Nítěnka |
|
(3.1.2014 13:24:41) Dobrý den, zvažujeme, jestli nedat mladšího syna do školy už letos (je prosincový, takže normálně by šel až v 6 a 3/4). Mám dojem, že jsem někde před pár lety četla, že do nějaké doby se to řídí posudkem PPP a někdy mohou rodiče dát dítě i přes negativní posudek (?) Nevíte někdo, jak to je? Jinak syn je spíše drobnější, sociálně tak asi na té své úrovni, mírně hyperaktivní a neuvěřitelně zvídavý. Jelikož má o 3 roky starší sestru, od které vše kopíruje, tak tiskace čte už od 4,5 roku, do 10 sčítá i odčítá, často si hrají na školu (třeba šmoulové sedí v lavicích, jeden je učitel a druhý jako žáci a dávají si otázky); je nešťastný, když si nezapamatuje vyjmenovaná slova napoprvé(všechna, ale pamatuje si většinu), která se učí sestra...). Některé zábavné úkoly pro 1.-2. třídu mu přijdou skoro moc jednoduché. Dětská doktorka nám napsala doporučení do PPP a nic nenamítala. Jasně, že uvidíme i co nám řeknou ve školce, u zápisu, v poradně a kamarádka, která učila dceru první dva roky. Ještě nejsme úplně rozhodnuti. Na jednu stranu je mi jasné, že fyzicky se s těmi 7,5 letými nemůže rovnat, ani sociálně, ale na druhou stranu už teď se někdy ve školce nudí, po obědě už tam moc nespí, a nerada bych ho nechala ležet ladem rok zbytečně (pokud by to vypadalo, že tu školu zvládne nejen vědomostně). Bohužel by to byla jedna z místních ZŠ, kam chodí i dcera. Předem děkuju za informace a za názory.
|
Brita | •
|
(3.1.2014 13:30:35) Je to jen laický názor, ale ze zkušeností, které vidím kolem sebe, je nejdůležitější sociální zralost. Známí mají kluka, do školy šel v necelých šesti letech, jelikož se projevoval podobně jak popisuješ, ale na školu "neměl" sociálně a celou základku ho provázely problémy, rovnat se začal až někdy na konci osmičky, kdy mu dozrála nervová soustava. Bude maturovat, je v poho, ale rodiče říkají, že už by to nikdy neudělali, kdyby věděli...no jo, jenže dopředu se neví. Snad někdo poradí fundovaně.
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:05:10) To samozřejmě můžu posoudit jenom částečně, jak je na tom sociálně. Taky záleží na učitelce, jestli si najde kamarády (i když ze školky -smíšená třída- tam bude asi někoho mít, dcera v té škole neznala nikoho, protože děti od ní ze školky šly jinam). Syn není tak stydlivý a snáz se skamarádí. Ve školce se na něj zpravidla nadšeně vrhá několik předškoláků (a předškolaček), tak je asi dost oblíbený.
|
Sharien |
|
(3.1.2014 14:12:14) Uvidis, ve hre je strasne moc věci a dost se toho ukaze az po case. Dcera po obede uz vic jak rok nespala a ve skole asi 2x usnula v druzine, je to hodne narocny. Nudeni ve skolce jsme resili praci doma (projekty, knizky...). Chodi do malotridky, jinak jsem to chtěla resit například preskocenim tridy, ale ten drivejsi vstup do bezne ZS bych asi hodne zvazovala.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2014 18:27:07) néééé, sociáoní zralost nemůže být nejdůležitšjší, to je jen jeden z mnoha faktorů
kdybych čekala na sociální zralost syna, do školy by šel možná v 8 a ne v 6
co je to vlastně sociální zralost? že si rozumí s vrstevníky? někdo si s nimi nerozumí nikdy, zvlášť pokud je čímkoliv jiný, prostě si s nima nemá o čem povídat, nemají společný téma nikdy někdo chce přemýšlet a ne si hrát, někdo chce být se staršíma , někdo má třeab aspergerův syndrom, třeba jen slabší, ale prostě není sociálně zralý ani ve druhé třídě
není možný čekat na ideální dobu pro všechno, každý je individualita a děti kolem 6 klet se strašně rychle mění a vyvíjí,
mám syna na konci listopadu, tenkrát ještě nemohl do školy dřív, ale od ledna už to bylo zoufalý čekání na září, kdy konečně může do školy, kdyby byla sdnešní doba, do školy by šel v těch necelých 6 a bylo by to určitě dobře
jako introvert by sice neměl kamarády, ale to nemšěl ani v těch 7, našel si je až na gymplu, ale nemusel by čekat, až konečně bude moc do školy, a věřím tomu, že bysme si ušetřili některý současný potíže
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 18:42:20) Yuki, díky, podobně to vidí moji rodiče. Ale jasně, že to neznamená, že tam půjde, uvidíme, co nám řeknou v PPP (a taky dvě kámošky, které ho trochu znají a učily tam na 1. stupni).
