literatuře a proč jednotný nevypadá ideálně, protože by se na práci měl podílet tým, pokud to je možné, tím myslím od diplomky výš, v bakalářce bych na plurálu netrvala, ale aby to nebylo zase samé já myslím, já myslím, já bych já myslím.
|
Jája s čápátkem |
|
(23.7.2012 19:20:33) no ona pedagogika buržoazní pavěda , takže tím se taky moc ohánět nelze... zakladatelce b to měl sdělit vedoucí práce
jo a k tomzu týmu, takto jsem to nikdy nebrala, ale asi máš pravdu, jenže v našem oboru tým jen těžko zaplatíš ;-)
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 19:22:13) no, u nás ho seženeš, team na diplomuku, páč jako student si po brigoškíách vyděláš víc než tvůj team již dostudovaných
|
|
|
|
|
|
|
|
Sharien |
|
(23.7.2012 9:12:16) aaa, ja nevidela souvislosti. Prosim te u zduvodneni vyberu klidne ICH formu pouzij a zavery samozrejme taky napis, ale jak pisu, tam uz pouzivej ten plural skromnosti, proste je to takovy uzus. Mimochodem, mam v zaveru i uvodu Ich formu, protoze se mne to tykalo a tam kde je prilehava, klidne byt muze.
|
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:12:42) No, řekla bych, že není potřeba psát, proč sis vybrala tohle téma, leda by to byl opravdu zajímavý důvod a ne okecání, že se ti ze zadaných zdálo nejschůdnější a pod.
|
|
|
Sharien |
|
(23.7.2012 9:14:29) Pocity, dojmy a zazitky tam samozrejme taky byt mohou a patri tam, pokud jsou tam na miste. Pokud napriklad mas problemy se sberem dat, tak je na miste napsat proc si myslim, ze k tomu doslo a ze mas kuprikladu dojem, ze urcite skupiny se nechteji zucastnit, protoze...
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:13:43) úvahy ano, ale ne hodnotící dojmy
|
|
|
|
|
anexa |
|
(23.7.2012 0:11:42) když si vybereš jednu citační normu, drž se jí a nemíchej tam další. Pozor když budeš citovat zákon, bacha na citační normu odkazů z internetu. V celé BP (ani v úvodu, závěru, nebo výzkumu) nepoužívej ich formu, neměj málo zdrojů, u dotazníků při vyhodnocování jsme museli používat matici, tak se raději poptej ať to máš v pořádku a hlavně ať se tvoje práce týká tvého studia. Jo a nesměli jsme mít v BP žádné vlastní věty, nebo úvahy. Pokud to tam bylo, muselo to být označeno jako úvaha autora. Tak si zjisti jak to je u vás.
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 0:15:00) anexa:
Jak píšu, a dobré upozornění na to zachovávat JEDNU normu citace, což taky znamená neobšlohávat citace tu z gůglu, tu z něčí diplomky, tu z citační aplikace a prdlat je tam jak jsou, každá svým stylem!
občas mám pocit, že forma dělá 60 % hodnocení, obsah 20 % a 20 % jak se oponent ráno vysr vyspal, protože u obsahu si oponent kdyžtak vždycky může zapochybovat, že ho nepochopil a aby ho pochopil, musel by tu práci číst, což skoro žádný oponent, často i školitel, zásadně nedělá
|
Sharien |
|
(23.7.2012 8:37:40) Tak forma se snad bere jako samozrejmost, ne? A netvrdila bych, ze se nectou, moji diplomku rozhodne cetli a rigo ted ctou taky.
Ten tip si precist podobne neni spatny, ne to opisovat, ale skutecne se podivas na seznamy literatury, podle citaci si udelas obrazek, o cem ktera knizka je a hlavne,pokud budes mit sanci neco z nech praci citovat a srovnat se svymi vysledky, tak se to ceni. Mne se treba moc nechtelo delat dalsi diplomku, ktera nebude moc v praxi na neco, takze jsem zasla na vedouci katedry, zda treba nedelaj na necem, co bych pohla taky kousek zpracovat a ono ano Takze zkus treba i toto, nektere katedry vypisuji seznamy temat podle toho, co je zrovna zajimave pro vedouci nebo jejich vyzkumy.
