.kili. |
|
(17.8.2015 7:17:43) - "kdybys měl syna homosexuála, tak co? Taky budeš proti adopci dětí homosexuàlním párem? Takový názor máš ty, doktor? To je smutné zjištění. Já bych to tipovala spíš na absolventa učiliště"
samozřejmě mám takovou adopci za nevhodnou bez ohledu na to, zda mám či nemám s homosexuálem nějaký příbuzenský poměr a bez ohledu zda jde o ženu či muže. Ta nevhodnost nespočívá na subjektivním zájmu adoptujícího, kdežto na objektivním zájmu adoptovaného.
Užíváte argumentační klam ad hominem, což spolu s tykáním a vyjádřením pohrdlivé přezíravosti vůči absolventům učilišť presentuje Vaši charakteristiku. Pokud chcete zájmům homosexuála obětovat nic netušící dítě, není to fér, Já doufám, že takovou zhůvěřilost zákonodárce nedopustí.
|
Kafe |
|
(17.8.2015 8:29:13) kili - vy si myslíte, že pokud dítě vyroste v homosexuální rodině, že ho to nějak poškodí? Já myslím, že ne. Pokud ta rodina funguje, partneři či partnerky se mají rádi/y a projevují dostatek lásky vůči tomu dítěti, tak z něj vyroste normální spokojené dítě.
|
Líza |
|
(17.8.2015 8:38:56) Já mmyslím, že Kili se minul v čase. Být tady inkvizice, tak přikládá na hranici.
|
.kili. |
|
(17.8.2015 10:32:53) "Já mmyslím, že Kili se minul v čase. Být tady inkvizice, tak přikládá na hranici. "
Myslet si může¨te cokoli, nic proti tomu. Nevím ve kterém čase a s kým jsem se ve Vašich předdtavách minul. Není to však podstatné. Inkvizice by jistě přikládala, být tady. Co bych děla já, to Vy motivovaná jakkoli můžete předjímat. Tak jak tak je to vše jen ilustrace absence seriosních argumentů, kterou nahrazujete pitomými argumentačními klamy.
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 8:58:20) Lisko, pravdepodobne ne kazda komunita takove dite prijme bez vyhrad a nejsem si jista, ze kazdy homosexualni par je schopen krom vychovy a pece o dite jeste celit ruznym spolecenskym tlakum. Ne ze by se jednalo o kdo vi co vyjimecneho, dve zeny, pecujici o nekolik svych vlastnich deti spolecnost zrejme vstrebava vcelku dobre, ale adopce, zvlaste dvema muzi, uz bude hodne silny kafe.
Kazdopadne je to experiment a je otazka, jestli je nutne ty deti vystavovat experimentu v horke fazi vyvoje.
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 9:01:08) Jakákoli výchova je v podstatě experiment.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 9:19:14) To je mi argument. Nicmene, nejde o vychovu, ale o spolecenske prijeti takove rodiny a zatimco jakkoliv vyjimecni, ci po vyjimecnem zpusobu zivota touzici dospeli s plnym vedomim dusledku sveho rozhodnuti, voli, deti musi nasledovat. Pak se samozrejme nabizi otazka jestli je to nasledovani v jejich prospech.
|
Kafe |
|
(17.8.2015 9:34:37) Grainne - stejně bys mohla mluvit o rodinách vyznávající třeba nějaký neběžný životní styl či rodiny pobožné. Tam také takové rodiny můžou mít problém s přijetím většinovou společností.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 9:41:50) Lisko, take o nich mluvim, vsimni si, ze jsem tu rodinu nijak blize nespecifikovala.
Ja take netvrdim, ze se clovek musi beze zbytku obetovat detem, ale mel by se podridit jejich potrebam, primerene veku a prave s ohledem na jejich potrebu zacleneni do spolecnosti. Sve deti jsem napriklad neodvlekla na chalupu do Jizerek a nenutila je premistovat se do skoly na lyzich, protoze nejsou zadne prirodni zivly, to spise naopak.
|
|
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 9:41:36) Podle mého názoru homosexuální páry, kteří chtějí adoptovat dítě, právě chtějí žít úplně normálním způsobem života - čili mít rodinu, vychovávat děti atd. Myslím si, že by jim to naše svobodná společnost měla umožnit.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 9:48:19) Janino, nase spolecnost neni beze zbytku tak svobodna, aby to prijala kdyz uz ne s nadsenim, tak alespon lhostejne. Touha po diteti a normalnim zivote je jedna vec, postoj spolecnosti je druha vec a zajem ditete je treti vec. Melo by to byt presne naopak.
Nicmene diskuse k veci je potrebna, to jiste. Demokracie ostatne neni svoboda a rozhoduje vetsina pro vetsinu. Ta vetsina nejen rozhoduje, ale take se k prijatemu nejak stavi. Toto je proces, ktery je nevratny a v zajmu tech deti by mel byt prijat a akceptovan vetsinove.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 10:04:28) Grainne, společnost je hlavně pokrytecká. Většinově orientovaní lidé nesouhlasí s tím, aby homosexuální páry vychovávaly děti, údajně v zájmu dětí, a přitom se svými vlastními dětmi často zacházejí velmi necitlivě až škodlivě. Mnohé dítě je během svého života v péči několika různých nevlastních rodičů, ale proti tomu nikdo valně neprotestuje, protože všichni ti rodičové mají patřičné pohlaví. Další kapitolou je umělé oplodnění - opět zájem dospělých stojí nad zájmy dětí. Společnost by si měla ujasnit, zda jí jde o děti a jejich zdravý vývoj ve zdravých rodinách, nebo o rozmazlené trvání na "právech" dospělých.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 10:46:16) Anett, tak protoze nekde neco neni idealni, je to duvod k dalsimu experimentu na detech?
Ne ze bys nemela pravdu, na druhou stranu treba ty vychoavas deti v serioznim rodinnem prostredi a zrejme nebudes jedina, takze argumentovat ojrajovymi spolecenskymi jevy asi neni idealni.
Vzhledem k tomu, ze jinde uz poexperimentovali, bylo by dobre verejne vyjevit vysledky studii vychovy homosexualnimi pary v ramci verejne diskuse. Protoze se to tyka CR, tak seriozne prelozene do cestiny.
Ty deti nebudou zit ve sterilnim procesu vedeckeho pokusu, takze me zajima, jestli ziji normalni zivot nejen jako deti, ale i jako dospeli lide.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 11:00:59) Grainne, kdepak, já to nestavím jako argument pro adopce homosexuálními páry. Jen jsem chtěla ilustrovat určitý paradox v přístupu k věci. Protože si bohužel nemyslím, že neharmonické rodinné prostředí je v současnosti až tak okrajovým jevem. A protože mě jakožto konzervativního člověka znepokojuje, jak shovívavě se k tomu společnost staví (zatímco odmítá výchovu dětí homosexuálními páry).
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:07:41) Anett, lide maji obecne velmi slozity spolecensky zivot, takze logicky musi byt plny jistych paradoxu. Navic ja si nemyslim, ze by podobne jevy byly vseobecne prijimany a akceptovany. Existuji, ale nemyslim si, ze se setkavaji se vseobecnym prijetim.
To jen zdejsi Rodina...komunita, je ponekud krecovite tolerantni vuci kdecemu a kde komu,, ono je obcas i tezke vyjevit nazor, ktery neni momentalne povazovam za vseobecne intelektualni. Poto totiz musis unest i ruzne kravy, komouse, ci zaprdenost, inkvizici a co ja vim, co vsechno jeste. Neni to prijemny tlak, takze nemam jistotu, ze kazdy suoer extra tolerantni nazor je opravdu autorovi vlastni a tlakem, ci dokonce nadavkami nevynuceny.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 12:14:13) Valkýro, souhlasím, harmonická rodina ve složení biologický otec, biologická matka a jejich společné děti žijící ve vzájemné úctě a lásce je ideál, od něhož se bohužel odjakživa život většiny lidí spíše liší, než aby ho naplňoval. V minulých staletích to bylo zejména z důvodů vysoké úmrtnosti a také proto, že manželské svazky vznikaly spíše z pragmatických než citových důvodů. Dneska je to v našem sociokulturním okruhu zase zejména z důvodů sobeckosti a rozmazlenosti lidí.
Co se týče zájmů dítěte, pokud není k dispozici vlastní milující rodič (rodina), myslím, že dobrý homosexuální rodič/vychovatel je lepší, než špatný heterosexuální rodič/vychovatel nebo dokonce ústavní výchova.
