| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Známkování prvňáků

 Celkem 80 názorů.
 Zd a tři 


Téma: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:00:14)
Syn je v první třídě, měla by to být normální základka s klasickou třídou. Sešla se skupina šikovných, ale živých dští, většina kluků. Paní učitelka se zdá být přísná, nicméně děti ji mají rády. Jenže poslední dobou se mi zdá, že je přísná na můj vkus až moc.
Dneska přišel syn s dvojkou z velké písemky z matiky, měl 57 bodů z možných 60. Zdá se mi šílený, aby měl prvňák za práci, která je z 95% dobře, dvojku.
Obávám se, že s učitelkou nejsem schopná nic moc řešit, rozhodně to neberu jako tragedii. Snažím se mu vysvětlit, že známky nejsou všechno, naštěstí ho to moc nebere. Nicméně je tohle opravdu v první třídě normální?
 Alraune 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:03:02)
U dcery ve škole rozhodně normální bylo, v druhém pololetí první třídy.
 Lassiesevrací 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:05:59)
U nás ne.
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:07:55)
Taky jsem si říkala, jestli s nezapomněla někde na VŠ..
 Alena 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 23:07:40)
To tezko, u nas na VS byla jednicka nad 90 procent.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 13:13:09)
ne?
mám syna na gymnáziu v sekundě - diktát - 2 chyby -- trojka.. atd.. takže 5 jsou 4 chyby.. je jedno jestli hrubky nebo chybějící čárky

matika obdobné.. 57 bodů z 60 by byla už dvojka
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:07:50)
zbytečně přísný hodnocení na tak velkou písemku, učitelka nebere v úvahu únavu takových prŤat, jestli je 60 bodů, pak je to minimálně 60 příkladů (a nebo složitý příklady s víc úkolama, nic nezapomenout je horší než mít dva jednoduchý ), jen tom přečíst děcku zabere spoustu sil a soustředění a ještě to vyřešit, to už je moc
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:10:26)
moje zkušenost s přetíženou učitelkou (i když u druháka - syna) je stejná, začala být přísnější a nějakou dobu trvalo, než našla správnou míru té přísnosti, asi měsíc. Jestli jí to nedojde samotné, je potřeba ji lehce naťuknout, ale ne moc, aby se neurazila, jen aby zapřemýšlela
 Alraune 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:51:27)
Pochybuju, že dala prvňákům spočítat šedesát příkladů, většina dětí by nebyla schopna se tak dlouho soustředit.
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:57:19)
Skoro 50 příkladů, 4 slovní úlohy, vybarvování geometrických tvarů.
Souhrnné opakovaní - poslední strana v matematice 3.díl.
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:59:02)
tak jsem nebyla zas tak vedle
 withep 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 6:39:49)
Myslela jsem si, že to bude tahle stránka. Když už učitelka známkuje, neměla by být tak přísná. Kdyby ty úkoly známkovala jednotlivě a pak zprůměrovala, vyjde jí 1, možná 1-. Syn měl plný počet a dostal 1*, takže za 57 by mohla být 1 bez *. Pokud ovšem není jejím cílem demotivovat děti k matice a tím je třeba navnadit na češtinu.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 19:25:26)
ty woe a za tohle za 57 ze 60 dvojka? no to teda dost přehání
 vertigo 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 23:02:00)
Dcera nosí domů k dopracování pracovní listy, když je nestihne udělat v hodině. Je to A4 z obou stran plná příkladů z matematiky (4+2, 5+3, 7+2 atd.) Když to donese, tak mě polívá horko, protože je kolem toho z dceřiné strany spousta tanečků, protože se jí to dělat nechce. Počítat umí, v 99% to má správně, ale je toho najednou hrozně moc, takže je otrávená a prudí. Takže 60 příkladů je celkem normální.
 Ropucha + 2 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:08:37)
Mně připadá bodovaná písemka v první třídě celkově trochu předčasná.
Těžko posoudím, za co byly stržené ty tři body, a za jak závažné chyby to paní učitelka považuje, ale na první pohled to na mě působí každopádně hodně přísně.
Asi bych očekávala snižování známky po deseti bodech, pokud maximum je šedesát.
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:11:12)
Tahle už je tohle pololetí asi třetí, předchozí teda byly trochu kratší.
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:13:45)
třetí? tak to přehání už dlouhodobě, to bych se asi zajímala a ptala s ostatních rodičů, a pak na třídní schůzce to nadhodila
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:16:37)
Většina dětí má i při tomhle drilu jedničky. Vypadá to, že rodiče jsou spíš spokojení, že je přísná.
 Chloé 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:21:00)
Nevidim nic k reseni, pises, ze deti ji maji rady, vsichni same jednicky mit nemusi. Dulezite je, aby jim skolu neznechutila, a to se, jak se zda z Tveho prispevku, nedeje.
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:35:26)
K řešení asi ne. Spíš zjišťuju, jak moc jsem přecitlivělá matka - mlíko v hlavě a dlouhodobá izolace při naší nemocnosti se mnou dělá divy. ~:(
 Ráchel, 3 děti 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 19:26:51)
nejsi přecitlivělá
 mil007 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:14:52)
Zdá se mi to nepřiměřeněé a učitelce tato klasifikace moc nepřinese. V 1. třídě bude dávat na vysvědčení převážně 1, vyjímečně 2. Možná nějakou ojedinělou 3 a ktomu opravdu nepotřebuje mít obodované 60 bodové písemky.~Rv
 Monika 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:11:58)
U nás to normální není, spíš naopak. Ale jestli z toho syn není špatný, tak bych to před ním vůbec nerozebírala, řekla bych, že paní učitelka je přísná, takže i dvojka je moc pěkná známka a učitelky se kdyžtak příležitostně zeptala (teď budou třídní schůzky ...)
 vlad. 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:12:45)
není, podle mě zbytečné
 libik 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:18:28)
Pokud to nebere jeho, tak kde je problém?
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:21:08)
Mě to spíš dost překvapilo, tak se ptám.
 zerat 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:28:54)
Nevím, jestli bych řešila bodování - asi ne - nevidím na tom nic špatného. U nás už děti dostávají i pětky a nepletu-li se, tak to tak bylo i u starší holky v první třídě po pololetí...
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:45:30)
Zerat, nejde o to, jestli se dávají jedničky nebo pětky, ale za co se dávají, na druhou stranu jestli je přístup ke všem stejný,což bodování téměř zaručuje, pak je to spravedlivá metoda