|
|
|
|
. . |
|
(3.1.2014 13:34:38) "Bohužel by to byla jedna z místních ZŠ, kam chodí i dcera."
Proč "bohužel"? Škola je špatná? Čím? To bych určitě brala v potaz - tedy jaká je základka a učitelka, která bude mít první třídu. Taky kolik dětí se dá ve třídě očekávat a zda by tam měl kamarády.
Jinak se podívej do diskuze "Nadané děti" - tuším jsou tam nějaká témata, kde se předčasný nástup již řešil... Jo a koukám i hned předchozí téma zde je o tomtéž ("Pětileté dítě nástup do školy").
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:01:17) Slupko, díky, předchozí diskuzi jsem četla. Tím bohužel bylo myšleno, že není poblíž žádná škola s méně dětmi nebo individuálnějším přístupem, ne že by byla špatná.
|
|
|
Sharien |
|
(3.1.2014 13:42:10) Doporuceni PPP a dětského lekare. Socialni a fyzicka zralost je hodne dulezita, dite potřebuje vydržet ve skole vnimat, neusínat a zapadnout mezi deti. Dcera sla o rok, ale ona byla i fyzicky a socialne na urovni skolniho dítěte a i přes to jsme to prvne zkusili, zda to zvladne. Myslim, ze u vas by to mohl resit i individualni plan ve skolce a pripadne později ve skole. Hond emuze delat i starsi sestra, která ho tahne dopředu. Sla bych do poradny a uvidíš,na netu se daji najit primo koordinatori pro nadane deti, kteří se tim zabyvaji a dokazi posoudit.
|
Kreaty |
|
(3.1.2014 13:46:19) ještě doplním, že z PPP musí být pouze vyjádření, tedy může být i nesouhlas s nástupem, přesto pokud rodiče a lékař řeknou ano, tak tomu nic nebrání
|
Sharien |
|
(3.1.2014 13:53:31) Tak predpokladam rozumny rodic po zamitavem vyjadreni PPP snad dite neda, pokud si není sakra jisty... Je to hodne tezky se rozhodnout, pocitani do 10 a precteni velkych pismen ve 4,5 pro mne není známka toho, ze dite ma jit o rok dřív, pokud maminka jednim dechem pise, ze socialne a fyzicky je jasne, ze na ty deti nemá.
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:13:35) Jasně, že zamítavé vyjádření z PPP bych brala hodně vážně. Jenže mě taky doporučovali odklad (červnové drobné dítě) a rodiče mě dali normálně a nikdy jsem toho nelitovala, i když jsem až do 6. třídy byla suverénně nejmenší ze třídy. A kdyby posuzovali psychologové mého strejdu, tak by nešel do školy ani ve 40. O mém hyperaktivním otci nemluvě. A druhý strejda (také prosincový) a mamka (listopadová a přecvičovaný levák) šli v 5 a nijak jim to neublížilo (pravda byla také jiná doba a těch mladších dětí tam bývalo víc, kdyžto ty osmileté tam nebývaly).
|
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:29:56) No on právě čte velká i malá tiskací a pokud to nejsou příliš složitá slova, tak i celkem plynule. My jsme to do dětí nehustili, jen jim odpovídáme na otázky. Dcera také uměla číst, než šla do školy (ale té to naskočilo asi v 5,5, i když velká písmena také znala před 4. rokem, ale nespojila si to).
