Půlka psa |
|
(11.2.2015 21:47:37) Má podle vás kolo 45 nebo 50 roku ještě smysl se vzdělávat, rekvalifikovat se, snažit se v zaměstnání vypracovat nebo už je na to pozdě?
1) Někteří lidé v sousední diskuzi doporučovali ženě, které by bylo padesát při dokončení vysoké školy, že už nemá šanci na kvalifikovanou práci ani kdyby tu vysokou měla, takže se má živit úklidem, jít do předčasného důchodu a pak dělat brigády za minimální mzdu.
2) Jiná žena, vysokoškolsky vzdělaná, dělala dvacet let jakousi úředničinu v podatelně na půl úvazek z důvodu péče o děti a nemohoucí rodiče. Reálie jsou změněny, ale nejpříbuznější skutečnosti bude, když řeknu, že ve svých 45 letech začala dělat kariéru jako místostarostka v jakési vesnici u Prahy. V dané diskuzi jsem se dozvěděla, že člověk, co byl "furt doma" takovou práci nemá dělat, a že "takové hlavinky v zastupitelstvu, to musí být terno".
3) Nedávno jsem zažila, že se pracovnice na studijním oddělení za zády smály ani ne padesátileté dálkové studentce, že ten titul bude mít tak akorát na parte a na náhrobek, a že nechápou, proč ještě studuje, když to už dávno nemá cenu.
Tohle všechno vzešlo z úst žen středního věku, tedy řekněme spolubojovnic. Zaráží mě, že se na člověka v pětačtyřiceti někdo kouká, jak kdyby byl už napůl mrtvý, jenže ten tu (v případě ženy) se bude ještě průměrně dalších 35 let.
Je mi jasné, že sehnat v pětačtyřiceti práci jako nováček v oboru je dřina. Jsou odvětví a oblasti republiky, kde je to prakticky nemožné i pro člověka o půlku mladšího, ale jsou i perspektivní obory a házení flinty do žita v tomhle věku nerozumím. Má to ještě cenu a je naděje na uplatnění? Znáte zaměstnavatele, co by teoreticky nediskriminoval padesátiletého nováčka v oboru, který by mohl dalších minimálně 15 let odvádět dobrou práci? Jak se na to díváte vy? Je takový člověk odepsaný?
|
zuzaa |
|
(11.2.2015 21:50:02) Je mi 33, jsem sama s 3letým dítětem a bohužel to vypadá, že jsem pracovně odepsaná už teď...
|
|
Hanina | •
|
(11.2.2015 21:52:20) Za zenitem jsou i mladší. Mám kolegu programátora. Když mu bylo 35, hledal práci. V jedné firmě mu natvrdo řekli, že je starej, protože dneska programujou i kluci na základce. Protože práci nesehnal, zůstal u firmy a pracuje v IT-oboru, jen prostě není programátor. Sám říkal, že by klukům, mladším o nějakých 10 let, opravdu nestačil.
|
|
Evanek |
|
(11.2.2015 21:52:56) No tak mě je 45 a jsem v prvním ročníku dálkového studia úplně jiného oboru, než jsem před 25-ti lety vystudovala. Chodím na praxi a baví mě to, určitě to využiju (a neříkejte mi že ne!)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.2.2015 21:56:08) odpověděla sis sama - jak kde, záleží na oboru i na místě bydliště, nebo dejmetomu na místě, kde tu práci hledáš, dojíždění je taky ale věc věku, neumím si představit v 70 letech dojíždět denně 50 km, po dálnici, po okreskách, v 6 ráno tam a v 7 večer zpátky, to aby se pak mladší báli na ty cesty vyrazit, když tam bude plno takových dojíždějících důvchodců
|
Pruhovaná |
|
(12.2.2015 7:40:30) Haha, dobrý, ty jsi jako ty ženský z úvodního příspěvku . Sedmdesátník nesmí řídit auto? Můj otec má v sedmdesáti firmu, je aktivní a jezdí líp a bezpečněji než kdejakej třicetiletej testosteron.
|
Kudla2 |
|
(12.2.2015 7:45:32) Pruhovaná, přesně
|
|
Kudla2 |
|
(12.2.2015 7:45:35) Pruhovaná, přesně
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2015 10:29:06) ale kolik je sedmdesátníků ,kteří vydrží ráno vstát v 9, odřídit hdinu po dálnici a večer po práci zase opačným směrem, to se nedá dlouhodobě vydržet
|
magrata1 |
|
(12.2.2015 13:41:29) manželův dědeček chodil v 90 letech na brigádu do pekárny. Když se tchyně ptala, jestli ještě peče, řekl: "Už su starý, už mňa tam nechcú, už enom v pátek na noční." Jezdil do vedlejší vesnice na kole, kopce jako prase, zvládal. Takže bych to neházela do jednoho pytle.
|
|
|
|
|
Chloé |
|
(11.2.2015 22:01:31) Souhlasim s Mandeliniou, pokud ji dobre chapu. Myslim, ze v novym oboru se na stary kolena zacit da, ale clovek by mel mit uz neco odpracovaneho. Klidne uolne v necem jinem, ale kazda praxe se pocita.