i když přísná je zbytečně moc
 jentak 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:51:55)
Neumím si představit, co bylo součástí této písemky. dle mýho je něco podobnýho neadekvátní první třídě.
A jinak vždycky nadskakuju, když se píše - učitelka je přísná, ale děti ji mají rády. Můj syn měl rád svou učitelku, která ho přímo šikanovala. Doteď to ale není schopen pochopit.
 Alraune 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:54:24)
U dcery v první třídě byl hrozně markantní rozdíl mezi prvním a druhým pololetím. První nedělali skoro nic, a druhé najednou už za chybu stupeň dolů. Nicméně neřešila. ROzhodně není pravidlo, že všichni končí první třídu s jedničkami odzhora až dolů.
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:58:46)
Alraune, ono stačí, aby byly dva sloupečky, jeden na sčítání a druhý na odčítání po 20 příkladech, to zas tak moc není na papíře, no a zbytek jako slovní úlohy, kde se má příklad namalovat a spočítat, za zápis je bod, za namalování druhý, třetí bod je za zápis výpočtu, čtvrtý za výsledek a pátý za odpověď
kdyby 20 na sčítání a 20 na odčítání bylo moc, tak třeba bude po 15 nebo 10 a zbytek se doplní porovnáváním čísel, případně se tam plácne "geometrie", jako třeba namaluj na číselné ose od 0 do 10, kde je nějaký číslo, poznávání tvarů, ono se to nezdá, ale už toho umí hodně a 60 není moc, ale soustředit se každý nedokáže, takže se pak hodnotí spíš ta schopnost soustředit se než matematika, a to je špatně
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:54:32)
jentak, ono na tom nic zvláštního není, paní učitelka je pro většinu prvňáků něco jako božstvo, co řekne to platí, je to jiná autorita než školková učitelka, první fakt velká, větší než rodič, aspoň po část dne

no a není nic zvláštního na tom, že děcko miluje i rodiče-tyrana, zvlášť když nemá srovnání

můj syn taky měl rád učitelku v 1. třídě a nechtěl do jiné školy k jiné učitelce, po týdnu v jiné škole mu došlo, jak moc to v té předchozí nebylo v pořádku, ale musel mít srovnání
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 22:59:48)
Opravdu nevypadá, že by s paní učitelkou měl zásadní problém.
 vertigo 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 23:11:03)
"paní učitelka je pro většinu prvňáků něco jako božstvo, co řekne to platí"