|
|
|
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:08:00) Diky, ve školce máme štěstí na třídu s nejaktivnějšími učitelkami. Loni měli i pana učitele, jeli na školku v přírodě, v zimě na dva dny na hory a tak. Prostě ve srovnání s tím, jak to flinkaly učitelky ve školce u dcery (jiná školka) fakt super. Jenže i tak ho to nudí.
|
|
|
Venice+3 |
|
(3.1.2014 13:48:58) Nezaměřuj se na to, kolik písmen synek zná a jestli si hraje doma na školu. To je absolutně nedůležité. Spousta rodičů argumentuje právě tvými slovy: on už umí to a to, počítá do desíti, pořád leží v knížkách o dinosaurech nebo vlacích, nejradši by jen sledoval dokumenty o podmořském světě apod. Jenže ten stejný klučina se málem rozpláče, když ve školce nemůže najít svou bačkoru, místo aby ji začal hledat, požádal někoho o pomoc s hledáním... A v tom je ten rozdíl. Dítko musí být "životaschopné", musí být rozhodné natolik, aby si dokázalo poradit se základníma věcma. Leccos plyne taky z povahy a nezlepší se to ani za další rok ve školce. A to je právě na Vás abyste sledovali, odhadli příp. se poradili. Bude prima když bude kluk v hodině ve všem napřed, to ho určitě bude bavit maximálně, ale co to všechno ostatní? Bude to v rovnováze? Zvládne přesuny do školní jídelny narvané staršíma školákama? Poradí si bez zapomenutého čipu u dveří školy? Snad mi rozumíš, máte to třeba u Vás jiné, malou školičku, kde tyhle aspekty odpadají. Ale celkově by se měl ve škole cítit dobře, samostatnost je nutná. Hodně štěstí při rozhodování
|
. . |
|
(3.1.2014 14:00:29) Venice, s ostatním co píšeš souhlas, ale: "Bude prima když bude kluk v hodině ve všem napřed, to ho určitě bude bavit maximálně" nemusí platit. Pro hodně lidí je docela problém být jiný, než ostatní, a to ten, co je v hodině ve všem napřed, rozhodně je. "Vyčnívat" nemusí být ve školním kolektivu žádný med, a řada nadaných dětí raději rezignuje na svůj vzdělávací potenciál v zájmu udržení-získání kamarádů.
|
Venice+3 |
|
(3.1.2014 14:09:10) To máš pravdu. Každý se s tím pere jinak. Vycházím z toho, že každé dítě potřebuje denně zažívat nějaký úspěchy. Někdo je zažívá o přestávce když vyhraje hru na honěnou mezi lavicema, je možná tak trochu neposeda nebo prostě jen ta energie už musí ven. Další vyniká ve vědomostech, tak si užije úspěch v hodině, přestávku pak spíš přečká, protože ho hry nebaví, nebo se mu v nich nedaří. Dále jsou děti, které nestojí ani o jeden z podobných úspěchů a těší se domů ze školy aby si mohly číst svou oblíbenou knížku... Ale to všechno se nijak nevylučuje. Jde o správné načasování.
|
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:56:55) Slupko, mám dojem, že v naší rodině je zvykem vyčnívat a hlasitě se projevovat (což samozřejmě není vždy k dobrému). Dcera je povahou víc do manželovy rodiny, ale malý jsem celá já + můj táta (myšleno povahou)... takže i kdyby nevyčníval věkem, vyčníval by nejspíš jinak.
|
. . |
|
(3.1.2014 15:01:34) Jasně, hodně je to o povaze dítěte, co pro něj bude lepší (jít předčasně nebo pak). Psala jsi že kamarády ve třídě by měl, protože mají v mš věkově smíšenou třídu: to je dobré, i proto, že ty děti jsou zvyklé na různý věk v kolektivu.
|
|
|
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:26:26) Venice, díky. Jasně, že řeším i to, jestli si zvládne sbalit věci do skříňky a unese tác s obědem (na obědy bude chodit s družinou, takže se nebude prosazovat úplně sám). Ale nám právě přijde docela samostatný na svůj věk.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(3.1.2014 14:13:30) Když je prosincový, tak je to jednodušší než kdyby byl lednový. Ale doporučení PPP mít musíte.
