simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:18:55) Navazuji na můj dotaz o dostupnosti fujtajblíkové plomby zdarma u zubařky na mé vyžádání. Vzhledem k tomu, že jsem pak volala na recepci, a to i dnes, kdy paní recepční se mnou mluvila, jako bych byla opravdu nějaká špína sebraná ze žvýkačky z ulice, a neustále mi opakovala, že plomby zdarma nedělají, že mají ceník a podle toho se řídí, že oni "jsou soukromá ordinace, je vám to jasné, paní", a můžou i nacenit co chtějí. budu si na chování této "recpeční" stěžovat a podle toho odcházím i od zubařky, a je mi to líto, protože ošetřuje i moji dcerku, a na ni je trpělivá. Na můj dotaz mě odkázala na ceník na netu, který ale není dostačující a plomba zdarma tam uvedená není. Chtěla jsem potvrzení, že plomby zdarma dělají tak, aby mi nemohla zubařka říct v den vrtání, že nemá materiál a že se mám objednat znovu, bohužel objednací doba je dva měsíce a já už takovou dlouhou dobu čekám na moje objednání s bolavým zubem (recepční mi řekla, že nemůžu přijít ráno, protože tam je toho hodně), a beru brufen každý druhý den, odmítám jít na pohotovost, protože tam jsem byla jednou a stačilo. Otázka zní - mám právo na sdělení ceníku, tedy přesně dotazovaného výkonu, po telefonu? Opravdu si nemůžu vzít z práce půl dne volno, a domluvit se s doktorkou (na kterou mě odmítala přepojit) popř. si vyžádat ceník tak, abych viděla, že dělá úkon, na který mám právo?
Revizní komisi jsem volala, kde mi potvrdili a i volala na stomatologickou komoru, kde jsme se bohužel nedovolala. Nechtěla jsem to hnát tak daleko, opravdu je paní zubařka velmi hodná, nemluvě o její sestře v ordinaci, ale toto chování recepční jsem ještě nikdy, nikdy nezažila.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:20:49) Pro vysvětlení - bylo mi doporučeno recepční, ať se podívám na jejich ceník přímo u ní, který je u ní k nahlédnutí, na to, když jsem ji řekla, že jsem v práci a nemůžu si vzít půl dne volna, abych se podívala na něco, co má před sebou a co mi může sdělit, mi řekla, že to je můj problém.
|
Katka. |
|
(31.3.2015 9:28:26) Je mi líto, co prožíváš se zubama, já tvrdím, že zuby, pohroma huby. Taky jsem si užila svoje
Já taky chodím do soukromé ambulance a když se se byla registrovat, tak jsem krom vstupního dotazníku vyplňovala a podepisovala papír, kde bylo, že jsem se seznámila s jejich ceníkem a souhlasím s tím, že v této ordinaci nepoužívají nekvalitní materiály hrazené pojišťovnami. Seznam úkonů hrazených pojišťovnou, které tato ordinace provádí byl v ceníku rozepsán. Obyč. nekvalitní plomby nedělají.
Fakt nevím, jestli je zubařka povinna ti udělat výplň z nekvalitního materiálu, který hradí pojišťovna, když tento nemá a nepoužívá.
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:31:19) Perličkou ovšem bylo, když sjem se ptala, když mi po sté řekla, že je soukromá ordinace, a já se ptala, zda mají smluvní vztah s pojišťovnou, a na to mi řekla ano, a tak jsem ji řekla, že tím pádem musí plomby, které jsou hrazeny pojišťovnou, i nabízet, tak mi řekla že ano, že ale to platí pacient, a když jsem se ji zeptala, zda si je opravdu jistá, zda výkony, které hradí pojištovna hradí i pacient, mi řekla že ano, natož jsem ji požádala o přepojení na zubařku, popř. o ověření a následně zavolání zpět, obojí odmítla.
