Pafča |
|
(9.9.2013 17:46:02) s dcerou narozenou o 2,5měs. dříve chodíme na logopedii již dva roky- začali jsem už když nemluvila,poslala nás tam psycholožka (byli jsem vždy pozadu tak o rok, vývojová dysfázie) každopádně cvičíme L už hodně dlouho a pořád se to nedaří a už začínám být fakt nervní.. o prázdninách jsem trénovali pořád a na začátku věty už to znělo docela dobře - ona ho říká,ale ne prostě čistě,ten jazyk tam správně neplácne. paní logopedka nás samo nepochválila a to jsem si myslela,jak jsem se zlepšili. řekla na to,že přivírá pusu a není to stále ono,takže jí tam mám něco dávat..jenže, ona teď nedělá najednou ani to,co dělala a říká to hůř jako ze začátku- zvláštní je,že třeba LANO řekne L dobře..ale máme cvičit jen slabiky a tam to prostě čistě jako L neřekne. když říká LA, zní to jako éla nebo hla... fakt už nevím..před tím procvičíme jazyk, ví kam ho má přiložit a kam s ním plácnout dolů,ale ne a ne to říct nemáte prosím nějakou radu,fígl?už začínám být fakt zoufalá moc díky za jakékoli typy..
|
jituše |
|
(9.9.2013 18:12:24) Kolik jí je let? Co výslovnost ostatních hlásek (jaké hlásky umí, neumí)?
Cvičení jazyka a rtů zřejmě zvládá dobře?
Je víc slov, ve kterých L vysloví správně?? Dalo by se pak vycházet právě z těchto slov!!
|
Pafča |
|
(9.9.2013 18:29:43) je jí čerstvých 5,mluvit začala pozdě, až po třetím roce - korigovaně ovšem přesně ve třech letech - což nikdo v potaz ale nebere - a mě to docela někdy upřímně štve neumí akorát L,R a Ř, jinak umí všechno, akorát jsme trénovali špulení pusy při č,š,ž - jen aby ji dávala správně. je zvláštní, že to L na začátku slov řekne správně,ale jak má říci slabiku,prostě to neřekne dobře
|
kreditka |
|
(9.9.2013 18:32:50) Dej ji ještě čas, naší bude 6 let a "L" čistě prostě neřekne učíme se ho už víc jak 1,5 roku....
|
jituše |
|
(9.9.2013 18:42:44) izolovaně L řekne??? zkusit to naopak na konci slova - třeba bá - l, vá - l (to L řekne vlastně zvlášť)
|
kreditka |
|
(9.9.2013 19:09:51) Izolovaně anom jinak ne. Podle naší logopedky máme dál trénovat, ale nemáme se stresovat hlavně já abych nenervovala dceru. Vysvětlila mi to tak že dcerřin mozek čisté "L" prostě ve slově "neslyší" tudíž ho dcera ani nemůže říct správně. Je to jhako kdybych chtěla naučit roční dítě jezdit na kole... prostě na to není zralá. Ve svém věku by měla být, ale nějaký čas špatně slyšela, pozdě mluvila, pak zase špatně mluvila a měla skluz cca půl roku od vrstevníků. Logopedka říká ať se nestresuji že jsme začaly mluvení řešit včas a taky ho včas spravíme. daleko horší podle ní je když ji někdo přivede 7 leté dítě, které už dávno mohlo řeč napravovat a zatím s ním musí začít od nuly.... Dceři bude 6 let tudíž za rok jde do školy, ale mělo by to dopadnout když ji byly 4 roky učila se H, Ch, K, G, L, R, Ř + sykavky, k tomu patlavost, špatně ohebný jazyk... teď už nám zbývá dopiloval "L" dodělat sykavky a každou chvilku čekáme že naskočí "R" někomu se to zdá možná málo, ale za tím co jsme natrénovaly je fůra práce a já jsem v rámci možností spokojená
|
Hanka 75 |
|
(11.10.2013 10:19:26) jste dobří, našim klukům bude pět a neumí toho víc. Ale mají výhodu, že jdou do školy za 2 roky (jsou říjnový). Vím, že jsi asi pod tlakem první třídy, ale co si od toho L i na chvíli odpočinout ? A na to slyšení (měli jsme moc dobrou logopedku, která už bohužel nefunguje) a měla cvičení na slyšení písmenek (to je vlastně základ), na L jsme to nedělali, tak si nepamatuji jak to bylo. U čšž csz, je to tak, že říkám slova, kde jsou ta písmenka a oni říkají, které zvířátko tam je: čiči je kočička, ššš je mašink, žžžž-čmelák, zzz-moucha a - ne písmenka-to je pro děti těžké, ale tyhle symboly se spojitostí. (mají k tomu obrázky, tak na ně ukazují nebo ted už říkají). No a první slovo, kde je jen jedno, pak kombinace scz a pak druhé skupiny a pak dohromady. A pak můžeme klouzat po slabikách, které si obloučkami nakreslíme (nebo lego kostkami uděláme) a oni řeknou na které kostce je L např. ko - le - no rozložíme tři kostky lega a na které je (ho slyší), ukáží. Ale u nás poznala, že slyší L (Nepletou ho s jinou, jinak by na to byla ještě jiná hra obdobná té na csz). Popisuji to možná nepřesně, ale chtěla jsem pomoci a konkrétně. Prej se po tomhle sluchovém cvičení. Přeju hodně zdaru a držím palce
|
|
|
|
|
|
|
Agatha Ch. |
|
(9.9.2013 18:53:26) Mlade L taky flakalo, jak to jen slo. Proste ji ten pohyb jazykem nesel. Takze jsme vic blbly,delaly drzricky, vyplazovala jazyk a do toho jen tak mimochodem treba na prochazce procvicovala slovicka s L. Teprve nedavno - je ji taky 5 - zacala klapat L. A mezitim si jen tak jeste osvojila R i R s hackem. Nastesti vcas, protoze ted uz ma predni rezaky v cistirne.
|
Pafča |
|
(9.9.2013 19:37:35) no,ano, musím jí holt opravdu dát čas..vždy nám trvalo prostě všechno déle,tak asi to tak bude i s L - možná to fakt neslyší čistě,nevím čistě říci L jsme nezkoušeli,vždy jen slabiku
|
|
|
|