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 10:16:28) Grainne, jistě, diskuse je potřebná. A to by mohla být hezká tečka za touto diskusí, která začala Liščinou otázkou, proč se koná Prague Pride, když je dobojováno. Není dobojováno, a proto je Prague Pride (což není jen karnevalový průvod, ale i další doprovodné akce, kde se jistě mimo jiné diskutuje i o adopcích) smysluplná a potřebná událost.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 10:39:03) Janino, o deti se bojovat naopak nema, to uz je uplne spatne, provozovat presne takovou maskaradu za ucelem vynucovani si adopce. Takze tudy za timto ucelem ani nahodou a pokud by toto melo byt smyslem cele akce, povazuju to za mimoradne zvracene.
Seriozni diskuse se zapojenim odborniku, verejnosti i zakonodarcu ano, tohle tedy vazne NE.
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 10:47:53) Grainne, promiň, ale co to píšeš za nesmysly? Nestydatým pochodem se vynucovaly adopce? Proč tohle píšeš? Já jsem psala, že Prague Pride NEBYL jenom průvod, ale, cituji:
LGBT festival Prague Pride 2015, který se uskuteční od 10. do 16.8. 2015 v Praze, přichází s dosud nejbohatším programem za pět ročníků svého trvání. Pro členy a členky LGBT komunity ale i širokou veřejnost je připraveno přes 120 kulturních, debatních, sportovních i duchovních akcí. Do Prahy míří přes 160 mezinárodních hostů z oblasti kultury, politiky, sportu i byznysu. Na přípravě festivalu se podílí 55 programových partnerů z řad organizací, jednotlivců i firem.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 10:58:51) Janino, ty pises, ze neni dobojovano. Tema bylo zalozeno s komentarem vyhradne te casti pruvodu. Kdyby si odpustili tu paradicku, ci ji usporadali nezavisle na serioznich debatach a setkanich, nerekla bych ani popel.
Jak hodlas vysvetlit verejnosti, ze ten muz s holou p.deli od zitrka bude vhodnym adeptem k adoptovani ditka, ve spolecnosti, ktera odsoudi a vylouci ze skoly ucitelku, ktera se zapomnela kdesi pri filmovani pornografie?
Tohle je totiz i na me moc a jak jsem si dnes pocetla v bulvaru, tak i na nektere prislusniky gay komunity. Nepredpokladam, ze byt bulvar, vymysli si prime rozhovory.
|
boží žena |
|
(17.8.2015 11:04:11) no přeci ne všechny gayové/lesby jsou vhodní potencionální rodičen
úplně stejně tak nenou všichni hetero vhodní potencionální rodiče..
takže kdoví do jaké skupiny patří nekdo s holou zadnicí
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:10:41) Bozi, me ten s holou zadnici vubec, ale ani trochu nezajima, me zajima zajem tech deti s ohledem na sirsi spokecenske vazby.
Jak znamo, deti tezce nesou i takovou odlisnost, jako je chudoba rodiny, ktera bohuzel prestava byt ojrajovou zalezitosti, zato ocekavame, ze s lehkosti pinesou existenci dvou tatinku, ci maminek.
|
|
|
|
|
|
|
|
.kili. |
|
(17.8.2015 10:47:29) "homosexuální páry, kteří chtějí adoptovat dítě, právě chtějí žít úplně normálním způsobem života - čili mít rodinu, vychovávat děti atd. Myslím si, že by jim to naše svobodná společnost měla umožnit."
Hm, takže zájem homosexuálů máme umožnit obětováním dítka bez rodičů.
|
Jahala. |
|
(17.8.2015 11:08:17) Obětovat? Já myslela,že jo chtějí vychovávat a milovat. Ono jde i o to,že dítě žije s vlastní matkou a její partnerskou a tu miluje a zná od narození a když se s biologickou matkou něco stane,dítě nemůže zůstat v bezpečí domova s tím koho zná,ale jde k někomu koho zná méně jen protože je to tak biologické? Je to.ale opravdu lepší pro to dítě?
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:14:54) Jahalo, matka by predevsim mela myslet na to, aby dite melo vybudovane sirsi rodinne vazby, prave pro ten pripad, ze se s ni neco stane. Predpokladam, ze nejsou li sirsi rodinne vazby, nic nebude branit tomu, prevzit dite do pestounske pece, bude li dotycny, ci dotycna shledana vhodnym adeptem pro vychovu ditete.
|
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 11:21:46) Grainne, kdyby se se mnou nedejbože něco stalo a o moje dítě se neměl kdo postarat, byla bych radši, kdyby se o ni postarali dva milující homosexuálové jedno jakého pohlaví, než "normální" rodina psích čumáků, zaměřená na budování kariéry. Čímž chci říct, že hodnotím lidi podle toho, jací jsou, ne podle toho, s kým spí.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:30:52) Sylvo, no a? Tady nejde o problem jedne rodiny, ci nejakeho stavajiciho stavu, ale o celospolecenskou problematiku s budoucim dopadem na celou spolecnost a predevsim na deti, takze tvrdim, ze na miste je diskuse, nikoliv bezbrehe nadseni, nebo zasadni odpor.
Co se me tyce, je mi sexualni orientace kohokoliv lhostejna, ja u toho nikomu nesvitim, ovsem vychova deti je jiny level. Jde o zmenu stavu, ktery je proveren tisiciletimi, vsemi spolecenskymi uskupenimi a spolecenskymi rady. To si snad diskusi zaslouzi.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 11:35:16) Grainne, opravdu si myslíš, že výchova dětí záleží na sexualitě rodičů?
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:54:41) Sylvo, vychova ditete je zavisla na mnoha aspektech. Pokud ma sexualita rodice vliv na vychovu ditete pritomnosti osoby stejneho pohlavi, jako je rodic, pak ma bezesporu vliv i na vychovu ditete. Zatim jsem se tu, ani jinde, seriozne nedozvedela, jakou.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 11:59:00) Grainne, nezlob se, ale vůbec jsem nepochopila, co jsi tím chtěla říct. Že když jsou v rodině dvě (např.) ženy, má to na dítě nějaký zásadní (špatný) vliv? Takže třeba když dítě vyrůstá s matkou a babičkou, je to špatně a je třeba dítě z takové rodiny odebrat?
|
Grainne |
|
(17.8.2015 12:22:10) Sylvo, tak to jsi opravdu nepochopila. Dite samozrejme sexualitu rodicu vnima i kdyz ji nekomentuje a nepojmenovava a samozrejme ji srovnava se sexualitou rodicu ostatnich deti.
Srovnani zen v pribuzenskem svazku v jedne domacnosti je v tomto pripade mimo tema.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 12:28:10) Grainne, a že sexualitu rodičů vnímá, to je špatně nebo dobře? Pořád tomu vůbec nerozumím. Myslíš, že dítě ví (a nějak řeší), když je třeba jeden z rodičů masochista a druhý sadista? Nebo máš na mysli to, že dítě vnímá, že se rodiče mají rádi, občas si dají pusu nebo se drží za ruce?
|
Grainne |
|
(17.8.2015 13:26:06) Sylvo, jisteze, myslim tedy projevy sexuality a zcela samozrejme je bude srovnavat s projevy sexuality jinych rodicu a stejne tak se slozenim jinych rodin.
V ramci sirsi tolerantni rodiny, ktera zaroven slouzi k semknuti vice lidi proti "zlemu svetu" bych ja osobne odlisnou sexualitu rodici nevidela jako zasadne a nutne skodlivou, prave proto, ze sirsi rodina muze poskytnout zazemi jistoty a zpetne i spolecnosti jistou zaruku normalnosti.
Kdezto dva samotni muzi jednak okamzite upadnou v podezreni, ze povedou dite, zvlaste chlapce, spatnym smerem a blizka komunita okamzite zacne "bojovat za jeho blaho a bezpeci" a prave ty projevy boje muzou byt velmi bezohledne vuci diteti.
Problem pak ovsem je, jak nastolit zakon tak, aby nebyl diskriminacni vuci homosexualnim muzum, kupodivu, lesbicka orientace je prece jen prijimana o neco prizniveji, pripadne proti osamelym parum. To dost dobre nejde. Rozhodne nepovazuji za vhodne, aby se dite stalo pojusnym kralikem, pomerujicim miru tolerance spolecnosti.
Myslim, ze pokud uz takovou situaci vytvori sam zivot, jeste je to akceptovatelne, ale vynucovat si to jako pravo, ci dokonce povinnost spolecnosti vyhovet, neni to spravne. Na orvnim miste musi vzdy byt zajem ditete a ten je nutne vzdy posuzovat prisne individualne s ohledem na prava a potreby ditete, nikoliv s ohledem na prava homosexualu, aniz bych jakkoliv chtela jejich prava kratit.
