wer |
|
(9.5.2015 7:00:53) Na druhou třídu mě to přijde dost těžké (bez obrázků, na známky). Asi bych na tvém místě zapátrala, mezi rodiči jak jsou na tom ostatní děti. Nebo bych se poradila v PPP. Moje nejmladší to neumí dodnes. Je v prváku na střední, základku ukončila s vyznamenáním. Převyprávět film, je utrpení, především pro posluchače, dozvíš se pár nepodstatných detailů, o ději a hlavních postavách vůbec nic. Tím nechci bagatelizovat tvůj problém, dcera je dislektik, trenovali jsme hodně a marný boj. Slohy má dobré, jak jde po ose vlastních myšlenek tak to jde. Jen někdy použije úplně nelogicky spojky, nebo předložky.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(9.5.2015 9:53:25) naše dcera to zvládá v 1. třídě. Odmalička hodně čteme a zamýšlíme se nad texty a příběhy. Vždycky ( od nástupu do školy) jsem po ní chtěla, aby mi to co sama přečetla odvyprávěla. Občas dám nějakou malou nápovědu a pak už se chytí. Podle mě to lze dobře natrénovat. Prostě číst číst a svými slovy odvyprávět. Pokud by jí to hodně nešlo, popřemýšlela bych, zda nemá nějakou poruchu soustředění a nepotřebuje si text přečíst vícekrát nebo třeba po částech.
|
Babsi+2 |
|
(9.5.2015 10:32:16) Taky by me zajimalo,jak to nacvicit. Starsi dite to umi samo-vypravi a vymysli si smysluplne pribehy, ale to mladsi neni schopno popsat ani dnesni den. A to pravidelne cvicime a ucime se vypravet podle obrazku.
|
|
wer |
|
(9.5.2015 11:53:15) No právě, starší děti to umí snad od doby co se naučily mluvit, převyprávět co se jim povídá, vyprávět nad knížkou. Nejmladší ne, i přes cílený tréning.
|
|
|
|