P/L |
|
(30.1.2014 18:59:57) rada bych se zeptala, kam smerujete svoje dysfaticka ditka do skoly v Praze? Mame jeste prcka, zapis s odkladem nas ceka za rok, ale logopedka i psycholog se mne opakovane ptaji na skolu... Ditko momentalne stale nemluvi, tu a tam slovo, je mu cerstve pet. Jinak ve skolce funguje na jednicku (kdo si pamatuje nase trable), dneska dokonce prinesl stranku a pul "vysvedceni" - slovniho hodnoceni. Proste uzasny tety. Ale zpet ke skole. Ja vim, ze vyvoj za dva a pul roku bude nesmirny, ale i tak... u nas na vesnici je skolka specialni s fajn pani reditelkou, ovsem samozrejme stigma "zvlastni skoly". Jsou trpelivi, je tu malo deti, jel by bezne osnovy s IVP. Intergorovat ho na beznou zakladku u nas na vesnici, no nevim, nevim, v prvni tride budou davy, ochota integrovat velka nebude... No a nebo najit v Praze pratelske zarizeni, asistenta, atd. Jake mate zkusenosti?
|
HelenaPa |
|
(30.1.2014 19:07:09) Nemám zkušenosti s dysfatiky, ale pokud mu chceš umožnit pokud možno plnohodnotné následující uplatnění, tak určitě ne speciální ZŠ. Z ní pak může pokračovat jen na speciální SŠ, kde jsou jen dvouleté obory typu pomocník kuchaře, pomocník zedníka a podobně. Nic proti manuální práci, ale oni pak nejsou ani plně kvalifikovaní řemeslníci, jen "pomocníci".
|
Delete |
|
(30.1.2014 19:16:57) Tak tohle rozhodně není pravda .
|
HelenaPa |
|
(30.1.2014 19:25:03) Delete - myslíš? Které "normální" střední školy berou absolventy speciálních škol? Nevím o žádné.
|
Delete |
|
(30.1.2014 19:38:32) Heleno, vím.... Ale koukám, že asi dochází ke zmatení pojmů...ZŠ speciální je třeba i škola pro zrakově nebo sluchově postižené, a má program základní škola, praktická škola atd...takže děti z těchto škol mohou klidně pokračovat i na gymnáziu (když mají program základní škola) nebo na běžném učilišti (když mají program základní nebo praktická škola)... No a pak jsou ZŠ speciální pro děti se SMR a TMR a z těch ano, tam se končí maximálně tou SŠ praktickou, ale to už ani není o nějakém vyučení, ale o nácviku co největší míry sebeobsluhy a tak...ale o takové škole asi nemá smysl uvažovat u dítě s vývojovou dysfázií .
|
HelenaPa |
|
(30.1.2014 20:15:23) Aha, tak to opravdu šlo o popletení pojmů z mé strany. Ale romumíme si
|
Delete |
|
(30.1.2014 20:25:10) Heleno, snad už jo . Prostě v tomto tématu jde o rozhodnutí, zda bězná ZŠ nebo ZŠ logopedická (specka pro děti s narušenou komunikační schopností), což ani jedno nemusí být špatně a hodně záleží na konkrétním dítěti. Některým vyhovuje víc být mezi dětmi se stejnými problémy, s integrací mají psychický problém, i když se jim nikdo nesměje, tak to uvědomění si jinakosti je může hodně deptat, jiným je tohle jedno a naopak jsou schopné ignorovat i případné posměšky, hlavně, když to mají do školy blízko a kamarády ze školy v dosahu...Navíc se tohle i v průběhu času mění, takže dítě třeba začne v běžné ZŠ, je mu tam dobře...a najednou přijde třeba puberta, všechno začne snášet jinak a jde radši do specky mezi "stejné"....a v tu dobu už třeba ani nevadí to dojíždění, protože dítě je starší a zvládá to samo.... Jak jsem psala, řešíme to na každé -pedii, tedy u každého postižení, a kromě případů některých kombinovaných vad a těžších stupňů mentální retardace nikdo neřekne jednoznačně, že je lepší specka oproti integraci nebo naopak...
|
|
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(30.1.2014 19:13:27) Za dva a půl roku bude úúúúplně jinde.
Před zápisem nech udělat vyšetření a konzultaci na nějakém specializovaném odborném (!!!) zařízení.
V případě IQ v normě a nemožnosti navštěvovat logopedickou školu bych bojovala za integraci. Navíc dysfázie je záležitost vývojová, takže děti jdou stále dopředu.
|
P/L |
|
(30.1.2014 19:19:01) no, my jsme si uzili hodne se skolkou nez jsme nasli tu spravnou a nejak si neumim predstavit, ze tohle samy budeme absolvovat se skolou... jak mi rekla i ucitelka ve skolce, u zapisu/dne otevrenych dveri si kazdej namaluje usmev na tvar, ale v pulce zari pri prvnich problemech uz ditko vyhazujou... specialni skola ma tridy jen pro prvni stupen, pak se deti integruji, ale chapu, ze integrace ze specky je uz komplikovana... zatim jsme byli pred nedavnem v Krci a mlade je negativista (zda povaha nebo porucha nevim, takze je dost tezky s nim neco doma trenovat, ve skolce se zapojuje...), takze Kř. valila oci. Chvili se nechal testovat, spolupracoval, ale paty ukol stejneho druhu v rade ignoroval, koukal pres ni, vstaval, zival... pravila, ze logo skoly jsou v Pze dve, obe samozrejme na druhy strane mesta, kam ho opravdu vozit nebudeme (denne hodiny cestovat odmitam), takze ja fakt nevim. Znate nekdo dobrou ZS, kde intergruji v pohode???
|
|
|
Eržika. |
|
(30.1.2014 19:19:17) Nápodobně, můj syn četl plynule až ve třetí třídě...
|
|
P/L |
|
(30.1.2014 19:21:21) navod znam, potrebuju jmena, adresy skol, web, proste osobni zazitky, jsem totalne ztracena a nevim, kde hledat, kam volat...
|
|
P/L |
|
(30.1.2014 19:35:43) logopedku máme Mgr. Holoubkovou - Lužiny, slibila, ze zkontaktuje znamou z SPC pro komunikaci, jdeme tam za dva tydny, ze vyzjisti...Kř. mne fakt prekvapila, ze nevedela vic, jen ty proflaknuty - Cimice - Don Bosco a Logoskola Vrsovice - Moskevska. Jeste je neco na Radlicky, logo trida...
|
|
|