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 12:22:11) Sylvo, tak to jsi opravdu nepochopila. Dite samozrejme sexualitu rodicu vnima i kdyz ji nekomentuje a nepojmenovava a samozrejme ji srovnava se sexualitou rodicu ostatnich deti.
Srovnani zen v pribuzenskem svazku v jedne domacnosti je v tomto pripade mimo tema.
|
Kafe |
|
(17.8.2015 12:23:39) Pro děti je sexualita hetero i homo párů stejně směšně nechutná.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 12:28:52) Liško, ano, myslím si totéž .
|
|
.kili. |
|
(17.8.2015 12:35:53) "Pro děti je sexualita hetero i homo párů stejně směšně nechutná"
co míníte slovem "sexualita" a co slovy "sexualita homo párů " a co slovem "děti"
|
Gertruda |
|
(17.8.2015 12:40:57) Killi a co míníte slovem "slovem" a "míníte".
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 12:42:13)
|
|
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 12:42:16) Těším se na odpověď Lišky, speciálně na to, jak vysvětlí, co rozumí pod pojmem "děti" .
|
Gertruda |
|
(17.8.2015 12:58:21) Děti jsou malá, nevinná, heterosexuální stvoření s jednou až dvěma hlavami a šesti páry končetin.
|
|
Gertruda |
|
(17.8.2015 12:59:11) Mě by zajímalo, co Liška míní pod pojmem "Liška".
|
|
.kili. |
|
(17.8.2015 13:38:00) " jak vysvětlí, co rozumí pod pojmem "děti""
jistě, je to docela důležité k pochopení způsobu, skrze který došla k názoru, že děti hodnotí sexualitu (hetero- i homo- párů) stejně směšně odpudivá. Nemyslím si, že sexualita rodičů, resp. homoparentalita, je stejně vnímána kojencem, batoletem, pšedškolákem, školákem či teenagerem. Pro někoho ve zdejší diskusi je zaše důležitá jako předmět vhodný k presentaci vlastní pitomosti, tím ale není třeba s zaobírat.
|
.kili. |
|
(17.8.2015 13:40:35) opr. ".. hodnotí sexualitu (hetero- i homo- párů) jako stejně směšně odpudivou "
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(17.8.2015 13:19:10) Grainne, poslední co bych v dětství dělala, bylo srovnání sexuality svých rodičů se sexualitou spolužákových rodičů, snad jen, že jsem se tiše styděla, že naši tu divnou věc provedli 2x(mám jednoho pokrevního sourozence), zatímco Miluščiny rodiče tací nechuťáci nebyli a ke štěstí jim stačilo 1x (jedináček). Nevím, na kolik je dnešní nižší školák informován o frekvenci rodičovských sexuálních styků a praktikách při nich provozovaných, ale myslím, že to opravdu není těžištěm jeho zájmů a že láskyplná atmosféra domova ála "naši se maj rádi" jim bohatě stačí.
Ty mluvíš o jakési změně tisíciletého řádu. To je trošku sranda, když vezmeme v úvahu, že homosexuálové jsou menšinou, ne však tak malou jako jsou děti k adopci. V minulosti, kromě ovdovělých maminek a babiček pod jednou střechou, často bývaly v rámci jednoho domu různé neprovdané tetičky a strýčkové v nepřeberných kombinacích vztahů k základní rodině, proč a co jim velelo takto žít a jak to doopravdy měli s kým v ložnici, už se nedozvíme. Ale tvrdit, že dnešní dítě, v mnoha případech z rozpadlého vztahu, s nevlastním tatím, jenom s mami, týden tam a týden jinde..je ohroženo v tom prazákladním uspořádáním světa, to je trochu mimo. Dát stejná práva homosexuálům se mi zdá v současnosti naprosto samozřejmé proto, že jsou to prostě lidé se stejnými právy jako ty.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 13:27:43) "stejná práva"
Libiku, záleží, co je míněno "stejnými právy" ( )
Pokud bude někde v ústavu dítě, o něž se nikdo mimo ten ústav nechce postarat, a přijde homosexuální pár a řekne: my se o něj postaráme a poskytneme mu láskyplný domov, jsem všemi deseti pro.
Pokud si ovšem homosexuální pár řekne: ke štěstí nám chybí nějaké rozkošné miminko, udělejte ho v laboratoři pro nás, máme právo jako heterosexuálové - je to pro mě nepřijatelné.
|
sovice |
|
(17.8.2015 13:39:33) Annet,
ale to je jako bys některé děti považovala za "děti druhé kategorie" - hetero páry si vyberou "ty lepší" a "zbytky" rozdáme někomu, komu bychom dítě, o které projevil zájem někdo jiný, nesvěřili?
|
sovice |
|
(17.8.2015 13:41:24) ... tím teda chci říct, že ten postoj považuji za poněkud nekonzistentní. Buď je někdo k výchově dětí vhodný nebo nevhodný, těžko si představit člověka vhodného k výchově dětí, které nikdo jiný nechce.
|
sovice |
|
(17.8.2015 13:42:30) sorry. vhodného k výchově JEN TĚCH dětí, které nikdo jiný nechce
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 13:51:12) sovice, to ne. Uznávám, že to tak může vypadat, ale mně jde v principu o něco jiného: v mém pojetí světa si nikdo nemůže vymáhat právo na něco, k čemu není od přírody vybaven. Homosexuál není od přírody vybaven navazovat partnerské vztahy s opačným pohlavím a tudíž není vybaven plodit děti a zakládat rodinu. Nevidím nikde "právo" si to nějak vynucovat na společnosti, když jim to nebylo dáno od přírody (nebo od Pána Boha, jak kdo chce). Kde se takové právo bere? Podle mě neexistuje. Společnost klidně může svěřit homosexuálním párům nebo i homosexuálním jednotlivcům do výchovy děti, které z nějakého důvodu nemůže vychovávat jejich vlastní rodina. Je to rozhodně lepší, než svěřit je ústavní výchově. Ale aby homosexuálové cíleně zakládali rodiny, což se neobejde bez ošizení potenciálních dětí o vztah s jedním z biologických rodičů, to považuji za nepřijatelnou věc.
|
sovice |
|
(17.8.2015 14:04:22) Annet, já tě docela chápu v tomhle, jenomže ten druhý pohled, co se k tvému postoji doplňkově přidává, je "tahle děcka teda nikdo jiný nechtěl, zbyla na homosexuály". Což je stigmatizující pro ty homosexuály i pro děti (hlavně).
Myslím, že to nejde udělat nějak polovičatě, buď ano, adopce se stejnými kritérii jako u všech, nebo ne.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 14:16:08) sovice, rozumím ti, jak to bereš, ale co se týče dětí, stigmatizace je pro ně i pobyt v ústavu. Pobytem v jakékoliv pěstounské rodině si polepší, jakýkoliv vztah s náhradním rodičem je pro ně cenný. A co se týče homosexuálů, z podstaty věci prostě nemohou mít stejné možnosti jako heterosexuálové. To není diskriminace ani stigmatizace, to je prostě realita, která nijak nesnižuje jejich lidské kvality ani jejich lidskou důstojnost a společnost by to tak měla brát. A pro úplnost dodám, že já mám problém s umělou výrobou dětí i pro neplodné heterosexuální páry nebo pro nespárované jednotlivce, já jsem přísná megera v tomto ohledu celkově.
|
|
|
|
|
libik |
|
(17.8.2015 15:07:47) Pro mě je toto nepřijatelné i u heterosexuálních párů. A obecně je pro mě nepřijatelné, aby měl někdo jiná práva než já.
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 13:29:25) Libik, kdyz tak si moje texty precti zpatky, tady nejde o moje a tvoje postoje a nazory a vtipna debata o sexualite tvych, ci mych rodicu je v tomto pripade irelevantni.
|
libik |
|
(17.8.2015 15:09:14) Já jsem nevtipkovala o sexualitě svých nebo tvých rodičů, vznesla jsem domněnku, že děti sexualitu rodičovstva nehodnotí.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 15:52:07) Libik, hodnoti, ovsem lidska sexuakita neni jen kooulace za zavrenymi dvermi loznice, tu pravdepodobne skutecne nehodnoti.
Take si zrejme normalni dite nedela carky a netestuje, ovsem vnima projevy a nalady, od sexuality se odvijejici, stejne, jako se neustale srovnava s ostatnimi a srovnava svou maminku s jinymi maminkami. Nektere deti i umi taktne mlcet, neni li maminka zn ideal, ale to neznamena, ze zijou v nejake bubline a okolni zivotabeh, vcetne sexuality, na ne nema dopad.
|
|
|
|
|
|
|
.kili. |
|
(17.8.2015 12:20:10) " ...jsem se nedověděla..."
