louda |
|
(23.9.2013 20:07:46) Prosím o vaše zkušenosti se stornem letenky a následným plněním pojišťovny. Máme odjet na dovolenou a bohužel to vypadá špatně, kvůli táhlým potížím známé, kdy není jisté, že by dovolenou zvládla bez horeček a bolestí. Už jsme o tom mluvili s doktorem a nemá problém napsat "omluvenku" na pojišťovnu, i když není jisté, zda by byla v době odjezdu ok nebo ne. Začaly jsme tedy studovat pojistnou smlouvu - ano, vím, že pozdě, ale v podstatě jsme si od pojišťovny dostali až po zaplacení pojistného. No a tady je potíž, já se synem jako spolucestující, ovšem nikoliv příbuzní v případě, že má jen lehké zdravotní potíže (tj. je schopná se sama o sebe starat, není upoutána na lůžko), nemáme na plnění nárok! Jet sama s tříletým dítětem je přitom nemyslitelné. Prodejce letenky (a pojistky) nám tvrdil, že pojistka platí na všechny v případě, že kdokoliv z nás onemocní. Jenže jeho slovo po telefonu mi 30 tisíc za letenky nevrátí. No, tak jsem se vyplakala a teď by mě zajímalo, jestli a jakou máte zkušenost s vracením peněz za letenku. Máme pojistku u Europskej cestovnej pojišťovny, ale zajímají mě zkušenosti i s jinými pojišťovnami. Díky
|
Inka | •
|
(23.9.2013 20:12:32) S letenkama ne, ale uniqa mně i manželovi vrátila peníze za zájezd, když onemocněla tchýně, i když ta nikam letět neměla.
|
|
sextánka |
|
(23.9.2013 22:48:06) my jsme letěli minulý týden, měli jsme pojištění storna ceny letenky u VZP, když to shrnu:
Nárok na proplacení 80% z ceny letenky pojišťovnou vzniká pokud vycestování nedovolí: 1. zdravotní stav pojištěného, nebo jeho osoby blízké (v našem případě typicky děti) - podmínkou je, aby nemoc nebo úraz nastala až v době trvání pojištění a samozřejmě byla podložena lékařskou zprávou. 2. jiné objektivně závažné důvody, kam třeba spadá úmrtí v rodině.
A zrušit jsme mohli letenku max. 24 před odletem.
|
|
LaDa_A (2 deti) |
|
(24.9.2013 0:35:31) Vyzadejte si pisemne zaznam toho hovoru, kdy vam to prodejce po telefonu slibil,tj rekl ze se vztahuje na vsechny cestujici. Ty hovory se bezne nahravaji.
|
|
Lúthien |
|
(24.9.2013 7:56:57) No, já ti nechci kazit iluze, ale: - storno letenky je na závažné zdravotní důvody - tj. neočekáváná nemoc, úraz atd... - doktor napíše omluvenku - mnooo.. já mám zkušenost, že pojiš´tovna nechce jenom "papír" od doktora, ale také třeba vystavení nemocenky - tedy důkaz, že dotyčný opravdu nemůže letět a prokazatelně v době odletu je nemocen ! Tedy marodí a to oficiálně. - pokud s vámi letí příbuzná, vztahuje se pojištění na její letenku, ne tvou nebo tvého dítěte - to je ale logické, nezlob se...
Píšu ze zkušenosti - v zaměstnání objednávám a pojišťuji letenky velmi často - hlavně u téhle pojiš´tovny, protože věř mi, má ještě zdaleka nejlepší podmínky.
Takže máte tyto varianty: 1. letíš sama s dítětem a známá si požádá pojišťovnu o vrácení peněz - doporučuji ale nastoupit na nemocenku, jinak hrozí, že pojišťovna neuzná důvod 2. poletí místo ní někdo jiný a zaplatí se pouze poplatek za změnu jména na letence - pokud je možné ! 3. nepoletí nikdo, ale počítej s tím, že tvoje letenky propadnou - nejsi-li v přímém příbuzenském stavu s nemocným, je mi líto.
A rada pro příště - žádná pojiš´tovna nepojistí letenky pro případ, že někdo si rozmyslí cestu, nechce se mu nebo že někdo ze známých onemocněl... dovedeš si představit, jak by asi dopadli ?
|
|
|