Dani.K, K 05, P 09 |
|
(18.4.2014 19:06:13) Byla jsem s dětmi v supermarketu, mladší měl s sebou svoje pití v lahvičce od nějakého toho Kubíka. Většinou si lahvičku nechávám označit na informacích samolepkou, dneska jsem zapomněla. A na pokladně mě zastavila pokladní, že když lahvičku nemám označenou (měl to v ruce vypité, protože měl samozřejmě straaašnou žízeň - jinak by bylo vidět, že tam nemá to originál barevné pití) a nechci ji zaplatit, tak musí zavolat ochranku. Tak jsem řekla, že ať ji zavolá, že budu chtít vidět na kamerách, že jsem to vzala z regálu a dala dítěti do ruky . Pokladní ochranku nevolala, nechala nás projít, nebyla ani nijak nepříjemná, jen, že to mají nařízené. Tak jsem se jí omluvila, že jsem zapomněla lahvičku označit a bylo to. Tak si přemýšlím, co by se stalo, kdyby tu ochranku zavolala. Určitě bych chtěla vidět důkaz, že jsem něco ukradla a určitě bych to chtěla v přítomnosti policie. Máte s tím zkušenosti? A má obchod právo striktně vyžadovat na kupujících označení zboží "z domova"?
|
Markéta, kluci 12 a 5 | •
|
(18.4.2014 19:14:19) Nevím, nikdy jsem nic neoznačovala. Kolikrát mám plnou kabelku věcí, co by se daly v tom obchodě ukrást, kolikrát i oblečení či boty, které se v tom obchodě prodává.
|
|
Kaipa |
|
(18.4.2014 19:15:47) Osobně požadavek marketů mít označené donesené zboží chápu a myslím, že to není nic proti ničemu. Mě zase vždycky pobaví, jak mě nechají nadzvednout leták, který leží na dně košíku. Co bych tam asi mohla schovat, to opravdu nevím. Ale mají to chuděry nařízené, tak zvedám i lístek na tramvaj, co kdybych tam pašovala basu dvanáctek.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(18.4.2014 20:20:21) Supermarketech můžeš takhle sebrat třeba časopis, některé jsou dost drahé. Pití nosím s sebou pořád, čepuju si vodu do petky, většinou je už ale na té flašce vidět, že je poněkud jetá, nikdy mne nenapadlo, že bych ji měla nechat označit, naštěstí mně nikdy nikdo kvůli tomu nehonil.
|
|
kreditka |
|
(18.4.2014 21:20:13) Kaipo divila by ses, ale lidi jsou schopni otvírat i krabičky od zubní pasty a měnit jejich obsah za dražší...
|
ronniev |
|
(18.4.2014 21:40:26) Je to tak, samotné se mi to stalo - samozřejmě mě nenapadlo přesvědčit se, že v krabičce od Elmexu je opravdu Elmex.
|
|
|
Mishula |
|
(19.4.2014 13:43:39)
|
|
|
Abigail* |
|
(18.4.2014 19:15:56) Neoznačujem nikdy nic, ani nevím, že se to někde dělá. Problém jsme neměli nikdy. S malýma dětma jsem většinou tahala spoustu krámů, o kterých by se dalo říct, že jsme je vzali v obchodě.
|
|
Epepe |
|
(18.4.2014 19:17:52) Nevím, jestli má právo to vyžadovat, ale myslím, že ti teoreticky nemusí dokazovat případnou krádež pomocí videa.
|
Kaipa |
|
(18.4.2014 19:18:50) Ale krádež ti prokázat musí oni, ty nemáš povinnost dokazovat nevinu (jak taky, že).
|
|
|
minutka |
|
(18.4.2014 19:23:42) Označovat na informacích by mě nenapadlo, ale pití většinou kupuju až v obchodě, nebo pokud nesu vlastní a dítě nechce koupené, tak holt musí počkat, až budeme venku. Já to chápu, že by to v obchodě asi mohlo vadit, kdyby to vypadalo, že dítě vypilo jejich pití. Ani nedávám ukousávat rohlík, nic. Prostě až zaplatím. Ale netrávím v obchodě hodiny a hodiny času, takže dítě těch pár minut prostě vydrží.
|
|
angrešt |
|
(18.4.2014 19:25:28) Obchod nemá právo ani kontrolovat Tvoje věci, ani vyžadovat, aby sis je označila. K věcem, které jsou Tvým majetkem, nemá prostě žádné právo. Může si po libosti označovat své vlasntí zboží, aby ho rozpoznal.