|
úča | •
|
(11.2.2015 22:11:15) Tak oni personalisté, co považují výchovu dětí za flákání, jsou kapitola sama pro sebe. Ale je pravda, že kdo chce o sobě nechat rozhodovat tyto personalisty, musí s tím počítat. Jinak to jde vidět i tak, že mateřská je praxe a kvalifikace k nezaplacení, byť jistě ne pro cokoliv.
|
Chloé |
|
(11.2.2015 22:14:51) Uco, no nevim. To je takova utecha pro matky, co nemuzou sehnat praci. Ja si teda nepripada, ze by materska byla nejak extra rozvijejici.
|
úča | •
|
(11.2.2015 22:24:19) Njn, s tím já tak moc nenadělám, třeba sis ze svých mateřských nic neodnesla, nebo o tom nevíš, nebo prostě jen věříš korporátnímu folklóru nebo se živíš něčím, v čem tě mateřská zkušenost naopak znevýhodňuje, což je vlastně totéž .
|
Chloé |
|
(11.2.2015 22:27:10) Korporatni folklor neznam, ale ty myty o tom, co se vechno na matersky naucis ano.
|
mrakova |
|
(11.2.2015 22:29:10) Vzhledem k tomu, že téměř každá žena je jednou na mateřské, tak to není žádná konkurenční výhoda, když tuto zkušenost mám každá.
|
Monty |
|
(11.2.2015 22:32:16) mrakova, ani ne, ono to bude záležet na oboru. Já znám fakt minimum lidí, co na MD/RD nepracujou a to hlavně proto, že nemůžou, jinak by pracovali. OSVČ si třeba mateřskou moc často neberou, stejně tak v mnoha profesích, kde si ten výpadek nemůžeš dovolit - pochybuju, že by třeba Kambala seděla čtyři roky doma s dítětem.
|
Monty |
|
(11.2.2015 22:40:16) Milado, to já vím, mluvím o tom, co je teď.
|
sylvaina |
|
(12.2.2015 8:21:00) HM, já kvůli tomu, že to nešlo, ani mateřskou nebrala. Byla jsem doma s dítětem a pracovala míň. S druhým už to šlo. Tojsempak pracovala ještě méně, protože jsem navíc dostávala ten rodičák a tolik mně to netlačilo. K těm středněvěkým začátečníkům v oboru. Sousedka si teď po čtycítce dodělala maturitu na ekonomice. Trvalo to rok, než pak sehnala práci, nicméně sehnala. Takže nemožné to není. Ale vyprávěla veselé historky z natáčení. Pozvali jí na pohovor do jedné firmy. Tam si v životopise přečetli akorát, že ten rok maturovala. Datum narození a předchozí pracovní historii velkoryse přeskočili. A pak se na po hovoru divili, že nepřišla mladinká kočička s krátkou sukní a velkým výstřihem...
|
|
|
Fren |
|
(12.2.2015 9:18:46) Já jim to možnost pracovat při md tedy vůbec nezávidím - vlastně my hlavně o prázdninách provozovali náš penzion,ale za tím jsem nemusela moc nikam jezdit,ale vzpomínám si,že jsem si mimčo prostě odložila na gauč a začla šůrovat,než přijedou hosté.
To dětství našich dětí,kdy jsou právě nejroztomilejší a nejmazlivější uteče,než se otočíš a je škoda si to nabourávat prací pro druhé,pokud to tedy neni životně nutné.
|
|
|
|
|
|
Maťa. |
|
(11.2.2015 22:43:37) Keď som nastúpila na rodičák s prvým synom (2005), tak sa naozaj ešte pracovať nemohlo (myšleno súbežne s poberaním RP). To uzákonili až niekedy kolem roku 2006.
|
Kudla2 |
|
(11.2.2015 22:45:02) Maťo,
na Slovensku nebo v Čechách?
Protože já v tý době při rodičáku pracovala a normálně to šlo...
|
* Liv |
|
(11.2.2015 22:49:15) i já jsem v r 2005 při rodičáku normálně pracovala. To omezení padlo cca kolem roku 2000 (plus mínus, nevím přesně)
|
|
Maťa. |
|
(11.2.2015 22:50:09) v Čechách...teda, asi so to trochu poplietla, šlo pracovať, ale tá výška výdělku bola omezená v tej dobe, aby sa neprišlo o RP (už neviem, do akej výšky sa mohlo vydělat)
|
Kudla2 |
|
(11.2.2015 22:54:27) Maťo,
já jsem si skoro jistá, že to omezené nebylo, respektive nebyla omezená výše výdělku, ale doba, po kterou jsi mohla mít dítě ve školce - bylo to buď 1 den v týdnu nebo cca 20 hodin měsíčně, když jsi dodržela tohle, tak jsi mohla mít výdělek jakýkoli a o RP jsi nepřišla.
|
Maťa. |
|
(11.2.2015 22:57:31) Kudlo, asi jo. Mám už pokročilú nočnú hodinu, tak som si to s tými rokmi doplietla Som rýchlejšie písala, než dvakrát premyslela
|
|
jojo | •
|
(12.2.2015 12:15:26) Šla jsem na mateřskou v roce 2003 a podnikání, které jsem začala o rok či dva později bylo psané na manžela, protože byl limit na roční přivýdělek k mateřské.. Tuším cca 25 000,-/rok?