|
Dana |
|
(31.3.2015 12:46:45) Z pravidel stomatologické komory, pokud vím, ceník výkonů má viset v čekárně. Takže recepční nemusí do telefonu říkat ceny výkonů. Samozřejmě, že se na takové pacienty, kteří se dožadují ošetření "na pojišťovnu", dívají všude, kde mají dost pacientů platících, jako na prudiče. Zvlášť, když vyhrožují stížností na stomatologické komoře nebo na pojišťovně. Tam, kde mají dost solventních klientů, tam se chtějí takovýchto pacientů, kterým opravují zuby prakticky zadarmo a ještě na to doplácejí, zbavit. Doktorka bude leda ráda, když tam takový klient přestane chodit. Někde již předem eliminují ty nesolventní podepisováním nějakých prohlášení, že přistupují na ceník ordinace, apod.
|
Maťa. |
|
(31.3.2015 16:40:39) Neznášam tento prístup ala "pán doktor Bůh" a odpustíme im tam vše, držíme hubu (a jinde bychom již řvali, kupř. na úřadě, u takového chování). Trochu mimo téma, ale naozaj tento prístup neznášam a poukazovanie na to, ako je pre "pána boha" pacient na pojišťovnu vlastne obtíž.
Děs.
P. S. Píšem to i v tom kontexte, že sledujem témata Simči a nevidím, že by sa chovala arogantne, niekomu vyhrožovala a podobne.
|
|
|
|
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:26:01) Simiki - je teda dost divný psát, že zubařka je bezva, když se k ní nedostaneš, i když tě bolí zub a klidně tě objedná za 2 měsíce - do tý doby můžeš dostat zánět jako prase a můžeš o zub přijít nehledě na to, že to bude i dražší. Můj zubař má taky dlouhý termíny, která jsem ochotná akceptovat v případě, že jdu na hygienu, kde mi udělá preventivku, ale jakmile mám problém, tak i kdyby se sestra potento, tak neodejdu a počkám. U nás má teda doktor bolestivý odpoledne po třetí hodině, ale když toho je hodně, tak prostě můžeš čekat až do osmi - klidně. Nevím, co v Tvé situaci dělat, uznávám, že když bojuješ s penězi a stav zubařů v ČR je takový, jaký je - je to šílený. Ale zase - je to chyba zdrav. pojišťoven, vůči kterým Ty jsi klient a oni tě předhodí a starej se. Je fajn, co ti řekli, ale hádám, že to je asi tak všechno - pomoc žádná.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:33:53) Tak jestli je tak bezva, tak tam zajdi, obětuj tu dovolenou a odmítni odejít, dokud tě zubařka neošetří. A uvidíš.
|
|
|
Dana |
|
(31.3.2015 12:52:20) Pojišťovna, jako svému klientovi, je ti povinna zajistit ošetření a sehnat ti zubaře, ale i jiného lékaře. Pokud má zubař smlouvu s pojišťovnou, tak musí dělat některé výkony, což je ta obyčejná plomba, zadarmo na pojišťovnu, když na tom klient trvá. Nejlepší by bylo se obrátit na pojišťovnu, ať ti zubaře sežene.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 12:55:48) Blbnu, jdu dnes radši po práci rovnou domů, já právě četla "Nejlepší by bylo se obrátit na pojišťovnu, ať ti zubaře sežere."
|
|
|
|
Hanka | •
|
(31.3.2015 9:28:38) Já bych k tomu jen podotkla, že můj zubař (a vlastně všichni zubaři, o kterých vím) objednává akutní věci - tedy i lidi s bolestmi zubů - co nejdřív. Dá se přijít i přímo, ale je raději, když se člověk aspoň trochu domluví telefonicky, což beru. Objednat mě někdo za dva měsíce při bolesti zubů, už mě nikdy neuvidí.
|
Dana |
|
(31.3.2015 12:55:51) Akutní bolest se berou bez objednání. Pacient ale musí čekat, objednaní pacienti mají přednost. Zubař musí s takovými pacienty počítat a udělat si na ně mezi objednanými čas.
