jamall |
|
(14.2.2013 12:24:46) Dobrý den, zaujalo mě předchozí téma a tak navozuji se svým dotazem. Tak nám nakonec v PPP našli diagnozu a to zcela správně jak tak čtu zprávu. A zajímá mě zdali tu nějaká maminka má zkušenost s dyslálii a jak to vypadá u dítěte a zdali navštěvuje běžnou MŠ a ZŠ. Nevím jestli mám být spokojená, že nemáme dysfázii jak se mi zdálo zpočátku nebo nemám. A jak se s tím dítě vyrovnává a jak se k tomu staví okolí. Potřebuji prostě veškeré zkušenosti zkušených matek. Moc děkuji.
|
Líza |
|
(14.2.2013 12:30:39) Dyslálie je latinskej výraz pro běžnou dětskou patlavost, s kterou pracuje logoped a obvykle zcela bez následků při dobrý logopedický péči vymizí.
|
jamall |
|
(14.2.2013 12:33:11) Lízo, holky moc dík za info. Proto má odklad z té PPP. Té rotzomilé patlavosti - šišlavosti si všiml kupodivu první oční lékař, když ho vyšetřoval.Úplně cizí chlap a jak moc hezky to řekl.
|
Pole levandulové |
|
(14.2.2013 12:36:50) Dokonce i po nastupu do skoly se to muze podarit odstranit. Synuv spoluzak mluvil jeste ke konci prvni tridy hodne nesrozumitelne. Pracovali na tom hodne /pratelim se s jeho maminkou, tak to vim/ a az nekdy pres prazdniny mu to najednou naskocilo a ted dokonce namluvil nejakou reklamu do radia na detsky casopis a mluvi fakt krasne.
|
|
|
lipoo |
|
(14.2.2013 13:32:44) tak,tak..Líza už to napsala...víceméně všechny děti,co špatně vyslovují-nebo většina,co chodí na logopedii má tzv.dyslálii...to jsou ty špatné sykavky,atd..naši kluci ji taky měli oba dva.do běžné zš samozřejmě chodí,akorát mladší chodil do první třídy do logopedické..teď nemá s mluvením problém ani jeden..a to se mladší naučil R až skoro ve třetí třídě.
|
jamall |
|
(14.2.2013 13:38:53) lipoo jo jo také mám v plánu ho dát do první třídy v běžné zš a do logotřídy, mají je v té škole kam ho chci dát.
|
|
|
|
Luciga |
|
(14.2.2013 12:36:40) při spolupráci dítka, rodičů a logopeda není nejmenší důvod proč by se jí tvůj potomek neměl zbavit jen někdy to může trvat déle právě ji řeším se synem stojí mne to spoustu úsilí, ale pokroky jsou po půl roce "logopedie" patrné, ale ještě to bude běh na dlouhou trať
|
jamall |
|
(14.2.2013 12:41:11) A ještě dotaz má dyslálie vliv na inteligenci a je spojeno s dalšími dys? Děkuji všem za rady a postřehy. A zase trpí tím asi víc kluci, že? A dědičné to nemusí být? Mám spousty dotazů neb mu chci pomoci. A máme novou a šikovnou logopedku, která na tom chce s námi zapracovat. Jsou nějaké stránky kde najdu více na co se ptám?
|
Gábi_Smolíková |
|
(14.2.2013 12:52:03) s inteligencí to nemá určitě nic společného! nejvíc patlalo moje nejstarší dítko, v současnosti premiant v kvintě na gymplu. Toho se fakt neboj
|
|
Líza |
|
(14.2.2013 13:08:33) Dyslálie není porucha učení. S jinými dys má společnou jenom koncovku. Patlat a šišlat můžou děti bez ohledu na intelekt.
|
Martina, 3 synové |
|
(14.2.2013 13:22:15) Předponu. Dys- či dis- znamená prostě zápor.
