Eržika. |
|
(16.6.2015 15:27:28) Bez učebnic!
Protože učebnice jsou jen předžvejkané informace o kterých si někdo myslí že jsou to ty správné a důležité.
|
Vaitea |
|
(16.6.2015 16:20:07) A co psaný text? Jak se mu učí děti porozumět. Nebo používáte vlastní "předžvejkané informace o kterých si myslíte že jsou to ty správné a důležité" ?
|
Eržika. |
|
(16.6.2015 17:11:17) K úvodu do tématu většinou slouží exkurze nebo výlet. Fyzikální zákony a pod. si odvozují pomocí pokusů a pomůcek. Děti si vyhledávají informace v odborných publikací, i na internetu, porovnávají ho. Z toho všeho vytvářejí vlastní výstup, který musí obhájit.
Poté, co jsme viděla učebnice své dcery na druhém stupni přijde mi to mnohem smysluplnější.
|
Monty |
|
(16.6.2015 17:12:41) Eržiko, no a ty myslíš, že ve školách s učebnicemi to nedělají?
|
Eržika. |
|
(16.6.2015 17:14:56) No, tak druhém stupni mé dcery to je výklad - zápis - zkoušení nebo písemka. Občas proloženo exkurzí.
Opravdu tento postup získávání znalostí - vlastní odvozování jsme nezaznamela. Ono se to taky nedá až zase tolik zkoušet na známky...
|
Monty |
|
(16.6.2015 17:25:37) Eržiko, obávám se, že nerozumím. Mám dítě na druhém stupni. Projekty dělají téměř ze všech předmětů, kde to lze. Buď samostatně, nebo ve skupinách. Na exkurze nechodí samozřejmě denně, ale pokud někam jdou, tak to má hlavu a patu (poznávačka v mokřadu, divadlo v anglickém jazyce). Něco se učí z učebnice - nevím, proč by neměli, neumím si představit, jak si každou blbost samostatně dohledáváš - a něco si hledají sami. Představa, že nechám dítě na druhém stupni, aby si komplet všechno dohledávalo samo, chodí na druhý stupeň ještě v padesáti.
|
Eržika. |
|
(16.6.2015 18:25:14) Monty s tebou nemá cenu diskutovat. Prostě to lze i JINAK, pro mě lépe. Ty jsi to JINAK nikdy neviděla v praxi a přesto víš, jaké to je.
Naštěstí je možnost výběru.
|
Andulka, tři děti |
|
(16.6.2015 18:50:10) Diva Baro, jen namet, ze na ty slohy vysla docela hezka knizka, takovy komplet, k prodeji treba zde:
http://www.kosmas.cz/knihy/206782/s-orlikem-prahou-staromestske-namesti/ nebo FB
https://www.facebook.com/pages/S-Orl%C3%ADkem-Prahou-Staroměstské-náměst%C3%AD/1405982559711528?ref=ts&fref=ts
http://www.janabacovakroftova.com
Je to jen Staromak, ale v prosinci ma vyjit i Malostran. namesti a pak prave i anglicke verze kompletu. Treba to vyuzijete ve skole jindy, nemusi se koupit ten komplet cely, staci treba jen ten pracovni sesit, tim je to pak levnejsi.
|
|
|
Eržika. |
|
(16.6.2015 19:56:12) Divá Báro, ano jsou ochotné a zvyklé takto pracovat. S tím souhlasím.
Nesouhlasím, že jsou šikovné, tak se mohou učit i z učebnice.
Tento "jiný" systém umožňuje diferenciovat výstup. Takže každé dítko má výstup na jiné úrovni. Jsou tam i děti integrované i děti nadané, "jiným" způsobem se může učit každé něco trochu jiného.
Mě přijde prima, když se spojí vše do jednoho - všechny -isy i s literaturou, občankou a pod.
|
|
|
|
Monty |
|
(16.6.2015 19:19:55) Eržiko, však já netvrdím, že to nejde jinak. Jen si nemyslím, že "nejinak" je nutně špatně. Jak píše Bára, šikovné děti, schopné pracovat samostatně, tak můžou pracovat klidně i s učebnicemi.
|
|
|
|
|
|