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.2.2015 13:05:40) Já jsem akorát odcházela z MD do práce, začátek roku 2004, kdy se to začalo měnit, mohlo se pracovat, jen snad nesmělo být dítě dlouho ve školce. Mě to nezajímalo, protože se mě to netýkalo, mám práci od-do a musím tam být osobně, tak přesně nevím.
Navíc první dítě bylo hodně ubrečené, moc nespalo, a pak hodně živé, že neposedělo, večer jsem měla náladu tak akorát na to dát si skleničku a svalit se k televizi. Druhé bylo nedonošené se spoustou vyšetření, rehabilitací, k němu ukecanej prvňák, muset při nich ještě do práce, tak si to hodím.
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.2.2015 22:44:55) za staršího syna se nemohlo pracovat a za mladší ( dcery) už jo a stejně jsem 5 let nepracovala. Já jsem asi dle Monty výjimka. Kdyby to šlo, byla bych s dětmi minimálně do 6 let doma. Ale jinak práce mě taky baví.
|
Monty |
|
(11.2.2015 22:49:23) margotko, já psala o lidech, který znám v reálu, ne o Rodině.cz. Tady je mi jasný, že budou pracující v menšině.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.2.2015 22:50:49) vidíš a já znám v reálu možná jednu dvě matky, co pracovaly Asi jsem z nějaký nižší sociální sféry
|
Monty |
|
(11.2.2015 22:53:24) margotko, tak to jsem spíš já, když si moji kamarádi a známí nemůžou být 3 - 4 roky bez výdělku té ženy.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.2.2015 22:54:58) spíš jste nenažraní materialisti Není umění utratit hafo peněz, to zvládne každej, umění je žít z mála a být happy
|
MÍŠA&FÍK |
|
(11.2.2015 23:26:19) Margotko, to je opravdu véééélmi vtipná hláška......jen ji zkus převyprávět třeba na ČEZu.....třeba mi počkají s platbou energií......nebo že by počkal fond oprav ???
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(11.2.2015 22:57:09) Znám více matek, které na RD pracovaly - u nás v práci všechny, protože nechtěly ztratit kvalifikaci.
|
Brita | •
|
(12.2.2015 8:48:05) To jako že by jim na dráze ujel vlak? A teď vážně. Jak se u dráhy ztratí kvalifikace? Není to rýpání, fakt mě to zajímá, o dráze vím jen to, že vlaky maj furt zpoždění, tak bych se ráda dovzdělala.
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 9:01:20) Brito velmi lehce,věčně choděj výpravčí na nějaké přezkoušky,k tomu každoroční zdravotní prohlídky. To samé strojvedoucí,průvodčí a další profese.Ono to zas taková sranda není.
|
Brita | •
|
(12.2.2015 10:29:01) Z čeho jsi usoudila, že si myslím, že to je sranda?
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 11:46:59) Brito z toho jak ironicky jsi to napsala a doplnila smajlíkem.
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 11:50:40) Z toho já si už nic nedělám, lidé, kteří si myslí, že vlaky jezdí pořád zpožděné a špinavé, vlakem 20 let nejeli a ani to neváhají přiznat.
|
Ropucha + 2 |
|
(12.2.2015 12:18:29) "lidé, kteří si myslí, že vlaky jezdí pořád zpožděné a špinavé, vlakem 20 let nejeli a ani to neváhají přiznat"
Martino, no ... mám doma fotky z cesty vlakem někdy před max. sedmi lety. Fotky jsem pořizovala proto, že stav vagónu s kupé první třídy byl prostě zaznamenáníhodný. Vyšší level by byli už jen švábi. Ta změna k lepšímu je otázkou posledních cca pěti let, pokud mohu soudit. Dneska už je to většinou opravdu naštěstí jiné, ale trvalo to dlouho, předlouho.
|
Monty |
|
(12.2.2015 12:22:10) Anett, mno, tak si ale taky uvědom, kolik stojí jízdenky. Vlakem jsem toho najezdila docela dost nejen v rámci ČR a upřímně, kdyby měli Češi platit za vlak tolik, co v zahraničí, tak by se jim dost protočily panenky.
|
Ropucha + 2 |
|
(12.2.2015 12:48:47) Monty, nejsem si jistá, že cena jízdenky plně souvisí se špínou, kterou nikdo evidentně neumyl dobrých třicet let. Stav našich vlaků v jednadvacátém století byl ještě nedávno opravdu něco nevídaného, a to myslím hlavně tu špínu, zastaralost jako taková by mě netrápila. A ceny jízdenek jsou u nás takové, že rodinný výlet vyjde levněji autem. Cestování vlakem mám přitom v principu také ráda, ale dokud bude mé auto čistší a levnější, nemám důvod sedat do vlaku, bohužel
|
. . |
|
(12.2.2015 12:56:50) Tak to mám stále důvod si sednout do vlaku, jelikož nemusím řídit, ale koukám po krajině, čtu si, pracuju, popíjím kávu... prostě klídek pohodička a čas defacto "pro sebe" (pokud nepracuju). A to řídím auto ráda, zvlášť když nikoho nevezu.