Přípona je -lálie: označující vztah k řeči. Např. bradylálie, koprolálie řec. lalia žvanění, zvl. hlasité, lalos žvanivý
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(14.2.2013 12:39:49) dyslalie je patlavost, stačí dobrý logoped a každodenní chvilka cvičení..
|
jamall |
|
(14.2.2013 12:42:34) lendul dík za info. On je šikovnej jinak, ale strašně tvrdohlavej a někdy spolupracuje skvěle a někdy je to bída.
|
Luciga |
|
(14.2.2013 12:49:30) hele u nás logo neprobíhá tak, že bych si s ním sedla a 10´ trénovala výslovnost, u nás to funguje jedině tzv. za pochodu a docela i když jedeme autem, prostě ho neustále opravuji, používám hodně slova kde jsou hlásky, které zrovna trénuje atpod. nechala bych se v tvém případě klidně jen vést radami logopedky, pokud jí důvěřuješ... a s jinými dysfunkcemi to skutečně vůbec souviset nemusí
|
erika,2 děti |
|
(14.2.2013 13:38:07) přesně tak, syn chce třeba pustit DVD, tak potrénujeme deset patnáct vět, kde jsou slova na r a pak mu to pustím. Nebo ve vaně,nebo cestou autem....
|
|
|
..maya.. |
|
(14.2.2013 16:17:16) není dobré ho nutit, my trénujeme cestou do školy, ze školy..prostě kdykoliv a jemu tím ani nepříjde že se něco učí
|
|
|
|
Bára | •
|
(14.2.2013 12:41:33) Dyslálie není nic jiného než odborný výraz pro obyčejné šišlání. Šišlá plno dětí, chodí na logopedii, doma se s nimi trénuje a obvykle se to spraví než jdou do školy, menší část dětí s tím pak bojuje ještě na prvním stupni (obvykle R a Ř). Nemyslím, že by bylo čeho se děsit, je to normální a vždy bylo. Akorát se nechodilo hned pro diagnózu, stačila logopedie.
|
Mr. Miçkey |
|
(14.2.2013 12:46:01) Tak u nas to nebylo sislani, naopak s a s s hackem vubec nepouzival, vsude cpal t- tim nahrazoval s, c, z...
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(14.2.2013 12:44:36) Ma ji 2. syn- 5 lety... diky logopedii se naucil vyslovovat vetsinu hlasek a pomerne tychle, ale je linej je pouzivat v bezny reci- nicmene kdyz mu clovek rekne dvakrat, ze mu nerozumi, obrati oci v sloup a pomalu to zopakuje spravne. Ted jde jen o to, aby ty hlasky pouzival automaticky, a ne "na pozadani"...
|
jamall |
|
(14.2.2013 12:48:30) Miçkey, to je dobrý nápad jak ho donutit líp mluvit, dělat, že mu nerozumím a ať se více snaží. To zkusím na něj aplikovat.
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(14.2.2013 12:50:58) Nevím, jestli to je dobrý nápad. Určitě zajděte prvně k logopedce. Nemůže se více snažit, když neví, jak správě to má říct.
A jako první cvičení dostanete "gymnastiku jazyka" a my třeba přitom zjistili, že dcera neumí dát jazyk nahoru. Takže bych mohla dělat že ji nerozumím 3 hodiny, ale stejně by to neřekla dobře, protože měla "tvrdý" jazyk a ani nevěděla jak správně to říct.
|
jamall |
|
(14.2.2013 12:53:52) Na logopedii chodíme a syn ten jazyk neumí dát také nahoru. Je to pro něj těžké. Byli jsme na menším zástřihu uzdičky a jde mu to ztuha. Je to asi o cviku. A to s ním sedím u zrcadla při cvičení, abych ani já nedělala chyby.
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(14.2.2013 12:58:50) Dceři to trvalo myslím 10 dnů, než se naučila dát jazyk nahoru. A dr. říkala, že někdomu to trvá i 3 měsíce! A opravovat jsem dceru dlouho neměla. Až nedávno mi řekla, že ji můžu začít opravovat v řeči.
A malý dotaz - to ti logopedka neřekla, že má dyslálii?
|
jamall |
|
(14.2.2013 13:05:13) Ne, neřekla mi to přímo. Viděla tam jiné problémy, a ty nakonec nemá. Až v té PPP ho měla paní u sebe asi hodinu a půl o samotě, a tam to zjistila.
|
Líza |
|
(14.2.2013 13:10:58) A co za problémy ta logopedka viděla? Nebo co jste u ní teda dělali, pokud nepatlal?
|
jamall |
|
(14.2.2013 13:14:42) Šli jsem tam neb měl opožděný vývoj řeči a mluvil hrozně než šel do mš. A pak to naskočilo a rozmluvil se. Jen teda patlá - šišlá. Prostě preventivně.