§36 zák. č. 561/2004 Sb. (3) Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad. Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září do konce června příslušného školního roku, může být přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce. Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období
od září do konce prosince k plnění povinné školní docházky podle věty druhé je také doporučující vyjádření školského poradenského zařízení,
podmínkou přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června doporučující vyjádření školského poradenského zařízení a odborného lékaře, která k žádosti přiloží zákonný zástupce.
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 14:53:36) Veveru, díky. Tak to je asi ono, co jsem kdysi někde četla. On měl být původně až koncem ledna, ale chtěl to stihnout ještě v prosinci Tak uvidíme, co nám tam řeknou, v pondělí se objednáme.
|
|
|
ivaxx |
|
(3.1.2014 15:32:18) Nítěnko, znalosti bych na první místo nedávala. U dětí ve třídě více než polovina dětí uměla číst (alespoň slova) a téměř všichni počítat do 10 v době nástupu do školy. Syn byl srpnový a ve svých 5,5 letech, kdy jsme zvažovali odklad již četl (nikoli plynně, ale celé věty a výborně rozuměl, co čte) a počítal. Sociálně byl ale spíše nezralý, zvídavý, ale hravý. Nakonec jsme to vyřešili nultým ročníkem a do školy šel čerstvě 7 letý.
Dcerka sice od 4 let četla, ve školce občas něco učitelka prohodila o předčasném nástupu, ale zdárně jsme to ignorovali. Byla stejně jako brácha dost hravá. Nakonec šla do školy normálně v necelých 6,5 letech. První třída byla celkem peklo - neustále něco zapomínala, ztrácela. Neumím si představit, že by šla ještě o rok dříve. Kdybychom vše posuzovali dle znalostí, tak by to jistě zvládla, ale sebeobsluha a sociální zralost je také dost důležitá.
|
Maťa. |
|
(3.1.2014 17:33:32)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2014 18:28:58) jenže znalosti jsou zrovna potíž, jestli někdo čte, ne plynule v 6 letech nebo třebas v 5,5, je to jiný, než když čte v 4,5 a když chce umět vyjmenocvaná slova a nebo násobilkju v necelých 6 letech, tam už je vidět náskok v myšlení, to je potřeba v úvahu vzít
čtení samo o sobě nic neznamená
|
astalavista |
|
(3.1.2014 23:19:04) Yuki, ale tady je patrný vliv staršího sourozence, moje dcera ve 2,5 letech vyjmenovala číselnou řadu do 30, protože to v tu dobu slyšela od staršího syna.
pokud je možnost, zvolila bych nultý ročník a nástup do 1. třídy v termínu.
|
Nítěnka |
|
(4.1.2014 11:02:44) Astalavisto, to právě není moc reálné, nultý ročník je tu jen na jedné škole přes celé město. A to bychom fakt nedali (už jsme si to vyzkoušeli podobně půl roku se školkou).
|
|
|
|
|
nel, dcera 10/06 | •
|
(3.1.2014 16:44:24) Dcera je začátkem října a nyní je ve druhé třídě. Do PPP šla začátkem listopadu, tedy měsíc po 5. narozeninách a paní doktorka byla nadšená jak dlouho se dokázala soustředit. Už tehdy měla výsledky školní zralosti v nadprůměru, tedy krom čtení, protože písmena sice některá poznala, ale tím to končilo. Do školy tedy nastoupila v necelých 6ti letech. Učení bez problémů, ale měla trochu problémy zapadnout, ale to by se letos nezměnilo, vždy tíhla ke starším a ke klukům a najednou všichni stejně staří a skoro samé holky. Jak loni, tak letos patří k nejlepším a dokonce, i když je nejmladší, tak není nejmenší. Já si ale nedokážu představit, že by do školy nastupovala až letos, dokud neměla školu jistou, tak ji vše bavilo a nestačila jsem dokupovat ty procvičovací knihy. Když měla jistotu, že do školy jde a i do té správné, tak to postupně upadalo. Letos už je to skoro jen o tom, co musí. Rozhodně to ale není školou, chodí do výborné montessori se skvělou učitelkou. Kdyby dcera měla jít do školy v době, kdy měla největší zájem o učení, tak by to bylo ještě o rok dříve.