|
X__X |
|
(31.3.2015 13:07:32) Akutní bolest se berou bez objednání. Pacient ale musí čekat, objednaní pacienti mají přednost. Zubař musí s takovými pacienty počítat a udělat si na ně mezi objednanými čas.
udělat si mezi objednanými pacienty čas na pacienta se zanedbaným chrupem, který dlouhodobě neřešil pět kazů? jako to není práce na pár minut, tolik kazů najednou neošetřovala ani svého času naše školní zubařka, která se jinak s vrtáním či trháním zubů nijak nepárala a brala to raz-dva
jako pokud to fakt bolí a zubařka nemá čas v přijatelném čase, tak bych se přemohla a šla na pohotovost.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 13:10:38) Pohotovost funguje v případě, že je to akutní a zubař není k dispozici, ne, že nemá čas nebo nechce si ho udělat. Logický by bylo, že akutní bolest ošetří hned a další se dohodne potom. I když - zjištěný kaz teda nenechám vykysat půl roku - to ani náhodou. Ty splátky - to by bylo asi řešení, třeba by to šlo.
|
Klauri |
|
(31.3.2015 13:13:11) Je problém v tom, že ten kaz pokračuje a později je následná léčba mnohem dražší .... nejdříve je to pár stovek a potom pár tisíc....
|
jentak | •
|
(31.3.2015 13:14:50) No právě - odkládáním tohoto problému je i z hlediska finančního k ničemu a totální finanční sebevražda - když už nemluvíme o zdraví a zachování zubů.
|
|
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 13:17:04) ty si myslíš, že tam naklušu jako prominentní VIP pacient a budu se dožadovat ošetření všech kazů naráz?
|
|
Alca | •
|
(31.3.2015 15:11:02) Tak tohle je extrémní případ ale s bolestí se chodí i když chodíš pravidelně na prohlídky a o zuby pečuješ. Já takhle loni byla mimo objednání s bolestí asi 4x, snažili jsme se zachránit zub a prostě když to nešlo tak se na objednání čekat nedalo.... teď pro změnu mám problém s dásní za zubem, bolí i když jsem se to snažila si léčit sama, tak jdu zítra k zubařce (mám podezření, že tam mám něco zaseklého. Volala jsem jí, říkala, kdy mám cca přijít a že budu čekat (protože se jí těch bolestí vyrojilo víc) ale rozhodně neřekla nechoďte, nemám čas, počkejte si na objednání.....
|
|
|
|
|
sylvaina |
|
(31.3.2015 9:34:44) Upřímně řečeno, bych se urychleně objednala k zubaři, který tyhle plomby dělá. Oni existují. Dřív jsme k jedné takové zubařce chodili v Pze. Když nebyly peníze, tak to byla úleva, někdo nás ošetřil aspoň nějak. Dneska jsem ale vděčná za svoji drahou. Rozdíl v péči je prostě značný, co si budem vyprávět. Chce to, se poptat, nějakého najdeš. Podle mě, jestli tvoje stávající zubařka nechce takhle dělat, tak jí stejně nijak nepřinutíš.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:36:38) Podle mě, jestli tvoje stávající zubařka nechce takhle dělat, tak jí stejně nijak nepřinutíš.
- taky si to myslím. Prostě ona ten materiál mít nebude vůbec tzv. na skladě.
