| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť

 Celkem 46 názorů.
 Piggy 


Téma: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 10:45:27)
Máte nebo měli jste v okolí případ, kdy na prvním stupni na základce ve vyskytla šikana mezi holkama (pomluvy, ostrakismus, intriky..), původce je snad znám. Také bývá většinou, že když oběť změní kolektiv (např. nástupem na gymnázium po 5.té třídě), že to bývá už celkem dobré.
Ale co v případě, že se na stejnou školu dostane i ten původce holčičí šikany, ještě k tomu bude ve stejné třídě (otvírá se jen 1 třída), jak je pravděpodobné, že se díky ní může oběti znovu rozjet šikana i přesto, že bude v novém kolektivu?
Jak to nakonec dopadlo?
 Ropucha + 2 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 10:55:58)
Já znám případ, kdy po přestupu na gymnázium (ovšem šlo o čtyřleté gymnázium) se šikanující dítě trochu zklidnilo, protože nemělo v novém kolektivu tak dobré spojence, nicméně na různé intriky a drobné schválnosti si potrpělo i nadále a pro tu oběť to nadále nebylo moc příjemné. Vyložená šikana už se nekonala, ale drobné úsměšky, pomluvy apod. ano.
 Františka85 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 11:05:09)
Bála bych se, že se situace bude opakovat. Možná ta šikanovatelka dá holce chvíli pokoj, než se sama v novém prostředí rozkouká, ale až si tam najde kamarádky stejného ražení, brzy se začne projevovat vůči šikanované stejně jako dřív.
 Marta 
  • 

Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 11:28:56)
Těžko říct, jak se to bude vyvíjet - záleží určitě i na složení nového kolektivu. Osobně, pokud by k téhle situaci došlo, určitě bych si o tom promluvila ještě před začátkem školního roku s třídním učitelem, ředitelem, a pokud na gymnáziu mají školního psychologa, tak i s ním. Že se na základní škole vyskytl tento problém, aby mohli případné šikaně předejít a situaci si ohlídat.
 Natali 
  • 

Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 11:30:31)
Myslím si totéž co Františka.Jak se rozkouká, začne šikanovat znovu. Možná bude nejlepší zajít na vedení gymnázia a situaci s nimi probrat a podle toho se rozhodnout,co dál.
 Epepe 


gymnázium 

(1.11.2013 11:31:05)
Myslím, že je to nepravděpodobné, ale stát se to může.
Rozhodně by bylo chybou oběť na gymnázium nedávat.
Je na gymnáziu školní psycholog nebo slušný výchovný poradce?
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:32:39)
Jo, ještě je důležité to, jak se šikana na základce vyřešila.
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:36:56)
Tak z tohoto důvodu jsme naše dítě na stejnou školu nedávali - na stejnou, co šel šikanovatel. Bohužel se stalo, že on šikanoval i na nové škole jiné dítě. Tudíž - já radím obzvlášť v tomto nízkém věku dobře rozmýšlet, co uděláte.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:44:18)
No, a co se týče tohoto - důležité je, aby si základka ten problém vyřešila sama.

Za prvé, kdyby oběť byla nucena ustoupit, byl by to pro ni opravdu hodně nepěkný vzkaz do života. Oběť by měla mít pocit, že zlu byla učiněna přítrž a nemusí se bát jít dál.