Nejsi povinna ukazovat ani tašky, ani věci, ani nic jiného. Pokladní mají nařízeno to žádat od svého vedení, ale to je jeich interní předpis, který se zákazníků vůbec netýká. Do obchodu chodím nakupovat, ne se hádat na pokladny, takže když mě slušně poprosí, tak jim vyhovím.
Ale když jsou neomalené a nebo požadují opravdu neuvěřitelnosti, tak odmítám. Ochranku už na mě volali, ale pán byl velmi slušný a omluvil se mi.
Nemají právo vůbec na nic podobného, můžou opravdu jen slušně požádat a je na Tobě, zda jim vyhovíš. Nemusíš nic ukazovat, nic dokazovat, nic zvedat...je to jen tvá dobrá vůle.
Jediná situace, kdy mají právo Tě zadržet (ale ani tak tě nesmějí nikam vodit, někam Ti probírat věvi...ale čekat na příjezd policie), je, když mají reálný důvod Tě podezírat z krádeže (např. Tě někdo viděl něco brát). Křivé obvinění z krádeže je naopak, pokud vím (snad napíše kambala), když Tebe obviní z krádže jen tak, že máš třeba tu lahvičku, trestným činem z jejich strany. To pak je potřeba zavolat ev. policii sám.
Když přijde ochranka, tak je nejlepší nic nedělat, nedohadovat se, klidně stát, nenechat na sebe sáhnout, nenechat se nikam odvést, připravit si mobil a případně hned volat policii.
|
Anni&Annika |
|
(18.4.2014 19:28:10) nemaji pravo a ty nemusis ani ukazat obsah tasky...jednou me ochranka neomalene vytahl aza kasou a pan na me rval, ze jsem zlodejka a chtel videt obsah tasky. Obsah jsem vyklopila, nic tam nebylo a pak pribehla prodavacka a ze pry myslela tu druhou s tou zelenou bundou, ne me...se mi omluvili, ale ja si pak stezovala a dozvedela jsem se, ze nemaji vubec pravo me kontrolovat.
|
|
minutka |
|
(18.4.2014 19:29:42) Angrešte, mně tohle přijde přehnané, ačkoli máš asi pravdu. Ale lidi by si měli vycházet vstříc a prodavačky jsou taky jen lidi. Přece není problém prodavačce říct, že dítě má pití z domu předem, než pak hrotit situaci.
|
angrešt |
|
(18.4.2014 19:34:37) minutko, to je přesně to, o čem mluvím - když jsou pokladní slušné, tak jim vyhovím (třeba v Globusu se mi ještě nestalo, že by mě nepoprosila, pak nemám problém). Ale na větu "otevřete tu tašku" už skutečně posluchat nebudu. Když s emě zaptají, jestli pití mám vlastní, tak jim pochopitelně odpovím úplně normálně. Ale bohužel, není to pravidlo a na "podejte mi tu lahvičku, já si ji zkontroluju" už rozhodně nedám.
Je to skutečně jen dobrá vůle zákazníka a nenecchám si poroučet, nedávat (ano, už i to jsem absolvovala), či poslouchat křik, že je to moje občanská povinnost apod.
|
|
|
|
Nessie a příšerky |
|
(18.4.2014 19:30:35) Nevím, jak je to oficiálně, ale obchod by logicky měl mít právo vyžadovat označení zboží. Poslední dobou mě šokuje, jak často se setkávám s dětmi i dospělými, kteří razí filozofii "ukrást to můžu, poku to jde, je jejich vina, že si to líp nehlídali" Takže chápu, že pak mají prodavačky přísná nařízení.To samozřejmě není na zakladatelku. S dítětem je kolikrá skoro nemožné uvědomit si, co všechnom má člověk s sebou. Taky se mi to párkrát stalo, ale naštětí nikdo nekontroloval
|
angrešt |
|
(18.4.2014 19:36:52) Obchod má právo označit si svoje zboží. Jak chce, třeba si ho posprejovat, aby bylo poznatelné. Vůči věcem, které jsou vlastnictvím zákazníka, nemá právo vůbec na nic.
|
Nessie a příšerky |
|
(18.4.2014 19:41:02) Je mi jasné, že máš pravdu, ale přijde mi to vůči tomu obchodu trochu nefér. Naštěstí to asi většina lidí neví, jinak by se našlo mnohem víc těch, co by si nabrali věci a pak argumentovali tím, že už to měli.