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 18:47:21) Nel, no to mi právě přijde, že jeho to učení teď fakt dost baví a těžko říct, jestli mu ta chuť vydrží ještě aspoň rok a 3/4 (než by šel jak má).
|
nel, dcera 10/06 | •
|
(4.1.2014 12:08:35) Pokud ho učení baví, tak bych do toho šla. Já si opravdu nedokážu představit, že by dcera byla letos prvňačkou. Letos má občas projevy jak puberťák, takže jsem ráda, že začala loni, kdy ji to ještě zajímalo. Letos mám občas pocit, že ji myšlení bolí. Proč by se měla snažit, když většina třídy je na tom hůř než ona. Nevím, co by v té školce dělala další rok, hraní už ji nezajímalo docela dlouho, takže ve školce to kompenzovala těmi procičovacími sešity.
|
|
|
|
Maťa. |
|
(3.1.2014 17:30:48) Prečo to riešiš?
Moj syn starší je listopadový a šiel do školy v termínu. V školce trošku posl. rok tvrdil, že sa nudí, nespal (jasné, už vyspel viac), ale rád na školku spomína a rád by sa tam teraz vrátil.
Mladší je zářijový a tiež pojde v termínu. Nevidím najmenší dovod, prečo strkať decko do školy skor...
|
Maťa. |
|
(3.1.2014 17:32:15) A ešte niečo, školní zralosti sa v priebehu let aj tak menia. Prváci, čo excelujú, tak neskor možu byť medzi horšími a naopak.
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 18:50:43) Máťo, já vím, že něco jiného je, jestli zapadne v 1., 2. třídě a zvládne to, a něco jiného až mu bude 12 a spolužákům 13-14. Ale řeším to, protože ho nechci nechat "zbytečně flákat" (i když nevím, jestli zrovna Ty mi rozumíš) ... ale to nevadí.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2014 19:25:55) Maťo, právě ty děti, které v první v první třídě excelují a pak se najednou záhadně začnou opožďovat jsou většinou ty děti, který jsou nadaný (ne vždycky, ale často), šikovný, ale nezachytí nástup - právě proto, že se jim nikdo nevěnuje v době, kdy ony samy mají největší potřebu a chuť se začít učit, někdo jim z nějakýho důvodu vnutil ještě čas na hraní, když ony si už hrát nechtěly tak moc. Zvládly se i při tom hraní si ještě naučit spoustu věcí, většinou jen tak, jak šly věci kolem nich, bez nějakýho systematickýho snažení se jejich nebo okolí, a pak šly ty děti do první třídy a všechno uměly, nic jim nedělalo potíže. Možná některý z nich vyrušovaly, z nudy to dělají, zvlášť kluci, a nebo jen nedávaly pozor, protože slabikování ostatních jim fakt připadalo pomalý. a zatímco ti pomalí se začali od začátku učit jak se učit, připravovali se postupně na další hodiny a přibírali si další učivo, tito nic nemuseli dělat. Jenže pak se najednou stalo, že přišlo těžší učivo, který potkali poprvé. A tyto pohodový děti se zděsí, protože za prvé se učit neumí, nikdy to nepotřebovaly, nikdy to nedělaly, prostě neví, jak na to
a za druhé, a to je ještě horší, ty děti považují toho, kdo se učí, za někoho méněcennýho, za někoho hloupýho a mezi ty on přece nepatří, takže se učit odmítnou, čekají, že zase přijde ve škole doba, kdy bude pohoda, a ona většinou přijde, protože zatímco tyto děti si věc zapamatují za věčný opakování snadno, ty pomalejší ještě pořád musí víc procvičovat, ale pak přijde doba, kdy už fakt nestačí zapamatovat si ze školy a tito původně excelenti se dostanou do solidního průšvihu, protože neumí učit se, považují učící se za hlopupý a odmítají se učit, neví co s tím - a protože mají na víc, většinou začnou pěkně pít krev okolí, hlavně dospělým, mají dost inteligence na vymýšlení těch největších lotrovin a času mají dost taky, učit se přece odmítají