Dále bych byla opatrná i s tím, aby se na nové škole personál na agresora nějak "domlouval". Sice je to agresor, ale pořád je to ještě dítě a nezaslouží si, aby ho předcházela negativní pověst. Navíc sebenaplňující proroctví hraje velkou roli, že.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:46:21)
A za třetí, jak by k tomu přišlo gymnázium i celý kolektiv třídy, aby muselo utírat mléko, které rozlil někdo jiný - v tomto případě ZŠ.
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:49:49)
Tak všechno má více stran, každopádně oběť se s tím musí srovnat sama a není to nijak jednoduchý a rozhodně bych nedoporučovala to řešit jen v tzv. domácích podmínkách. My dostali od psychologa doporučení dát naše dítě jinam, aby mělo čas se s tím vším srovnat a nebylo v kontaktu s agresorem. Přišlo mi to jako rozumné řešení a ani naše dítě s tím nemělo problém, resp. vůbec si nedovedlo představit, že by snad mělo sdílet jednu třídu a dokonce ani školu s dotyčným.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:51:32)
To není pravda. Oběť na to není sama. Měla by za ní stát rodina, škola i příslušní odborníci.
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:53:12)
Vtipálku - rodina za ní stojí, odborníci taktéž, ovšem škola dost často hapruje a to je pak problém. Pak v tom je oběť sama a musí se s podporou rodiny plus odborníků s tím vším srovnat a poprat sama.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:56:15)
Chápu to tak, že ve vašem případě haprovala škola - jak je to v případě popisovaném zakladatelkou, nevíme - zatím nereagovala.
 Piggy 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:41:16)
Teprve teď pročítám diskusi,
holčičí šikana se řeší, ale nevím zda štastným způsobem. Paní učitelka je velmi mladá a tudíž nezkušená... V září byli v Prev-centru jako celá třída a tam mj. měli celá třída dělat nějaký úkol - stavět most z papíru. Jelikož se k tomu nikdo neměl, tak ta obět se nakonec toho ujala, vlastně řídila a případně přijímala různé návrhy či pomoc. Ale bylo tam dost hádek a řečí, že kdyby na jejím místě se toho ujal někdo jiný populární, že ho klidně poslouchali... Obět (i jiní) měla pocit, že to celou třídu ještě víc rozhádalo, v některé dny šikana u holek přitvrdila a v jiné byl docela klid... Tak nevím. Má je čekat další návštěva toho centra, ale učitelka s tím není už moc jistá..
Jinak obět se bude hlásit na gympl, ta sikanovatelka chce prý také na stejný gympl. Ale připadá mi nesprávné, aby ta obět musela kvůli tomu vybírat jiné gymnázium...
 Líza 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:46:11)
Tak ona práce se šikanou nemůže dost dobře končit u toho, že se se třídou někam dojde, tam je nutná každodenní práce přímo ve škole.
Co tu psaly holky: situace ve třídě může být rozvržená úplně jinak, k ničemu by dojít nemuselo. Ale klidná bych z toho taky nebyla. Nepřijde mi ale reálné ohlídat to ve smyslu "pokud ona se dostane, tak nenastoupíme", už s ohledem na zápisový lístky a systém dvou přihlášek to nejde.

Co si o tom myslí dcera?
Jakej systém práce s kolektivem mají na vybraný škole?
Jaká je pravděpodobnost, že ta druhá holka bude taky přijata? - Tím myslím, jak je na tom se školou?
 Inka 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:51:56)
Na tom bych to celý postavila "co si o tom myslí dcera" Jestli si myslí, že to tam bude dobrý, vůbec bych jí myšlenku, že se šikana bude opakovat npodsouvala. A jestli se jí tam nechce, přihlásila bych jí jinam.
 Piggy 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:58:33)
No, ona na to gymnázium, co chce ta šikanovatelka, také chce. Jen má obavy, zda by jí nedělala problém...? A to už jí teda neporadím..
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:59:59)
Tak rozhodně dcera musí mít poslední slovo, protože ona v tom kolektivu bude trávit poměrně dost času.
 Chrysantéma 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 15:49:11)
Piggy,

v tom novém kolektivu můžou být jiné,poměrně silnější osobnosti,než ta,co šikanuje...nakonec se sama může stát obětí šikany a dcera oblíbenou spolužačkou.~;((
 Piggy 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:57:00)
Systém práce s kolektivem - to si musím zjistit, ale odkud? Z internetu? Jedna věc je, že to říkají, druhá věc je ale, jak to doopravdy praktikují - na to těžko získám reference, když nevím, od koho...
Ta šikanovatelka se učí prý dobře, takže pravděpodobnost, že se tam dostane je slušná, myslím.
 Líza 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:58:14)
No a ta dcera? Co si o tom myslí ona?
 Ráchel, 3 děti 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 18:47:52)
jdi se tam na to zeptat na tu školu a rovnou vysvětli, proč se na to ptáš
 Ráchel, 3 děti 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 18:47:00)
hm, bohužel to není v případě Prev-centra první případ, kdy to jaksi moc "nevyšlo"...
Obrať se přímo na pana Michala Koláře
 Kamisi 