Pozornost této věci věnovala před lety AAP, text je třeba číst pozorně, není to k jedné kávě
http://pediatrics.aappublications.org/content/118/1/349.full
|
Gertruda |
|
(17.8.2015 12:55:19) V uvededeném článku je jako hlavní argument proti výchově homosexuálními rodiči uveden fakt, že taková rodina, tudíž i děti, je předmětem šikany a opovržení netolerantní společností, může vést k izolaci a podobně. Taková hlava XXII.
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 13:00:07) Hm, tak to Grainne velmi dobře vystihla, kde je problém. Ale co s tím?
|
Grainne |
|
(17.8.2015 13:32:40) Janino, "s tim" otevrenou, verejnou diskusi a bez karnevalu.
Ne ze bych nekomu neprala odhal8vaci bujare veseli, ale mimo vaznou diskusi, prosim. Tim, ze nasilim vyrazime dvere zakonem, uskodime predevsim tem detem. To chce svuj cas a ten cas je treba vyuzit k diskusi.
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 13:42:13) Grainne, to je pořád dokola a, promiň, jak u blbejch - v tom duhovém karnevalovém průvodu se adopce fakt neřešily. Taky mi připadá z toho, jak tu vystupuješ, že si snad myslíš, že by mělo být uzákoněno, že každý homosexuální pár, který požádá o adopci, dítě dostane. Ale to přece není pravda! Je přece jasné, že tyto páry by musely projít stejným schvalovacím procesem jako jiné páry. A je evidentní, že v praxi by to měli tito lidé v tomto procesu mnohem těžší než hetero páry.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 13:55:43) Janino, verejna diskuse nebude probihat jinak, nez porad dokola a jako u blbejch, nebo jako u chytrych, vzdelanych a problematiky znalych, protoze ani ti nejsou ve shode.
Porad dokola se take bude pripominat nechutnost Pride Parade, takze pokud nekdo hodla tu problematiku sledovat a vyjadrovat se k ni, musi byt presne na tohle pripraveny. Pokud te to rozciluje v mem serioznim podani, co budes delat, az dojde na debatu s temi opravdu netolerantnimi, zasorajcnutymi, mnohdy hrubymi a sprostymi?
Neni lepsi to negativni driv vztahnout na sebe, nez aby tomu celily ty deti?
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 13:58:24) Grainne, kdysi kdesi jsem četla, že děti v dnešní době slepených rodin vůbec neřeší, kdo s kým žije - jestli dítě s maminkou a babičkou, či s maminkou a tetou, nebo s dvěma maminkami. Že s tím mají problém jen dospělí lidé.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 14:17:11) No a ti dospeli lide nasledne maji problem s temi detmi, ktery prenaseji na sve deti a ty ho nasledne prenaseji na "nase deti". Deti neziji mimo sferu spolecnosti dospelych.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 14:18:42) Opr....mimo sferu vlivu....
|
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 14:26:45) Grainne, no a co s tím? Děti z nestandardních rodin pro jistotu rovnou odebírat? Všude se najde nějakej tupec, kterej bude mít problém s odlišností jiného.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 14:35:43) Tak v prvni rade bych odpurce nenazyvala jednotne tupci, protoze ani v odbornych kruzich zatim nepanuje jednotky nazor, v druhe rade opravdu nejde o to, jak to proziva tupec Vomacka, ale jaky dopad na deti to bude mit a s tim, diskuse, protoze se jedna o zasadni zmenu institutu zvaneho rodina a funkcniho po tisice let.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 14:43:31) Nenazvala jsem odpůrce tupci, ale napsala jsem, že tupci jsou ti, kteří mají problém s odlišností jiných. Jaký dopad to bude mít na děti, to už se myslím zjišťovalo, něco na to téma jsem kdysi četla. Zjistilo se to, co tu psala myslím Žžena - že pro děti je lepší cokoliv, než ústav.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 15:03:25) Sylvo, že je pro děti lepší cokoliv, než ústav, s tím souhlasím (a připadá mi to i velmi logické a přirozené). Ale ústav není norma, od které odvozujeme, že. Normou je ta funkční biologická rodina. Proto bych jako společenskou otázku viděla spíš to, zda chceme přijmout jako normu cokoliv, co je nad ústavem, nebo zda chceme pracovat na tom, abychom se v co nejvíce případech co nejvíce přibližovali tomu ideálu funkční biologické rodiny (a všechno ostatní ponechali pouze jako krizové řešení pro výjimečné případy).
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 15:12:25) Cokoliv je lepší než ústav, z toho bych vycházela. (Tím "cokoliv" samozřejmě myslím prověřené jedince.)
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 16:08:18) Sylvo, pro děti, které už v tom ústavu jsou (nebo jim to hrozí), samozřejmě. Ale já jsem teď měla na mysli spíš ty všelijak slepované a neúplné rodiny, které se staly běžnou alternativou (ne-li většinovou alternativou) k úplné biologické rodině. Jestli je dobré je akceptovat jako normu s tím, že je to pořád lepší, než ústav. Nebo jestli bychom jako společnost neměli mít ambice usilovat stále spíš o většinovou normu v podobě té klasické rodiny.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 16:11:06) Anett, "usilovat" je hezký slovo, ovšem jak bys to udělala v praxi? Už nějakou dobu je politika našeho státu spíš protirodinná, ale nemyslím si, že to je hlavní důvod, proč se tolik rodin rozpadá.
|
Drop |
|
(17.8.2015 16:26:24) politika našeho státu je pro rodinu, ale nakonec výživné na děti se stále odehrává ve výši směšných 1000-1500Kč a často není placeno. Když si pán pořídí další dítě, tak mu soudkyněještě vyživovací povinnost k předchozím dětem sníží, takže ho vlastně podpoří v myšlence, že sice neuživí děti z předchozích vztahů, ale může si dál a dál pořizovat další děti. Dokud tohle se nezmění, tak je vše jen teorie.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 17:08:05) Sylvo, také si myslím, že na státní politice to až tolik nezáleží. Jak ovlivnit hodnoty společnosti a přístup jednotlivců k životu, to je náročná otázka, odpověď tady asi teď nevystřihnu, ale myslím si, že uvažovat bychom měli právě tímhle směrem.
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 16:05:14) Sylvo, nebudu se radeji poustet do spekulaci ohledne terminu "cokoliv". Muzeme specifikovat a hodnotit, proti tomu nic.
Tak, rekneme, statisticky vzato, se rozvadi cca 50% manzelstvi, coz ovsem znamena, ze nam stale zbyva nejmene polovina v norme, z toho navic nekteri maji odchovano. Nemame statisticky podchyceno, jak to maji pary, zijici sice "na psi knizku ", ale zijici bezny rodinny standard.
Dale, nekteri rodice svym detem i po rozvodu, ci rozchodu s parnerem zajisti rodicovsky standard, takze ono, vetsina nezajistuje svym detem....je takove placnuti do vody a rozhodne to neni argument pro adopci deti homosexualy.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 16:13:10) Grainne, zkus se na to podívat z jiné strany. Dětí v dětských domovech je u nás pořád hodně. Nebylo by jim líp v rodinách, byť ne úplně standardních?
|
.kili. |
|
(17.8.2015 16:22:54) " Dětí v dětských domovech je u nás pořád hodně."
a důvod ? Máte dojem, že je to nedostatkem adoptujících a jejich zájmu ?
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 16:27:02) Záleží na tom, co rozumíte pod pojmem "děti" . Zájemců je dost, ale většinou mají zájem jen o děti neproblematické, tj. zdravé děti české národnosti, ideálně bez sourozenců. Pak je další skupina dětí - např. romské nebo nějak zdravotně postižené. O ty moc velký zájem není.
|
.kili. |
|
(17.8.2015 17:22:33) "Záleží na tom, co rozumíte pod pojmem "děti""
* pojem -jmu m. (6. j. -u) 1. obecná představa (o osobě, předmětu, ději ap.), jejíž obsah je určen souhrnem podstatných vlastností (osoby, předmětu, děje ap.): vysvětlit p. demokracie; definovat p. existence, socialismu; čest je p. velice složitý; p. dobra, krásna idea 2, představa; log. forma myšlení, kt. odráží a zachycuje souhrn podstatných vlastností daného jevu skutečnosti 2. řidč. (o čem) představa, názor, mínění, pojetí: učinit si správný p. o něčem; staré pojmy o nepřístupnosti poesie (Vrchl.) 3. hovor. (o čem) základní znalost; vědomost, ponětí, potucha: nemít (mít) p. o něčem; mít p. z něčeho rozumět něčemu, chápat něco; nemáš z toho p., jak je to těžké; --> expr. zdrob. *pojmeček, -čku m.: maloměšťácké p-y (Neum.)
