P/L |
|
(7.11.2013 19:34:49) ahoj, zajimalo by mne, jak mluvi vasi dysfatici ve 4 a pul roce. Jednoho dysfatika mame doma, pokroky jsou - pred pul rokem konecne zacal vypoustet slova, tu a tam neco zopakuje = jednotlive slovo, po nastupu do skolky hrozne moc zpiva, posloucha pisnicky, pronese treba prvni tri slova basnicky... vsechno si zaridi, ukaze, ale mluveni kde nic, tu nic. Na logopedii chodime, spolupracuje pri plneni ukolu - skladacky, knizky, atd., ale mnohdy nerekne ani to, co vim, ze umi a doma funguje. Jak chodi do skolky, je hroznej pokrok ve vsem, takze jsme moc spokojeni a "zvykli jsme si", neumim si bohuzel uz ani predstavit, ze si se mnou bude povidat...
|
Jarmilka. |
|
(7.11.2013 19:43:17) Mám u syna 3,5 opačnou dysfázii, říká krásně básničky, začíná tvořit věty n opakuje a zná hromady slov, zpívá písničky i s textem, ale nerozumí, aktuálně rozumí slova a nerozumí ani jednoduché věty, jako Máma spapala Péťovi čokoládu. Nebo dej ovladač na zem. Dát, ovladač a zem zná jako slova. Nechápe spojitosti. Každá dysfázie je jiná a nemá vůbec cenu dysfatiky srovnávat v jedné oblasti, ten tvůj nic moc nemluví, ale vsadím se, že v jiných oblastech je zas v pořádku nebo napřed, od toho je to dysfázie. Tak myslím, ze je jedno, kdy a jak mluví jiní dysfatici. Držte sen vím, že život s dysfatikem je někdy o nervy...
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(8.11.2013 18:23:53) já mám tři a skoro půl - expresivní disfázii.. nemluví prakticky vůbec - asi 40 slov - většinou jednoslabičná včetně zvuků.. zato zase rozumí naprosto všechno... co ž mi přijde jako lepší varianta, než tu, kterou popisuješ ty, protože pokud chlapeček mluví super, dost často lidi nabívají dojmu, že taky všemu rozumí... a potom ho mají třeba za hloupého.. u našeho malého ze začátku nikdo nic moc nečeká a pak se dost diví, jak je vlastně vnímavý, chápavý a chytrý.
Čímž samozřejmě nechci říct, že tvůj je hloupý.. ale spíš to, že oboje je složité
|
|
|
Kvída |
|
(7.11.2013 20:37:54) Moje dcera už bude mít za pár měsíců pět a mluví v jednoslovných větách. Je to pokrok, protože dřív jen vydávala zvuky, takže oceňujju, že už má snahu komunikovat. Bohužel často ani tomu jedinému slovu hned neporozumím, tak zažíváme obě pocity zoufalství, ale snažím se vżdy "číst z hvězd", abych tu její snahu o komunikaci nazazdila. Suma sumárum- je to boj, někdy je to hodně těžké.
|
|
Eržika. |
|
(7.11.2013 21:47:29) P/L můžu ti napsat, že můj syn na tom byl tak nějak podobně - spíš neopakoval, ale jednotlivá slova dal, dvouslabičné věty... školka ho také hodně posunula dopředu.
Nyní mu je 10, chodí do běžné třídy (alter)školy, a dnes se mnou diskutoval v autě o fázích měsíce a o teplotě přivrácených a odvrácených stran planet.
|
P/L |
|
(7.11.2013 22:15:46) :) nekde ve skrytu duse taky verim, ze to prijde... ale neumim si to predstavit. Ale ted ho alespon zajimaji znacky aut a vlajky, prohlizime, rikame... a kamaradky dysfatik ma obdobi "proc?" ve 4. tride:), ne ve standartnich 3-4letech...
|
|
|
Evžíček |
|
(7.11.2013 23:04:04) První syn- ve 4,5 pár citoslovců, neopakoval nic, aktuǎlně druhá třída, furt mele a mele- sice stále krapet agramaticky, bez r a ř , špatné sykavky- ale mluví Druhý syn- ve 4,5 už mluvil- ale nic moc- teď předškoláky s odkladem, docvičujeme l, r, ř
Oba dysfatici, pouze expresivní forma
|
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(7.11.2013 23:39:38) Ano to přijde já se občas přistihnu,že jsem v šoku z toho,že můj dysfatik je schopen se mě na něco zeptat.Období proč má právě teď - druhá třída a to má těžkou receptivní. Už nevypíná,když něčemu nerozumí,prostě se zeptá co to slovo znamená. Stále nevycházím z údivu.Už se tolik nevzteká,řekne jsem unavený bolí mě z toho hlava,já to nedokážu. Prostě obrovský pokrok.Stále má ještě co dohánět,ale je to mnohem lepší než třeba před rokem.
|
Jarmilka. |
|
(8.11.2013 0:20:29) Hustý, n tohle se moc těším, taky máme těžší receptivní zatím se nejvíc těším na to zatracované"proč...?"
|
|
|
|