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:41:02) Doprčic mám takový vztek, tedy na tu recepční, že až se trošku zklidním napíšu opravdu stížnost (pošlu emailem, dostane se to k ní, po té pošlu písemně, objednaná jsem za týden, hurá, tedy ten příští týden, je konec mé čekací dvouměsíční doby :) Zubařka je poklad, jako jediná má trpělivost s dcerkou, která má abnormální hrůzu u zubařky, dokonce si ji pozvala třikrát jen na posezení na křesle, aby se na všechno podívala, a pak šla domů, a až na počtvrté ji vrtala zub (stejně ji dcerka kousla :/ ale prostě dcerka má kazivé zoubky ať děláme co děláme, dcerka 600 Kč, nedávno rovnátka, a moje plomba 1000Kč, a mám cca 5 kazů v puse (dlouhodobě) a tak jsem minulý rok dávala jen dcerku, protože jsem na sebe prostě neměla, a tento rok jsem chtěla vyřešit aspon dva moje kazy, ale teď mi do toho zase vlitla kastrace kočky 1200Kč, kyneziologie dcerky 700Kč a sice bych tu 1000Kč měla, ale zase uberu z jídla. jednoduché, a proto ta nemožnost zjistit, zda dělá ty podrbané plomby zdarma, a domluvit se s doktorkou předem, aby mi nemohla říct, že nemá materiál, a abyse ke mně někdo choval jak ke šmejdovi, mě prostě vhání slzy do očí. nebudu to dál ,řešit, zaplatím 1000kč, a s dalším kazem ůůjdu asi až v říjnu, protože za měsíc a půl jde dcerka. recepční je kráva, a doufám, že karma funguje.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:45:23) Simiki - nemáš rodiče, co by ti pomohli? Já bych nenechala své dítě, byť dospělé, chodit s kazy, zaplatila bych to třeba s tím, že až jednou budeš mít, tak to vrátíš a nebo prostě jen tak.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:47:11) no nemám chci plomby zdarma, mám ty hnusné plomby už od dětství a zatím žiju, tak na tom nevidím nic strašného. nechám asi dcerku u ní, tuto plombu si odsedím za 1000Kč, a jdu jinam, na tohle fakt nemám, i když mám na to právo.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:49:00) Simiki - nemáš rodiče nebo nemáš takové, co pomohou.
|
|
|
Lexi. |
|
(31.3.2015 12:28:10) "nemáš rodiče, co by ti pomohli? Já bych nenechala své dítě, byť dospělé, chodit s kazy, zaplatila bych to třeba s tím, že až jednou budeš mít, tak to vrátíš a nebo prostě jen tak" 1) jde o princip - proč by si měla zakladatelka brát půjčku od kohokoliv na něco, na co má ze zdrav. pojištění nárok zdarma 2) teď nechci mluvit za zakladatelku, ale mě by bylo neskutečně hanba, chtít v dospělosti peníze po rodičích - max. kdyby šlo skutečně o zdraví, život, bydlení - velké peníze, které málokdo dá sám dohromady
|
jentak | •
|
(31.3.2015 13:01:35) Lexi - ale však ono jde o zdraví. Teď je Simiki v prdélce a bez peněz, ale nebude to tak vždycky. Takže to může být půjčka. Byla bych fakt vytočená, když by mé děti chodily s děravými zuby, že na to teď nemají a bojí si říct o půjčku vlastním rodičům.
|
|
jentak | •
|
(31.3.2015 13:06:09) Lexi:
2) teď nechci mluvit za zakladatelku, ale mě by bylo neskutečně hanba, chtít v dospělosti peníze po rodičích - max. kdyby šlo skutečně o zdraví, život, bydlení - velké peníze, které málokdo dá sám dohromady
Tak když si přečteš pisatelku, tak se dozvíš, že tisíc korun jsou pro ni momentálně velký peníze, který nedá dohromady.