** dítětem rozumím (stejně jako Convention on the Rights of the Child) každou lidskou bytost před dovršením 18 let věku, pokud podle právního řádu, jenž se na dítě vztahuje, není zletilosti dosaženo dříve.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 17:31:28) Odpověděla jsem a děti jsem rozdělila na dvě skupiny.
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 16:44:28) Sylvo, ja se na to divam ze vsech stran, vcetne te, ze z deti jednou vyrostou dospeli lide. Takze nejprve je treba zkoumat priciny pobytu deti v ustavni peci a pocet deti, skutecne vhodnych pro nahradni rodinnou peci. Zacneme napriklad kojeneckymi ustavy, tam jsou nejen deti odlozene, ale take deti, kterym vzhledem k jejich zdravotnimu stavu nemuze vlastni rodina poskytnout potrebnou peci, presto se jich nevzdava, ve vsech ustavech jsou deti z duvodu neschopnosti rodiny zajistit zakladni potreby ditete, tedy z duvodu chudoby, coz je jednak nepripustne, jednak by mel stat zasahnout okamzite a resit napr jejich bytovou otazku a dale neodkladat navrat deti zbytecnou administrativni zatezi. Tyto deti tedy nejsou volne a davat je k adopci komukoliv, by bylo zverstvo. Dale mame deti velmi problematicke na vychovu, at uz z duvodu predslych traumat, ci z duvodu ruznych mentalnich postizeni, ci dokonce psychiatrickych diagnoz. Tyto deti casto nejsou vhodne ani pro beznou pestounskou peci.
Deti, skutecne vhodnych a pravne volnych k adopci, je ve skutecnosti jen velmi malo, nemluve uz o tom, ze adopce nemusi byt zadna idylka pro deti, ani pro adoptivni rodice.
Takze nejdriv by se mely z ustavu dostat deti do vlastnich rodin, vbdruhem sledu by mela nasledovat moznost odpovedne pestounske pece a pro prechodnou dobu, jako je napr dlouhodoba nemoc rodice, je lepsi zarizeni typu Klokanek.
Dalsi ustavni pece jsou i diagnosticke ustavy.....takze iluze obrovskeho poctu deticek, natahujicich rucicky po komkoliv, kdo se je odnese, nebo odvede, je opravdu spise iluzi.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 16:56:23) Grainne, ale já s tebou v tomhle souhlasím, souhlasím s tím, že je zvěrstvo, když se děti dostanou do ústavu kvůli chudobě rodičů. Leč Klokánky to asi mají spočítané a o přechodné pěstounské péči si taky myslím, že to je zvěrstvo, i když asi menší, než ústav. Víš, co je absurdní? Že když si o adopci bude žádat jeden homosexuál, má mnohem větší šanci, než když budou žádat dva registrovaní. V čem je rozdíl? Proč jeden jo, ale pár ne? Žeby pokrytectví?
|
Grainne |
|
(17.8.2015 17:20:31) Sylvo, protoze jeden osamely rodic je neco, co spolecnost zna. Driv to bylo casteji z duvodu umrti, dnes z jinych duvodu, ale neni to neznamy, tedy strasidelny fenomen. Hlavne, budme uprimni, zadna "divna"sexualita.
Ja ted bez vyhrad souhlasim s Anett, ze v prvni linii je treba usilovat o ten ideal, tedy biologicti rodice a jejich deti a ten podporit.
Co se tyce prechodne pestounske pece, ano, take to povazuji za zverstvo a nez za to spolecnost dostane pres cumak, mnoho deti projde utrpenim. Proto me dalsi pokusy tohoto typu neuvadeji v nadseni.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 17:36:00) Že je biologická rodina ideál (pokud v té rodině nikdo dítě netýrá), to je snad logické. Bavíme se o případu, kdy bď biologická rodina neexistuje nebo nefunguje. V tom případě je podle mého názoru lepší jakákoli rodina, byť netradiční, než ústav. Myslím, že spolu celkem souhlasíme, že .
|
.kili. |
|
(17.8.2015 17:51:45) "lepší jakákoli rodina, byť netradiční, než ústav."
pokud je rodina tvořena otcem, matkou a dětmi, pak homosexuálové žádnou rodinu nemohou vytvořit. Adopce mimo rodinu je chyba a ohánění ústavní péčí je účelové a reálně i nesmyslné. Taťka mamka jedna dvě, honza pepa, slávka žofka. Děcko pro zábavu zbytku homoparentalitální pseudorodiny.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 18:00:59) Je mnoho rodin, které jsou tvořené jen matkou a dětmi. Případně matkou, dětmi, dědečkem, babičkou...nebo kamarádkou, pokud matka s dětmi nemá kam jít. Nový přítel, jeho děti, střídavá péče.
Děcka pro zábavu...koho?
|
.kili. |
|
(17.8.2015 18:08:38) - "Je mnoho rodin, které jsou tvořené jen matkou a dětmi. Případně matkou, dětmi, dědečkem, babičkou...nebo kamarádkou, pokud matka s dětmi nemá kam jít. Nový přítel, jeho děti, střídavá péče."
ro jistě. Jsou to neúplné rodiny.
- "Děcka pro zábavu...koho?"
jak jsem již i napsal, zbytku homoparentální pseudorodiny.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 18:12:40) No...to je to pokrytectví, jak už jsem psala. Dvě ženy spolu klidně můžou bydlet a můžou spolu i vychovávat děti, ale nesmí spolu spát. (Totéž samozřejmě platí pro muže.)
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 17:54:22) Sylvo, myslim, ze v zadnem zasadnim sporu nejsme.
Ja mam jen velice neorijemny pocit, ze deti se stavaji jakymisi pokusnymi kraliky v oblasti nahradni pece a co se tyce zrovna prav homosexualu, tak ta nemaji a take mit nemaji, zadnou souvislost s pravy a potrebami deti.
Naopak o pravu deti na rodice, byt homosexualni, bych byla ochotna premyslet. Vadi mi i pojem "pravo adoptovat", preferovala bych pravo byt adoptovan. To vazne neslovickarim, tim postaveni deti v procesu ziskava uplne jinou dimenzi.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 18:06:21) Grainne, ani v tomhle nejsme ve sporu. Akorát mám trochu strach, aby to neskončilo jako v Norsku. Aby se pod heslem "vše pro blaho dítěte" nepřesouvaly děti z jedné rodiny do druhé.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 18:11:19) Sylvo, ale o to jde, aby ruzna pseudoprava kohokoliv nebyla uprednostnovana nad zajmy a pravy ditete.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 18:11:58) Tedy pseudoprava na dite....upresnuji.
|
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 18:14:53) Grainne, s tím bych souhlasila, nebýt toho, že v Norsku se přesně pod tímhle heslem odebírají děti z fungujících rodin.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 18:23:43) No a mj se prideluji homosexualum. Takze se v kruhu dostavame zpatky k preferenci vlastni, biologicke rodiny, nebot cim vic zajemcu o cizi deti, tim vetsi poptavka a tim vetsi prostor pro korupci.
Takze ve finale prijatelne zbudovana ustavni vychova s rodinnou atmosferou a s naslednou peci pro mlade dospele, typu domu na puli cesty, v kombinaci s moznosti tradicni pestounske pece, se jevi jeste nejlepe s ohledem na moznost zneuziti deti k ruznym komercnim ucelum.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 18:29:14) Grainne, co myslíš, proč je u nás tolik dětí v ústavech? No protože na ně stát štědře přispívá. Všechno se dá zneužít. A myslím si, že co se týká adopcí a homosexuálů, tak těm jde především o to, aby mohli/y adoptovat dítě svého partnera/partnerky. Což mi připadá logické a pochopitelné.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 18:45:24) Sylvo, ano to chapu jako logicke, ale zakon nelze uoravit tak, aby se vztahoval jen na konkretni situaci, ten musi byt obecny, cili vztahujici se na vsechny a prave tady zadrhavame prave na tom neprijeti. Takze spise apel na zajem ditete zustat v peci toho, kdo mu byl druhym rodicem a spoluvytvarel jeho zazemi. To samozrejme nijak nerozporuju, je li to vbzajmu ditete.
Na druhou stranu je nutne si uvedomit i to, ze casem muze prijit jiny partner a ten, ktery adoptoval, muze prijit k diteti, ke kteremu uz ztratil vazby a dite k nekomu, koho si uz ani nemusi pamatovat. Ani homosexualnim parum se totiz rozpad vztahu nevyhyba. Adopce je nevratny proces.
|
libik |
|
(18.8.2015 0:02:54) Velmi sofistikovaně jste to tady rozjeli, zájmy dětí, zákony, korupce..
