Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 8:40:01) Dobré ráno, syn má poruchu PAS a byla mu přidělena do školky asistentka. Dnes nebyla asistentka přítomna. Náhlé zdravotní komplikace. Učitelka mi odmítla syna přijmout s tím, že pokud tam není asistentka, že tam nesmí být. Asistentku má na půl úvazku a já soukromě doplácím, aby byli ve školce i odpoledne. Považuji to za projev své dobré vůle a snažím se to usnadnit synovi. Ale teď si nejsem jista jak je to v případě, že paní není v práci. Pokud má syn asistentku jen na 4 hodiny denně, nesmí chodit na více než ty 4 hodiny? Jako musela jsem odvolat práci a dost se mi to nehodí být doma se synem. Samozřejmě zdravotní důvody chápu, ale opravdu nesmí být ve školce bez asistentky? Kdyby si paní zlomila nohu a byla v neschopnosti měsíc, musí být syn doma? Díky za odpovědi a hezký den všem.
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 8:44:11) Nesmí?To pochybuju když na druhou stranu plno dětí asistenta nedostane i když mají doporučení a taky můžou chodit.Asi bych chtěla vidět,kde to je napsané.
|
Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 8:49:58) Prusvih je, ze to nikdo nevi. Ve skolce se proste nekomunikuje, na emaily se neodpovida, reditel ma jeste dalsi 3 skoly, tudiz velice vytizeny clovek a vedouci ucitelka MŠ nevi ani jak se jmenuje. Prestoze je to pani v predduchodovym veku, muj syn je PRVNI dite, se kterym se setkala, ktere potrebuje specialni peci. Premyslim, kde vegetovala celou svou praxi. Zrejme tam bude mimoradny vzorek populace, kdyz tam nikdy nemeli zadne dite s potizema v integraci.
Mne neni jasne, ackoliv ma syn PRAVO na predskolni vzdelani, zda kdyz uz ma hendikep, musi byt jeste vyloucen i z odpolednich cinnosti? Nema nekdo odkaz na nejaky predpis, jak je to nastaveno? Uvedomuju si, ze skola neni "hlidani deti", ale zarizeni urcene ke vzdelavani. To tedy, pokud pujde na ZŠ a da-li buh, dostaneme aistenta jen na pul uvazku, bude chodit max. na 4 hodiny denne a zbyleho vyucovani se NESMI zucastnit? Fakt na bednu. Jsem pekne nastvana dneska.
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 8:53:57) Tak snad někdo poradí,mě by taky zajímal konkrétní předpis.Existuje snad nějaký školkový řád,kde jsou zakotveny podmínky za jakých učitelka může ráno nepřebrat dítě,většinou jsou to zdravotní důvody.Pokud nemají pro integrované děti ještě zvlášť nějaká pravidla,tak bohužel může chodit jako každý jiný.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 8:57:48) Pawlo pokud má v papírech od lékaře že má chodit s asistentem tak bez něj ho nevezmou.
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 9:01:59) Arsi a od kterého lékaře?Doporučení vydává SPC a tam většinou nic o krátkdobé nepřítomnosti není.Nechci být hnidopich,ale fakt bych to chtěla černé na bílém.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 9:07:18) Aha my to máme v papírech od doktora, jenže náš kraj do školek asistenty nedává.Takže mám dítě ve stacíku,kde se nenaučí vůbec nic a k tomu všechno učím doma.Bohužel skoro 14 000 abych si asistenta platila nemám.
|
|
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 14:35:46) Arsielo asistenta doporučuje SPC. Jinak pokud ho vzali, tak by se měli podle toho zařídit. Na vzdělání má právo jako každý jiný.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 14:42:01) Samolgoa kde v zákoně je právo na zařazení do MŠ.Že prostě MŠ (jakákoli)musí dítě přijmout.Škoal to je jasné,kmenová musí bez diskuse.Ale že by dítě muselo být přijmuto do MŠ,sem nikde nenašla
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 14:44:23) Arsielo, oni ho přijali. Nepsala jsem, že ho musí přijmout. To jsem psala v souvislosti s tím jedním dnem a asistentem pedagoga. Nebo myslíš, že zdryvý dítě, když přijde do školky, tak mu může učitelka říct, že má jít zpět domů?
|
|
|
|
|
|
Jarmilka. |
|
(16.9.2013 8:55:32) klid, klid, mě ředitelka odmítla asistenta k synovi úplně, buď to zvládne bez asistenta (což by asi nezvládl) nebo že ho tam nechtějí. Že ve školce prostě asistenta nechtějí mít. Tak mu platím soukromou školku za 8500 měsíčně na poloviční docházku. Je prostě hrozný občas to jednání ředitelství školek.
Jinak já si taky myslím, že bez asistenta tam být nemůže, každopádně bych to, i kdyby to šlo, první měsíc školky nezkoušela. Počkej, až se to ustálí, až ho učitelky poznají.
|
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 8:56:43) Ty máš pedagogického asistenta v MŠ???? A platíš jen 4 hodiny?
|
Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 9:11:24) Arsi, ano, syn ma asistenta pedagoga na 4 hod denne a zbytek platim ja, aby tam byl do 4. Za prve tam je i druhy syn, ktery je naprosto bez potizi a odmita jit domu po O (nechce ani ve 4 hodiny a prosi, aby smel zustat dele ) a pro mne by to znamenalo chodit do skolky 3x denne, rano tam, v poledne jedno dite a odpoledne druhe dite s tim, ze jeste musim vymyslet a naplanovat a provest program mezi 12:30 - 16:00 pro dite s PAS. Takhle je to snazsi logisticky a hlavne myslim, ze synovi kolektiv prospiva. Jako jak rikam, asistentka tam neni, je to nahla prihoda a zitra jiz bude, ale co je mi jako rodici do toho? A synovi? Potrebuje pevny rezim a řád. Pro nej je kazda zmena problem. Si vem jak to zacvici i se zdravym deckem, nachystame se do skolky, dojedeme a po prevleceni ho zase prevlecu a odvedu domu.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 9:15:51) Ty jo závidím,jak to že někde dítě asistenta dostane a jinde ne.U nás školky neintegrujou vůbec,všechno ženou do stacíku.
|
Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 9:37:09) No ale to je na žalobu!!!
