neznámá |
|
(19.11.2014 9:18:58) Syn je dysfatik a má pěknou sbírku jiných dys poruch. Dle psycholožky je zapomínání z jeho diagnózou normální, ale..... Je to zoufalost, vše po něm musím přecházet. Připravuje se do školy, vzorně nandá sešity do desek a zapomene celé desky. Denně řešíme úkoly, když má sešit, nemá učebnici nebo neví zadání. Ve škole napsaný úkol neodevzdá a nechá si dát "černý puntík", protože zapomene, že má úkol napsaný. Nikdy se na něj nemůžeme spolehnout, vše po něm musíme přejít. Navíc je děsný matla a bordelář, všechny má umatlaný a s ohnutými rohy. Navíc je flegmatik a je mu vše jedno.
Za dva a půl roku jeho školní docházky a téměř pět let docházení na logopedii a psychologii na mne tento týden padla beznaděj a zoufalost. Nebere to konce. Nemáte nějaký systém na zapomínání nebo trestáte? Netuším jak to řešit.
|
úča | •
|
(19.11.2014 9:32:27) Ono nejde ani tak o omlouvání, jako o pochopení. A záleží na tom, jak to dítě samotné zvládá. Jestli se netrápí. Já jsem se tím trápila a bylo to docela psycho, byla jsem pako, představa, že mi dá učitelka poznámku, byla úplně nesnesitelná, přitom rodiče nebyli takoví, že by se kvůli tomu kdovíjak zlobili...
|
úča | •
|
(19.11.2014 9:36:44) Pak nemáte problém, já jsem byla uzlík nervů a syn by býval byl taky, kdyby neměl rozumné učitelky, které ho na jednu stranu nešanovaly, ale taky nehrotily.
|
|
úča | •
|
(19.11.2014 9:38:59) Jo, a kupodivu, i když by to člověka na první pohled nenapadlo, tou dys nápravou, kdyý se dělá dobře, se vážně ty bordelářské problémy dají zlepšit.
|
|
neznámá |
|
(19.11.2014 9:49:08) Dys nápravou myslíš "obyč" nápravu, třeba hraní her na pozornost? Nebo je i speciální náprava zapomínání?
|
úča | •
|
(19.11.2014 9:58:30) Pokud vím, tak náprava cílená na zapomínání není. Ale u nás v poradně je specka, která dělá dělá jen dys nápravy individuálně nebo ve skupinkách max do tří, podle toho, co to které dítě potřebuje. Náprava je cílaná na konkrétní problém, který to dítě má, čili včetně her pro posílení pozornosti, nácvik soustředění, relaxace, rozlišování... všechno. Vozila jsem tam synka a čekala vždycky s prudícím miminem v čekárně, pak jsme doma x-krát denně hledali sešit, tužky, kamínky, stabila a spol. a trénovali. Po nějaké době se viditelně srovnal, zapomínal mnohem míň. Zjevně to byl "vedlejší efekt" té nápravy, tj. že se dokázal mnohem líp soustředit, dodělat atd..
|
neznámá |
|
(19.11.2014 10:00:38) Tak to cvičí taky, zatím bez efektu. Budu doufat.
|
|
|
|
|
|