|
|
Monty |
|
(12.2.2015 13:02:52) Anett, no, já dost blbě vidím, takže špínu až tak neřeším... mně spíš vadí něco jinýho, ale obávám se, že tohle ČD ještě dlouho nebudou schopný efektivně řešit. Dokud žila moje babička, tak jsem za ní dost často jezdila z Prahy vlakem. A ten vlak byl v kteroukoli denní dobu totálně plnej. Prázdnej jsem ho zažila jednou a to byl poslední vlak, co jel na Štědrej den (mimochodem fantastická cesta, skoro až mystická ). Mně to třeba až tak nevadí, stát hodinu a půl, ale kdyby mi bylo třeba 70, tak už by se mi moc nechtělo. Takže mně trochu vadí neexistence systému, který by žadateli o jízdenku mohl poskytnout informaci o obsazenosti vlaku. Když jsem např. chtěla v Miláně jízdenku do Říma (a taky tam jezdí vlaky co hodinu a půl, cca), hned na pokladně mi řekli, že tenhle konkrétní vlak je na sezení plnej a musela bych celou cestu stát.
|
Monty |
|
(12.2.2015 13:06:49) Bohužel to teda nejde zařídit u vozovýho parku, kterým ČD disponuje, Pendolino už to asi bude mít ošéfovaný líp, ale tím jsem jela jen jednou. Mmch., Martino, fakt se mají rušit "tichý vagóny"?
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 13:12:07) Možná jo. "Tiché vagóny" se neosvědčily, furt v nich někdo hlučí a co s ním pak, když má místenku? Češi prostě nejsou Švýcaři a přejímat zahraniční praxi je ošidné.
|
Monty |
|
(12.2.2015 13:15:28) Martino, to je škoda, já jsem asi Švýcar a moc se mi to líbilo. A když už jsme u toho Pendolína, mně tu možnost nabídla paní v pokladně na nádraží, že zrovna ten den je nějaká akce, a zajímavý je, že na tom samým nádraží (v Otrokovicích) se mi to stalo dvakrát, že mi místní zaměstnanec dobře poradil a sám od sebe to nabídl. Což oceňuju, že mi paní nenarvala hned drahou jízdenku a řekla mi, jak ušetřím... nejspíš vypadám jako socka, ale to mi nevadí.
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 13:32:01) To neber osobně - my máme slevy rozdělené na ty, které nabízíme aktivně, a na ty, které přiznáme jen na vyžádání.
Občas se někdo urazí, když nabídnu slevu, protože si připadá dost hóch, aby jel za plné, ale většina cestujících je ráda.
|
vlad. |
|
(13.2.2015 0:43:43) "my máme slevy rozdělené na ty, které nabízíme aktivně, a na ty, které přiznáme jen na vyžádání. "
Martino, co to jako je? Mohla bys pustit nějakou tajnou informaci? Pro mě jet s ČD skoro stejný stres jako jít na poštu, obé podstupuji jen v situace nejvyšší nouze. Aby sis nemyslela, to nejsou předsudky předsudky, jsou to neblahé zkušenosti z mého reálného života
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 0:51:06) kde ty se bereš v Otrokovicích?
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(12.2.2015 13:16:36) Monty, tak já mám "jen" asi dvě dioptrie, to je na na české vlaky málo (Tedy bylo, abych byla spravedlivá, dneska už je to zaplaťpánbůh opravdu lepší.) A cestování ve stoje v uličce u záchoda jsem si kdysi užila také dost. Ale musím říct, že loni v létě jsem měla krásný zážitek z cesty perfektním moderním vláčkem v horách. To bylo milé překvapení, byla jsem psychicky připravená na ulepenou červenou koženku, neprůhledná okna a netekoucí vodu a realita mi vylepšila výlet o sto procent
|
|
|
Muumi |
|
(12.2.2015 13:03:03) Tak mě vlaky aspoň na naší lokální trati připadají čisté celkem dost (rozhodně čistší než moje auto teď), když jedu sama a jde to, tak jedu radší vlakem, ale bohužel už od jedné celé a jedné dětské jízdenky se mi prostě nevyplatí tím vlakem jet. Za 2 dospělé a jedno dítě na trase Kladno - Praha-Dejvice a zpět jsem loni dala cca 200 kaček. Je to 35 kilometrů.
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 13:10:08) Zpáteční Kladno - Dejvice pro 3 lidi stojí 185 Kč. Myslím, že největší výhoda, je to, že nemusíš řešit v Dejvicích parkování.
|
Muumi |
|
(12.2.2015 13:12:54) Ve všední den určitě jo. Ale o víkendu to byla blbost finančně i časově. Ale jinak do centra jedině vlakem, teď jsou strašně dobrý ty motoráčky z Rudné, najednou je z naší strany dostupná Praha 5.
|
|
|
|
|
|
|
Kapradina |
|
(12.2.2015 12:22:43) Martino, ale vlaky opravdu jezdí špinavé (vžycky) a se spožděním (občas). Vlakem nejezdím moc často, právě kvůli tomu, že tohle není moje představa cestování na úrovni 21. století. Naposledy jsem jela do matičky před vánoci a to jen jednu cestu, protože autobus Student agency zpět už večer nejel. Za mě, pokud mám na výběr, tak vlak je až na posledním místě bohužel. Nechápu, jak je možný, že cca 50 km opačným směrem za hranicema místní lokálka je na úrovni našeho Pendolina. Tolik let po revoluci a dráhy v tom, co můžou nabídnout cestujícím opravdu zkostnatěly. Škoda. Tím netvrdím, že za to můžou, ti, co tam v provozu pracují , ti často dělají co můžou (doufám).
