anemon |
|
(19.11.2012 8:52:58) Hezký den, prosím o radu zkušené (ev. učitelky)
máme doma prvňačku, dobře čte, slušně počítá, se psaním bojuje (pomalu, ale úspěšně)
Na třídních schůzkách prosila pí uč, abychom v rámci domácí přípravy zkusili odbourat počítání na prstech. DCeři to jinak ale nejde, používáme kostky z lega, korálky, prsty, z hlavy to nejde. Velmi dobře se učí "na zpaměť" a o to mi jde, nechci, aby to nadřela, chci, aby to měla v hlavě.
Mám ji to naučit jako básničku? To je otázka jednoho odpoledne max. víkendu, nebo počkat s prsty, až jí sepne? (U sčítání už to jde, ale odečítání nějak v hlavě "nevidí" potřebuje ty pomůcky)
Díky moc
|
Jordana |
|
(19.11.2012 9:01:13) Já bych ještě počkala...Mám doma taky prvňáčka-a někdy taky vytáhne na počítání prsty...Podle mě je času ještě dost ;-)
|
|
Eržika. |
|
(19.11.2012 9:05:24) Můj teda počítá na prstech klidně občas i ve třetí, třeba přes desítku... A to umí i sčítat pod sebou a násobilku.
|
|
holka anonymka |
|
(19.11.2012 9:09:27) Nejsem učitelka.. Matematiku nazpaměť bych dceru opravdu neučila. Podle mého je dobré klasické počítadlo - tedy ty kuličky pod sebou po 10ti. I Lego kostičky určitě mohou pomoct. Dcera má velkou výhodu, že má dobrou paměť, ale matematika zejména na ZŠ vyžaduje hlavně logiku. Můj syn už ve školce uměl násobilku - v PC hře stavěl vojsko do pluku, musel je srovnat vodorovně i svisle tak, aby mu vyšel výsledný počet vojáčků
|
Míša+1 | •
|
(19.11.2012 9:16:18) Přesně tak..já bych volila to počítadlo,které má dcera v 1.tř dlouho používala.Uměla na něm takové triky,že jsem nechápala,jak se v něm orientuje.Na něm si nacvičila logickou představivost a to je pro matiku důležité.
|
anemon |
|
(19.11.2012 9:18:28) Zatím počítají do 7, doma jsou nejoblíbenější lego kostky.
|
|
|
anemon |
|
(19.11.2012 9:17:15) Mně se taky moc nechce, ne z lenosti, dcera se fakt učí básničky po prvním přečtení, pro mě by to bylo jednodušší, ale chci, aby to pochopila.
|
|
|
hankuba/Kubík06/Eliška09 |
|
(19.11.2012 9:12:16) Mám doma také prvňáčka a na prstech počítá.Zatím pí.uč nic neřikala,nebo nevzkazovala,tak si myslím,že to asi nevadí .)
|
|
Míša+1 | •
|
(19.11.2012 9:13:21) Dcera ještě používá prsty občas i teď ve 3. třídě.Má taktiku,že se na prsty jen podívá a už ví. Násobilka ji jde pěkně,občas taky prstíky při dělení...závorky zvládá.A i když je ve všech předmětech nadprůměrná,matika je její slabá stránka a i přesto se v ní stále zdokonaluje. Já být učitelkou,nechám tvou dceru na pokoji a prstíky ji dovolím.Takhle násilně odbourávat prsty mi příjde,že bude tvé dítě ve stresu. Bude mít z toho v hlavince jen zmatky a matika ji nepůjde. To jsou ty přehnané nároky na dnešní děti.. :-((
|
anemon |
|
(19.11.2012 9:15:32) To nebylo cíleně na naší dceru, ale prosba na rodiče na schůzce všeobecně.
|
Míša+1 | •
|
(19.11.2012 9:21:14) Já teda nechápu,jak může učitelka chtít po dětech,aby se po necelých 3 měsících odbourly prsty.Nejsem učitelka,ale tohle mi příjde divné.Ty děti si na to musí přijít a zaběhnout se a v 2.třídě prstíky už nebudou potřebovat.
|
|
|
|
magrata1 |
|
(19.11.2012 9:34:22) dcera používala ve škole počítadlo nejmíň do 2. třídy (už nevím, zda i ve třetí). V 1. to vyžadoval učitel. Nevidím v tom problém. Zpaměti bych neučila.
|
|
x x |
|
(19.11.2012 9:37:02) Já počítám na prstech doteď. Jinak jsem docela normální.
|
Míša+1 | •
|
(19.11.2012 10:00:40)
|
|
Minís |
|
(19.11.2012 10:31:09) Taky tak.
|
|
|
Pole levandulové |
|
(19.11.2012 9:54:11) To je divny, u nas deti smely pouzivat prsty temer do konce prvni tridy. Ted je ve druhe, to uz mit nesmi, ale uz to neni potreba, ma to zazite i s prechodem pres desitku. Prsty pouzival na scitani, odcital z hlavy po jedne sestupne. Ve skole meli jako pomucku knofliky.
|
anemon |
|
(19.11.2012 11:50:50) odečítání po jedné, to by mohlo klapnout, číselné řady má hotové hned.
|
|
|
|