|
|
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:45:49) Proto potřebuji zjistit, zda je recepční, popř. poskytovatel služby, poskytnout ceník i přes telefon, když je vyžádaná cena pro přesný úkon, tedy rychle k dohledání, povinna toto provést a nevymlouvat se na to, že to je k nahlédnutí u ní.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:48:14) Je to o lidech, já bych trvala na rozhovoru s paní doktorkou, chápu, že to nejde hned, ale s tím, ať mi laskavě řekne, v kterou hodinu a já zavolám. A jestli se k tobě recepční chová hnusně jen proto, že nemáš prachy, tak to řekni a jestli se ti chce brečet, tak breč. To není ironie, abys nemyslela.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:51:27) Nn, dám to radši písemně, dnes to pošlu. Rodiče nemám, ale to teď řešit nechci, jen se mi jednalo o to, zda je recepční sdělit informace, které má před sebou, nebo fakt tam musí člověk jet osobně. O přepojení na dr nebo o vhodnější dobu na volání jsem žádala, byla jsem poslaná slušně někam.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 9:56:27) Simiki a zeptala jsi se recepční, kdy ošetřují bolestivé případy? Šla bych tam s tím bolavým zubem a pak se u zubařky domluvila na tom zbytku.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:58:20) Dvakrát jsem tam mezitím volala a říkala jsem, že mě to opravdu bolí, na to mi řekla, že doktorka tam bývá už od 6:45 ale už má vždy vše naplněné a nemá čas, tak jsem dvakrát nechala na mě kontakt, kdyby něco odpadlo, tak ať mi zavolá.
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 9:59:01) Dvakrát jsem tam mezitím volala a říkala jsem, že mě to opravdu bolí, na to mi řekla, že doktorka tam bývá už od 6:45 ale už má vždy vše naplněné a nemá čas, tak jsem dvakrát nechala na mě kontakt, kdyby něco odpadlo, tak ať mi zavolá. A ano, řekla jsem ji vždy, že to je bolestivé, a že jím jen prášky proti bolesti. Opravdu píšu za půl hodinky za hodinku stížnost, dnes doporučeně. Jak u debilů...
|
N. | •
|
(31.3.2015 10:03:10) Simiki: a urcite to zubarce rekni ten pristi tyden, treba ani netusi, jakou recepcni ma, kdyz k doktorce pacienty ani nepusti.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 10:06:33) už trošku vychladávám, každopádně povím, a i napíšu stížnost, takhle ne, fakt ne.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 10:41:37) Tak jsem se právě objednala na září (jj až na září.. :/ ) k novému zubaři, který tyto plomby dělá, a i po hlase zněl příjemně, tedy i jeho sestřička. sestřička se ho přímo ptala na které věci, které jsem se ptala já ji, doktor byl hned vedle ní, nemusela jsem se prosit o předání apod., prostě normální. doufám, že nebudu muset čekat na ošetření zubu dva měsíce, protože mě už regulérně bolí i ta kůstka u ucha, jak mě ten zub bolí, a čitám s celkem pěkným zánětem, páč je místo okolo zubu horké.
|
...j.a.s... |
|
(31.3.2015 10:48:44) Jestli tam máš zánět, tak ti v září bude amalgán doslava naprd. Odvrtá ti nervy a zacáluješ korunku, která je o hodně dražší. To bych raději šla nyní za těch 1000-1500 kamkoliv. Neblázni. Zánět ti může zkazit i ty další zuby s kazem.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 10:49:56) jj však jdu na ten příští týden, ale ostatní zuby nechám na potom, tedy pokud se nedohodnu s touto zubařkou na tom, že prostě chci ty zdarma.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 10:51:13) a tento zub mě bolí primárně kvůli toho, že se mi kus stoličky odlomilo, a tak mám otevřený zub. a jo, bolí to.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 11:31:07) Otevřený zub - bože, nečekala bych už ani minutu. Při představě, jak to bude bolet, je mi zle - protože chceš základ, dostaneš základ.
|
|
Alca | •
|
(31.3.2015 15:22:40) S tím si nezahrávej, je ohrožený nerv a ošetření mrtvého zubu to jsou teprve pálky - moje zubařka je ještě z "levného" kraje, ale za vyčištění jednoho kanálku jsem platila 500,-. Pokud se jedná o stoličku, tak to je krát 2-4.... K tomu pak bílá plomba a výhledově kořenový čep + korunka (dohromady cca 5000,-) neb není jisté, že to zub vydrží (stoličky se musí hodně rozvrtat, aby byl přístup ke kanálkům).