Já jsem teď byla mimo jiné šokovaná tím, že se děti (velké, 2.stupeň ZŠ) v obchodě nají a rodičům pak nepřijde důležité to zaplatit.
|
minutka |
|
(18.4.2014 19:49:11) Ale to neznamená, že to nikdo nevidí. Já jsem si takhle jednou vzala z regálu jogurt a četla jsem si složení a mezitím jsem přešla k ponožkám, byly v takovém velikém koši, jogurt jsem tam vedle nějak nevědomky položila místo do košíku a vybírala ponožky. A pak za pokladnou už na mě čekala ochranka, chtěli vědět, co jsem tam položila, jestli jsem něco nesnědla a neodložila tam obal.
|
angrešt |
|
(18.4.2014 19:51:55) To je dobře, nechť si obchod hlídá své věci všemi silami. To jsou jeho věci a má na to plné právo. Ale k mým věcem žádné právo nemá.
|
|
|
|
Markéta, kluci 12 a 5 | •
|
(18.4.2014 19:52:09) Tak já si myslím, že pokud někdo má morál na to najíst se v obchodě zadarmo, prostě se nají. Pokud na to někdo morál nemá, neudělá to. Bez ohledu na to, jestli je zboží posprejované či ne.
|
|
|
minutka |
|
(18.4.2014 19:46:00) Posprejování a spol. asi obchodu ničemu nepomůže. Když koupím posprejované pití a příště tam přijdu s vlastním posprejovaným pitím, tak co by dělali? Totéž, co teď.
|
angrešt |
|
(18.4.2014 19:48:49) Obchod může klidně třeba přeít na pultový prodej. Nebo tak nešetřit na personálu a mít ho mnohem víc v obchodě, klidně třeba podávající z regálů... to je věc obchodu, ne moje.
Je vůbec velmi sprosté a neuvěřitelné, že v obchodech přistupují a priori ke všem zákazníkům jako ke zlodějům. Uráží mě to a vadí mi to. Nehodlám řešit problémy zlodějů.
|
Miilu |
|
(18.4.2014 20:02:08) ano, souhlasím s Tebou...jednou se k nám na nákupu chovala ochranka tak neuvěřitelně hnusně a arogantně - asi proto, že jsem s sebou kromě manžela měla i dvě malé děti, hned nás tudíž asi zaškatulkoval jako "zloděje"...podotýkám že v životě jsem nic neukradla, pití dětem pít obchodě nedávám, prostě vydrží až po zaplacení....no každopádně mne tehdy tak vytočili, že od té doby jsem v onom obchodě nebyla a nebudu...jejich problém, přišli o zákazníka
|
|
HelenaPa |
|
(18.4.2014 20:29:04) Souhlas. Nelíbí se mi, když mě a priori označí za zloděje. Chápu, že prodavačka zkontroluje košík, jestli je prázný, nebo co je pod letákem. Chápu, když otvírá krabičku od zubní pasty nebo listuje časopisem. Nemám problém při slušné žádosti otevřít tašku a ukázat. Ale obtěžuje mě, když přijdu do obchodu a hned u vchodu se dozvím, že mám odložit zavazadlo, abych náhodou něco neukradla. Kvůli tomu jsem přestala chodit do Makra. Tehdy jsem místo kabelky nosila batůžek. U vchodu do Makra po mně chtěli ho odložit, že je moc velký (standardní batůžek, co jsem nosila ve škole na přednášky). A klíč ke skříňce byl na zálohu 100,-. Když jsem se zeptala, kam mám dát peněženku a doklady, když nemám kapsy, mi nedokázali odpovědět. Tak jsem se holt otočila na patě a odešla své peníze utratit jinam.
|
fisperanda |
|
(18.4.2014 20:32:22) Tohle mají v Terranově. Než jsem šla do zkušební kabinky, musela jsem odložit kabelku, zamčít ji ve skříňce, vzít si číslo, kolik mám kusů oblečení, při návratu vrátit číslo, ukázat týpkovi, že vracím počet kusů kolik je na kartě, odemčít skříňku, vytáhnout kabelku... Né, už tam nejdu
|
ronniev |
|
(18.4.2014 21:46:32) Myslím, že už to taky nemají. Asi jsi nebyla jediná, koho to štvalo.
|
|
|
ronniev |
|
(18.4.2014 21:43:57) V kterém Makru, probůh? V Praze chodím do obou, na Zličíně i Č. Mostě, a takovouhle blbost po mně nikdy nikdo nechtěl.
|
HelenaPa |
|
(18.4.2014 22:16:37) Bylo to v Brně, před víc než 10 lety. Třeba už je všechno jinak....
|
ronniev |
|
(18.4.2014 23:22:15) To asi jo - před deseti lety jsem ještě Makro kartu neměla.
