Lilian |
|
(5.2.2015 15:18:21) Ahoj, můžete mi napsat, jak se dá řešit či jste řešili/y jako rodič či vyučující nějakou podobnou situaci na základní škole. Už delší dobu, začalo se stupňovat loni v pololetí, se vyskytují situace, kdy učitelka neřeší situace ve třídě týkající se dítěte anebo něco řekne a pak udělá zcela jinak a tvrdí, že je to chyba dítěte. Dítě je velmi často nemocné. V PPP mi řekli, že ještě naposledy mám řešit s ní a pak s vedením /to se bojím, že než dojde k schůzce, kterou bych domluvila, tak se s ní zkontaktuje a ona bude na schůzce a opět vše překroutí/. Například dnes měl mít syn test, měl napsané v deníčku, že bude psát dnes. A nic. Básnička zadaná na minulý týden, kdy byl nemocný - všichni vyzkoušeni a on - tento týden ve škole - nic. Jinak včera zadáno dodělání osmi stran v pracovním sešitu k dodělání na dnes, i když měl mít ten test, dnes se ani neptala, zda to má, ani to nekontrolovala. Včera přišel s tím, že nebude reagovat na maily a na sms a že se ptala, zda má říct dětem, ať ho bouchají. Vzhledem k tomu, že stejně se všechno s ním musím učit já, už uvažuju o tom, že bych požádala o individuální plán, domácí školu neboi tak něco, když ji v podstatě máme neoficiálně. Nyní musí krom tří předmětů díky nemocnosti dělat testy a zkoušky z ostatních předmětů, tak toho má dost a ji nechci nějak naštvat, aby se situace ještě nezhoršila, ale přijde mi, že víc už to snad ani nejde. Ale co já vím, před rokem, dvěma, bych to do ní taky neřekla a teď jen zírám.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(5.2.2015 15:27:11) Prosím dopřesni : " Včera přišel s tím, že nebude reagovat na maily a na sms a že se ptala, zda má říct dětem, ať ho bouchají." To jako pí.uč vzkazovala po synovi, že nebude reagovat na tvoje e-maily ? A ptala se ho, jestli ona sama má vyzvat děti, at ho bouchají ?Kolik je synovi ? Je schopen věci správně interpretovat , pochopit ? Nějak se mi tomu celému nechce věřit..
|
Lilian |
|
(5.2.2015 15:33:03) Ona dřív řešila věci s rodiči po telefonu, sms či mailem a včera přišel s tím, že mu to řekla. S boucháním to bylo tak, že si měli napsat něco do žákovské knížky a on přeslechl, co. Podíval se k spolužákovi a ten řekl, že se mu tam syn dívá a ona se syna zeptal, zda má dovolit dětem, aby ho mlátili.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:35:09) toto výslovně napiš řediteli, na nic nečekej a chtěj od něho vysvětlení
a napiš to všechno, překopíruj klidně ten úvodní dotaz, ať nezapomeneš na něco, co bys nerada zapomněla
řeš to hned! syna nechej klidně doma a zajdi s tím do školy, pošli to řediteli mailem, nebude moc říct, že to ztratil, nebo že si vymýšlíš, jednu kopii bych poslala ještě i výchovné poradkyni a případně jestli má škola psychologa, tak tomu
toto si nemůže dovolit žádná učitelka
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:36:02) pokud nemá školní mail, tak s tebou soukromě nic řešit nemusí, stejně tak sms, soukromý telefon ti dát nemusí, ale jestli má školní mail, tak ho má k tomu, a jinak máte deníček, řeš to tak
|
|
|
Lilian |
|
(5.2.2015 15:37:13) Jako vím, že děti někdy interpretují situaci jinak, ale tohle není zrovna ten případ a bohužel syn je ten, ze kterého to musím páčit, neprůbojný. Naposledy třeba rozbitou bundu donesl domů a když to řekl druhý den ve škole, tak to odmávla s tím, že to neřekl hned. A k šikaně podněcuje i sama. Nechápu proč se během asi roku a něco tak změnila, vše jsem nevěděla hned, vyplouvalo to postupně a bohužel je to horší a horší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:39:47) to tak bývá, děcko se dlouho stydí, nebo třeba považuje svoje chování za takový, ž si to i zaslouží, a ono se to pak opravdu stupňuje a z děcka to dostaneš až v okamžiku, kdy si samo neví rady a to už je zoufalý volání o pomoc, to nesmíš nechat být