Dite MÁ PRÁVO na predskolni vzdelavani a fakt bych se poptala na ministerstvu skolstvi jak to je v pripade, ze reditel tohleto odmitne. Zkusila bych se obratit na nejake novinare, kteri by radi udelali reportaz o integraci deti, proste tohle nesmi tem detem delat. Jsou to clenove spolecnosti a nelehkej udel si fakt nevybraly samy. Kdyz budou beznohe, tak je taky nevezmou do skoly? To je opravdu prasarna!
|
Viola |
|
(16.9.2013 9:57:07) Ovšem PRÁVO NA VZDĚLÁVÁNÍ mají i "zdravé a průměrné" děti, takže je potřeba to řešit tak, aby zájem integrovaného dítěte neomezoval zájmy ostatních dětí (laicky - když integrované dítě dělá ve třídě bugr, tak se nemůžou normálně smysluplně učit ani ostatní děti). Tohle není spor mezi matkami nebo dětmi průměrnými a integrovanými, tady jde o to, aby nikdo neomezoval nikoho a všem se spolu žilo a pracovalo dobře, tedy aby byly dobře nastavené základní podmínky ve třídě. Což momentálně v narvaných třídách nebo bez asistentek nefunguje. Právo na vzdělávání a klid k práci mají obě strany.
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 10:04:30) Tak zdravým dětem by si nikdo nedovolil toto právo upřít,postiženým se upírá častoJinak je třeba první zkusit jestli to dítě bez asistentjy zvládne a pak se ůže říct ano nebo ne.Předokládat dopředu,že ne je špatně.
|
Viola |
|
(16.9.2013 10:09:23) Autorka někde výše psala, že dítě předškolní přípravu bez asistentky nezvládá a ostatní děti ruší, ono se přitom taky nic nenaučí, takže na ty odpolední hodiny, kdy probíhá předškolní výuka, asistentku matka zajišťuje. V tom případě chápu, že školka rušící dítě bez asistentky odmítá, byť chápu i to, že pro matku a dítě je nemoc asistentky otravná.
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 10:11:41) Ano,předškolní výchovu,která probíhá odpoledne a je už úodobně strukturovaná jako škola.Dopoledne je zase jiné a tam se to nezkusilo.Je pro nás typické jak rychle dokážeme něco odpískat,aniž bychom si s tím dali práci.
|
Viola |
|
(16.9.2013 10:20:10) A pravda, dopoledne je jiná situace, uznávám. Autorka ale taky nenapsala, jestli dítě zvládá bez asistentky dopoledne a jestli byla ochotná vzít dítě ze školky po obědě (pokud tedy sama říká, že tam to bez asistentky ztrácí smysl). Spíš mám pocit, že tu zmiňovala, jak ji štve každá hodina, kdy dítě výuku nemá (což tedy bez asistentky by asi stejně bylo trochu na houby).
|
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 10:46:14) Pawlí a proč by si měl někdo dávat práci.Riskovat,že bude mít problém.Málokomu se chce dělat něco navíc. Bohužel. Za to překážky a důvody proč něco nejde tak to se tady umí dokonale.
|
Kapradina |
|
(16.9.2013 10:49:13) ... ve školství obzvláště.
|
|
|
|
|
Viola |
|
(16.9.2013 10:15:25) Zdravým dětem je toto právo dnes běžně upíráno, když do třídy někdo šoupne integrované dítě, aniž by byly zajištěny podmínky pro smysluplnou integraci (přeplněné třídy, nepokrytí výuky asistenty apod.). Taková integrace je na pytel pro obě strany.
|
Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 11:27:34) No, mas pravo si to myslet, nicmene ono tech zdravych deti postizenych tim, ze jsou tam integrovany nemocne deti tolik neni. Jak sis mohla precist, je stale dost osvicenych skol, kam radsi ty nemocne vubec neprijmou. Šoupání integrovaných dětí zdar.
|
Viola |
|
(16.9.2013 12:33:57) Podle mě jsou nezvládnutou integrací postižené obě strany. Zdravé děti jsou obtěžovány rušícím chováním spolužáka a pro integrované dítě taky nemůže být žádný med, být vnímán třídou jako nepříjemně se chovající dítě. Taková integrace - neintegrace mi přijde na houby. Smysl to má tam, kde se pro integrované dítě vytvoří podmínky, aby se jemu i třídě pospolu žilo a učilo dobře.
|
|
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 16:38:57) Ale houby.Mám jedno dítě zdravé a druhé s diagnozou,tak to ůžu posoudit.Zdravému dítěti integrace nezabrání ve vzdělávání,to je výmluva.A za druhé integrovanéí dítě nemusí znamenat problémové nebo vyrušující.
|
Viola |
|
(16.9.2013 17:00:07) Tak to je samozřejmě nesmysl. Spousta dětí se nedokáže normálně soustředit a pořádně pracovat, když je ze soustředění něco každou chvíli vytrhává. Já osobně se třeba nic nenaučím u puštěného rádia a stačí potichu. V tu chvíli už mi to naprosto odvádí pozornost. Ale taky neříkám, že každé integrované dítě musí být problémové nebo rušit. Říkám jenom, že pokud integrované dítě problémové je nebo ruší, tak je potřeba tu integraci řešit ke spokojenosti všech. Ne ode zdi ke zdi, že buď bude odesláno do izolace nebo že se bude naopak projevovat po svém a ostatní ať drží ústa a jsou vynuceně tolerantní. Pokud má integrace fungovat, musí být nastavená tak, aby bylo spolu dobře oběma stranám.