Druhou možností je si nechat bolavý zub vytrhnout a pak buď nechat díru - což křiví další zuby, v mezizubním prostoru uvízává a dráždí jídlo, protilehlý zub nemá na co dokusovat a může to tak odnést etc.. Druhou možností je můstek, který také něco stojí a je tu nutnost zbrousit okolní zdravé zuby, ale ten taky něco stojí.....
hele, chápu, že je to těžký, ale u nás třeba mamka taky dostala peníze od svých příbuzných na korunky, protože 10 tisíc neroste na stromě......
|
jentak | •
|
(31.3.2015 15:26:08) Alco - v tom odkazu, co jsem dávala, má Simiki dobře vypsáno, co je na pojišťovnu a co ne - i ošetření těch kanálků je za jistých podmínek, i celokovová korunka v tom je - když na to přijde. Otázkou ale pořád zůstává, jak kvalitní to asi bude - nic moc, řekla bych.
|
Alca | •
|
(31.3.2015 15:34:15) nečetla jsem, omlouvám se..... faktem je, že první zub mi zubařka dělala na pojišťovnu - byl to jeden kanálek (pětka), dvě půlhodinová sezení a bylo to - zub byl dobře vyplněn a drží to už cca 5 let...... Tentokrát to ale bylo složitější, kanálky byly stále citlivé (i po podání anestezie - netuším, proč...), navíc byly 4 (u šestky) z toho jeden hodně špatně přístupný. Čistila mi je asi na 5 hodinových sezeních, používala i ten automatický endodontický nástroj na opracování stěn kanálků (ne jen ty ruční jehly jako v prvním případě) a fakt se snažila to co nejlépe vyčistit. Já jsem navíc člověk s fobií ze zubařů, takže i psychicky je to pro mě těžké a byla jsem radši, že se s tím piplala než aby mi to udělala fik fik a něco tam zůstalo, ale já to měla zadarmo..... Zaplňovala na šestém sezení , samozřejmostí byl rentgen a pořádná kontrola zaplnění, plombu pak dodělávala po 3 měsících..... Zub zatím ok, za ty peníze mi to stálo....
|
|
|
|
|
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 12:33:34) za výplň nového stálého zubu je 600Kč u dětí, tedy u té mé, nutno podotknout, že si zaslouží každou korunu z toho, protože ošetření dcerky je opravud dost náročné. nejedná se mi o ceny, ale o to, že právě teď potřebuji nutně plombu na pojišťovnu.
|
Klauri |
|
(31.3.2015 12:36:06) Pokud tě zub bolí je to na akutní ošetření!!! Ale máš už napadnuté zubní kanálky a to jsou bohužel úplně jiné ceny.
|
|
|
Líza |
|
(31.3.2015 12:48:58) Simiki, zkus se domluvit na splátkách. Nemá cenu odcházet od dobrýho zubaře kvůli pár stovkám. Já měla dlouho všechno u milé hodné zubařky na pojišťovnu a dneska pláču nad výdělkem a ještě ráda vrážím prachy do zubů, aby mi vydržely...
|
jentak | •
|
(31.3.2015 12:58:42) Mám to stejně a nepřestala jsem si nadávat.
|
|
|
|
Klauri |
|
(31.3.2015 12:35:03) Kanálky to je dnes už i s výplní drahá sranda a to 3-4 tisíce jistí.... tady je to práce na hodiny 4-5 hodin a to si zubař nechá zaplatit neb pojišťovna mu dá 300 korun a do zubu vyplněnými kanálky se už nedá dát amalgám.