Re: gymnázium 

(2.11.2013 10:04:03)
Pokud Prev-centrum nespolupracuje se školou více, neradí a neřeší problémy společně s učiteli VE ŠKOLE, pak takové návštěvy jsou sice hezkou snahou, ale jen na oko. Důležitá je podle mě taky zpětná vazba z té návštěvy prev-centra, aby děti vzájemně rozebraly tu situaci, jak se v ní kdo cítil, aby to s nimi rozebral někdo, kdo to umí a postavil tak, aby to ty děti pochopily a i v závislosti na věku vzaly, popřípadě měly možnost se vyjádřit i individuálně, protože v celé skupině to pro některé nemusí být snadné. To prostě není snadná práce a nestačí se spokojit, že se to "řeší s odborníkem".
Jak píše Líza, ta práce s dětmi se musí odehrávat každodenně ve škole, jinak to nebude mít účinek.
Bohužel jsem se ale nesetkala se školou, kde by se tyhle věci uměly řešit a ani o gymplu si iluze nedělám. S prací školních psychologů, výchovných poradců a PPP mám zkušenost taky. Ve skutečnosti jen málokdo umí s tímhle pracovat účinně.

V neposlední řadě záleží i na celkovém prostředí školy, jak se k dětem chovají učitelé, jak s učiteli jedná ředitel, jaké jsou priority, jestli je prostředí školy vstřícné, jestli jsou učitelé ochotni dítě vyslechnout a jak se k problémům staví, jestli vše neuzavřou jen poznámkama.

Je to jedno s druhým a popravdě - na školu a její řešení bych nespoléhala, takových je málo, kde se umí s dětmi a jejich problémy pracovat.
Zároveň ale bych asi taky nechtěla, aby dcera před problémem utekla. Nechala bych čistě na ní, aby se rozhodla a rozhodnutí bych asi nechala až po přijímačkách a případném přijetí obou holek.

Mezi tím bych se snažila rozklíčovat, jaký je důvod dceřinýho postavení ve třídě, protože nic se neděje bez důvodu. Svalování viny na druhé "oni mi ubližují, oni jsou na mě hnusní, já jsem chudinka" (to je jen příklad) nepomůže, jen jí ještě víc utvrdí v její roli. Je potřeba si uvědomit, že se dcera z nějakého důvodu do těchle situací dostává.
Protože je velmi pravděpodobné, že se do takových situací bude dostávat, i když už tuhle spolužačku nikdy neuvidí.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:54:54)
jentak, věřím, že jste si prošli něčím těžkým a ne vždy se zadaří, aby okolí spolupracovalo a rodina zůstává ve svém boji osamocena.
Takže úplně chápu, proč cítím z tvých příspěvků mírné poraženectví: "oběť je na to sama", je pro ni lepší, když odejde ...
Ale osobně mám větší radost, pokud se podaří řešení, kdy oběť může z celé situace vyjít se vztyčenou hlavou. ~6~
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:58:02)
To se pleteš - to nebylo poraženectví. Jen naše dítě muselo dostat čas se srovnat, zklidnit, ujasnit si myšlenky, všechno to pochopit, naučit se proti tomu bránit bez paniky a hysterie - a to by v případě blízkosti šikanovatele jednoduše nešlo. Nemůžu vrhat svoje dítě do boje, na který se necítí. Potřebovalo cítit bezpečí, na zbytek je času dost.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:01:27)
Ok, ale v diskuzi mícháš to, co se stalo vám, s obecnou pravdou.
Prostě, jak jsi správně psala, někdy je to tak, jindy onak. Zakladatelka se musí rozhodnout podle sebe.
Někdy se třeba škola včetně rodičů agresora snaží jak mourovatá a rodina oběti o to nestojí, narazí se na blbého odborníka, atd.
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:03:01)
Není žádná obecná pravda, protože kdyby byla, tak není co řešit a na vše je manuál.~;)
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 12:06:03)
Moje řeč. :-)
 Natali 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:37:18)
Jejdamane asi se to stává často, protože jsem se na veletrhu středních škol bavila s několika řediteli středních škol, kteří mi nezávisle na sobě potvrdili, že (pokud otevírají více tříd), rozdělují děti ze stejné školy do jiných tříd. Jak říkali: "Aby byl klid."
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:41:14)
Pracuju ve středním školství a zas tolik zkušeností s tímhle nemám.
Šikanování nového dítěte je zcela běžné, to ano. Ale moje zkušenosti jsou takové, že ty vášně a "přitažlivost" původní oběti pro toho agresora pomine, navíc kolektiv je jiný.
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:42:43)
S tím nesouhlasím - běžné to rozhodně není.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:44:54)
Běžné to není, ale vašemu dítěti se to stalo. :-)
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:47:13)
Já ale nepsala, že to je nemožné, ale že to není běžné~;)
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:47:58)
Mám jiné zkušenosti.
 Epepe 


Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:47:25)
Taky se stává, že po přechodu na SŠ se oběť stává agresorem.
 jentak 
  • 

Re: gymnázium 

(1.11.2013 11:51:04)
Stává se leccos, zkušenosti jsou různé a je na pisatelce, jak to zhodnocení a jak se společně se svým dítětem rozhodne.~;) Podmínky nikdy nejsou stejné.
 ronniev 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 11:59:21)
POřád je možné podat si přihlášky dvě, ne? Takže by snad šlo rozhodnout se až podle situace.
Např. když šla na gympl moje dcera, hlásila se spolu s ní i holka, s kterou moc nevycházela (nešlo přímo o šikanu) a já měla VELKÝ problém s její matkou, protože ta byla v podstatě původce toho všeho (opičí láska a prosazování "zázračné" dcery všemi prostředky; holka byla v podstatě chudák, matka kráva). Nakonec se situace vyřešila sama, protože moje dcera se na gympl dostala a ta druhá holka ne. Takže bych nevyklízela pozice předem, nikde není psáno, že na gympl vezmou obě.
 Kamisi 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 12:20:00)
Já bych řekla, že nejvíc záleží na prostředí školy, jakým způsobem případné problémy řeší.
 Lída+2 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 15:03:42)
Piggy, co vidím ty gymply, tak mají docela slušně udělané prevence, takže by to řešila výchovná poradkyně....a mnohem razantněji, než na Zš.

A pokud by to nepomohlo v rámci třídnických hodin....tak se třeba zajištuje 2-3denní pobyt, kde je jediné téma, boj proti šikaně, kde naberou lektory a to většinou zabere, ale musí tam odjet hlavně ty co se jich to týká. Což se kolikrát bohužel nepovede.
 Kvíza 
  • 

Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 17:48:09)
Nemám osobní zkušenost, ale podle mě je celkem jedno, kde se rozjede... je potřeba to hned v zárodku nebo i předem upozorněním pedagogů řešit... s šikanovatelem je třeba pracovat a v naší základce nás od samého počátku upozorňovali, že pedagogové jsou pro tento účel školeni, případně využívají i pomoci externích psychologů... rozhodně bych tomu neuhýbala...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 18:44:41)
no, záleží, jak se to tam řešilo na tom 1. stupni?
 Delete 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 19:14:32)
Zažila jsem toto:

Na ZŠ (druhý stupeň) neřešená šikana v posledním stádiu. Já poslední rok někde mezi sebevraždou a apatií, z celé osmičky si pamatuju jen přijímačky na gympl a poslední den školy.

V našem městě byla dvě gymnázia, pro mě obě přibližně stejně dostupná, jedno s delší historií, známější. Naše třída - matematická, takže většina si podávala přihlášku na gymnázia, jen pár kluků šlo na průmyslovky. Dostali jsme se skoro všichni na obě, jen asi dvě holky ne. Všichni dávali přednost tomu známějšímu gymnáziu, takže já automaticky volila to druhé.