|
|
|
|
|
Jája | •
|
(19.4.2014 9:16:46) Tohle mi jednou vadilo ve vietnamském obchodu. Vešla jsem a prohlížela si zboží a za zády jsem měla jednoho z prodavačů, kam jsem šla, šel i on. Už jsem tam nikdy nešla, připadalo mi to ponižující.
|
|
|
|
Pam-pela |
|
(18.4.2014 21:08:21) A angrešte víš, kolik toho lidi za měsíc v supermarketu ukradnou? jde to do milionů...vlastně pár obchodů už na tohle dojelo...naposledy vím o jednom hračkářském řetězci. Kradli zákazníci, kradli zákazníci (a co si budeme povídat, i zaměstnanci), měsíčně stovky tisíc...tolik ten obchod ani nevydělal. předpokládáme, že každý je slušný jako my a nekrade...ale mnoho lidi běžně krade a kradou strašně strašně moc. Je tolik lákavého zboží a oni na něj nemají a chtějí ho.
Dlouho jsem tomu nemohla uvěřit, ale prostě je to tak... Myslela jsem, že z toho pak třeba mají blbý pocit, ale oni z toho mají radost...
|
Pam-pela |
|
(18.4.2014 21:11:25) To je prostě povaha těch lidí...objednávají si na e-shopech s tím, že když si zboží nevyzvednou, stejně si na nich nikdo nic nevezme (a udávají schválně falešná telefonní čísla nebo adres, jak jsem se tu dozvěděla).
A v krámě si prostě sem tam něco vezmou, protože beztak nikdo nemá právo je kontrolovat.
Oni přece znají svá práva.
|
|
Kudla2 |
|
(18.4.2014 21:11:28) no ale co je mně do toho?
JÁ nekradu, tak nechápu, proč by mě měli obtěžovat nad míru obvyklou kvůli tomu, že krade někdo jiný.
Ať si nainstalujou kamery, ať si to hlídaj, klidně pochopím, že se mi u pokladny podívají do zubní pasty a poprosí mě, abych nadzvedla leták, i tu přinesenou flašku jsem si nechávala oblepit, když byly děti malý, ale kdyby mě otravovali a byli na mě hnusní a priori, protože by si mysleli, že jsem zlodějka, tak bych tam přestala chodit.
|
Pam-pela |
|
(18.4.2014 21:16:20) Kudlo, snad aspoň pochopit, proč to tak je, by to zákazníci mohli, ne?
Neříkám, že by se měla ochranka chovat hnusně, taky si to nenechám líbit (i když největší bugr s prohlížením tašky jsem zažila ještě za komunistů).....a vlastně osobně je mi prd do toho, jestli třeba Globus vydělává nebo ne...ale prostě chápu, že se obchodník brání proti krádežím...a ani elektronické zabezpečení prostě na vynalézavé zloděje nestačí. A zlodějíčků je bohužel strašně moc.
|
Anni&Annika |
|
(18.4.2014 21:19:41) elektronicke zarizeni....minuly tyden jsem byla v cechach a byli jsme v lindexu, kde si dcera vybrala nejake zbozi. Kdyz jsme dorazili domu, mela na kalhotech pricvakle to pipatko...nepipali jsme nikde jinde a to jsme s tim prosli jeste par kramu Take bych nerekla, ze se obchody dostatecne chrani. Proto mi ta buzera vadi i to vic
|
Pam-pela |
|
(18.4.2014 21:40:05) Anni, lidi mívají s sebou odkódovací magnetek nebo vystlanou tašku alobalem atp...fakt jsou vynalézaví. To, že kódy nefungují, může být špatným seřízením kódovacího zařízení nebo vadným kódem....
Mně by se líbilo, kdyby byli lidi na sebe hodní - všichni, nakradli by, nepodváděli, nezabíjeli se, neválčili... narodila jsem se na blbý planetě
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.4.2014 21:45:02) Kolikrát jsem našla v převlíkací kabince odrbaný ty kódy, ale kolikrát jsem si je z obchodu přinesla na oblečení a musela jsem tam mazat zpátky, aby mi to sundali.
|
Anni&Annika |
|
(18.4.2014 21:48:23) dcera musela tech 30km taky mazat...dokonce tam a zpatky. Takze 60km kvuli magnetku. Tech 60km ji nikdo nezaplati a ani ten cas. Pracuje druhym smerem
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.4.2014 21:55:53) Já to naštěstí koupila na Václaváku a nebydlím daleko. Ale jednou jsem naopak všude pípala a nemohla jsem přijít na to proč až v několikátém obchodě přišli na to, že to dělá cosi v knize, kterou jsem koupila v Luxoru.
|
|
Pam-pela |
|
(19.4.2014 0:09:34) To je selhání obchodu a měli by samozřejmě zaplatit nápravu - satisfakci...