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 12:25:16) Kapradino nevím,jezdím minimálně jednou týdně pravda na hlavní trati a žádné špíny jsem si nevšimla.Nicméně to je věc ČD,nikoli SŽDC pod kterým Martina pracuje. A ad zpoždění,bohužel s obrovským nárůstem sebevrahů,nebo lidí co nedávají pozor a nechají se přejet to je věc dost neřešitelná.
|
|
Hanka | •
|
(12.2.2015 12:28:04) No, já zase kam můžu, jedu vlakem - miluju tu možnost vstát, kouknout z okna, při delší cestě si zajít na kafe. A vlaky jsou velmi různé - na tahu Praha - Ostrava jezdí vlaky pohodlné a čisté, stejně tak i totální katastrofy; místní lokálky jsou někde pěkné, někde strašlivé.
Problémem bývá WC i v lepších vlacích, často dochází voda, WC se málo uklízí. Ale zase jak kdy, někdy jsou jako ze škatulky.
Celkově je to mnohem lepší než před lety, ale k dokonalosti to má stále daleko. Přesto, pro mne vlak je vlak
|
Monty |
|
(12.2.2015 12:29:40) Hanko, taky miluju vlaky. Naopak autobusy nesnáším, nejdál jsem autobusem ochotná jet do Brna.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 12:34:06) To, že jsou ČD sto let za opicema, nerozporuji. Železnice stála vždycky bokem pozornosti politiků a neinvestovalo se ani do tratí ani do vlaků.
Ale jezdí. A jezdí i v okrajových časech, na rozdíl od busů Student Agency, které jezdí jen tam, kde mají zisk. Ale to je na jinou diskuzi.
|
|
|
Brita | •
|
(12.2.2015 13:26:38) Pravda, vlakem moc nejezdím, ale dcera do Prahy na VŠ každý týden, tak mám vcelku informace z 1. ruky. V létě dcera s babičkou potřebovaly na letiště, původně jsme naplánovali, že pojedou vlakem "z domu", potom jsme je raději dopravili na nádraží na jeden železniční uzel (s dostatečným předstihem) a ejhle, vlaky měly cca 300 (a víc) minut zpoždění. Letadlo stihly, protože přijelo něco, co mělo jet včera, ale zahraniční turisté z toho byli vcelku paf a tabuli s odjezdy fotili jak diví.
|
Brita | •
|
(12.2.2015 13:35:20) A sebevrah to nebyl, prostě nějaký železniční problém. Ovšem uznávám, že obvykle je zpoždění podstatně menší.
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.2.2015 13:53:22) Cestu vlakem beru jako dobrodružství na prázdniny. Jezdím autobusem, tam je to jasný, vpředu "běhá" nápis kam a přes jaké obce to jede, když tak se zeptám na podrobnosti řidiče, kterej mi prodá i lístek, nemusím běhat kolem a hledat pokladnu, autobus staví vždycky na nějaký zastávce a ne že půlka autobusu zastaví někde v lesích a znamená to, že se vystupuje. A nikdy jsem autobusem nejela na druhou stranu, než jsem potřebovala, ve vlaku nikdy nevím, jestli to klapne.
Neviním z toho ČD, asi je k cestě vlakem potřeba nějaká zvláštní schopnost, kterou já nemám
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 13:56:57) To je pravda, jezdit vlakem se musí umět.
Já tedy jezdím vlakem opravdu hodně, často i složité trasy s krkolomnými přestupy, i přes půl Evropy - a nezažila jsem zásadní problém.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.2.2015 13:59:43) Můj syn taky umí, ale jak jedu s ním jen do sousedního města, je problém, tvrdí, že to přitahuju
|
|
Hanka | •
|
(12.2.2015 14:03:29) Jezdím vlakem hodně, cestovala jsem i přes Polsko, Ukrajinu a Rusko (z cest na Zakarpatskou Ukrajinu mám nesmrtelné zážitky, stejně tak z Volgogradu)... Nicméně v poslední době mě poněkud zaskočila vlaková zastávka Rožmberk nad Vltavou, kterou jsme si přejmenovali na Lesní Past u Rožmberka
|
Muumi |
|
(12.2.2015 14:08:47) Tohle? http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rožmberk_nad_Vltavou,_zastávka_náhradní_přepravy_ČD.jpg
To je krásný:)
|
|
|
|
Monty |
|
(12.2.2015 13:59:07) Evelyn Já teda do špatnýho vlaku sedla jen jednou, ovšem to bylo v Anglii a na jednom nástupišti stály dva vlaky. Už jsme docela spěchali, tak jsem se zeptala někoho na peróně, jestli je tohle vlak do Sheffieldu, řekl, že jo... ale nebyl, byl to rychlík do Edinburghu, což mi pak prozradil až průvodčí. Jela jsem se synem, tomu bylo osm, a začal skoro brečet, že nechce jet do Skotska, že by tam musel jíst haggis a nosit sukni. No, naštěstí vlak ještě někde cestou stavěl, takže jsme vystoupili v Darlingtonu a jeli zase zpátky.
|
|
. . |
|
(12.2.2015 14:00:35) "vpředu "běhá" nápis kam a přes jaké obce to jede," tak zrovna toto je již i v řadě vlaků, (a ne ve všech autobusech je) "když tak se zeptám na podrobnosti řidiče, kterej mi prodá i lístek, nemusím běhat kolem a hledat pokladnu," průvodčí ve vlaku zastane tuto pro tebe podstatnou službu řidiče taky, ohledně jízdenky myslím i bez příplatku, pokud pokladna v odjezdové zastávce není nebo je tou dobou zavřená, a navíc k tobě dojde sám-sama, pravidelně krouží a před přibržděním v lesích tě včas varuje, že to je ono
|
Monty |
|
(12.2.2015 14:03:00) "Hoštice... nezastavujeme, máme zpoždění!" "A můžete mi aspoň přibrzdit?"