Bohužel ta jedna holka, co se nedostala, se dostala na odvolání pouze tam, kam jsem šla já a navíc do mé třídy ~7~. Ona nebyla původcem šikany, ale velmi ochotně se stavěla na stranu tyranů. Takže pro mě to bylo víceméně jedno.

Byla sociálně zdatnější, neuběhl ani měsíc a byla jsem tam, kde jsem skončila na ZŠ. Nešlo tedy o otevřený boj, ale totální ignorace a bez cestičky mezi ostatní.

V té době jsem ale naštěstí už měla nějaké sociální vazby jinde, odpoutala jsem se od třídy, dělala si své....a třída brzy zjistila, že mě dost potřebuje. Měli problém s matikou a nesnášeli se s fyzikářem. To bylo něco, co na ZŠ nefungovalo, tam jsme na tom byli všichni víceméně podobně, tady jsem vynikala (většina spolužáků chtěla do humanitní třídy, ale tam byl převis, takže ty horší z přijímaček dali do přírodovědné).

Stav se zlepšil, i když nikdy jsem nebyla oblíbená. Ale většinou tolerovaná, s pár víceméně kamarádskými vztahy. Jeden z kluků (těch sebevědomějších a vůdčích) mě bral za parťáka, co se týkalo diskuzí o fotbale, což mi asi taky trochu pomohlo. Po maturitě jsem nakonec měla sebevědomí jako nikdy před tím a asi ani potom. Ale byl to boj a dlouhá cesta.

Takže za mě, to riziko, že se to v nové škole znovu rozjede, tam je...zvládat to v těch nejcitlivějších letech je mnohem obtížnější než ve věku, v jakém jsem to prožívala já.
Pokud dítě není dostatečně silné čelit protivníkovi a nemá dostatečně silného parťáka (ideální je jít do třídy už s někým, koho znám a máme dobrý vztah), pak bych se takové situace bála.
A jak se znám, hledala bych prostě jinou školu, ideálně takovou, aby měla proti té původní něco zajímavějšího, lákavějšího, byť třeba původně vyznívala hůř (jako u mě ta gymnázia, lépe vycházelo to známější, ale mně k pocitu, že je to mnou vybrané lepší, stačilo, že mi připadalo hezčí, ne tak ponuré jako stará budova...tím se sice nezměnil důvod, že chci jinam než zbytek třídy, ale odsunula jsem ho dozadu, nebyl to najednou ten hlavní důvod ~d~).
 Dobra1 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(1.11.2013 22:59:29)
Zazila jsem si to. Chtela jsem na jine gymnazium, ale protoze to bylo jeste pred padem minuleho rezimu, byla jsem z vyssich mist i pres uspesne prijimaci zkousky poslana do mista bydliste.
Sikana pokracovala na gymnaziu dal, jen do ni byli zatazeni novy akteri.

Dnes je jina doba v tom, ze pokud pujdou na stejne gymnazium, lze to ohlidat pres skolniho psychologa, pokud tam je. Nejjistejsi by ale bylo najit jine gymnazium.
 Pawlla 


Re: Pravděpodobný původce holčičí šikany chce na stejné gymnázium jako oběť 

(3.11.2013 8:39:05)
Piggy,tak určitě s tímhle opatrně.Ono se hezky řekne bojovat,neustupovat,proč by měla hledat jinou školu oběť?atd.Ale uvědom si kolik děti ve škole tráví a zkus si představit,že bys tohle zažívala v zaměstnání.Denodenní stres,psychické často i fyzické potíže,pocit beznaděje.A snaha postavit se tomu,jak někteří píšou,vyčerpává úplně stejně.Tohle píšu jako člověk,který bojoval s problémy vždycky,někdy s úspěchem,někdy ne a můžu Ti říct,že své děti bych se toho snažila uchránit ze všech sil,jestli to někdo nazývá ústupem nebo ne.Samozřejmě,že nebudeme děti učit utíkat při prvních nesnázích,ale to se dá učit v méně fatálních situacích než je tahle.Do stejné třídy s přímým původcem šikany bych ji prostě nedala.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.