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 17:07:35) Tak pokud nějaké dítě potřebuje stoprocentní klid ve třídě,tak je vůbec v našich školách dost namydlené,ony totiž světe div se ruší i děti zdravé a nikdo je odnikud nevylučuje.
|
Kapradina |
|
(17.9.2013 9:36:39) Pawlo,
tak to, že zlobí a vyrušujou ve třídě i zdravé děti je fakt a je to úplně stejně otravné pro ostatní děti, co se chtějí něco naučit. V tomhle bych nerozlišovala, kdo zlobí, ale prostě jen fakt, že zlobí. A věř, že je to hrozně vysilující se soustředit a dávat pozor, když pár jedinců nemá potřebu se něco naučit a jejich náplní výuky je dělat bordel. Je mi jedno, jestli je to "zdravý" dítě nebo s nějakou diagnozou. A to, že se zdravé děti nevylučují není pravda, já osobně zažila vyloučení takového nepřizpůsobivého dítěte, protože už se to fakt nedalo. Poslední kapka byla, když při vyučování vytáhl na spolužačku nůž a držel ji pod krkem a řval na učitelku, aby už nevykládala blbosti z dějepisu, jinak že jí podřízne. Nějakým způsobem byl hoch odejit na jinou školu výměnou za čtyřky na vysvědčení, ale táhlo se to dva roky. Mýmu dítěti se neskutečně ulevilo.
Druhou zkušenost mám u druhého dítěte, kde nepřizpůsobivý chlapeček, co s ním byla nucena část roku sedět v lavici ji tak otravoval, že kvůli němu nechtěla vůbec chodit do školy. Neměl žádné pomůcky, takže jí vše bral, když jsme mu nějaké dali (tužku, pero, pravítko) tak je ztratil a vyžadoval další. Zapomínal učebnice, tak bral její, pastelky používal její běžně, pak je zlomil a dcera při hodině neměla nic. Posmrkané papírové kapesníky u ní v lavici, nedojedená svačina, okousané ohryzky - všechno házel k ní ... Byl to opravdu pro ni neskutečný stres. Naštěstí pak dcera odešla na jinou školu. A můžu ti říct, že pro tyhle "nevychovaný" děti potažmo jejich rodiče opravdu pochopení nemám.
Tím chci říct, že i zdravé děti dokážou otravovat život ostatním spolužákům ve třídě a za mě bych raději brala do třídy dítě s PAS a asistentem než nevychovanýho zdravýho jedince.
|
|
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 17:08:42) Violo, mé dítě je též integrované a ve škole trpí tím, že ho ruší ty neintegrované. Ono kolikrát je jednodušší poukazovat na ty postižené, ale na fracky si nikdo ukázat nedovolí. Co brání rodiči neintegrovaného dítěte, aby s tím něco udělal? Má stejné možnosti nebo ne?
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 17:11:41) Přesně tak,nekázeň v hodině se má pedagogicky řešit,většina situací řešení má,jenže odsun na specku je jednodušší
|
Viola |
|
(16.9.2013 19:09:52) S tímhle naprosto souhlasím, i se Samolgou výše. Je úplně jedno, jestli výuku nabourává dítě integrované nebo jenom nevychované, ale je potřeba to řešit. "většina situací řešení má,jenže odsun na specku je jednodušší" - neumím posoudit v podmínkách našeho školství, kde třídy jsou nacpané, učitelky unavené a podhodnocené, asistenti chybí
|
Pawlla |
|
(17.9.2013 6:09:42) Violo,právěže neumíš posoudit,já jsem zažila dost otřesný pokus o integraci,kde byl malý počet dětí ve třídě i asistent.Oblíbený obraz na hubu padající učitelky,které skáče po hlavě integrované dítě,je líbivý,ale není pravdivý.Stačí se zamyslet nad tím proč často asistenta odmítají právě učitelé...
|
|
|
|
|
|
|
|
aky |
|
(16.9.2013 10:19:44) Pawla, tak snad si uvedomujes, ze Tvoje dieta by mohlo obmedzit skolkove vzdelavanie vsetkych tych buducich jadrovych fyzikov a biochemikov s dalekosiahlymi dosledkami pre ludstvo typu neobjavenie lieku na rakovinu.
|
Kapradina |
|
(16.9.2013 10:35:04) Nemám dítě s PAS a všechny maminky, které se snaží svému dítěti zajistit co nejlepší a nejdostupnější péči včetně integrace mezi zdravé děti obdivuju a moc jim fandím a vím, že to nemají vůbec jednoduché. Ale s tímto přístupem se opravdu daleko nedojde.
|
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 16:34:50) Aky,no samozřejmě
|
|
|
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 14:42:14) Violo a kolik ty platíš měsíčně za vzdělání zdravého dítěte? Nic? Tak si připlať na asistenta do třídy aby tvé dítě nerušilo to s tím problémem ne? Proč to mají platit pouze rodiče postižených dětí? Máš snad uplně stejný práva jako oni, nebo ne?
|
|
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 10:00:03) Právo sice ano,ale předškolní vzdělávání enní povinné.Takže žádná školka není povinná dítě vzít(i zdravé). Krajský úřad asistenty do školek nedává ani předškolákům.Bez asistenta mi dítě školku nezvládne,takže jediná možnsot je osobní asistent ,kterého si plne budu hradit. To že na to nemáme nikoho nezajmá.Navíc v našem městě je 100% školek barierových,což je další problém.Tudiž zbývýten stacík.Ale samo s tím,že negarantují předškolní výchovu.Takže všechno další dělám doma.
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 14:48:50) Arsielo, ale to neznamená, že když u vás asistenty nedávají, že tomu tak není jinde. U nás teda dávají i do školek a vím i o dalších krajích, kde je tomu také tak.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 14:59:44) Samolgo a jak si to má ta škola zařídit?Jako já chápu obě strany,je to těžké.