jasněže to tak nedopadne vžydcky, ale všimni si, máš-li kde, že hodně potížistů jsou inteligentní lidi, ne ti původní nezvládající a pětkaři
bohužel jsme si prošli částí tohoto scénáře s nejstarším, jenže mi nikdo neporadil, že máme něco dělat jinak, nevěděli to ve školce ani ve škole a srovnávám ho dodneška, ona tím totiž dušička fakt utrpí a právě v té 3. třídě je to rozhodující, naštěstí právě v té 3. třídě mi došlo, že je něco špatně a začala jsem hledat sama, vnutila jsem se s ním do ppp, vnutila jsem se s ním kam se dalo a podařilo se mi ho dostat dál, ale myslím, že to byl zrovna adept na toho původně excelentního prvňáka, který zhloupnul
|
Vítr z hor |
|
(4.1.2014 11:24:04) "právě ty děti, které v první v první třídě excelují a pak se najednou záhadně začnou opožďovat jsou většinou ty děti, který jsou nadaný (ne vždycky, ale často), šikovný, ale nezachytí nástup"
Yuki, další skupinou dětí, které se toto běžně stává, jsou některé děti s ADD či ADHD. To, že mají problém s pozorností způsobuje, že skáčou z jedné věci na druhou a fungují často jako "sběratelé informací". Mívají široký záběr, velký přehled, od všeho umí něco a dokud vystačí s tím, co znají, tak excelují. Jsou to slibní začátečníci v mnoha oblastech. Pak přijde propad v okamžiku, kdy ta jejich nasyslená sbírka informací/dovedností nestačí a ostatní, ne tak brilantní, se to také naučí a předběhnou je.
|
N. | •
|
(4.1.2014 11:38:52) Veveru: Presne, takova byla ve skole moje dcera, nejprve excelovala, pak se cim dal vic projevovala porucha pozornosti. Bohuzel učitelka s tim pracovat neumela(nechtěla), takze dcera musela prestoupit na jinou skolu, kde učitelka sice nemá s ADHD moc zkusennosti, ale ma vuli to resit. A ja jen lituju, ze jsem se v druhé tride nechala učitelkou presvedcit, ze o nic nejde, ze si s tim učitelka poradi, takze do PPP jsem( a přes nesouhlas učitelky) s dcerou sla az na konci treti tridy, když uz dcera v ucivu totalne plavala. A to ze dcera nemá jen poruchu pozornosti, ale celkove je ADHD to diagnostikovala neuroložka, dcera na prvni pohled vůbec hyperaktivne nevypada.
|
Vítr z hor |
|
(4.1.2014 11:50:27) Průšvih je, že tato stránka ADD/ADHD je všeobecně málo známa, takže stižené děti snadno spadnou do kolonky "strašně chytrej, ale línej flákač". Tudíž se jim nikdo nepokouší pomoci, zjišťovat, kde je problém atd. a naopak je ještě doráží škola i rodina.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2014 20:08:08) Veveru, jasně že se tak můžou projevovat různý děti, ale je potřba se řídit rozumem, pokud někomu nestačí ten jeho, tak klidně ppp, ale nedá se jen říct, že odklad, protože spousta dětí tam bdue s odkladem a předčasný nástup do školy ne, protže tam budou i odkladoví
prostě posoudit, jaký je to konkrétní dítě, a brát v úvahu všechno a ne jen to, jestli umí a nebo neumí, nebo jen to, jestli je společneský, nebo jen to, jestli je dost vyspělý fyzicky, žádná z těch věcí sama o sobě rozhodnout nemůže
a že se někdo naučí něco od staršího sourozence - jasně, něco málo jo, ale jsou děti, kterým by se dalo od rána do večera něco vnucovat a ony by to stejně nepobraly, na druhou stranu jsou děti, který slyší od staršího sourozence a umí a už jim to v hlavách zůstává, a neumím si představit svýho současnýho prbvňáka, že by mu v hlavě zůstávaly vyjmenovaný slova nebo násobilka, on na to prostě nemá, je to spokojený průměrný prvˇák, bezodkladový a ani odklad by mu nepomohl k tomu, aby se naučil něco jen tak, že se to učí někdo jiný asi i tato schopnost o něčem svědčí