Proč mi z toho nějak čouhá, že jste stejně v podstatě jenom vznešenými slovy řekli, že se cítíte být lepší a vyvolenější než nějaký buzny..
|
Blank zero |
|
(18.8.2015 0:10:01) Jen k těm "buznám". To slovo jsem v normálním kontextu nezažil. Zato podobný výraz, dosti starý, podobně znějící, ten znám a lidi ho zejména dřív používali. Už i ve Švejkovi je slovo buzerant použité.
Zdá se mi, že si podobné slovo "buzny" vytvořili homosexuálové sami. Pak se dalo do dabovaných filmů, jestli zajistil pan Hromada, velký herec a dabér... První tradiční výraz používám jen občas, leda mezi přáteli. Veřejně ne, nechci narazit. Výraz nový, co si sami vytvořili, mi nějak nepřirostl.
Nerad akceptuji označení od různých menšin vůči většině. Nejsem žádný gádžo ani heterák a nechodím na textilní pláž. Jsem Čech, normální, tedy ne homosexuál. Chodím na píščitou či travnatou plášť. To že není nudistická, nemám potřebu zvýrazňovat.
|
libik |
|
(18.8.2015 0:19:26) Buzna nebo ne, tady jde o základní otázku, jestli je homosexuál v očích hetero většiny plnohodnotný člověk, pokud ano, tak není co řešit přece. Stejné zákony pro každého..
|
Blank zero |
|
(18.8.2015 0:46:46) Myslím, že stejné zákony pro všechny občany tu platí. Homosexuálové chtějí něco navíc.
Nevím, co to má být plnohodnotný člověk. Já jako člověka respektuji každého, ať to je vážený občan a nebo bezdomovec, opilec, prostitutka, bývalý komunistický funkcionář. Jako člověka respektuji i vraha a nebo zloděje. Takže pro mě plnohodnotní jsou stejně tak homosexuálové.
Ne všichni jsou mi ovšem blízcí, k určitému lidskému chování mám dokonce odpor. Nemám rád, když lidi lžou, když se opíjejí, když je někdo nevěrný své ženě. Homosexualitu nepovažuji za normální, v mých očích to je perverze. Měl jsem souseda bývalého esenbáka, plně jsem ho respektoval, jednal s ním zdvořile, podobně jsem znal i jednoho bývalého bachaře z doby totality. Respekt k těm lidem mám jako k člověku obecně. Nevážím si jich ovšem na základě toho, co konali, jaké měli názory.
Homosexuálům nejde ani tak o nějakou perzekuci, oni chtějí získat víc respektu a společenské vážnosti. Už jsem psal, většina lidí dnes na homosexualitě nic špatného nevidí, což před 30 lety bylo jinak, i třeba v tehdejším Západním Německu. Naproti tomu dnes za divné se považují mladí lidé, co spolu před manželstvím nežijí. Já ti vidím opačně, zdrženlivost do manželství je pro mě normou a ne důvodem k posměškům. Homosexualitu vnímám jako perverzi, nicméně nespojuji to s nějakým znevažováním těch lidí, urážením posměšky. Nevážím si jich ve smyslu, že by ti lidé dělali něco hezkého, za co si zaslouží zvláštní úctu, to zas ne. Prostě neschvaluji určité jednání, to je vše.
|
|
.kili. |
|
(18.8.2015 6:58:45) -"Buzna nebo ne,"
prvně je slovo buzna užito ve Vašem příspěvku
- " jde o základní otázku, jestli je homosexuál v očích hetero většiny plnohodnotný člověk,"
principiální chyba dané otázky spočívá na slůvku "plnohodnotný"
- "pokud ano, tak není co řešit přece. Stejné zákony pro každého.."
pokud stejné zákony, pak stát stvrzuje svazek muže s ženou, základ rodiny je postaven na těch, kdo ji tvoří - otci, matce a dítěti
|
JaninaH |
|
(18.8.2015 7:45:24) Zákonem č 115/2006 stát stvrzuje registrované partnerství osob stejného pohlaví.
|
.kili. |
|
(18.8.2015 9:49:08) "stát stvrzuje registrované partnerství osob stejného pohlaví"
však právě - je to tedy stejný zákon pro všechny ?
|
|
JaninaH |
|
(18.8.2015 10:57:31) Našla jsem velmi zajímavé povídání o tom, co je vlastně rodina.
Co je rodina
|
|
|
libik |
|
(18.8.2015 11:01:40) Slovo buzna je v mém příspěvku užito velmi funkčně a stejné zákony pro všechny vyjadřují požadavek na tento stav nikoliv odkaz k tomu, co je.
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(18.8.2015 6:48:47) Libik, u me jsi vedle, jak ta jedle. Ja totiz absolutne postradam jednu obvyklou lidskou schopnost, totiz tu, ktera bezne umoznuje rozlisovat "cizince" vsech druhu. Coz mi na druhou stranu umoznuje bez jakychkoliv osobnich, nebo spolecenskych zabran uplne samozrejme vplout do jakekoliv skupiny lidi, aniz bych pri tom citila strach, rozpaky, nebo se tam neumela chovat. Nese to sebou ovsem zase neschopnost se kamkoliv bytostne zaradit a byt tam "doma", nebo tam patrit.
Neni to zadna zasluha, proste to mam a zrejme to souvisi s ponekud posramocenym pudem sebezachovy. Tudiz ani nejsem schopna pojmout pripadnou definici "lepsiho cloveka". Ne ze bych slovum nerozumela. Neznamena to, ze jsem "hodny clovek", to je clovek, ktery se v potu tvare musi toleranci ucit a kdyz se uci, samozrejme si vybira, vuci komu bude "hodny", ci tolerantni. U me hola zbytecnost, beru, co se mi primota do cesty, pokud to neni charakterova pokrivenina, tem se vyhnu. Co neni vladtnost, to netridim.
|
libik |
|
(18.8.2015 10:46:19) Grainne, zajímavé.
Ale přesto teoreticky řešíš, jestli Lojza, který chodí do práce, pouští babičky sednout a věnuje se modelaření, má právo adoptovat dítě. Jak je to možné? Tak buď má Lojza hendikep a nemůže. Nebo ho nemá a může. Ty dítě adoptovat můžeš.
Mmj., nikdo nereagoval na přemýšlivou úvahu Bez nicku, z níž vyplynulo, že gay je takový respektu hodný perverzák, něco jako stbák
|
Grainne |
|
(18.8.2015 11:08:35) Libiku, bez nicku nerozumim, tudiz na to nereaguju.
Jinak vseobecne resim, ze adopce kymkoliv by se mely ridit predevsim zajmem ditete, nikoliv touhami, pranimi, ci pravy potencialnich rodicu. Tudiz Lojza s Pepou se mi nijak nevymyka z teorie, ze se to uplne stejne tyka Marky s Quidem. Spravedlive nejsem fanda jakehokoliv premistovani a umistovani deti a beru to jako nutne zlo nezvladnute situace.
Ted se to v tomto konkretnim tematu jenom vytratilo. Jinak znam dva pary mamin, obklopenych svymi detmi, jak to zivot prinesl a nic to se mnou nedela....leda bych jim malinko zavidela, jak si rozumi, protoze zivot s jinym druhem cloveka mi prijde obcas extremne slozity. Take znam par gayu, rozhodne si nerikaji buzny, jsou to muzi, za kamaradku by pouzit nesli a po adoptovani deti netouzi, vlastni nemaji.
|
libik |
|
(18.8.2015 11:11:48) Grainne, jinak, nechme děti dětma.
Proč by měl být homosexuál zkoumán ke vhodnosti k něčemu? Je to člověk.
|
.kili. |
|
(18.8.2015 11:29:02) "nechme děti dětma¨"
hm. Maxima debetur puero reverentia (Iuvenalis Decimus Iunius).
|
libik |
|
(18.8.2015 11:49:14) Prosim tě, chytrouši, v dobách strejdy Guglu se dej s latinou vyfotit, nikoho to neohromí. Že je to mimo podstatu principu, který řeším, pochopit stejně nemůžeš.
|
.kili. |
|
(18.8.2015 12:17:01) - " v dobách strejdy Guglu se dej s latinou vyfotit, nikoho to neohromí."
chybně předjímáte madame, na rozdíl od Vás nepíši proto, abych ohromil
- "Že je to mimo podstatu principu, který řeším, pochopit stejně nemůžeš."
podstata principu, to je konečně něco ohromujícího
|
libik |
|
(18.8.2015 12:51:11) jakkoliv si namyšlený, z tvých příspěvků podstata vyplývá rp. neskrýváš ji za psedohumanitu a starost o děcka. Jdou ti prostě na nervy,no..
|
.kili. |
|
(18.8.2015 14:45:02) - "jakkoliv si namyšlený, z tvých příspěvků podstata vyplývá rp. neskrýváš ji za psedohumanitu a starost o děcka. Jdou ti prostě na nervy,no.."
to jsou jen projekce obav Vašeho vlastníh svědomí do někoho jiného, skutečnost je jiná
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(18.8.2015 13:05:54) Libik, proc homosexual? Zkoumano by melo byt prostredi, do ktereho je dite nasilim statu premistovano a do toho spadaji i kolem hemzici se lide, sireji skola, skolka, ci detsky lekar.... Jakkoliv chapu, ze nekdy neni zbyti. Na rozdil od tebe, ja se soustreduji na potreby tech deti, ne na homosexualy.