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 15:13:52) Arsielo, tak někde to funguje a někde ne. U mojí kamarádky to funguje ta, že když onemocní asistent mají náhradu. U nás ve škole to funguje částečně, třeba nám asistenta vůbec neřeší, ale ve vyšší třídě, kde asistent je, tak tam to funguje, že zaskakuje družinářka. Jinak nevím co chceš slyšet, tak oni musí vědět, co je třeba zajistit, když mají takové dítě ve škole ne? Prostě někde to funguje, někde ne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hajce |
|
(16.9.2013 17:10:16) Syn je integrovaný na běžné škole, a taky tam nesmí být, když tam asistentka není. Což znamená, že nemůže být v družině a hned po vyučování si ho musím vyzvednout. Když byla škola v přírodě, tak byl 14 dní doma a na výlety nejezdí, neboť to prý není vyučování (a asistentka tam není). Jsem ale ráda, že tam je, i za cenu toho, že musím být neustále k dispozici a jsem tudíž nezaměstnatelná. Známá má asistenta jen na´dvě hodiny a zbytek je tam se synem ona, když je TV nebo něco méně náročného (VV, PV), tak je tam sám.
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 17:20:23) Hajce, ale nesmí být i ve vyučování? Takže když bude asistentka nemocná, tak nesmí jít do školy? Tomu se mi ani nchce věřit. Jinak to, že hází klacky pod nohy, to je známo. Taky jsme teď přišli o družinu. Navíc takovým způsobem, že se člověku z nich dělá zle. Dělali synovy takový naschvály až buchnul a do družiny už zaboha nechce. Nakonec když jsem šla vše řešit do školy tak mi bylo vysvětleno, že jsou nějaké změny a že není družina pro něj už vhodná. Hodně se stále pedagogové omlouvají, že neví jak na dítě s PAS, ale když mu chtějí ublížit, tak přesně ví co dělat...
|
hajce |
|
(16.9.2013 18:53:54) Asi ne. Má skvělou třídní a je jich tam málo, navíc syn není vyrušovací, jenže prý má v papírech docházka do běžné ZŠ s asistentem, což prý znamená, že bez něj tam nemůže být. Zatím jsme dlouhodobější nepřítomnost asistentky neřešili, ale předpokládám, že bych jí musela zastoupit, nebo si ho nechat doma. Totéž v družine, bez asistenta prostě nelze.
|
|
|
|
|
|
Martina+08+11 |
|
(16.9.2013 8:53:50) Myslím,že je to hloupost.Syn je také integrovaný,je tam však asistentka pedagoga,a pokud je nemocná,syn normálně chodí a přespává ve školce.
|
Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 8:59:32) Martino, presne tohle jsem si taky myslela. Domnivam se, ze ze mne delaji blbce. Jako to ze platim odpoledne ze sveho, je jen a jen protoze chci, aby to mel syn snadne, aby se tam nebal, necitil se osamoceny, nejisty a hlavne, aby opravdu vylepsoval svou integraci. Jakoby nestacilo, ze je "divnej", jeste chodit domu po O, jako mrňe. Navic tam je odpoledne pripravka na ZŠ. Uz takhle to bude mit hodne tezky a tak nechci, aby promeskal byt jedine odpoledne, kde se bude ucit, jak se uci ve skole. Ma poruchu pozornosti a tohle je beh na hodne dlouhou trat. Pokud tam bude bez asistentky, tak se nejen nic nenauci, ale bude rusit i ostatni. Myslim, ze je to moje dobra vule a ne nejaka povinnost, abych zajistovala asistenty ze sveho. Kurnik šopa a jsem cim dal vic nastavana ba ne, kecam. Vypsala jsem se z toho a je mi lip. Nicmene nejaky zakon co to upravuje by mne zajimal.
|
Viola |
|
(16.9.2013 9:49:03) Já na Tvém místě bych to brala selským rozumem. Moje dítě bez asistentky ostatní ruší, s asistentkou v pohodě zvládá. Je v zájmu dítěte, aby ho ostatní děti braly jako že je v pohodě, akorát trochu zvláštní (což zvládá s pomocí asistentky) a ne jako že je zlobivej a otravnej svým vyrušováním nebo hloupej, protože se nic nenaučí (bez asistentky). Děti nejsou objektivní ani korektní, berou svět černobíle. Není to k Tvému dítěti spravedlivé, ale není to vina těch dětí, ještě jsou nerozumní a malí. Já bych svoje dítě netlačila do situace, aby si bez asistentky kazilo pozici ve třídě a přátelské vztahy s dětmi. Nemoc asistentky bych brala podobně jako nemoc svého dítěte, prostě se občas neco semele, to se stává každýmu ( a každýho to otravuje). Asi bych moc netlačila na to, na co všechno máme ze zákona právo, protože právo si třeba i vynutit můžeš, ale může to být za cenu vztahů ve školce, takže ve výsledku proti zájmu syna. Právo na pobyt bez asistentky si vynutit můžeš, ale nevynutíš si, aby si s ním děti hrály a aby se s ním chtěly kamarádit a povídat si a dobrý pocit dětí z Tvého syna bych pro pár hodin bez asistentky neohrožovala.
|
|
|
|
babiki |
|
(16.9.2013 9:05:06) Me by fakt zajimalo jake jsou v CR zakony ohledne diskriminaci postizenych a prava na vzdelani. Me tohle pripada neuveritelne. Mam znamou jejiz syn je pravidelne vylucovan z plavani a vyletu, protoze asistentka nemuze/nechce doprovazet.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 9:08:01) Babiki zákony krásné realita otřesná.Viz to co píšu o MŠ.
|
babiki |
|
(16.9.2013 9:10:48) Arsi a da se soudit? No jo jenze stav nasich soudu...