|
|
|
|
|
|
jentak | •
|
(31.3.2015 10:08:06) Ty se necháš hrozně odbýt, přece když je to akutní, tak nebudu dlabat prášky, ale nenechám se vyhodit a pokud nelze se dohodnout po telefonu, tak si tam sednu a ani se nehnu, dokud mne neošetří. To říká můj zubař - prý pacient volá, že ho cosi bolí, sestra ho objedná za 2 týdny a on fakt čeká - když přijde, je celý nateklý a prej - sestra říkala. On mi říká - já to nechápu, ona přece neví, jak moc to bolí, tak když mě to bolí, tak jdu hned, já nejsem ras, já ho nevyhodím a ošetřím, ale ten člověk musí vyvinout nějakou aktivitu.
|
Markéta, kluci 13 a 6 | •
|
(31.3.2015 11:23:41)
Tak nemá mít doktor sestru debila.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 11:30:06) Sestra dělá, co má - vyeliminuje prudiče, doktor pracuje, nemá náladu a čas se dohadovat s pacienty, od toho má pitbula.
|
|
|
sovice |
|
(31.3.2015 11:33:05) jentak,
ale ta sestřička je zdravá a v pohodě, ten člověk, který volá je vykolejený, možná vyděšený a něco ho bolí (navíc sestra má jednání s pacienty v popisu práce, musí jí být jasné, že všichni nejsou asertivní, někteří jsou nesmělí nebo se bojí ozvat). Fakt si myslím, že je žádoucí vysvětlit raději sestře, že se má lidí zeptat, jak moc je to akutní. Sestra našeho zubaře to běžně dělá - volám, že někoho bolí zub, ona řekne, kdy má nejbližší okno pro akutní a přeptá se, jestli to do té doby vydrží, když zapochybuji, řekne mi, jestli mám přijít hned nebo raději odpoledne.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 11:37:24) Sovice - když mě něco bolí, tak to musím říct jasně a důrazně a na nějaký, přijďte za týden, reaguju dost podrážděně a tedy - ne, dnes a tak mi laskavě řekněte, v kolik. Jako promiň, já chápu, že lidi se asi bojí, ale přece když mě bolí zub, tak se nenechám odbýt slovy - za týden či 14 dní, navíc když vím, jaká byla dnešní noc. Ono jde taky o to, že někdo, aby se dostal na řadu hned, volá a že ho to bolí, takže sestra má za úkol tyhle neobjednané eliminovat. Ale tak možná můj zubař to bere tak, že když je za hotovku, tak lidi jsou soudní, jsou to jejich peníze, takže jsou schopni posoudit svůj stav a v případě problému se podle toho zařídí.
|
sovice |
|
(31.3.2015 11:41:40) jentak,
to je otázka primárního nastavení. Já teda počítám s tím, že když někdo volá k zubaři, že ho bolí zub, tak ho bolí zub. A považuji tohle nastavení za vhodnější než počítač, že je to prudič, a teprve, když se ho nepodaří odbýt, tak ho zařadit do kategorie "opravdu ho bolí zub". Jistěže "prudiči" existují, ale to uvažování s presumpcí viny se mi příčí a vadí mi víc než lidi, kteří mají potíž se ozvat.
Ale to je trochu jiné téma, uznávám.
|
jentak | •
|
(31.3.2015 11:48:42) Sovice - já ho chápu a protože ho znám, tak vím, že nikoho nevyhodí, jen si dotyčný počká, to jo. A i vím, z toho, co jsem viděla i slyšela, že je velmi slušný a profesionální ke všem bez ohledu na to, jak moc prudí a jak má naditou peněženku. Ale on pracuje s dospělými lidmi a tak nějak počítá s tím, že když vytahují své těžce vydřené peníze z peněženky u něj na stůl, tak se umějí i vyjádřit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N. | •
|
(31.3.2015 9:49:51) Simiki: pokud tam mas vic kazu a vis o nich, tak se se zubarkou pristi tyden domluv, ze opravdu na drahe plomby nemas, jestli ti muze udelat na pojistovnu a pokud rekne, ze fakt ne, tak si najdi jineho doktora. Ty kazy se budou jen zvetsovat, nemuzes nechat reseni na rijen.