Ty dve lesby napriklad nezkoumal nikdo, neb jde o jejich vlastni deti a tak to vnimam jako spravne. Jsou to pecujici bio matky, netreba nic zkoumat, sve deti i jejich okoli a situaci okolo deti znaji. Tak nejak prirozene to zrejme zapadlo do koloritu osamela matka s detmi, dve osamele matky s detmi......
|
libik |
|
(18.8.2015 13:52:38) Myslela jsem, že řeč je o povolení adopce homosexuálům, ne o kriteria povolování adopcí jako takových.To jsem se mýlila?
|
Grainne |
|
(18.8.2015 14:20:10) Lkibiku, to ses nemylila, tam jsem psala, ze to ma byt veci celospolecenske diskuse, protoze deti z takovych rodin nemusi byt prilis pozitivne prijaty. Doposud maji nektere skoly problem prijimat deti treba z pestounskych rodin, DD a Klokanku a do takoveho prostredi chces vhodit deti s jeste horsim stigmatem?
Ty deti nebudou zit v izolovanem prostredi domova.
Ja nejsem proti, ale nemyslim, ze v horizontu mesivu, ci nekolika malo let, bude vhodny cas. Spolecnost to musi vstrebat.
|
.kili. |
|
(18.8.2015 14:28:37) "deti z takovych rodin nemusi byt prilis pozitivne prijaty."
no, to je jedna věc, s ní souvisí těsně i druhá - v jakém věku do homoparentální pseudorodiny (hypoteticky) vstoupí (budou adoptovány) - i to je proč jsem se ptal na definici dítěte.
|
Grainne |
|
(18.8.2015 14:51:55) Kili, to je dalsi vec k diskusi, tedy spise odborne, problem je, ze nelze zakonem osetrit vek ditete, vhodneho k adopci a to ani pro pripad adopce homosexualnim parem.
Takovy zakon musi byt nastaven "bud" - tedy vsechno, "anebo" - tedy nic, jinak by pravdepodobne byl oznacen za diskriminacni.
|
.kili. |
|
(18.8.2015 15:53:39) " nelze zakonem osetrit vek ditete, vhodneho k adopci a to ani pro pripad adopce homosexualnim parem."
to ale není zapotřebí. Nicméně já jsem význam věku adopovaného zmínil v ohledu na jeho souvislost s tím, jak na dítě bude reagovat jeho okolí a jak dítě bude reagovat na své okolí, a to včetně vývoje socialisace
|
Grainne |
|
(18.8.2015 16:55:45) Kili, ano, tomu rozumim, samozrejme ta reakce je mj jinych faktoru zavisla i na veku ditete, k tomu je treba zohlednit dalsi aspekty a v tu chvili vyvstava otazka, zda skutecne prevazi zajem ditete, nebo pravo na dite.
|
.kili. |
|
(18.8.2015 17:14:47) "otazka, zda skutecne prevazi zajem ditete, nebo pravo na dite."
s ní vyvstane i bezprostřední odpověď - jistěže zájem dítěte, a to nejen proto, že právo na dítě neexistuje.
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(18.8.2015 14:29:00) No ale dokud budeme předpokládat, že je někdo bude brát divně, tak 1) říkáme, že jsou divní 2) těžko nastane sám od sebe stav, kdy to divné nebude.
Kdysi jsem připustila, že by mi homosexuální orientace vlastního potomka neudělala radost a to právě z důvodů, jak je přijímá společnost.
|
Grainne |
|
(18.8.2015 14:41:55) Libik, takovy stav sam od sebe samozrejme nenastane, proto tady tak sverepe trvam na predchazejici verejne diskusi, uz v jejim prubehu se ledacos vstreba a dojde k alespon k castecnemu pochopeni pro vec.
Prijeti takoveho zakona nasilim a proti vuli vetsiny povazuji za kontraproduktivni, prave kvuli tem detem. Ta Lizina namitka je treba naprosto logicka a tady by se naopak mohlo zacit, treba prave doporucenim moznosti prevzeti do pestounske pece, tomu zakon nebrani, jen to neni zvykovym pravem.
|
libik |
|
(18.8.2015 16:47:40) Točíme se v kruhu, o čem chceš diskutovat? o tom, jestli je gay stejný jako ty a může tedy adoptovat děti..
Snažila jsem se dohledat tvou protestující většinu, která by bojovala proti tomu, pomůžeš mi?
|
Grainne |
|
(18.8.2015 17:05:15) Libik, za protestujici vetsinou musis jinam, napriklad mezi konzervativce, vetsinu krestanskych cirkvi, Pepou nad pivem v Horni Dolni.....ja toti neprotestuju. Na druhou stranu si nemyslim, ze protestujicich je tak malo, ze by jejich vliv na deti byl v tuto chvili zanedbatelny.
Jinak uz by bylo dobre prestat s tou snahou dokazovat mi, ze si myslis, ze ja si myslim, ze si vubec nemyslim to, co pisu, ja totiz opravdu postradam schopnost predpokladat, ze neublizujici jinakost by mohla byt potencialne skodliva, nebo nebezpecna. Me totiz vetsina odchylek od normy prijde normalnejsi, nez norma sama, jinak receno, kdo je uplne normalni, je podezrely...ne, to prehanim, ale vetsinu techto problemu zpusobuje strach z neznameho, ci neprovereneho, ktery postradam.
|
libik |
|
(18.8.2015 18:16:34) Já nemyslím, že si někdo něco myslí.
jenom tvrdím, že pokud se uzná homosexualita jako legitimní soukromá záležitost jednotlivce,který je občanem demokratické společnosti, spousta problému není a otázky na jednotlivá práva odpadají.
Ale taky už mě to nebaví.
|
Grainne |
|
(18.8.2015 18:25:50) Libik, no v tomto ohledu nejsme ve sporu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(18.8.2015 13:55:45) ... ale kde je právo jejich dětí (těch dvou leseb) být právně chráněné pro případ, že se biomatce něco stane, když je nebio matka (které taky říkají mami, milují ji, důvěřují jí a ona je pro ně tím, kdo k nim v noci vstává a fouká bebínka) nemůže adoptovat?
|
Grainne |
|
(18.8.2015 14:23:04) Lizo, ano, to neni idealni, ale nelze to osetrit zvlast, aby nebyli diskriminovani ti ostatni. Tady si myslim, ze uz sam beh verejne diskuse usnadni alespon sanci deti dostat do pestounske pece.
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylva Š. |
|
(18.8.2015 11:25:45) "Proč mi z toho nějak čouhá, že jste stejně v podstatě jenom vznešenými slovy řekli, že se cítíte být lepší a vyvolenější než nějaký buzny.."
Libiku, přesně tohle je důvod, proč už sem skoro nechodím. Tohle překrucování a domýšlení a hledání něčeho, co sice nebylo napsáno (a ani myšleno), ale MOŽNÁ by mohlo být. Vcelku dobře umím napsat, o co mi jde, vážně nepotřebuju někoho, kdo mi bude dělat tlumočníka a bude ostatním vysvětlovat, co jsem tím myslela, eventuálně mohla myslet, případně co bych tím mohla naznačovat. Mimochodem - ty si o sobě myslíš, že jsi lepší a vyvolenější než nějaký buzny?
|
libik |
|
(18.8.2015 11:44:36) Věřím, že si to nemyslím, Sylvo, ale to víš, kulturní nátěr je kulturní nátěr.¨S adopcí ani s čímkoliv jiným ale problém fakt nemám.
|
|
libik |
|
(18.8.2015 11:47:02) Apropos, možná tě mám ještě někde v mejlu, mohla bych ti někdy napsat? Nebo si na fb?
|
Sylva Š. |
|
(18.8.2015 11:50:08) Napiš, ale netlumoč . Mail mám pořád stejný.