Ja jsem mela taky min. rok problem, ale soudila jsem se se skolnim uradem ( meli jsme nizky prijem takze pravnik byl temer zadarmo) a jak hezky otocili. Pokud se clovek nema kde branit tak jsou zakony na nic.
|
|
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 9:08:30) Ale tak zákony jsou,ale prosaď je.Syn na minulé škole nechodil na žádné akce,protože "to není pro autisty" a "buďte rádi,že jste tady,někde se autisti učí ve sklepě".Tu druhou větu nám řekli,když jsme se ptali proč nemůžou chodit na obědy.
|
babiki |
|
(16.9.2013 9:19:28) to je des. Pavli a jakou jste nasli novou skolu? Vim ze jsi hledala...
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 9:58:58) babiki,my jsme na to měli tři měsíce,z toho dva byli prázdniny,normálně nás vyhodili v květnu.Takže jsem ho dala na soukromou specku,sice péče nadstandardní,ale on není na specku,doteď mě to mrzí.
|
babiki |
|
(16.9.2013 10:05:37) Pavli aha
|
|
|
|
|
vlad. |
|
(16.9.2013 10:42:07) Babiki, ano je to smutne, ze intrgrace negunguje dokonale. Ale z pohledu vyucujiciho - na dalsi osobu k dopovodu mas narok, kdyz je vice nez 26 deti. A skola stejne nechce dalsiho platit, takze pokud nejde nekdo z rodicu, smula. Ono pro dozor staci i cca 20 "bezne zvladatelnych deti". Ja se tem ucitelum divim, ze vubec nekam s tema detma chodi a jsem jim za to vdecna.
|
babiki |
|
(16.9.2013 10:58:58) Vlad pocet ucitelek na dite je obecne spatne nastaveny Jen namatkou, syn ve skolce ( mainstreamove) 20 deti a 4 ucitelky plus asistentka pro syna.
Dcera ve skole: 30 deti 3 ucitelky plus dve pomocne sily.
|
vlad. |
|
(16.9.2013 11:29:03) To je v CR cira utopie
|
|
|
|
hajce |
|
(16.9.2013 20:23:06) Mám totéž. Asistent je prý hrazen na vyučování a výlet či plavání výuka není. Pokud by tam byl, tak ho musí škola hradit ze svého. O diskriminaci bych mohla vyprávět. Syn měl mít asistenta a žádné škole v okolí se do toho nechtělo. Dokonce mi napsali, že ho nepřijímají "z důvodu jeho postižení, které neodpovídá zaměření školy". Stále bojujeme o to, co je pro normální děti běžné - chodit do školy, na kroužky. Přemlouvám, přesvědčuju, občas si připadám jak idiot. Pořád slyším, jestli by mu ve speciální škole nebylo líp. Jak to vědí?! Pro vysocefunkčního autistu je nejlepší být mezi zdravými. A syn je šikovný, jen je jiný.
|
Pawlla |
|
(17.9.2013 6:11:48) "Přemlouvám, přesvědčuju, občas si připadám jak idiot. Pořád slyším, jestli by mu ve speciální škole nebylo líp. Jak to vědí?! Pro vysocefunkčního autistu je nejlepší být mezi zdravými. A syn je šikovný, jen je jiný."
hajce,mluvíš mi z duše
|
|
hledající,dvojčata autista |
|
(2.10.2013 2:51:48) Zkuste se podívat na stránky občanského sdružení Rytmus, kontaktujte Aplu ve vašem kraji či přímo v Praze, sdružení Autistik a jiné organizace (Za sklem, Modrá beruška atd.), hledejte informace, čtěte! Musíte vědět na co máte nárok a být v tom zběhlá víc než úředníci, tím pomůžete svému dítěti. Buďte aktivní. Pokud Vám a vašemu synovi nepomůže krajský koordinátor, máte možnost navštěvovat jiného v jiném kraji, nebo ho minimálně kontaktovat. Nevzdávejte to! Dítě s poruchou autistického spektra má být dle současné legislativy přednostně integrováno do běžné spádové základní školy, kraj peníze na asistenta zaslat musí - vše dle diagnozy!! Vím o čem píšu, mám též vysocefunkčního autistu, epileptika ještě s dalšími postiženími a jsme integrováni s asistentem pedagoga od letošního září v první třídě běžné školy. Držím pěsti ať to zvládnete!! Já jsem též říkala, že bych si do smrti vyčítala, kdyby jsme integraci nevyzkoušeli, jak to bude v průběhu času je jiná věc, přeřadit dítě do speciální školy ale bez souhlasu rodičů v současnosti již též nejde. Sami zvážíte co je pro vaše dítě nejlepší a škola vám má pomoci řešit vše v zájmu dítěte. Není to lehké ale jde to - v tomto případě počítejte s tím, že rodiče, asistent i škola musí opravdu spolupracovat. Vám to vezme více času než se standartním dítětem, ale výsledek bude stát jistě zato.
|
Natašenka |
|
(3.10.2013 22:02:13) To je pěkné, že vám to funguje, ale všude to tak bohužel není. A slovo musí!!! pro některé pedagogy a školy, vůbec nic neznamená. Bohužel spíš to nefunguje, než ano. Každopádně Vám gratulace, že u Vás to funguje.
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(16.9.2013 14:01:48) to je podle mě blbost...spousta dětí s pas asistenty nemá protože je škola nebo školka nechce-nemá z čeho platit a děti do školy chodit musí..i když ve školce to můžebýt jinak, ta není povinná...zkus se zeptat na spc.
|
Tessis |
|
(16.9.2013 14:07:23) Ahojky, já jsem asistent dítěte s PAS, a v mé nepřítomnosti opravdu dítě do školky nepůjde, jelikož by ho tam učitelky nezvládly vzhledem k dalším postiženým dětem ve třídě, kterých není malý počet.
|
Tessis |
|
(16.9.2013 14:10:31) Jinak jde o stejný stacík, o kterém píše Arsiela.
|
arsiela, |
|
(16.9.2013 14:37:34) Tesi zdravím,já to nemyslela špatně proti stacíku,doufám,že to tak nebereš.A navíc u nás (myslím stacík)je to jasné,tam si fakt nedokážu představit,že by se to bez asistenta dalo.Ale zas je to rozdíl oproti dítěti co chodí,je soběstačné(aspoň pokud sem to pobrala dobře),tam záleží jak je schopné poslechnout,aby třeba nevběhlo do vozovky,nebo jak je schopná učitelka přizpůsobit jeden den program.
|
Tessis |
|
(16.9.2013 14:49:23) Arsi, jasněono je to prostě blbě nastavené, těch dětí je moc a tříd málo. Navíc třeba letos máme celkem vražedný složení (např. oproti lonsku), že tam se to fakt moc nedá. "Moje" dítě je momentálně klasický autík, který vůbec nereaguje, sebeobsluha nula, afektivní záchvaty, k tomu mu nejsou ani tři, takže bez asistenta to tam nejde. Jako je to prostě blbý, mně by to taky vadilo, ale maminka má aspon hlídání. Ale je to blbý v tom, že jakákoliv absence dítě zase rozhodí.
