Ráchel, 3 děti |
|
(14.11.2012 8:08:43) Náš 12tiletý dysgrafik nastoupil na druhý stupeň a v naší stávající škole je to dost náročné co se týče komunikace s učiteli... Nevíte někdo o základce v Praze, která pracuje s dětmi s poruchami učení? Dost mě štve, že moje inteligentní dítě si připadá jako debil...
|
Zufi. |
|
(14.11.2012 8:27:41) Má IVP? Nebo mu jen tolerují / netolerují úpravu, písmo, potíže spojené s psaním?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(14.11.2012 8:36:20) IVP měl celý první stupeň. Teď ho má teoreticky taky, ale je půlka listopadu a já furt nic nemám v ruce. Jde o to, že potřebuje mít věci natištěné. Nestihne třeba písemku z matiky, protože píše 3x tak pomalu. Nezvládá si psát poznámky a má předměty, kde není pořádně učebnice, ze které by se mohl učit. Na některé věci mu mají dát víc času. No, a to vše se neděje. Výsledkem všechno zvládá a na školu kašle, připadá si blbej apod. Přitom v některých oblastech inteligence je vysoce nad průměrem, na 1.stupni chodil v rámci výuky na 1-2 hodiny týdně do skupiny nadaných dětí. Včera už nám oznámil, že chce do jiný školy. Dost mě tím šokoval, protože má svou třídu rád a má tam spoustu kamarádů. Ale když mi dítě říká, že "tuhle školu nenávidí", tak to asi není zrovna pozitivní. Ke všemu teď mají třídní, který jsou děti úplně ukradený (měla ji před tím dcera, vím, o čem mluvím).
|
Zufi. |
|
(14.11.2012 8:43:13) Neschopní učitelé. V ruce to máš mít aspon od října. V dějáku to, co diktuji dávám dětem s IVP natištěné, odpovědi kroužkují, zápisy si mohou kopírovat atd. No nic, musím běžet.
|
lipoo |
|
(14.11.2012 10:31:31) zufi-kéž by takový byli všichni! mimochodem taky nemám ještě IVP v ruce...
|
Zufi. |
|
(14.11.2012 10:57:59) Mělo by to být naprosto normální, ale vím, že některé kolegyně to berou ,,vlažně,,.
|
|
|
|
|
|
Evžíček |
|
(14.11.2012 9:00:41) já mám dyslektika a dysgrafika zatím v první třídě,ale už jsem se ve škole bavila o druhém stupni a psaní poznámek ap.- prý bude moct bez problémů používat iPad nebo tablet
no on zatím chudák bojuje se čtením a psaním, závidím, že už tohle máte za sebou
|
|
sarmi |
|
(14.11.2012 12:03:13) a syn mival na 1.st. napravne hodiny ve skole? neni tam jediny ucitel, ktery se spu venuje? neni v poradku, ze ivp stale nemate, my ho davali rodicum na 1.tr.schuzkach zacatkem rijna...
|
|
Edvi+1+1 |
|
(14.11.2012 12:33:20) No já mám taky syna (10 let) dysgrafika a dysortografika, papír máme a stejně to nijak zvlášt ve škole nezohlednují a ač velmi inteligentní začíná mít problémy. Nedávno byl v tv docela dobrý dokument. Myslímm že se jmenoval Dar dyslexie. Toto by měli učitelé vidět povinně.
|
|
Hal2 |
|
(14.11.2012 13:11:16) Mám taky dítě s nadáním v kombinaci s poruchou a dobrou zkušenost se speckou na dysporuchy. I tam to závisí na konkrétních učitelích, navíc i na tom, jak se škola staví k podobně založeným dětem, protože ony jsou ještě "problematičtější" než děti s "jen dysporuchou". Myslím, že to chce najít hlavně školu, kde obecně mají ohled k individuálním potřebám. Řekla bych, že školy, kde je menší počet dětí ve třídě mají lepší možnosti. Školu neporadím, jsme jiný region, ale asi bych brázdila ve vodách buď škol zaměřených na dysporuchy, pak možná i gymply, které mají zkušenost s takovými dětmi a vychází jim vstříc. Ono skloubit podnětnost výuky a zároveň speciální potřeby je náročné jak pro to dítě, tak pro učitele. Vždycky je to trochu něco za něco, ale hlavní stejně je, aby přístup učitelů neznechutil dítěti další vzdělávání. Pro školu specializovanou na dys podle mě mluví i to, že teoreticky by tam měl být větší prostor na nápravu - nejen toleranci. Synovi bych ale v tom požadavku změny školy vyhověla určitě, v případě, že učitelé sami nechtějí, tak bojovat s nimi - to je úplně o ničem.
|
|
|