|
Ralzinka. |
|
(5.2.2015 15:42:40) Navíc ten učitel to mnohdy staví do takové roviny, že dítě dostane pocit, že si za to může samo a hlavně, že si to zaslouží
|
|
|
Lilian |
|
(5.2.2015 15:39:58) Dík, no dřív řešila každou maličkost a prostě pak se šíleně změnila. A s psycholožkou školní jsem řešila, zda jsem přecitlivělá, když mu uložila x testů a zkoušek na den a další to samé a ta řekla, že ne. A to původně bylo domluveno schůzka předem a domluvení se s rodiči a pak jinak a v lednu zas jinak. A odvedena řeč jinam, že tak to nebylo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:43:24) proto ti radím, všechno spát, posílat doporučeně nebo mailem a v kopiích, aby nikdo nemohl říct, že si něco vymýšlíš a že někdo nevěděl všechno
možná ještě jedna rada, z praxe, až půjdeš na schůzku, kde bude ředitel školy, učitelka, třeba psycholog, zástupkyně - je to silná převaha lidí, kteří mají stejný zájem, krýt školu, a kteří mají zkušenost s řešením podobných potíží
zato ty jsi sama a zkušenost nemáš, navíc v tobě pracují emoce a ty pracují vždycky proti rozumu
takže si vem někoho s sebou, ideálně kamarádku, třeba i manžela, pokud může, prostě někoho, kdo tam když nic jinýho bude jako svěděk
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:43:49) ne spát, ale psát :)
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(5.2.2015 18:34:23) ano, souhlasím, řeš to okamžitě, už se na ničem s učitelkou nedomlouvej, akorát tím ztratíš čas. kolik je synovi?
|
|
|
Lilian |
|
(5.2.2015 15:55:51) Já vím, řešit se snažím, ale ona to pak nedodrží - viz ty testy nebo neřešila rozbitou bundu. Jsem ráda, že syn opět mi vše říká a řekla jsem mu, že mu ubližovat nenechám, jak mu někdo něco řekne, napíše atd., tak jdu k řediteli.
Tak jsem poslala mail řediteli, že prosím o schůzku. Zatím nic konkrétního tam není. Zavolala jsem do školy a zástupkyně řekla, ať pošlu mail s telefonem, že se mi ozve. Tak jsem poslala a počkám.
Akorát je blbé, že příští týden má nejmenší operaci, tak to nepůjde hned.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 16:01:30) tak nechej zatím staršího doma, do té školy už ho nepouštěj, jestli máš pocit, že ti fakt říká pravdu, tak ho nechej radši doma
mimochodem ta větší nemocnost je od kdy? bylo to tak vždycky, nebo se to zhoršilo za ten poslední rok?
|
Lilian |
|
(5.2.2015 16:12:26) Nemocnost bohužel už od školky, dle učitelky měl jednou když byl nemocný, zase kašlíček - měl komplikovanou obstrukční bronchitidu.
|
Lilian |
|
(5.2.2015 16:12:51) je mu 11
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 16:20:52) ta učitelka je vážně divná, buď vyhořela, nebo má nějaký starosti, ale vylívat si to na děckách nesmí, to ji neomlouvá absolutně nic
11 let není malý, aby nepochopil, co řekla, ani aby si vymýšlel a navíc je to super věk na zadělání na nějaký problém se sebevědomím a sebeúctou
zato v 11 zvládne být doma a nemusí být ve škole, když ty budeš s mladším v nemocnici, to je dobře, může být doma :)
|
Lilian |
|
(5.2.2015 16:25:52) No vyhořelá nevím, učí je od první třídy, to ještě nebyla ani bakalář a dodělala si školu postupně a je už Mgr. /tuším od loňska/ Předtím neučila a jak píšu první tři roky a něco byla v pohodě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 16:36:18) mladá a tak blbá? to je divný, možná má starosti s chlapem, nebo s někým jiným, každopádně to tebe ani děcka zajímat nemusí
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(5.2.2015 18:37:02) mně napadá, jestli nějak ta učitelka sama neonemocněla, třeba i duševně, když byla dřív ok
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(5.2.2015 18:38:23) ideální by bylo, aby se sepsat plán testů/zkoušení, který by měl u sebe i ředitel/výchovná poradkyně a syn ať pak chodí do školy pouze v ta daná data.