Já se teda snažím chybět co nejméně, ale syn má taky diagnozu, takže objíždíme terapie, občas je nemocný atd, takže 100% docházku teda určitě mít nebudu, ale pokud to jde, tak si to snažím nějak zařídit.
|
|
|
|
|
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 14:33:02) Asistent není syna, ale pedagoga. Syn byl do školky přijat, tak ji může navštěvovat. Pokud by byl syn na tom tak, že potřebuje asistenta osobního, je to věc jiná. Syn má doporučení na asistenta a škola ani nezažádala a do školy chodí normálně. Je to prostě pouze na organizaci.
|
|
..maya.. |
|
(16.9.2013 16:44:59) ono hodně lidí nezná Chartu práv osob s autismem která byla podepsaná 9.května 1996..proto si vygooglete a můžete se pak na tuto chartu odvolávat, čr je jí vázána
i když tady asi nejde o pedagogického asistenta ale o asistenta osobního když ho zakladatelka platí...tam pak můžou být úplně jiné povinnosti než u AP
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 17:05:31) Píše, že si ho doplácí na odpoledne, pro´tože je jen na 4 hodiny, takže je to pedagogický a ona si ho doplácí aby byl na celý den. Tak to teda chápu já.
|
Slečna Marplová |
|
(16.9.2013 17:22:45) Ano, je to asistent pedagoga, ktereho nam pridelili na 4 hodiny denne. Ja hradim 4 odpoledne vy tydnu (v patek chodi po O) tak, aby se mohla pani zdrzet a ja deti vyzvedla v 16:00. Uprimne receno synovo postizeni neni nijak zasadne fatalni, je vysokofunkcni autista, spise pasivni s neschopnosti udrzet pozornost. Kdyz je ve tride asistentka pedagoga, tak se stara nejen o syna, ale venuje se i jinemu decku, co to ma nejake problematicke a neumim si predstavit, ze odbije pul jedna a pani se venuje VYHRADNE a pouze memu synovi. Jeji pritomnost ve skolce prinasi znacny komfort ucitelum, nebot je to par oci a rukou navic a pri praci s mym synem se venuje i jinym detem (jde o tu socialni integraci, tudiz se pohybuje ve skupince malych deti, kde je i syn). Domnivam se, ze tim delam skolce znacne bene. Nehlede na to, ze ji platim 100,- hodinu, zatimco skolka ji dava kolem 80,- hrubeho. Pri takovych prijmech by tam tezko zustala a prezila, zatimco moje platby ji dorovnavaji jeji mizerny plat. A v neposledni rade bych rada uvedla, ze kdyz byla chripkova epidemie, kdy lehla polovina sboru doma s horeckou, thdy pani asistentku skolka pouzila jako "nahradnici" za ucitele (vedle ni i pani uklizecku) s tim, ez muj syn to jiste bez ni par dni zvladne (sla do jine tridy). Tedy, kdyz se to hodi skolcce, tak tam syn muze byt sam a kdyz se to nehodi, tak mne vypakujou jako kdybych zadala nejaky nadstandard ...
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 17:30:38) Marplová přesně tak. Ty abys mohla mít ve školce dítě, které ani nijak vážně nenarušuje chod, tak ještě za to platíš a je to ku prospěchu všech. Tady by bylo na místě trocha snyhy ze strany školky. Opravdu kde to žijeme.
|
|
|
|
|
Venice+3 |
|
(16.9.2013 17:20:15) Nedávno jsem podobnou situaci řešila se školským odborem našeho kraje. Pokud asistent pedagoga onemocní nebo má dovolenou - integrované dítě nemůže být v MŠ. Naopak, pokud onemocní integrované dítě, není asistentka povinna si brát dovolenou a zůstávat doma. Normálně chodí do školky a je na pedagogovi ve třídě, aby ji využil. A tak to taky funguje.
Nevidím na tom nic nelogického. Pokud by integrované dítě mohlo být celé dopoledne ve třídě bez asistenta, tak ho očividně nepotřebuje. Nemá-li ve třídě asistenta, možná to dopoledne přežije, zaleze někam ke svým stereotypním hrám... Ale učitel se mu věnovat nebude. Má to pak smysl? Aby se dítko za jeden rozhodilo tím, že je tam samo jako kůl v plotě? Nebo mu chcete postavit za zadek uklízečku, která ho ohlídá? To snad ne Jaké řešení tedy navrhujete?