|
|
|
|
|
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(14.2.2013 12:55:46) Možná jsem to špatně napsala - ano, opravovat (pokud logopedka neřekne že to nedělat) ale až bude vědět, jak správně vyslovovat.
|
Mr. Miçkey |
|
(14.2.2013 12:58:43) Jo, tak jsem to myslela. Pokud to neumi vyslovit, je zbytecny opravovat...ale syn uz se to naucil, jen to ted musi zakomponovat do normalni reci.
|
jamall |
|
(14.2.2013 13:03:20) Aha takže budem pomalu a bez stresu opravovat všichni a ne jen já a ženské v rodině. Ale i muži se přidají. Doufám, že oni budou spolupracovat.
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(14.2.2013 13:33:08) Zeptej se logopedky. Třeba u nás opravuju jen já, protože jen já s ní cvičím. A navíc to strašně brzdí, nedovedu si představit, že by chtěl něco říct babičce a ta by ho začala opravovat, pak strejda, pak taťka, pak ty.
|
|
Jachtarka |
|
(14.2.2013 15:49:06) S tím opravovat všichni bych byla velmi opatrná, může to být kontraproduktivní - zeptej se logopedky.
Syn má prostě ještě tuhá mluvidla. Když se moc fyzicky snaží a soustředí, tak řekne S Š (a ostatní sykavky) i ve slově správně, pokud je tam jedna nebo dvě stejné, ale musí na to myslet, což normálně při řeči nestíhá, když se soustředí. Není schopen vyslovit např. slovo sušák (jedna ostrá sykavka, jedna s háčkem) Měla jsem zákaz opravovat. Nejdřív měsíc cvičil jazyk, pak S, Z, C - pouze ve slovech, pak ve větách. A až to měl opravdu nacvičené, tak mám povolení opravovat, a to ještě říkala, že třeba mít nějaký čas v průběhu dne, třeba hodinu a v té opravovat, jinak prostě to dítě vydeptáš.
Teď bude pauza a až za měsíc začneme Š, Č, Ž. On je taky umí vyslovit (umí udělat ten zvuk, už dlouho to umí), ale logopedka říkala, že tam se nechává ta pauza na "zažití" než se začnou dělat háčkované sykavky.
|
|
|
|
|
|
La Pepa |
|
(14.2.2013 12:52:22) s tím opatrně, abys ho neodradila od komunikace úplně. Nevím, zda mu to nepřináší nějaké komplikace v komunikaci s vrstevníky, ale s tím "nerozumím" bych v nejbližší rodině byla opatrná.
|
Mr. Miçkey |
|
(14.2.2013 12:56:09) Ale oni mu nerozumeli ani vrstevnici- byl schopnej slozit vetu jen z T a samohlasek. Napr "tate"- muze bejt Strasse, Tasse, Tasche, Tante... . Ale opravovat jsme ho meli zacit, az kdyz byl schopnej to sam vyslovit. On kdyz chce, tak to umi, jen je to takhle pro nej pohodlnejsi...nicmene ke konci uz se sam vztekal, ze mu nikdo nerozumi, takze uz si obcas da i sam zalezet.
|
|
jamall |
|
(14.2.2013 13:00:33) La Pepo, tak vrstevníci se smáli na začátku, že šišle a nej kámoš to bere jako, že je to u našeho malýho děsně roztomilý. Což mi přijde vtipné, no kluci no. On má jinak silný mluví apetit - je doslova ukecanej typ dítěte. Každýmu např. pořád tyká a to je prý už také v jeho věku problém. Tak nevím...
|
|
|
TaJ |
|
(14.2.2013 14:15:23) Ahoj - potvrzuju to, co píše Mickey - náš syn má tedy dysfázii, ale díky ní taky vyslovuje často nesrozumitelně, i když příslušná písmenka vyslovit umí - on jak prostě mele rychle, tak se tím moc nezabývá - přesně taky mu řeknu, že mu nerozumíme, ať nám to zopakuje a najednou to jde
|
jamall |
|
(14.2.2013 14:18:39) Děkuji moc všem za rady a postřehy. Budeme na tom intenzivněji pracovat neb i když máme odklad školní docházky tak máme co dohánět.
|
|
|
|
|
|