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:29:43) teda a a co ještě by se mohlo zhoršit? když si nebudeš stěžovat, tak to lepší nebude
že se vedení pravděpodobně napřed zeptá jí, to je asi jasný, ale Tobě radím sepsat to jako oficiální stížnost a mezi tím hledat jinou školu
nevím, jakou jinou radu chceš, když už ti poradili i v ppp
samozřejmě mohla učitelka zapomenout na to, že syn nebyl vyzkoušený z básničky, to bych jí odpustila, pokud by to teda nechtěla někdy třeba za měsíc, až si toho všimne
ale 8 stran ze dne na den po nemoci, to bych jí rovnou napsala,do deníčku, že to udělá, ale třeba přes víkend
stěžuj si, přímo jí odepisuj v deníčku a stěžuj si vedení školy
pokud budeš mít pocit že se nic neděje, stěžuj si zřizovateli školy, většinou je to kraj, takže pohledej, na stránkách školy by to mělo být
a s tím boucháním, to už by pro mě znamenalo, že by tam dítě víckrát asi ani nešlo
|
Ralzinka. |
|
(5.2.2015 15:39:44) Vždy je dobré ujistit se, jestli syn správně interpretoval, na druhou stranu.... prošla jsem si podobným terorem... Neřešení situace nic nezlepší, počítej s tím, že možná budeš muset dát syna jinam... Nejdřív řešení s vedením, pak se zřizovatelem, současně můžeš domluvit přestup.
Ad bouchání, zažila jsem na vlastní kůži, učitelka řekla dětem, že mě má každý bouchnout za rozlitou skleničku vody, protože ona prý nesmí. Stalo se cca 10 zpátky...
|
vlad. |
|
(5.2.2015 15:43:44) Ralzinko, to je děs. Já mám z českého školství čím dál blbější pocit
|
|
|
|
Adda6a |
|
(5.2.2015 15:38:50) kdyby jim to rodice nedovolili, tak by to ti ucitele nedelali !
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 15:40:41) a dovolují jim to právě tím, že se bojí řešit to, aby ještě víc neuškodili děcku
|
Adda6a |
|
(5.2.2015 16:11:43) Coz je nesmysl!
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 16:18:36) samozřejmě, ale pořád je tu snad výchovou zavedený pocit, že učitelka může uškodit děcku, když jí cokoliv řekneš - no a a tato by to asi i udělala, což je dobrý důvod odejít
|
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(5.2.2015 15:54:19) Pokud bych byla skutečně přesvědčena o tom, že nejde o velké nedorozumění, tak bych po výzvě učitelky k šikaně na nic nečekala a za a) vše sepsala a vyžadovala od vedení školy vyjádření, b) okamžitě hledala jinou školu. Nějak si neumím představit, jak by dítě mohlo po těchto zkušenostech pokračovat ve stejné třídě, se stejnou učitelkou. Ale jak píšu - pokud je to takto jednoznačné.
|
|
HelenaPa |
|
(5.2.2015 15:57:00) Jestli se neustále mění a překrucuje už domluvené, tak snad jedině psát "zápisy z jednání" a nechat si podepsat obě strany. Klidně stylem: Paní učitelko, já jsem nejspíš děsnej sklerotik, takže než dojdu domů, už to mám popletený, takže potřebuju, abychom si to tu hned sepsaly....
Jak starý je syn?
A to "nechat děti ho bouchnout" je těžce za hranou. Takže ředitelství - zřizovatel (ZŠ obec, SŠ kraj) - ČŠI. Postupně.
|
|
white |
|
(5.2.2015 16:35:49) Jestli učitelka naváděla děti, aby ho "bouchaly", to je to jediné, co bych řešila. POkud to ovšem není dezinformace, což mi připadá silně pravděpodobné. Ostatní mi připadá jako hysterie ze strany matky, vůbec učitelce nezávidím. Jestli nebyl vyzkoušený z básničky nebo nepsali test v den kdy byl inzerován-to je opravdu na stížnost na ministerstvo . A když dítě přijde za dva dni s tím, že má rozbitou bundu, co učitelka jako s tím? Trochu nadhledu by to chtělo a neřešit nesmysly.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 16:37:58) zažilas šikanu děcka ze strany učitelky? já jo, takže věřím tomu, že to může být všechno pravda
navíc s mu vysmívá s zlehčuje nemoc, bouchání je opravdu silný kafe, dát děcku ze dne na den 8 stran je taky blbost, myslím, že je toho víc než dost
|
|
Lilian |
|
(5.2.2015 16:40:30) Emzi, no nejdřív se nauč číst a pak piš. Psala jsem, že musí být přezkoušen kvůli nemocnosti z většiny předmětů a měl domluvený test na dnes a ono je něco jiného psát test z jedné látky a psát testy a být zkoušen z několika předmětů za celé pololetí během dvou, třech týdnů.