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 18:47:43) To, ze je tolik deti v ustavech, se mi tez nelibi, na druhou stranu je, jak vidno, snazsi dostat dite zpatky do rodiny z ustavu, nez dite zaprodane do pestounske rodiny v norskem stylu.
|
|
Blank zero |
|
(17.8.2015 23:54:52) Myslím, že hodně (co to je hodně, i malé procento je hodně...) dětí je v ústavech proto, že tu není moc vůle nechat děti k pěstounství či adopci. Tady je plno rodin, které o dítě stojí. Buď dítě nedostanou vůbec a nebo jen nějak postižené. Dostat zdravé bílé dítě je téměř nemožné. Obvykle je šance získat dítě zdravotně či mentálně postižené a nebo dítě romské. Rozhodování o způsobilosti zájemců, obvykle manželů, rodiny, k tomu získat dítě je i na personálu zařízení, kde děti jsou, tj. dětského domova. Ten domov je financován dle počtu dětí, asi jako školy. Takže pokud poskytne dítě jinam, tak mu ty peníze chybí. Ředitelka i vychovatelky se chtějí něčím živit, takže vstřícnost k poskytnutí dětí tu moc není. Nikdo nechce na pracák.
|
|
Blank zero |
|
(18.8.2015 0:02:54) Když jsou normální dvojice, tak tu kupodivu není potřeba adoptovat nevlastní děti, tedy vyženěné děti partnera či partnerky. Např. ona má děti ve výchově, on na svoje platí bývalé. Jeho vlastní děti jsou mu ale bližší, což mi přijde normální. Proč by měl adoptovat další děti? Vážně se jich chce jejich vlastní otec vzdát a dát je k adopci?
Když budou dvě lesby, každá porodí vlastní dítě, tak pokud děti jim zplodil (např. poskytl sperma) nějaký gay, tak to dítě má přece oba rodiče, otce, s kterým nežije a pak vlastní matku. Proč má mít ještě třetího rodiče adopcí? Nakonec i té druhé v páru bude bližší její pokrevní dítě než dítě její partnerky. Tady jde spíš o to ukázat, jak homosexuálové mají méně práv. Ve skutečnosti oni o adopce zas tak nestojí, srov. zájem o adopce u běžných rodin. Většina z nich je křesťanských a z ústavů si berou často děti všelijak postižené a nebo romské. V normální rodině taky nebývá běžné, aby si někdo děti partnera adoptoval. Jednak jejich vlastní rodič o to nestojí, pak tu jsou na ně alimenty a potom sám/a tu adopci nechce, bližší jsou vlastní pokrevní děti. To vůbec neznamená, že ty děti nemůže mít velmi rád.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(17.8.2015 17:37:42) Sylvo, ano, je to pokrytectví a psala jsem to tu už níže (nebo výše, podle toho, jak kdo čte ). Neúplná rodina nám nevadí, heterosexuální nevlastní rodiče nám nevadí, náhradní matky nosící cizí biologické děti nám nevadí, ale homosexuální pár jako potenciální pěstouni nám vadí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 14:39:09) Co je nestandardni rodina? To je zrejme rodina, ktera nedokaze diteti krom zajisteni zakladnich potreb take zajistit neruseny vyvoj ditete.
Coz takhle zacit vymyslet, jak s nestandardnimi rodinami pracovat, aby jich bylo co nejmene, namisto uporneho vymysleni, jaky dalsi nestandard tem detem jeste vymyslime?
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 14:46:02) Grainne, "standardní" rodina, tedy táta, máma a jejich společné děti, je na vymření. Bohužel. Naprostá většina jsou ty "nestandardní". Kdo určí, která nestandardní je ještě OK a která už ne?
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 14:09:00) Grainne, ale já na diskusi připravená jsem. Na Prague Pride jsem, na rozdíl od tebe, byla a žádné nechutnosti jsem tam, na rozdíl od tebe, neviděla. Bylo to moc pěkné, veselé, příjemné, moje děti byly už po několikáté, tak jsem se chtěla přesvědčit na vlastní oči. Však se přijeď příště taky podívat - to teď nemyslím přímo konkrétně tebe, to bych řekla tomu, kdo ten průvod považuje za nechutný.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 14:24:32) Janino, za sebe...radeji bych tam nikoho neposilala.
Co se me tyce, ja vpodstate nejsem ani schopna ho nejak posuzovat, to je mimo muj vesmir. Zrejme bych prezila, kdybych se tam ocitla...asi jako v supermarketu. Co vnimam, jsou diametralne odlisne postoje lidi, ktere se ostre stretavaji a v kazdem pripade mam za to, ze takovym stretum je lepe v zajmu podstaty veci predejit.
|
JaninaH |
|
(17.8.2015 14:48:47) Aha, Grainne, je to mimo tvůj vesmír, vidět to nemusíš, ale přesto víš, že je to nechutné a že by se to mělo dělat jinak. Tak to potom je každá diskuse marná.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 15:47:37) Janino, brzdi a nejdriv cti. Ja nevim, jestli je to nechutne, nebo je to vesele divadylkom zato vim, ze mezi temi, kdo to povazuji za nechutne a temi, co to povazuji za vesele divadylko, letaji jiskry od ostri nozu. Z toho vychazej, ne z toho, co si myslis, ze ja si myslim, kdyz neporadne ctes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 13:35:40) Kili, dekuji za odkaz, vecer se pokusim na to podivat.
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(17.8.2015 11:45:05) Jenže ten tisíciletími prověřený model heterosexuální rodiny se stejně dávno dramaticky změnil. Dnes je heterosexuální rodina prostě model, kde má dítě min. 50% šanci, že se rodiče rozvedou, rozejdou (i víckrát) a poměrně slušnou šanci na experimenty typu střídavka apod. Nedělejme si iluze, že heterorodiče jsou absolutní zárukou zdravého modelu partnerského soužití.
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:56:38) Zzeno, myslim, ze iluze si nikdo nedela, krome iluze, ze adopce homosexualnimi pary to poresi. Nechme iluze stranou.
|
|
|
.kili. |
|
(17.8.2015 11:45:19) "proveren tisiciletimi, vsemi spolecenskymi uskupenimi a spolecenskymi rady. To si snad diskusi zaslouzi."
Stačí Ockhamova břitva
|
|
|
|
Jahala. |
|
(17.8.2015 11:34:29) No může bránit babička,teta,otce a ty mohou trvat na tom,že oni jsou pro dítě lepší volba než nějaká lesba. A pak oni mají přednost před někým s kým je dítě od narození a kde je třeba další dítě s kterym ma v podstatě sourozenecké vztahy. Prostě není jednoduché říct,co je prospěšné tomu kterému dítěti.
|
|
|
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 11:13:27) Nene, rozhodně ho nesmíme obětovat. Strčíme ho do dětského domova, tam se bude mít mnohem lépe. No a když z toho dětského domova v 18 letech vyleze, aspoň nám pěkně rozšíří řady bezdomovců. Holky se pak můžou živit třeba prostitucí, kluci ostatně taky. Hlavně je třeba zařídit, aby se o nebohé dítko nemohl postarat nějaký homosexuál!!!
|
.kili. |
|
(17.8.2015 11:22:08) " Strčíme ho do dětského domova, tam se bude mít mnohem lépe. No a když z toho dětského domova v 18 letech vyleze, aspoň nám pěkně rozšíří řady bezdomovců. Holky se pak můžou živit třeba prostitucí, kluci ostatně taky. Hlavně je třeba zařídit, aby se o nebohé dítko nemohl postarat nějaký homosexuál!!! "
Máte chabé a nadto mylné představy o možnostech péče o děti bez rodičů.
|
Sylva Š. |
|
(17.8.2015 11:24:16) Naopak. Coby bývalá pěstounka vím víc, než je mi milé.
|
|
|
Grainne |
|
(17.8.2015 11:24:16) Sylvie, pro ten pripad bych se radeji zastala zachrany Klokanku, neb takove adopce jsou zatim v nedohlednu.
|
|
|
|
|
|
.kili. |
|
(17.8.2015 10:38:46) "Jakákoli výchova je v podstatě experiment"
jak ve kterém prostředí. Nicméěn přistupme na Vaši premisu a řekněme tedy, že tu máme známé důsledky nechtěně experimentální výchovy, například zvířaty. Měli bychom tedy asketicky říci, že je to vlastně jedno, kde to dítko vyrůstá a ať si ho vezme kdo chce. A máme tu i výsledky výchovy homosexualy.
|
Gertruda |
|
(17.8.2015 10:43:09) Kde máme výsledky výchovy homosexuály?
|
|
|
|
|