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.2.2015 14:03:43) Tak to nevím, kde ten průvodčí tekrát byl, v tom lese, navíc se s ním člověk většinou setká až v rozjetým vlaku, když už je pozdě a já nesnáším ptát se na cokoliv cizích spolucestujících. Ale na nádraží to pravidelně dělám, navíc nerozumím tomu hlášení.
|
. . |
|
(12.2.2015 14:16:19) Tak pokud jsi v blbym vlaku, tak ti to průvodčí aspoň za jízdy sdělí - taky mám fígl, že než vlezu do "nejistého" vlaku, ptám se průvodčího venku, jak tam číhá s tou plácačkou. O upozornění v lesích si musíš říct předem - opět, když si nejsem jistá a nápisy neběhaj, udělám tzv. "blondýnu" (skutečné inteligentní blondýnky prominou) a nahlásím průvodčí(mu), že se vůbec nevyznám a možná zaspím a... prostě ať mě zavčasu vykopne z vlaku. Ještě se mi nestalo, že bych narazila na vyloženě neochotné či blbé průvodčí, všichni spolupracují. Zato blba řidiče autobusu už jsem párkrát potkala. Ví, že jsem si koupila jízdenku do Sedla Kopce (v buse je pět a půl lidí), přibrzdí v nějaké zatáčce pod sedlem pět minut před jízdním řádem (to mám jako pomůcku na nepřejetí zastávky, to si hlídám...), vidí že se nikdo nechystá k výstupu, tak jede dál, presviští sedlo ZA zastávkou Sedlo Kopce (kterou já čekám v sedle) a jede dolů někam, odkud se mi opravdu vybíhat nechce
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.2.2015 14:21:49) Jo, já jsem nečekala, že když jedu do celkem velkého města, rekreačního střediska s normálním vlakovým nádražím, že ten vlak je tak dlouhej, že přečuhuje z nádraží až do lesa. Kdybych chtěla vystoupit v lese, tak si to hlídám, takhle jsem hledala nádraží s nápisem.
|
7kraska | •
|
(12.2.2015 14:59:42) mne se zase stale hrozna vec ve Veseli nad Luznici
30 let tam vystupuji z vlaku dvermi smerem k nadrazi - tedy vzdy jen v lete, jindy tam nejezdim
vloni vystupuju jako vzdy smerem k nadrazi a naproti mym dverim stal vlak, ulicka mezi vlaky takova, ze bych se tam nevesla ani sama, natoz se 3 taskama... vydesila jsem se a vtom na mne nekdo rve, ze jsem krava, ze mam vystupovat na druhou stranu
pak teprve jsem si vsimla, ze uz se tam nechodi od vlaku pres koleje nybrz pres nove nastupiste a novym podchodem
myslim, ze by na to mel pruvodci upozornovat cestujici, kteri maji jizdenku jen do Veseli.....byl to pro mne sok, taky jsem tu uz nemusela byt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brita | •
|
(12.2.2015 13:33:19) Arsielo, jsi vedle jak ta jedle.
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 11:46:24) U Dráhy se ztratí kvalifikace už za rok, protože každoročně absolvujeme několik zkoušek a řadu školení z různých vědomostí a dovedností - dopravní předpisy, obsluha zabezpečovacích zařízení, bezpečnost práce, první pomoc, prodej jízdenek atd.
Kdo není proškolen a přezkoušen, nemůže vykonávat službu a musí si všechno obnovit, což trvá prakticky asi tak měsíc, kdy mu jde nižší plat, nehledě na to, že se musí naučit mnoho nových věcí a ještě ji oživit ty staré: docela zápřah, takže je praktičtější občas do té práce jít a nezanedbat ani školení. Některá jsou klasicky v učebně (4x ročně), další přes počítač.
|
Kudla2 |
|
(12.2.2015 11:49:40) Martino,
ale pak zas až tolik nevadí, když tam nastoupí někdo novej, ne? (Když se to aktualizuje tak rychle a dá se zaučit za měsíc)?
|
mrakova |
|
(12.2.2015 11:52:02) Asi tak Kudlo.
|
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 11:53:42) Kudlo s nováčkama je to mnohem složitejší,myslím,že si Martinu nepochopila.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 11:54:32) Ne, zaučit za měsíc se nedá. Když přijde někdo nový, trvá půl roku než může sloužit sám. Tedy pokud je šikovný. Měsíc trvá obnovení kvalifikace, kterou už měl - jakože ty základy si pamatuje a nastuduje jen novinky.
Bohužel v praxi to dopadá tak, že po ročním přerušení praxe už to nezvládne. Nedávno takhle odešel kolega po pracovním úraze, byl rok na neschopence a ty zkoušky už nedal.