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 17:26:23) Venice, ale tohle je právě na tom přístupu. My jsme třeba měli super školku a můžu říct, že pokud by nastala takováhle situace, tak by ochotně zaskočila ředitelka, byla perfektní. Jinak myslím,že když je to tedy takhle, tak měla školka dát vědět matce aspoň dopředu, když už je nechala do té školky dojít, tak to bylo od nic trochu podlé. Stále si myslím, že je to prostě o lidech. Proč to třeba někde funguje a někde ne? Znám jednu učitelku ve spec škole, která jednoho svého žáka vyzvedává cestou do školy doma a vodí ho, aby pomohla mamince. A druhému žákovi, který neustále nenosí svačinu, nebo si ji prostě sní po cestě do školy, tak mu chystá svačinku doma, protože pak je rozhozený, že ji nemá, když ji mají ostatní. Prostě kdo chce, řešení najde.
|
|
Pawlla |
|
(16.9.2013 17:30:19) Asistence není o tom,že stojí asistent dítěti celou dobu za zadkem a učitel si ho zas nevšimne vůbecUčitel je tam i pro integrované dítko a asistent poskytuje ten nadstandard.Pokud není dítě extrémně problémové a takové děti u nás ani integrované nejsou,vydrží omezený čas bez asistenta,je to víc práce pro učitele a větší zátěž pro dítě,ale nic co by se nedalo pár dnů vydržet.
|
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(16.9.2013 17:46:02) Arsielo, pokud bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání, má nárok do školky chodit. Tečka. Mohlo by být pouze vyloučeno, a to lze podle zákona pouze tehdy, kdybyste neplatili školkovné, neomlouvali dlouhodobou absenci (nad 14 dnů) a chodili do MŠ opakovaně opilí, nebo ji jinak narušovali. Jo a když je dítě infekčně nemocné, tak si to školky nějak řeší, ale třeba ve školským zákoně to není. Za všech ostatních podmínek nemá školka nárok si vymýšlet, kdy dítě v MŠ nebude. Je zcela a jen vaše dobrá vůle, že platíte asistentku, podle práva dítě může ve školce prostě být a je na řediteli, aby naplnil jeho speciální vzdělávací potřeby. I kdyby školka nedostala odnikud na asistenta ani korunu, rodiče to podle legislativy vůbec nemusí zajímat. Uf, mě tohle vždycky tak strašně vytočí, jak školky a leckdy i školy zneužívají svého postavení.
Pokud to už sem někdo psal, omlouvám se za duplikování, nechce se mi všechno pročítat.
|
Ridwen2 |
|
(16.9.2013 20:11:55) Já měla dítě integrované ve školce už před řadou let, integraci jsme prosadili za pomoci APLA a speciální pedagožky, dost urputně se bránili, ale pak zjistili, že je fajn, když tam mají na ty děti o člověka víc. Tam to bylo jiné v tom, že syna přijímali jako zdravého, diagnózu jsme dostali v průběhu školkové docházky, a když asistentka nebyla, tak syn normálně chodil /protože tam chodil už dva roky předtím a šlo to/. Není to pro školku pohodlné, ale když onemocní učitelka a je jich méně, tak to školka taky neřeší tím, že pošle půlku dětí pryč. Tenhle postup podle mě není legitimní a je na stížnost, ale nejlépe přes SPC nebo někoho podobného. Ve škole se asistence normálně suplovala, dítě nechodilo jen na mimoškolní aktivity, kde asistentka nemohla být (noc s Andersenem apod.). Ale mělo asistentku na plný úvazek. Družina byla horší, tam jsme to řešili kroužky s osobním asistentem od APLA, ale našla se jedna družinářka, která si ho na jedno odpoledne v týdnu byla ochotná do své třídy vzít... ale bylo to fakt na dohodě.
|
|
Venice+3 |
|
(16.9.2013 20:58:39) Tomu co píšeš nerozumím. Když školka nedostane peníze na asistenta, znamená to, že není schválen. Z čeho má tedy školka každý měsíc asistentovi zaplatit výplatu? Osobní asistenci neřešme, tu platí rodič. Znova se ptám: z čeho školka zaplatí asistenta?
Pokud je ve školce nějaká volná učitelka nebo ředitelka, může klidně za asistenta zaskočit. Ale ani ochotná pani ředitelka nebude za asistenta pedagoga sloužit celý týden. Předpokládám, že pokud je ředitelka ve školce (ne přímo ve třídě) má práci manžerskou - kancelářskou.
Že školka nechala matku s integrovaným dítětem dojít do školky i když asistent chyběl? Jak dlouho dopředu to vedení školky asi vědělo? Možná asistent zavolal ráno, že musí akutně k lékaři. Možná to zavolal hodně brzy ale nefunguje komunikace školka/rodina. To se u nás skutečně nestává. Pokud asistentovi např. onemocní vlastní dítě, nebo sám akutně musí ráno něco zdravotního řešit - volá do MŠ aby se omluvil a pak rovnou rodině integrovaného dítěte. A o tom to je.
Spíš bych si tu (než jednostrannou kritiku personálu MŠ) ráda přečetla nějakou osobní zkušenost učitele, který má ve třídě integrované dítě. A nemyslím tiché klidné dítě, které si celé dopoledne dokáže listovat encyklopedií. Myslím dítě, které skutečně potřebuje pomoc, motivaci, techniky na zklidnění a soustředění.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(16.9.2013 21:37:37) Venice, je to složitější. Kroků je několik. SPC doporučí asistenta. Kraj schválí zřízení jeho místa. A pak na něj pošle peníze. Ale kdekoliv se to může zadrhnout. SPC doporučí, kraj neschválí. Kraj schválí, ale dá peníze jen na kousek úvazku. Atd. Nicméně náš stát garantuje všem předškolákům (což Arsielin syn tuším je) nárok na školku. Není etické a fér, aby podmiňoval poskytnutí veřejné služby tím, že rodič bude platit něco navíc, to už je prostě a jednoduše diskriminace. U školy je to ještě jasnější, tam stát sice trvá na povinné školní docházce, ale je bohužel v reálu spousta dětí, pro které není zadarmo. V žádném případě to, že nejsou peníze na asistenty nemá dopadat na děti a jejich rodiče. To má řešit ředitel daného školského zařízení a je to prostě na něm. On má žádat u zřizovatele, on má hledat cesty, jak naplnit své poslání - tedy poskytovat vzdělání (předškolní, školní) všem dětem, pro něž má kapacitu bez ohledu na jejich "speciálnost". On je placen zřizovatelem, aby to dělal, tak to má dělat. A ne zneužívat toho, že se rodiče bojí, že se to sveze na dítě.
