PJana |
|
(5.1.2014 23:23:20) Vím, že gymnazisti mají na VŠ výhodu u všeobecných předmětů. U těch odborných jsou na tom zase líp lidi s odborným základem např. z ekonomek nebo průmyslovek. Neteř studovala ekonomickou fakultu a šla tam za obchodky. Sama říkala, že narozdíl o gympláků se ona musela dřít na jednu zkoušku za semestr (např. matiku) a odborné měla v malíku už ze středí. Ani mě tak nezajímají úvahy na téma, jestli se na VŠ dostává líp z gymplu nebo průmyslovky, jako spíš faktické zkušenosti s těmito školami.
|
Mlada |
|
(5.1.2014 23:31:16) "naučí učit, myslet, používat mozek." Maargitt, to si děláš srandu, ne? Jakože jinde ne?
|
Mlada |
|
(5.1.2014 23:36:59) Ty jsi fakt při rýsování nepoužívala hlavu? Nenaučila ses při rysech myslet? Tedy v rámci oboru?
|
PJana |
|
(6.1.2014 13:12:39) Ono technické lyceum je na průmyslovce, má odborné předměty, ale je vlastně koncipováno jako příprava na VŠ. Proto se základní předměty obvykle učí podle stejných učebnic jako na gymnáziu a počet hodin je skoro srovnatelný (4x týdně matematika a fyzika, 3x týdně chemie, čeština, anličtina, 2x týdně další jazyk). Schází samozřejmě výtvarka, hudebka, zeměpis. Omezený je dějepis a biologie. Je jasné, že z takové školy se může těžko hlásit na medicínu, veterinu atd, ale s tím on vcelku počítá. Prostě ta technika ho táhne.
|
PJana |
|
(6.1.2014 13:18:01) I v dalších ročnících. Jenom chemie už ve čtvrťáku není, ale zase v prváku a druháku jsou 3 hodiny, což je víc než na gymplu.
|
|
|
|
|
Karel | •
|
(6.1.2014 1:58:23) Klíčová myšlenka kterou si pamatuju z deskriptivy z matematického gymplu (ale ještě před revolucí) byla, že "Pravá délka úsečky se rozhodně nezkracuje pr.délka a už vůbec ne pr.del..." Jinak to bylo o ničem...
Mám stejnej problém. Dítě s velmi pravděpodobnou dyskalkulií a trochu problémy i v ČJ, ale průměrná na jazyky, vynikající v Vv, nadšená do D, docela slušně Ch, Bio. Chtěla by být časem veterinární doktorkou...
Zřejmě to budeme řešit nějakým "doučovacím" soukromým gymplem, pokud se nedostane na normální nebo předtím na prestižní výtvarnou školu (druhá alternativa rozvoje, kterou dítko ale moc nechce, neb se podle ní samé neuživí ...).
|
Karel | •
|
(6.1.2014 2:03:43) Ještě za sebe dodám: Na FEL ČVUT mi stačila prakticky gymnaziální matika (jinak mi M uznali při přestupu z MFF UK), a z odborných elektrikářských znalostí by se mi tu a tam něco hodilo v měření, obvodech a silnoproudu, ale nic nepřekonatelného. Nejhorší situace nastala když mi jednou odmítli návrh tišťáku a byli překvapení, že nevím jak široký má být vodič země, což čekali že všichni víme z průmyslovek. Ale to bylo 1x za studium (obor. kybernetika - regulace, řízení a AI).
|
|
|
|