Vím, že je to off topic, ale při této příležitosti jsem si na to vzpomněla; plánujeme dceři koupit k narozeninám morče (ví o tom) a nedávno jsem chystala zeleninu k večeři a říkám jí, že to bude fajn, až to morče budeme mít, že mu budu moct dávat ty šlupky a odkrojky ze zeleniny a nebudu mít tak plný koš. A na to mi ona opáčila, že paní učitelka říkala, že morčatům se nemá dávat zelenina z obchodu! Tak doufám, že se v našem případě ten obdiv k učitelce do narozenin trochu klesne, protože jinak budu muset rozrýt trávník na zahradě a pěstovat zeleninu ve velkým ~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(1.4.2015 23:19:31)
jj, typická ukázka, ty učitelky asi nemyslí, než promluví ~q~

já jsme taky učitelka, ale mám tolik výhrad, že asi nemůžu učit na našich školách
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 10:57:36)
žádné slupky a odkrojky se morčatům nedávají. Morče není odpaďák. Naopak se jim nusí zelenina okrájet a omýt samozřejmě :-)
 N. 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:00:45)
A v prirode si morcata taky jidlo myji?

TEda nase zver zere zbytky z bio zeleniny, takze zadne postriky proti skudcum na ni nejsou, normalni zeleninu z obchodu bych jim asi omyla.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:06:48)
jenže ty si morče nechytneš v přírodě, ale většinou koupíš z nějaké chovatelské stanice ( šlechtěné). A krmíš ho koupenou zeleninou bůhvíjakého původu ( Maroko, španělsko apod..)To je jako bys řekla, že někteří lidé ( kmeny) slezou nahatí ze stromů a pijí ze strouhy. Tak to taky zkus, třeba ani neonemocníš..:-)
Ale to do této diskuze nepatří. ~;)
 Lilila 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 19:59:15)
Margotko, ty jsi vtipná ~t~. Z valné části zeleniny morče nejdřív a s největší chuti sežere slupky ( salátovka je typická ) a pak občas někdy sežere zbytek ...
 withep 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 6:45:24)
Yuki, nedávno mě syn mírně paralyzoval výrokem "Nemáš mi co rozkazovat, nejsi moje paní učitelka."

Když jsem to trochu vstřebala, snažila jsem se mu vysvětlit, že rozkazovat nemá nic nikdo nikomu, ale asi potrvá, než tohle pobere, je to pro něj moc složité, on bude dřív počítat odmocniny než pochytí jemné nuance lidské komunikace a mezilidských vztahů... ~k~
 jentak 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 1:51:00)
Danulu - u nás se všechno boduje /teda ne v první třídě/, že prý to je spravedlivější. ale chyby do 10% jsou stále za jedna, bezchybná písemka je hodnocená slovně jako excelentní, ale pořád je to jednička. A proč je povolená chybovost 10% - protože nikdo není 100%, obzvlášť děti, které se vše učí.
 Mr. Miçkey 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 2:54:44)
Presne, jednicka= perfektni vysledek, a kdyz to perfektne neni, neni logicky ani jednicka... Snahu a krasny modry oci nikdo neznamkuje, hodnoti se fakta.
 Mr. Miçkey 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 2:53:00)
Tak na body se u nas jede od prvni tridy. Ale vetsinou to vypada 14/15 a vedle toho nakej smajlik, napriklad. Nicmene na vysvedceni se to chladnokrevne prepocita, a rozhodne necekej, ze ma nadpolovicni vetsina tridy samy jednicky, to ani omylem..
 svynka+2 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 4:58:03)
U nás je jednička (podčiarknutá) len za perfektný výsledok.
Jedna chyba "obyčajná" jednička.
Dve chyby 1-
Tri chyby 2 atd
Už dosť detí dostalo štyrky, trojky sú celkom bežné.