|
|
|
|
|
Hanka36 |
|
(4.1.2014 11:34:13) Určitě nejde generalizovat! Já jsem narozená v listopadu a šla jsem do školy v termínu a celou základku jsem si připadala nevyužitá! Většina třídy byla narozená od dubna do srpna. Chtěla bych víc učení, víc úkolů, vyhovovalo by mi být nucená dělat něco navíc. To bohužel na vesnické škole nebylo. Srovnalo se to trochu až na střední a vysoké.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.1.2014 12:03:57) Hanko, ale to může být povahou nejen datem narození. Někteří lidé jsou prostě studijní typy chtivé informací, jiní fláknou taškou a jsou naštvaní, že je úkol
|
Nítěnka |
|
(5.1.2014 20:59:56) Z toho mám právě trochu obavu, že by se mu mohlo stát - že se bude příští rok už nudit (o to víc), nyní jsou přecejen ještě věci, které by tam pro něj byly nové (třeba psací písmo). Náš kamarád velice chytrý říkal, že přesně takový byl . všechno už dávno uměl, většinu pochopil napoprvé, rychle měl vše hotové (a dobře), tak dělal kraviny. Pokud byl týden bez poznámky, tak byl doma svátek. A s mrňousovou hyperaktivitou těžko říct, co bude lepší (resp. nemyslím si, že by se to za ten rok navíc o mnoho zlepšilo). Inu uvidíme, snad v tom budeme dostatečně moudří.
|
|
|
|
|
Fren |
|
(3.1.2014 18:06:24) Já bych to zkusila a neměla bych z toho žádné obavy.Víš co se říká: když nejde o život,jde o .... V pozdějším životě se mu to může navíc velmi hodit ten předstih mírný,protože se nemusí hned napoprvé dostat dál na školu na jakou bude chtít,dnes spousta všků jednu vš začne,zjistí že to není to pravé ořechové a tak začnou studovat jinou vš od začátku...
Určitě do toho jdi.Litovat můžeeme jen toho,co se naším přičiněním nestalo!
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 18:55:12) Fren, díky. To si právě také říkám, že rok na nějaké škole prošvihne raz dva, navíc dnes na všechno abys měla VŠ. Několik mých kamarádek a spolužáků dostudovala o rok, dva déle - různé nemoci, operace, autonehody ..a to ani nemluvím o nějakých stážích v cizině apod. Vlastně jen na gymplu asi ze 35 byli 4, co původně studovali o rok výš a maturovali s námi. Už tak vlastně dnes maturují v 19, často ve 20 (zatímco třeba mé mamce ještě nebylo 18).
|
|
|
Nítěnka |
|
(3.1.2014 18:58:41) Díky, doporučení máme. Ale mám dojem, že tady to mají tak nějak zhruba rozdělené v PPP podle školy, kam má to dítě jít. Nadbytek dětí nevím, jestli bude, poslední 2-3 roky to bylo tak zhruba akorát, že nikoho neodmítali a dětí kolem 25 ve třídě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(3.1.2014 19:33:11) ppp si můžeš i vybrat, doporučuju v tomto případě si vybrat ppp, která se asúoň trochu orientuje na nadaný děti, každá ppp to neumí, ani každý psycholog to neumí, takže vyber dobře a klidně si zajdi do dvou ppp, nebo chtěj dva psychology, jde o hodně
|
Delete |
|
(3.1.2014 20:24:47) Souhlasím, že hodně záleží na PPP.
Nám v jedné (spádové) dceru kvůli předčasnému nástupu odmítli vyšetřit, že jsou prostě proti a že by musela být génius, aby jí ho napsali. Vůbec neřešili zralost jako takovou .
Šla jsem s ní do soukromé, dělali klasické testy školní zralosti (vyšetření asi 2 hodiny), řekli, co je potřeba docvičit a doporučení napsali.
Ostatní holky pak vyšetřovali v SPC ve školce, kam chodily, dvě kvůli hraniční zralosti, poslední opět kvůli předčasnému nástupu. V tom SPC byla výhoda, že pracovnice znaly holky i přímo v prostředí školky.
|
|
|
|
|