|
Venice+3 |
|
(16.9.2013 22:05:48) Znám posloupnost od SPC po kraj atd. Neslyšela jsem ale zatím o možnosti využít jako prostředníka k financování ÚP. Díky za info. SPC ale vypíše max. 25 hodin týdně pro školkové dítě. Neviděla jsem zatím u nikoho víc. Tady ve městě jsou dvě školky, v jedné ředitelka rodiče postižených odhání ode dveří s tím, že na takové výmysly nemá čas a nehodlá si přidělávat práci. V té druhé integrace funguje. Ale tak jak jsem popsala už shora. Dítko skutečně ve třídě bez asistenta nebývá. Školský odbor našeho kraje nám to tak vysvětlil, nezbývá než spolupracovat. Pravda taky je, že v MŠ třídě je klasických 28 dětí a jedno z nich je integrované + jeden asistent. Žádné úlevy, žádný nižší počet dětí ve třídě. Prostě klasický šrumec. Pokud tam bude učitelka sama bez asistenta, neudělá s ostatními dětmi nic. Konkrétně toto naše integrované dítě s PAS je neklidné, hlučné a pokud v tenzi, značně rozpohybované. Samozřejmě že se mu učitelka věnuje. Ale stačí aby mu při oblékání na vycházku podala součásti oblečení v opačném pořadí (nejdřív mikinu a pak až tenisky) a je na 15 minut program jasný: rozčílení dítěte, agresivita, křik a pláč. Bude-li tam asistent, vše proběhne v klidu protože se na spolupráci s dítětem soustředí a nemusí (jako učitelka) odbíhat do koupelny k dětem stříkajícím vodu z kohoutků, dalším, kteří jsou chroničtí útěkáři a prostě pořád berou roha kamkoliv, kde vidí dveře... nemusím to určitě popisovat.
|
olgaadam |
|
(16.9.2013 22:36:16) venice, ale teda jí nevím, nerozumím tomu, ale přijde mi, že na 28 dětí ve tříd ořece nemůže být jeden učitel, nebo ano? U nás bylo kolem 20ti dětí v každé třídě a byly na ně 2 učitelky. Ráno když jsem ho vedla, tak do 8 hodin byla 1 učitelka + dohlížela ředitelka, pak došla druhá učitelka a byly spolu. Odpoledne poslední hodinku, či 2 opět byla 1 učitelka, ale to bylo o polovinu méně dětí.
|
Venice+3 |
|
(16.9.2013 23:56:45) My jedeme provoz 6.15-10.00 učitelka ve třídě sama (28 dětí, pravda, někdy je jich 26, jindy zase 19. Ale naše děti jsou tam hodně brzy, poslední chodí kolem 7.30, takže žádné klidné tempo po ránu). Druhá učka přichází na 10.00 a společně jsou do 12.30h. Tj. přes pobyt venku a oběd+ukládání k poobědní siestě. Jenže vzdělávací blok je ráno mezi 8. a 10. hodinou. A to je bez asistenta k tomuto konkrétnímu integrovanému dítěti náročné. V takové situaci jsou jen 2 možnosti: buď budou uspokojeny potřeby integrovaného dítěte což je kontakt s učitelkou, odchod učitelky do koupelny třeba pomoct s hygienou jinému dítku bude provázet pláč a zkratkovité jednání integrovaného dítka. Nebo možnost 2: učitelka bude pracovat s celým kolektivem ale jen zpola svých možností protože bude pořád ve střehu, oči na zádech aby měla přehled, co dělá integrované dítko na opačném konci třídy. Jeho socializace je v začátcích, vyhledává skutečně to nejvzdálenější místo od shluku ostatních dětí ve třídě.
Situace je jiná školka od školky, ředitel od ředitele, rodiče od rodičů. Můžeme to tu probírat, jak co kde funguje. Ale to je tak všechno. Přeju zakladatelce, aby podobných nedorozumění bylo co nejméně.
|
|
|
|
arsiela, |
|
(17.9.2013 6:25:32) zazi u nás bylo šptaně už to,že nám rovnou řekli,že dle zákona školka nemá nárok na PA.Že může být pouze osobní samozřejmě plně placen rodiči.V zákoně sem tehdy našla jen zmínku o možnosti PA u předškoláka(což tehdy Jíja nebyl),školský úřad mi na můj přímý dotaz řekl,ne nedáváme máme 60 asistentů na kraj.Opakovaně jsme všude byli odkázáni na stacionář.To,že tam neprobíhá klasické školkové vzdělávání, nám nedošlo. Beru to byla naše chyba, prostě jsme měli za to,že to je školka, jen je tam navíc rhb. Nemíním stacík schazovat, to vůbec ne, on špatný není. Při současném převisu dětí v MŠ( ročník předškoláků), je velmi jednoduché dítě nevzít a nemusí se vůbec odkazovat že nechce integrovat.Prostě má plno z dětí co už do MŠ chodí tak kde má vzít další místa. Jinak k tomu původnímu dotazu, PA by měl mít přímý kontakt na rodiče a písnout aspoň sms ,že je nemocný a mělo by být i předem domluvené řešení co v případě nemoci PA. Zda je schopna školka zvládnout dítě i bez jeho pomoci třeba pár dní, nebo bude někdo na zástup.
|
Pawlla |
|
(17.9.2013 8:26:56) Ono je třeba si taky uvědomit,že se bralo většinu příspěvků a rodiče postižených dětí často pracují stejně jako rodiče zdravých dětí,takže přijít ráno do školky a dozvědět se až tam,že dítě tam dítě nemůže být,je podraz,nehledě na to,že rozhodí to dítě
|
|
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(16.9.2013 21:39:17) Jo a prakticky, kromě kraje, nadací atd. může v současné době využít možností, které nabízí úřad práce, pokud je MŠ aktivní, může získat peníze na kompletní plat asistenta pedagoga odtamtud.
|
|
|
|
|