Neviem ako to vnímajú ostatní rodičia, mne sa to síce zdá trochu prísne, ale v podstate súhlasím s metódami našej p. učiteľky. Vo vačšine živ. situácií si vravím "ťažko na cvičisku - ľahko na bojisku"...
 Kamisi 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 8:31:43)
No jistě, dětem je to potřeba pořádně osolit hned z počátku, pořádný dril potřebují, protože v životě je nic jinýho nečeká. To nevadí, že se nebudou učit rády a pro sebe, že se budou stresovat kvůli každý chybě, důležitý je, že toho budou umět hodně, budou makat a poslouchat, protože to je pro život nejdůležitější a jen tak můžou být úspěšní.

 Roya 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 8:54:55)
Kamisi, obávám se, že přesně takhle to bere většina lidí. Myslí si, že takto vedou děti pro jejich dobro. neuvědomují si, že veškeré potíže, které v různých oblastech ve svém životě mají, pramení z toho, jak byli svazováni, okřikováni a řízeni v dětství. Skoro mám pocit, že se tohle obecné povědomí nezmění...~n~
 Hanka 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 8:59:09)
Popsané známkování se mi ani trochu nezamlouvá, drezúra typu "těžko na cvičišti, lehko na bojišti" mi připadá poněkud předčasná, protože takovým stylem jim většina vojáků "padne" na tom cvičišti, ale tohle - veškeré potíže, které v různých oblastech ve svém životě mají, pramení z toho, jak byli svazováni, okřikováni a řízeni v dětství - je blbost na n-tou, "univerzální viníci všeho" nejsou.
 Roya 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:07:22)
Univerzální viníci? Nevím, o čem mluvíš. Já mluvím o přístupu k dětem, který jim vezme moc nad sebou samými, nedovolí jim rozvinout zodpovědnost a zároveň pocit sebehodnoty, když se něco učí, jsou ihned zavrhováni, pokud jim to hned nejde, škatulkováni na vyhovující a nevyhovující, vypěstuje se v nich potřeba být chváleni "autoritou", pocit, že mohou být přijímáni jen když jsou takoví a ne makoví atd. Z toho pak v dospělosti plynou problémy ve vztazích, v práci i se zdravím.
 Hanka 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:10:24)
Jo, s tím se dá souhlasit, jenže teď už tam nemáš to "veškeré".
 Hanka 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:11:26)
(teda nesouhlasím na 100%, ale v obecné rovině celkem dost)
 Eržika. 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:15:30)
Jo, jo a pak si to ve třiceti, ve čtyřiceti řeší... učí si prožívat emoce, přijmout sebe i druhé...
 Eržika. 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:13:18)
Přesně tak Kamisi.

A proto jim už mladší dítko nedám.

Mmch, byla jsem u zdejší věhlasné psycholožky se synem. Na vyšetření v páté třídě, integrované dítko. Jásala nad tím, jak je motivovaný, nadšený, diskutující.
A doporučila setrvání v stávajícím (alter) systému výuky.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:01:51)
Viď, to mi připomíná písničku "Dítě robotí" ~:(
Jinak naše učitelka by se jim to ani neodvážila dát jako samostatnou práci. Jednou měli tu stránku dělat za domácí úkol, ale jako písemku ještě nikdy.
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 14:44:43)
To je přesné tak to hodně lidí bere, i v téhle debatě. Až na to, že v takovém systému toho děti reálně stejně nebudou umět víc, než když budou motivovány jinak. A u prvňáčku je to důležité, tady se dá na vztahu ke vzdělání hodně zapracovat, nebo vše zkazit.
 withep 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 10:51:11)
svykno (kromě toho, že souhlasím s Kamisi, Royou a Eržikou, ale mám-li se vyjádřit jen k tomu známkování), čistě aritmeticky - ono záleží, jestli jde o úlohu o 10 příkladech nebo o souhrnné cvičení o 60 příkladech a úkolech. Když máš těch příkladů 10, dostaneš dvojku za 80% správnost. Když jich máš 60, takže se musíš soustředit mnohem déle, mají být nároky na dvojku dokonce vyšší, tj. správnost musí být 97%?
 Mišyčka a Minimišyčka 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 6:36:07)
Když boduju na prvním stupni, tak do 90% je jednička, do 75% je dvojka, do 50-45% je trojka, do 25% čtyřka, to bodování je dané a na celé škole stejné. Máme to tak v klas. řádu
 Lada2 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:35:19)
Tak to máte nějaké mírné známkování. Znám několik škol a všechny mají 50% a méně za pět. ALe mělo by to být napsané ve školním řádě. Ten učitel by se tím měl řídit. Jinak jestli je to z Alteru, ta ty poslední stránky jsou dělané stejným stylem ve všech dílech, body jsou tam dané, učitelka jen zkontroluje chyby a napíše skutečně dosažené body, netvoří si písemku a bodování sama.
 Roya 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 9:40:12)
"Znám několik škol a všechny mají 50% a méně za pět. ALe mělo by to být napsané ve školním řádě. Ten učitel by se tím měl řídit."