|
N. | •
|
(31.3.2015 9:51:29) Nestyd se to rict te zubarce, ze vazne peniize na plomby nemas. Treba narozdil od recepcni to pochopi.
|
|
|
Markéta, kluci 13 a 6 | •
|
(31.3.2015 10:10:03) Mě to přijde fakt úchylný. Ze zdravotního pojištění se hradí složité operace (já nevím - třeba umělé klouby, kamarádka teď byla na by passu žaludku - taky neplatila nic) a ty si máš nechat shnít zuby, protože doktorka odmítá pracovat tak, jak určuje zdravotní pojišťovna?
|
jentak | •
|
(31.3.2015 10:11:35) Však říkám, že zdrav. pojišťovna je dost pochybná instituce tak, jak je to nastavené, hrabe jen pro sebe a je jí fuk, že tu žije z peněz klientů. No a co? Koho to přece zajímá?
|
|
...j.a.s... |
|
(31.3.2015 10:45:42) Martino, ale za kazy si můžeme hlavně sami. Takové to mám geneticky velkou kazivost je dávno překonané. Pokud si zuby čistíš pečlivě, nemáš v puse pět kazů. Ale chce to čistit nití a mezizubními kartáčky. 1000 je sice hodně, ale dá se vydělat brigádně. Kdyby byly zuby pro zakladatelku prioritou, neměla by tolik kazů a už vůbec by je nenechávala tak dlouho. Ať mi neříká, že by jí nikdo nepohlídal děti, aby mohla jít o víkendu na brigádu. U nás dr. má amalgány z doplatkem za práci. Tuším, že je to 500 minimálně. 1000 za bílou s prací je ještě levné.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 10:47:44) Dcerka si čistí zuby dvakrát denně, používá žvýkačky bez cukru, nejí moc sladké a nepije ty sladké pitíčka tipu jupík apod., používá listerine pro děti, kazy už měla 4. Co poradíš?
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 10:48:48) Pije tedy jen vodu, čaj, minerálky, protože odmítám kupovat obarvené vody s cukrem, bonbony ji nekupuju, sladké tyčinky sem tam, s přibalenou žvýkačkou.
|
...j.a.s... |
|
(31.3.2015 10:50:35) Minerálky jsou ale plné cukru.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(31.3.2015 12:27:32) Stížnost napsaná, v obálce zalepená, připadám si jak trotl, ale pošlu to, tohle je moc. doufám, že ošetřování dcerky bude probíhat v tomto roce normálně, dcerka má ze zubařů ohromný strach, a nerada bych hledala někoho nového, zubařka a sestřička jsou ty nejtrpělivější na světě, opravdu. Ale toto je opravdu moc :(
|
jentak | •
|
(31.3.2015 13:04:44) Simiki - syn se bál otevřít pusu poté, co mu zubařka nechala otevřený zub a on tam dostal zánět. A navíc - náš současný zubař rozhodně není ťuťuťu - je fajn, samá legrace. A jen řekl - tak co, myslíš, že mě kousneš? Syn je zazíral a prej - bude to bolet? Zubař - no, jestli mě kousneš, tak mě to rozhodně bolet bude, ale jestli se bojíš ošetření, tak neboj, to bolet nebude a když jo, okamžitě přestanu a budeme to řešit. Tak jak to bude. A bylo po problému.
|
|
|
|
|
|
...j.a.s... |
|
(31.3.2015 10:50:05) Tak si je čistí asi špatně. Nebo čistit s ní. Dentální hygiena ti poradí. Třeba na kartáček málo tlačí.
|
|
|
Markéta, kluci 13 a 6 | •
|
(31.3.2015 10:52:14) Za spoustu chorob si můžeme sami, přesto je nákladná léčby celé řady z nich hrazena zdravotní pojišťovnou. Proč to nejsou zrovna ty zuby mi vůbec není jasné.
|
|
|
|
|