-Janax |
|
(19.2.2013 18:01:05) Synovi bude 6 v červenci, ma problemy s vyslovnosti sykavek, chodime na logopedii. Klinicky psycholog se vyjadril ze odklad neni nutny - syn je pry schopnostmi na urovni 6,5 leteho ditete,nutny je intenzivni trenink logopedie. Detsky lekar take nevidi duvod k odkladu - je fyzicky vyspely - vypada minimalne o rok starsi. V PPP nam ale jednoznacne doporucili odklad - spatna hruba i jemna motorika, grafomotorika, ve skole by se pry trapil - pry je hodne inteligentni a nedostatky dotahuje logikou, ale stoji ho to vetsi usili, nez ostatni deti. Nutny je pry intenzivni trenink motoriky pod dohledem fyzioterapeuta a trenink logopedie, aby nemel problemy se ctenim a psanim. Ve skolce rekli ze si nejsou jisti - syn je pry inteligentni a velmi sikovny, ale potize s motorikou ma. U zapisu vse zvladl bez problemu. Jsem na vazkach, co s tim. Pokud se rozhodnu, ze budu respektovat nazor PPP a dam odklad, lze to vubec, kdyz pediatr i klinicky psycholog vydali opacne stanovisko? Nemate nekdo zkusenost?
|
Tragika |
|
(19.2.2013 18:05:57) Papír z PPP ti zajistí odklad, jiná lejstra nikoliv. Je jen na tobě, zda odklad dáš a doporučení budeš akceptovat. Syn určitě udělá za 7 měsíců velké pokroky. Ale já tvé dítě neznám a taky nevím, jak doma nacvičujete grafomotoriku atd.
|
|
Lassiesevrací |
|
(19.2.2013 18:06:10) A co syn? Chce do školy, těší se tam, mluví o tom?
|
Klarisanek |
|
(19.2.2013 18:09:46) To bych brala jako posledni hledisko. Tesit se muze, ale sve schopnosti zvladat skolu posoudit nemuze. Dala bych na pocit rodicu a radu odborniku. Mame to podobne, ze co clovek (pracovnice PPP, ucitelka ve skolce, ucitelka ve skole, doktorka....), to jiny nazor a my rodice tak nejak uprostred. Tak pujdeme jeste do jedne PPP at ro rozseknou.
|
Suza007 |
|
(19.2.2013 18:10:43) Podle mě je názor dítěte dost důležitý, zvlášť u sporných případů.
|
Lassiesevrací |
|
(19.2.2013 18:14:25) Jo takhle jsem to myslela.
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(19.2.2013 18:13:54) Jo, to jo. Ale je to další dílek do mozaiky. Dcera měla odklad, ale ta kromě doporučení PPP do školy ani nechtěla. Za ten rok se dost posunula. Takže kdyby na tom byl třeba syn ztakladatelky stejně, odklad bych dala.
|
|
|
|
-Janax |
|
(19.2.2013 18:19:51) syn se do skoly tesi, hlavne proto, ze tam jdou vsichni kamaradi ze skolky. Ale pani z PPP rikala, ze si je 100% jista, ze by do skoly jit nemel, pry ma dominantni levou ruku ale pise pravou, nema vyhranenou lateralitu oka, grafomotoriku pry bude muset trenovat pod dohledem specialniho pedagoga - nedokazal poradne opsat psaci pismo ani udelat vlnovky, pritom tiskaci opisuje bez problemu. Pocita do sta, umi scitat a odecitat do 10 -to pry ale neni duvod pro skolu, pry je matematicky nadany, ale s cestinou a psanim by mel problemy -neslysi rozdil mezi prm brm apod., neudrzi se bez kinklani na jedne noze, ma spatnou motoriku jazyka - pry vyvojova disartrie - slabsi forma diky priduseni pri porodu...
|
Suza007 |
|
(19.2.2013 18:24:07) no a do září byste to nezvládli vylepšit? však je to ještě 3/4 roku
|
-Janax |
|
(19.2.2013 18:32:39) pry ani po roce intenzivniho treninku neni jiste, ze se to zlepsi. tak nevim, jestli mam pani verit, ale pusobila hodne sebejiste, a to videla nazor psychologa i skolky,ktery byl opacny
|
Alena | •
|
(19.2.2013 19:09:55) Co zkusit jeste konkurencni PPP? Taky bych se rozhodovala podle ucitelky v prvni tride a poctu deti. Kdyby letos vyfasoval "dobrou" a na pristi rok to vypada na "nic moc", asi bych to riskla.
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(19.2.2013 18:45:42) Nevim. Promysli to. Já bych se bála, že kluk bude ve škole bojovat a budem nešťastní všichni.
|
|
Šmatla |
|
(20.2.2013 9:21:05) Ahoj,
podle toho, co píšeš, bych velmi nahrubo odhadla, že má syn pravděpodobně nakročeno k některý z "dys" poruch. Patrně je chytrý - odhaduji podle tvého popisu - takže má současně dost dobrou šanci to kompenzovat. Je motivovaný - jasně, ale zkus se zaměřit na to, co je podstatou té motivace. Jestli jsou to "jenom" kamarádi ze školky (nechci to zlehčovat, je to důležité, ale přeci jen jsou i další podstatné faktory), potom bych váhala. Pokud ale máš pocit, že je motivovaný pro školní práci, pro školní režim, pro školní povinnosti a nasávání vědomostí, pak je to samozřejmě úplně jiný level motivovanosti. Dělá to na mě dojem, že v PPP asi vcelku dobře odhadli, že syn patrně nějaké potíže mít bude, a bude-li to některá z dysporuch, bude je mít v podstatě po celý život, více či méně dobře kompenzované. Tím chci říct, že za rok se tohle nespraví a ve škole se s tím tak jako tak bude muset poprat. Je-li opravdu natolik inteligentní, že má dobrou šanci svůj handikep kompenzovat, třeba i s pomocí speciální pedagožky, a je-li současně motivovaný pro školní práci, byla bych hodně nalomená odklad nedat. A asi bych pro jistotu zkusila ještě jeden posudek, ať už v PPP nebo v SPC. V tomhle případě bych se možná chtěla radit spíš se speciální pedagožkou a pracovala bych s jejím odhadem prognozy.
Chápu, že je to těžký rozhodování. Možná mu v PPP hlavně chtěli dopřát čas, aby s větší zralostí (za rok) měl také větší kapacitu na kompenzaci potíží, které ho nejspíš čekají opravdu tak jako tak. Na druhou stranu je ale potřeba brát v úvahu i motivovanost dítěte, o kterou by bylo škoda přijít.
Držím palce k dobrému rozhodnutí.
|
|
|
|