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:11:14) Sharien: no, tak někde se čtou, někde ne, nedělám si iluze, vím, že u nás se moc nečetly a dle jiných info vím, že ne všude se čtou. Riga už celkem jo a disetačky jo - tak z nich bývá většinou kniha.
|
|
|
|
|
Lou+3 |
|
(23.7.2012 6:14:39) Nejen bc, ale jakakoliv jina prace> precti si knizku JAK NAPSAT DIPLOMOVOU PRACI od Umberta Eca. Je to krasna ctiva knizka a autor je vynikajici pedagog (historik, literarni vedec, spisovatel, semiotik... vse mozne) ale tahle knizka me potesila a snad i pomohla. A pobavila take.
|
|
Sharien |
|
(23.7.2012 9:17:47) Teda diplomky jsem napsala dve a nektere rasy mi tu prijdou dost mimo. Ale koukam, ze vsude to je jinak, takze si nech doporucit kvalitni prace od vas, ktere vyhovuji vasim pravidlum a poradne se do nekolika podivej, jake maj citacni normy a podobne veci.
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 11:14:26) Sharien: "Teda diplomky jsem napsala dve a nektere rasy mi tu prijdou dost mimo."
jako můžu já za své židovské předky?
|
Sharien |
|
(23.7.2012 12:03:42) No na psani s dvema detma na sobe je proste s a d moc blizko sebe na te klavesnici, no :-D
|
Elíláma |
|
(23.7.2012 12:30:12) Sharien: to znám já dnes tchyni málem napsala na FB: přeju veš nejlepší
|
|
|
|
|
Katze |
|
(23.7.2012 14:25:25) Zorientovat se v tématu prostřednictvím jiných obsahově nebo typově podobných (například z hlediska metodologie) prací, nespoléhat, že to napíšeš na poslední chvíli nebo dáš za den tolik a tolik znaků - někdy se blbě vyspíš, někdy nemáš náladu, je to nespolehlivé. A určitě poznámkovat a citovat průběžně, jinak se z toho zblázníš.
|
|
Winky | •
|
(24.7.2012 16:27:45) Psala jsem jen jednu, ale dostala jsem hodně dobrých rad, leč jsem se jich nedržela - a byla to chyba. Tip č. 1 - vybrat si dobré téma. to je základ, aby nebylo moc obsáhlé ale aby tam šlo něco vykoumat. I když radši menší rozsah a víc detailů, než opačně. Taky je jednodušší vybrat si výzkum ze spisů či statistik, než s "živými" respondenty. Tip č. 2. - zvolit si dobrého vedoucího. Tj. často sázka do lotynky. Někteří jsou hooodně laxní a v podstatě čekají na hotovou práci, kterou pak zdrbnou. Jiní zase nimrají v každém odstavci, překopávají překopaní a je s tím práce jak na kostele. Taky záleží, jestli bude či nebude u obhajoby a jak se má rád/nerad např. s vedoucím katedy apod. Tip č. 3. začít včas - tři vykřičníky. Je to pruda, ale platí to. Cca tak v půlce psaní jsem si uvědomila, CO vlastně jsem měla udělat na začátku, ale už nebyl čas. A to jsem začala v prosinci a měla radost, jak to do března krásně stihnu - prd, přišla "tvůrčí krize" a měla jsem půlky stažený abych to odevzdala včas. Tip č. 4. Psát si odkazy rovnou ve správném formátu (zjistit si normu ISO), hned, dělat to přes funkci ve Wordu a ne ručně (to jediný jsem dodržela a fakt to byla úleva, člověk si může házet s textem jak je libo a odkazy zůstávají, nemusí se dohledávat). Zdroje mít "ty nejlepší" - tj. vědět, jací autoři jsou v kurzu během výuky a z nich čerpat aspoň něco málo, ale prostě mít pak v seznamu zdrojů "dobrá jména". Tip č. 5 - asi tak v půlce psaní si přečíst znova zadání, jestli jsem se neodchýlil od tématu - to by byla těžká minela, dobrá práce mimo zadání. Tip č. 6 - připravit si zajímavou přílohu a mít srozumitelnou osnovu plus zajímavý úvod - komise bude mít na prolistování pár minut, takže úprava plus tyhle věci by se jim měly líbit. Tip č. 7 - mít zajímavý výsledek práce, za kterým si budeš stát a budeš ho umět odprezentovat, plus K ČEMU JE TO DOBRÉ, to co jsi vyzkoumala. (i když hypotéza nevyjde, tak pohovořit o faktorech které to způsobily).
|
|
|