magrata1 |
|
(30.1.2015 10:31:58) Pořád o ní někdo mluví a já netuším, co to jako je. K zápisu jdeme v úterý, nijak dceru nepřipravuji. V čem taková předškolní příprava spočívá? Dcera je klidná, soustředěná, grafomotorika dobrá- je po mně zručná, básničky umí hned, zavazovat boty umí- naučila se na druhý pokus, geometrické tvary zná, prsty pojmenuje, dny v týdnu, počítá do 30 (pak ji to nebaví, protože má špatnou výslovnost a ty Ř jí nelezou z pusy), pozná první a poslední hlásku, vytleská slabiky, zná pár písmen, barvy. Je třeba ještě něco víc?
|
Julie | •
|
(30.1.2015 10:48:23) Jak o tom píšeš, mělo by to stačit, ale srovnání s ostatními ukáže spolehlivěji, jak je na tom dítě doopravdy. Nemáte třeba ve školce "edukativně výchovné skupinky"? Teprve tam jsme s jistotou poznali, že je to OK.
|
v v |
|
(30.1.2015 10:51:51) Školní zralost není bohužel jen o tom, jestli dítě umí zavázat tkaničku nebo napočítat do 30. Je to také o tom, jak je zralé sociálně. Moje dítě tebou popsané věci také umí, kromě tkaniček, které jsme teda ani nezkoušely, a přesto mi učitelka říká, jestli ho chceme dávat už do školy. Je narozený na konci září. Bere to podle chování v kolektivu, podle toho, jak se tam zapojuje, jestli se dítě u úkolů dokáže soustředit v rušnějším prostředí apod.
|
magrata1 |
|
(30.1.2015 10:57:43) Ona je soustředěná od narození, je klidná, když se jí něco nepovede třeba nakteslit, zasměje se, že se to nepovedlo, vyhodí a kreslí znovu, dokud to nezvládne. Žádná křeč. Na druhou stranu to nevyhodí po první nepodařené čáře, to až ten špatný výsledek. Starší dcera, když jí něco nešlo, dostala hysterák, že je k ničemu, nemehlo... V tom je její pravý opak. Nespokojí se se vším, ale ani ji to nerozhází, s radostí pracuje na zlepšení.
|
|
|
magrata1 |
|
(30.1.2015 10:53:59) Ve školce dělají různé pracovní listy- teď třeba přepisovali psacím nějaké 2 slabiky a měla to nejhezčí. Mně jde o to, jestli ji mám ještě něco učit doma nebo jestli stačí si s ní povídat, číst... Mám pocit, že ji proti jiným zanedbávám, když čtu, jak se s dětmi učí číst...
|
TaJ |
|
(30.1.2015 11:02:46) Magrato, já myslím, že to, co umí a co dělají ve školce, bude bohatě stačit...já jsem třeba se synem pracovala doma víc, i ve školce se tomu věnovali hodně, ale u nás to bylo třeba i tím, že má vývojovou dysfázii a jak ve speciální školce, tak my doma, jsme se ho snažili naučit co nejvíc (samozřejmě co bylo v jeho možnostech a co ho zajímalo), aby byl pak ve škole víc v klidu....bude mu 7, chodí teď do první třídy (logopedické) a zvládá zatím všechno skvěle, jedou s nimi prakticky podle běžného plánu, kupodivu mu nedělá moc ani problém psací písmo, čtení a počítání taky v pohodě...jinak Ř trénovali s logopedkou už před prázdninami, než šel do školy...občas ho říkal, občas ne...ale ve škole mají taky logopedii a najednou během několika dní v září ho začal krásně vyslovovat...tkaničky si zatím tedy zavázat neumí, jsme teprve u uzlu...ale nijak nám to nechybí, boty na tkaničky žádné nemá a jinde to zatím nepotřebuje
|
Lída+4 |
|
(30.1.2015 11:27:37) Copak o to, moji dva starší kluci neumějí Ř pořádně doteď, a to jim bude 24 a 26.
|
|
|
|
|
|