To je hodně smutné, jestli se tohle skutečně děje. Kdyby už něco tak zrůdného ve školním řádu bylo, rozhodně bych to na prvním stupni, a už vůbec ne v první třídě, nerespektovala - to je v naprostém rozporu se všemi psychologickými poznatky ohledně motivace a celého procesu učení.
 Termix 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 8:46:08)
U nás na vysoké škole je jednička za 90 %. Takže podle mě je to přemrštěné. U dcery ve druhé třídě mají rozptyl vždy po 5 bodech při celkovém součtu 50.
 takyjedna 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 8:47:20)
jako a to nemají prvňáci dostávat dvojky nebo co není možné?

ten náš nosí i trojky z psaní a nic s tím neudělám, protože fakt škrábe příšerně
 jentak 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 10:07:51)
A jsi si jistá, že škrábe, protože to odflákne a nebo proto, že lepšího výsledku není schopen. zamyslela ses nad tím?
 Markéta, kluci 13 a 6 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:10:35)
Pokud ta dvojka syna nebere (což je v pořádku), proč se mu snažíš vysvětlovat, že známky nejsou všechno?
 Markéta, kluci 13 a 6 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:39:57)
Já to chápu tak, že synovi zakladatelky dvojka přijde dobrá. Což je pravda. A ona mu přesto vysvětluje, že známky nejsou všechno. Takže mi připadá, že dvojka vadí zakladatelce, nikoli dítěti. Já se teda snažím dětem vštípit, že nejdůležitější je, co umějí, ne, jak to někdo číslem označí.
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:43:36)
V tom případě blbě napsáno. Známky nejsou všechno bylo myšleno jako že důležitější to umět (spočítat si, kolik mu má vrátit prodavačka, kolik mu zbyde bonbonů, když bude rozdávat atd...).
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:49:05)
ono ti děcko klidně řekne, že VÍ, že známky nejsou všechno a že dvojka je hezká známka, ale když Pepíček z fotbalu má zatím samý jedničky a sousedova Anička taky, on nechce být horší, takže doma mu dvojka nevadí, ale jinak mu vadí hodně
 Markéta, kluci 13 a 6 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 12:03:51)
Njn, holt české školství hodnotí čísly, je dobré se s tím srovnat už v útlém dětství, nebo hledat školu, kde se neznámkuje.
 Ropucha + 2 


Re: Známkování prvňákůg 

(2.4.2015 12:45:30)
Danulu, v Čechách přetrvává velká fascinace jedničkami. Neplatí to samozřejmě pro všechny rodiče, ale pro většinu asi ano. Jakmile není jednička, je něco špatně. Paní učitelka v první třídě by třeba ráda hodnotila jen slovně, ale rezignuje, když vidí, jak rodiče a prarodiče tlačí na děti, zda dostávají ve škole jedničky. Neptají se dětí, co už se naučily, co už umí, co je ve škole baví, ale jestli mají jedničky ~d~ (A přiznávám, že i já jako rodič jsem se známkováním nechávala strhnout víc, než bych měla a chtěla.)
 Zd a tři 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:40:29)
No, bere - nebere. Nehroutí se z toho, ale že dostal dvojku a ne jedničku, si jasně uvědomuje a asi mu to trochu líto je.
Že známky nejsou všechno, to si myslím dlouhodobě, bez ohledu na tuhle písemku.
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 11:51:22)
už nevím, kdo to řekl, ale bylo to něco ve smyslu "vždycky jsem se rád učil novým věcem, ale pak jsem musel začít chodit do školy"

ve škole se motivace a chuť do učení ztrácí, už proto, že se neučí chybama, ale naopak za chybu se trestá, což je změna, kterou není snadný ustát s nezměněnou chutí do něčeho novýho
 Roya 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 12:24:26)
Mně by zase stačily stupně tři:
1 - už to umíš
2 - ještě to potřebuješ procvičit/dopochopit
3 - potřebuješ pomoc s tím, abys pochopil a zvládl, co je třeba
 Ropucha + 2 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 12:48:07)
Royo, tyto tři stupně hodnocení bych viděla na prvním stupni ZŠ jako úplně ideální ~R^
A přesně v tomto pojetí - nikoliv jako hodnocení výkonu, ale jako ukazatel, jak má dítě dále pracovat (pokročit v učivu dál, ještě procvičovat, nechat si znovu vysvětlit).
 Eržika. 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 13:12:06)
Prima.

