nordica |
|
(12.9.2015 16:07:22) Zakladatelko, neboj, ono se to utřese, dcera si po počátečním překvapení zvykne. Je ve věku, kdy se ještě učí snadno a hodina vedená anglicky je spíš asi počáteční nezvyk. Spíš bych byla ráda za pořádnou výuku, tento týden jsem zažila šok - byla jsem na exkurzi na nejmenovaném pražském gymplu s dobrou pověstí a velkým převisem, a když se před "moje" cizí studenty postavila tamní angličtinářka, málem jsem odmdlela. Věk něco přes 30 a výslovnost echt "čengliš". Vůbec nechápu, jak tam někdo takový může vyučovat. I ten nejposlednější a nejospalejší chlapec z mojí skupiny ji výslovností a plynulostí zadupal do země. Netušila jsem, že v r. 2015 může anligčtinu učit ještě někdo takový. Takže vydržte, dejte tomu čas, odměnou Vám bude určitě dobrá znalost angličtiny
|
Aja | •
|
(12.9.2015 16:13:04) Nordico prozradíš, kde to bylo? Jsem z oboru, čistě mne to zajímá. Šlo jen o akcent, výslovnost, nebo i špatnou výuku jako takovou?Dík
|
nordica |
|
(12.9.2015 17:30:07) Ajo, ráda bych, ale nevím zda mohu - aby mne ještě někdo, kdo sem třeba chodí, nepopotahoval. Takže nápověda - u Letenského tunelu. Nešlo o klasickou výuku, byla jsem se tam podívat s cizími studenty, takže šlo o přednášku dotyčné profesorky o školství, škole atd. Úroveń nevalná, působila nepřirozeně, sice se živím jiným jazykem, ale poznám, kdy se někdo nevyjadřuje úplně automaticky (tj. myslí v dotyčném jazyce). Výslovnost strašná, opravdu jako za starých časů, kdy nebylo možné přijít do styku s rodilými mluvčími. Když si představím, že tohle odposlouchávají děti od primy třeba až do oktávy, tak nevím - do téhle školy bych asi dítě neposlala - sice při té velikosti tam mají i jiné angličtináře, ale co kdyby padlo zrovna na dotyčnou....Mmch - mám porovnání - gympl Nad Alejí je o něčem jiném - chodím tam na podobné akce už několik let.
|
nordica |
|
(12.9.2015 20:04:53) Šuplíku, já vím, kdo umí pořádně, tak asi ze školství prchá. Na druhé straně - dotyčná nebyla tak stará, aby se snad už nevzdělávala jinak než se angličtina studovala dříve. Takže netuším, jak ty budoucí angličtináře pajd´ák vychovává. Byla jsem zvědavá, takže když byly moje děti rozebrány do 3 tříd na hodinu, šla jsem si to taky obejít. Pravda, bylo to lepší než u dotyčné, ale pořád žádná sláva. Zajímalo by mne, proč má ta škola takový převis. Mmch - ty děty ze zahraničí určitě neumí x předpřítomných časů, ale výslovnost mají všechny perfektní.
|
Aja | •
|
(12.9.2015 20:17:44) To není pravda, získat místo někde na gymplu je teď zatraceně těžké a skoro každý si jej drží. Já jsem kvalifikovaná na jiný jazyk a místo nemohu sehnat. Jinak k té výslovnosti a českému přízvuku. Zdá se mi, že to není nikde hodnocené, ani při mezinárodních zkouškách. Tedy mne při státnicích na fildě nikdo výslovnost nehodnotil, pouze tedy při zk z fonetiky. Mám dvě kamarádky lektorky AJ. Opravdu vyslovují asi tak, jako píšeš ty o svém zážitku. Obě mají anglistiku, druhá navíc CPE a Celtu. Ani tam jim zřejmě nevadil těžký český přízvuk a výslovnost. Učitelky jsou ale myslím z metodického hlediska dobré.
|
Aja | •
|
(12.9.2015 20:49:46) Šuplíku, i s Aj je to těžké.
|
|
|
|
|
Aja | •
|
(12.9.2015 20:49:23) Vadu řeči? Já pamatuju, že při přijímačkách jsem musela mít papír od foniatra.
|
|
nordica |
|
(12.9.2015 21:18:02) Šuplíku, já jsem teda vždy naivně předpokládala, že při studiu jazyka (nejen pedagogického směru, ale i na fildě), se snad, proboha, taky dbá na výslovnost. (Syn prošel různými zkouškami z angličitny, naposled NATO zkouška a k výslovnosti se přihlíželo). Sama mám v cizím jazyce trochu přízvuk a neskutečně mne to dere a to neučím. Děti byly běžný gympl, maturitní ročník, nad výslovností se podivovala i jejich učitelka, opravdu tam každé z těch dětí (a to nejsou žádní lumeni ohledně znalostí) vyslovovalo jako rodilý mluvčí. Ad vada řeči - tak tomu se snad ani nedá věřit, předpokládala bych, že učitel jazyků nesmí mít žádnou řečovou vadu a jak píše Aja, papír od foniatra bych považovala za samozřejmost. Celý život ráčkuji a v pohodě to bylo akorát ve francouzštině V životě by mne nenapadlo, že se s vadou řeči dá učit. Každopádně jsi mi rozšířila zase o kousek obzory
|
Aja | •
|
(12.9.2015 21:29:33) Nordico, jelikož nemám žádnou AJ mezinárodní zkoušku, nemohu sloužit vlastní zkušeností, ale skutečně znám lektorku s strašně českou výslovností, CPE a Celtou.
|
|
Aja | •
|
(12.9.2015 21:41:54) Šuplíku, ano, musela jsem mít papír od foniatra. Ale to už je dost let, nevím, zda to tak je i teď.
|
|
|
nordica |
|
(12.9.2015 21:51:23) Šuplíku, školní výlet a v programu mají, kromě jiného (Terezín, nějaký výrobní podnik apod.), taky návštěvu zdejší školy (kterou většinou považují za "koncentrák"). Pak z celého pobytu snad píší i nějaké výstupy, ale jinak to mají celé dost na háku. Už jsem takhle oběhla za ta léta v Praze pár škol.
|
nordica |
|
(13.9.2015 0:18:44) Šuplíku, jde o školy z jedné skandinávské země, jezdí sem v rámci studijních pobytů, vždy tak na 4 dny. Jsem s nimi jako průvodce/tlumočník. Školy zde obecně považují za koncentrák: přezouvat se? - proboha! vstát, když vejde učitel do třídy? - no, to snad ne! denně úkoly - a proč jako?, píšete tady spojitým písmem - k čemu je to dobré? netykat si s profesory a neodcházet libovolně ze třídy - no, to teda ne!!, v anglicky vedené hodině zeměpisu najít z.š. a z.d. jejich hlavního města - no, co to po nás ten tyran chce?? Tak takhle to zhruba probíhá. Ale rádi si v angličtině povídají s českými studenty. Pokud bys věděla o nějaké škole - gymplu, který by se dal pro návštěvu využít, budu ráda. Je to tak na 1,5 hod., škola dostane mírný honorář
|
|
|
|
|