Jinak pro info - kódy jdou sundat i kleštěmi, pokud je někdo malinko zručný, anebo to odkódují většinou i v místě bydliště v nějakém marketu, kde mají podobný systém zabezpečovacích magnetů, stačí poprosit.
|
|
|
|
|
Finis + 2011+2014 |
|
(19.4.2014 16:18:12) Já jsem si před pár měsíci koupila těhotenské džíny v C&A, nosila jsem je pár měsíců, pak jsme byli na předvánočním nákupu a najednou jsem pípala v Rossmannovi sotva jsem vstoupila a ještě v pár obchodech, ačkoli jsem měla v ruce jenom peněženku, ani jsem neměla žádnou tašku, kabelku, batůžek ani jsem neměla s sebou žádné nakoupené zboží... V céáčku jsme ten den taky byli, tam pípáky naprosto tiché. Až doma jsem všechno prohledávala, co to sakra furt pípalo, a přišla jsem na to, že ten čip je všitý v těch džínách v té cedulce, co je tam psané složení látky a jak dané oblečení prát. Nechápu, že to prodavačka tehdy v céáčku při placení u kasy nějak nezlikvidovala, takhle aby člověk raději doma prohledával každý kousek oblečení.
|
|
|
Kudla2 |
|
(18.4.2014 21:22:37) Pam-pelo,
a já říkám, že to nechápu?
Když si sama od sebe nechávám označit koupené zboží, ochotně vyskládám na pás všecko, co mám v košíku, a chápu, že když prodavačka otevře krabičku s pastou, že to nedělá proto, že by si myslela, že zrovna JÁ kradu, ale že to má nařízeno, tak si myslím, že to je maximum, co můžu a jsem ochotna chápat. A to vše se dá udělat s úsměvem a tak, aby bylo jasné, že to není zaměřené na mě.
Nevidím ale jediný důvod, proč se nechat prudit, jako třeba zamykat si někam kabelku , nebo se dokonce nechat šacovat nebo na sebe nechat křičet.. to pak ať si to opravdu nabouchají do uší, jiných krámů je dost a dost.
|
Pam-pela |
|
(18.4.2014 21:36:50) Kudlo, prudit ne, to se taky nenechám, ale asi působím nějak důvěryhodně, tak mě nějak nekontrolují , aspoň v poslední době. Ale to, že chtějí označit vlastní donesené zboží do prodejny prostě chápu, fakt jo...
Já jsem jen chtěla ukázat tu druhou stranu...že to prostě není jednoduché...osobně se mi příčí kohokoliv podezírat z čehokoliv nekalého...a pak mě strašně smutně překvapí, kdo má zapotřebí..prostě krást nebo podvádět a má z toho upřímnou radost.
A co se týká pokladních, v některých obchodech otevírat krabičky a zvedat letáky prostě musí, mají to nařízeno.
|
Petra | •
|
(19.4.2014 12:35:33) Po synovi v Penny chtěli, aby nadzvedl kšiltovku. Poslal je do háje s tím, že pokud si myslí, že něco vzal, ať zavolají policii. Že si rád počká. Nezavolali.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.4.2014 15:30:19) "Po synovi v Penny chtěli, aby nadzvedl kšiltovku. Poslal je do háje s tím, že pokud si myslí, že něco vzal, ať zavolají policii. Že si rád počká. Nezavolali."
Statečný a sebevědomý hoch
Tohle preventivní lustrování zákazníků se mi příčí, chápu, že to mají pokladní nařízené shora, ale je to ponižující. A chlapec měl pravdu, nikdo kromě policie není oprávněn nahlížet lidem do tašek nebo pod oblečení.
|
|
|
|
|
Dobra1 |
|
(19.4.2014 14:34:03) Otázka je, pokud jim krádeže šli měsíčně do milionů, jestli by se jim nevyplatilo mít víc a lépe placených zaměstnanců. Navíc zaměstnance kontrolovat můžeš, že nic nekradou. Mně přijde, že se u nás často šetří na špatných místech.
|
|
|
|
Jája | •
|
(19.4.2014 9:21:02) Prodavačům se už ani nedivím, že něco ukradnou. Když mají zaplatit ztráty anic z toho nemají... kde na to mají pořád brát? Majiteli taky za ztráty nikdo nic nedá, může si to leda kompenzovat ve vyšší ceně zboží.
|
|
|
|
|