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 11:56:26) martino jenže laikům,ještě musíš vypsat,že nejdřív musí mýt dotyčnej psychotesty,pak zdravotní,pak kurs se zkouškama a potom teprve se bavíme,že někam nastoupí.nebo si tu budou myslet,že člověk z ulice de rovnou do provozu.
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 12:00:59) To ještě musím předeslat, že než jde člověk na výpravčího, musí mít rok praxe jako výhybkář.
Já tedy měla jen 8 měsíců, ale já jsem neuvěřitelně šikovná a hodně mě potřebovali.
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 12:02:14) Jo na to sem zapoměla omlouvám se
|
|
|
|
|
|
mrakova |
|
(12.2.2015 11:51:33) Martino - ty kvalifikace na dráze mne opravdu pobavily - prý musí si udržet informace například o prodeji jízdenek...
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 11:54:56) Mraková tak si to pojď zkusit,vsadím vlastní boty ,že se nedostaneš ani na začátek kursu pro výpravčí.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 11:56:21) To by ses divila, jak rychle se mění drážní tarify, pořád jsou nové nabídky, změny těch starých a tak. Každoročně tak 100 až 150 zásadních změn. Prase aby se v tom vyznalo.
|
mrakova |
|
(12.2.2015 12:02:49) Věřím, že se mění tarify. Ovšem naučit se to není nic světoborného, ne? Ty tu o tom mluvíš jako o práci neurochirurga. V každé práci se něco změní. A naučit se ceník jízdenek mi přijde poněkud primitivní na to, abych o tom mluvila jako o ztrátě kvalifikace. To žádná kvalifikace prostě není. To je asi tak na úrovni, když v cukrárně přecením zákusky nebo změním jejich složení a potom řeknu, že je nutné se na to vyškolit, jinak hrozí ztráta kvalifikace. Je to směšné. Ale každý má tendenci své pracovní místo nadceňovat a ostatní podceňovat.
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 12:04:49) Tak te´d sem si smíchy poprskala monitor,občas se vyplatí mlčet,když nevím co ,která práce obnáší.Než se ztrapńovat.
|
mrakova |
|
(12.2.2015 12:13:46) No jo, tak se omlouvám, na dráze pracují vysoce kvalifikovaní lidé s IQ nad 130, protože ostatní nejsou schopni naučit se změnu tarifů a jiných maličkostí. Ještě bych pochopila náročnost právce strojvůdce, ale pozice typu výpravčí je na úrovni poštovní doručovatelky...
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 12:16:35) Hele ty mě chceš fakt dneska pobavit,to du říct manželovy,že je na úrovni poštovní doručovatelky.Se poto smíchy.Ty fakt nemáš tucha co ta práce obnáší,kort na větších stanicích.
|
|
jojo | •
|
(12.2.2015 12:24:46) Asi tak... nikdy sjem nepochopila, jak se tady Martina věčně tím svým zaměstnáním prsí.. Pozice na dráze mám přesně na úrovni prodavaček, pošťaček apo.., to že jim trvá,než se pár takových věcí naučí o tom jen svědčí.... mimochodem..., ad jízdenky.. když si kupuji jízdenku na vlak, dá ta prodavačka jízdenek do PC stanici, kde nastupuji, cílovou stanicic, příůadně zadá nějakou slevu (dítě, apod..) a počítač jí vyjede jízdenku.. nevšimla jsem si, že by to paní počítala zpaměti...
Ten pčet nejrůznějších školení jen svědčí o tom, jaký moloch dráhy jsou a že je potřeba tam pravidelně vykazovat nějaké výdaje apod...
|
arsiela, |
|
(12.2.2015 12:27:52) Jojo pár věcí??? To si fakt děláš psinu.Výpravčí není jen o jízdenkách,ale o xx dalších předpisech,který musíš znát.K tomu psychotesty a spousta dalších věcí.
|
Hanka | •
|
(12.2.2015 12:29:19) No jo, tarify bych jistě zvládla, ale cestující... ty bych možná pozabíjela
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 12:39:27) Cestující jsou bezva.
Jen si tady už drahnou dobu sumíruji odpověď Macešce do vedlejší diskuze, jako obtížné je odpovídat 12 hodin denně na stále stejné triviální otázky. Prvních 20 let to šlo samo, ale poslední dobou bojuju s vyhořením.
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 12:28:04) Nepodceňuji nikoho - ani pekařku ani poštovní doručovatelku, každá práce je náročná, když se má dělat pořádně.
A ceník jízdenek se opravdu neučíme, na to máme počítač.
Jde o tu strukturu tarifu, o nabídky, slevy a přiznání nároku na ně, elektronické zákaznické karty, tam je pořád hodně změn. Kdo neprodával rok, čučí do PC jak hloupý, protože už je všechno jinak.
|
jojo | •
|
(12.2.2015 12:37:52) Nepodceňuji,ale ani nepřeceňuji..
Podle této logiky by v životě žádný absolvent nemohl do práce...
Ten kolega po úraze.. dostal možnost dalšího přezkoušení, nebo měl jen jeden termín? Ti stávající zaměstnanci mají testy stejné jako měl on, nebo mají otázky jen z doplňků a zbytek se předpokládá, že umí.. Kdežto on musel opět vše znovu?