Jen by ve školách nesměl být nastavený systém:
všichni se učí vše stejným způsobem ve stejnou dobu a ve stejném rozsahu... ~d~
 Elwing 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 16:17:35)
Royo, to je hezky~x~Ja si myslim, ze znamkovani v prvni tride je zverstvo.Jsem spis pro slovni hodnoceni
 Delete 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 23:07:18)
Royo,

taky tak ~;).

Plus mám ještě jednu hodnotící rovinu:
plníš zadání, pracuješ, jak máš, snažíš se (modrá barva)
pracuješ, ale máš rezervy, něco ti utíká (oranžová barva)
nepracuješ, lajdačíš (černá barva)

A tomuto od začátku dávám mnohem větší váhu, známky za výkon už jsem nějaké dala, ale tak nějak mimochodem a až když vím, že už prostě není co procvičovat...
 Julie 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 12:34:07)
Myslím, že je to přemrštěné. Co pak budou dostávat na druhém stupni a na SŠ? Zbytečný tlak na výkon, kterého si dítě užije ještě dost a dost.
 Markéta, kluci 13 a 6 
  • 

Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 12:53:26)
Měl to skoro celé dobře, kde tam vidíš tlak na výkon?

Na druhém stupni a SŠ bude mít zcela jiné učitele než v první třídě.
 3.3Dáša, syn 199816 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 14:38:23)
Na vysoké škole (veřejné a s celkem ucházející pověstí, není to "továrna na snadné diplomy")je ještě 90% na jedničku~;).
Ale jinak je podstatné, že syna učíš že známky nejsou všechno. A mně osobně se takovéto známkování na prvním stupni vůbec nelíbí, na tuhle formu přísnosti mají děti čas později.
 CisloPi 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 18:20:38)
Na VŠ je hlavně snaha o jednotný systém (vhodné v případě přestupu apod.). Takže bývá v studijním a zkušebním řádu převodní tabulka mezi škálou 1-4, písmenky A-E a procenty. Z Do 90% je to ještě 1.

Tu, kdo píší, že za 1 chybu na ZŠ už dvojka apod., tam se myslíme většinou jedná o písemky v rozsahu pár příkladů nebo vět, ne o komplexní test na stránku A4.
 žlutá růže 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 18:00:59)
Syn v první třídě přinesl už 2x dvojku v písance za to, že zapomněl tečku na konci věty.... Asi jsou dnes jiné nároky....
 Yuki 00,03,07 


Re: Známkování prvňáků 

(2.4.2015 21:45:20)
kdoto, a co to tomu děcku dá, že dostane na první vysvědčení čtverku? ono se nějak změní? získá motivaci líp chápat?
a co mu dá dvojka z diktátu? začne se víc soustředit?
při psaní občas písmenka míň krasopisně mu ta známka pomůže k tomu, aby mu nikdy neujela ruka?

slovní hodnocení má svoje kouzlo, toto všechno se dá vyřešit jinak než známkou, mnohem líp a hlavně výstižně.
Mně třeba strašně vadilo, že páťák dostane dvojku za chybějící čárku nad písmenkem v diktátu, stejně jako za pravopisnou chybu, jak má pak rodič vědět, jestli děcko potřebuje víc procvičovat, nebo jen nedával pozor a vlastně všechno umí, samozřejmě dvojka je v pohodě, ale když už je z takovýho důvodu na diktát třeba 4, tak je vhodný vědět, jestli děcko nezvládá učivo nebo je nepozorný, a to se podle známek nepozná
no a pak přejde na druhý stupeň a tam je chybějící čárka (háček, tečka) malá chyba a ještě za tři malý chyby se nesnižuje známka - to je mi logika

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.