|
Lilian |
|
(5.2.2015 16:42:37) A představ si, že tomu, že neměl ten test dnes, když to bylo domluveno, se hodně divila i psycholožka z PPP, ta je taky hysterická, když ho nezná a není to její dítě?
|
white |
|
(5.2.2015 17:04:34) Neměl dnes, bude ho mít jindy.Nevím proč kvůli tomu svolávat konzilium. Pokud by se opravdu jednalo o šikanu ze strany učitelky, tak samozřejmě je na místě razantní řešení. Všechno ostatní mi připadá jako drobná nedorozumění, která bych nějak nehrotila, spíš se snažila nějak v klidu komunikovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 17:11:18) drobná nedorozumění... pokud je děcko dlouho nemocný a pak má mít přezkoušení a třeba druhý den zase, tak je potřeba ten stanovený plán dodržet, to je snad jasný, ne?
konzílium bych svolala dvakrát, jednou aby řekli, jestli se takto může chovat učitelka a podruhé k přezkoušení, protože tu učitelku bych s děckem samotnou nenechala
|
|
|
|
|
|
jenny1024 + 2015 + 2017 + 2019 |
|
(5.2.2015 18:16:26) nechci ji omlouvat, ale předpokládám, že na test, básničku a kontrolu pracovního sešitu prostě zapomněla. Což je blbý a je to její chyba, samozřejmě, ale možná by pomohlo, kdyby za ní syn normálně přišel a řekl
"paňčelko, tady je ten pracovní sešit, co jste chtěla... paňčelko, neměl jsem dneska psát test?... paňčelko, budete mě dneska zkoušet z té básničky?"
Já jsem taky ráda, když mi dítě donese dodělaný pracovní sešit samo a já ho nemusím nahánět o přestávce po třídě.
Bylo by krásné, kdyby si to pamatovala sama, ale když už holt ne, tak myslím, že takhle se to dá vyřešit bez nějakého pocitu křivdy...
Co se týče bouchání a bundy, k tomu se vyjádřit nedokážu, předpokládám, že se sdělení cestou pokroutilo. Pokud bych to chtěla řešit, tak bych zavolala učitelce a řekla si o schůzku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2015 18:31:32) já to spí vidím an poslední kapku, taky to mám za sebou s klukama, 2 x, takže je mi jasný, že to pak přeteče skutečně banalitou, ale jak se říká, 100 x nic umořilo osla
|
white |
|
(5.2.2015 18:50:16) Právě proto je potřeba řešit věci závažné a banality házet za hlavu. Ono tomu dítěti taky dvakrát psychicky nesvědčí, když matka vyšiluje kvůli každé blbosti.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(5.2.2015 18:49:21) Souhlasím s Jenny. Dělá to na mě stejný dojem. Také nechci učitelku omlouvat, když nevím, jak to ve skutečnosti bylo, ale také si umím představit, že ona prostě zapomíná, co komu na kdy uložila za práci. To není ideální, ale nemusí v tom být zlý úmysl. A jak píše Jenny, po upozornění by třeba žáka ochotně vyzkoušela, zkontrolovala dopsaný sešit atd.. Výzvu k bouchání bych také považovala za informační šum, alespoň doufám, proboha, jinak by to bylo hodně na pováženou. No a situaci s poškozenou bundou si umím představit asi tak : Pepíčku, to je ale škoda, že jsi mi to neukázal hned včera, když se to stalo, teď už nezjistíme, jestli ti to udělal opravdu někdo tady z dětí.
|
|
|
koa |
|
(5.2.2015 19:10:22) Květinko, řešila bych s vedením.
A sama jsem řešila, když bylo třeba. Pomohlo to.
|
|
|