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 12:43:47) Ten kolega musel právě všechno znovu, běžně se zkouší skutečně jen ze změn a zásadních věcí.
Měl 3 pokusy, a ač starý praktik, neudělal. Ještě mu nabídli, že může dělat rok výhybkáře, a pak to zkusit znovu, ale nechtěl.
|
|
|
|
|
Alay |
|
(12.2.2015 12:37:18) Já se vším souhlasím, právě se učím na zkoušky a každej se diví, co se jako tam můžu učit a že to nemůže být tak těžký Akorát mě teda překvapuje ta praxe, protože mě řekli, že po absolvování zkoušek du na max. jednu až dvě směny s někým a pak už sama.
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 12:47:15) U nás jsou zácvikové směny zpravidla 4, ale je to na každém pracovišti jiné: někde stačí 2, jinde třeba 8.
Dokonce když jsme dostali nové zabezpečovací zařízení, chodili s námi do služby kontroloři dopravy, což bylo legrační, protože obsluha toho nového zařízení byla snazší než toho původního.
|
Muumi |
|
(12.2.2015 12:59:33) Martino, off-topic, ty děláš na stanici "K.-O."? Si tě budu muset blíž prohlídnout:)
|
Martina, 3 synové |
|
(12.2.2015 13:07:59) Teď mám tedy týden dovolenou a odjíždím do lázní, ale pak se klidně přihlaš, nespleteš se, jsem tam jediná ženská.
|
Muumi |
|
(12.2.2015 13:10:58) :) Já vím, vídám tám právě jedinou dámu:) Bydlím asi 100 m od nádraží...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Termix |
|
(12.2.2015 9:59:16) Já si zas říkám, že jsem asi z Marsu, ve skutečnosti všechny moje kamarádky pracovaly během MD. Já samozřejmě taky.
|
Persepolis |
|
(12.2.2015 10:27:25) Tak ono záleží na povaze zaměstnání. Pokud lze pracovat z domova, tak to není žádný problém. Pokud dotyčná jela třísměnný provoz a nemá zajištěné hlídání, tak asi dost těžko bude pracovat i při MD. Já chodila dělat sobotní převlíkačky na jeden penzion, ale vydělala jsem si tak akorát na kapesný. Těžko bych mohla dělat jindy než o víkendu, když manžel jezdil kamionem a máma ještě chodila do práce.
|
Monty |
|
(12.2.2015 10:36:08) Persepolis, jasně, ale pro někoho, kdo dělá na třísměnný provoz, není ten výpadek příjmu v celkový sumě tak citelnej, protože v takovém provozu asi nejsou moc dobré platy. To samé někdo, kdo dělá v supermarketu za kasou. Dostávat měsíčně 6 od státu nebo 10 z práce je trochu jiný případ než např. 6 vs. 20. A pak je taky dost lidí, co nepracujou jen pro peníze, ale taky proto, že je to baví a naplňuje.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(12.2.2015 10:55:29) někoho může naplňovat být doma ( a podnikat akce) s dětmi a věnovat se jim naplno
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(12.2.2015 10:54:45) tak to potom pozbývalo smyslu, když jsi prd vydělala a o to méně jste se viděli s manželem, ne?
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(11.2.2015 22:53:08) No já jsem v r. 1992 při rodičáku pracovala, bylo tam omezení výdělku, ale pracovat se mohlo.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(11.2.2015 22:36:06) mrakova,
právě jsi říkala, že 20 letá praxe je k ničemu a stejně ji nikdo ani nechce?
Takže když je někdo na mateřský třeba 10 let, tak je to úplně fuk - do těch 45 k tomu stihne ještě 15 let praxe
|
mrakova |
|
(11.2.2015 22:44:39) Jedno to Kudlo není, protože ti zaměstnavatelé chtějí AKTUÁLNÍ praxi, to znamená, že chtějí uchazeče, který zrovna dělá to, co oni hledají. To, že to někdo dělal před 6 lety třeba 10 let je nezajímá, neboť ty znalosti jsou dle nich zastaralé a neaktuální.
|
Kudla2 |
|
(11.2.2015 22:45:50) a jak ty máš takovej přehled, když jsi už pár let v důchodu?
|
mrakova |
|
(11.2.2015 22:48:44) Mám hodně známých. Lidé se mi svěřují své příběhy a příběhy jejich známých. Někdy je to k neuvěření. Věřte děvčata, že kolem 50 let je to velmi těžké, pokud nejste státní zaměstnanec typu soudce, učitel či úředník nebo lékař. Potvrdili mi to v podstatě všichni známí, kterým bylo v tomto věku zrušeno místo. A to bez ohledu na kvalifikaci. Dobrou práci našli většinou už jen ze známosti.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.2.2015 22:49:44) nám oesvéčkám je to jedno
|
Kudla2 |
|
(11.2.2015 22:52:25) Margotko, tak nějak
|
|
|
mrakova |
|
(11.2.2015 22:58:35) Mandelinko - jenže kdybyste tu paní dnes propustili, tak pochybuji, že své zkušenosti ještě někde bude moci uplatnit...Ten problém nastává vždy až tehdy, pokud člověk musí hledat v tomto věku práci, ne když ji má.
|
|
|
|
|
|
|
|