Tragika |
|
(8.2.2015 15:17:38) Žluťásku, text mi vtipný nepřijde vůbec. Což o to, vyplněná I +Y má dítě za chvíli. Pak ale následuje dlouhý hovor o žárlivosti a o tom, že jde o diagnozu. Povídání o lidech, kteří druhé špehují, nedodržují ani listovní tajemství, čtou SMS na cizích mobilech a měli by se jít léčit. Dalším bodem diskuze je nevěra. Co je a není nevěra, jak to lidi vnímají, jak je vnímaná v různých kulturách, či jak byla vnímána v dávné historii. Asi by se člověk nevyhnul pojmům sex a soulož? Když řeknu A, budu muset říct i B? Nejvíce času by zcela jistě zabral pojem sebevražda, či pokus o sebevraždu. Myslím si ale , že bych ještě mohla s tímto tématem počkat. Nechce se mi tohle probírat s osmiletým dítětem.
A teď to hlavní. Velmi by mne zajímalo, kolik prostoru věnuje učitel takové diskuzi. Obávám se, že kromě gramatiky, nebude v hodině českého jazyka vysvětlovat vůbec nic. A že z toho bude mít pár dětí zamotanou hlavu? To už nikdo neřeší.
|
ivaxx |
|
(8.2.2015 15:21:18) Ne, vážně - text je to pitomý, do učebnice pro 3. třídu rozhodně nepatří. Občas žasnu, co děti v učebnicích mají. U podobných cvičení syn naprosto ztrácí zájem a koncentraci k tomu, čeho se to má týkat a vše se rozplyne do nekončících diskuzí a otázek mimo mísu.
|
|
Monty |
|
(8.2.2015 16:05:09) No, já nevím, mně trochu přijde, že si hodně rodičů osmiletý děti dost idealizuje... víte, čím se ve škole baví, jak spolu mluví, co čtou nebo co hrajou za hry? Představa, že osmileté dítě je nevinný andílek, nedotčený realitou, mi nepřijde moc "ze života".
|
Monty |
|
(8.2.2015 16:11:34) Žluťásku, a čemu by neměly rozumět na tom, že si někdo pustil plyn? Fakt bych chápala, kdyby někdo dal třeťákům odborný text třeba z vysokoškolských skript, že tomu nebudou rozumět, ale když jsem četla tohle, jediný, co mne napadlo je, že to může upjatějšího rodiče pohoršovat morálně - že by tomu dítě nerozumělo, to mi ani nepřišlo na mysl.
|
Monty |
|
(8.2.2015 16:27:11) Žluťásku, ony se osmiletý děti obecně do hloubky nezamýšlí nad obsahem pravopisnýho cvičení. To už by tam musela být nějaká explicitní narážka jako v tom textu o učitelích: Láďa objel celou vesnici, chlapec měl malého ptáčka. Nějak si neumím představit dítě, který se nad tímhle textem bude zamýšlet nad rámec toho, kam patří jaké i/y.
|
|
|
|
|