rišulka |
|
(18.9.2015 15:55:08) Prosím, pomozte mi, jestli máte nějaké předlohy nebo materiály k práci s dřevěnými hranolky známými jako Cuisenairovy tyčinky. Našla jsem jen anglicky a na to nestačím. Kdysi dávno o tom psala Iva, vlastně díky ní jsem zjistila jejich existenci (díky). Je to dost drahé, ale prozatím jsme si vytvořili provizorní. To byla zatím zábava, ale k práci se moc nemáme - teda jedna naše část, ta podstatná.. R má při matice "vypnuto", jako když zhasnete a je tma. Pořád dokola se učíme "plus jedna", posouváním v číselné ose, počítáním na prstech - to ještě jde, ale je to jen mechanické, pochopení tam není, "plus dva" atd. dopočítává stále po jednom, není ta představa hodnoty čísla. Zkoušeli jsme kostky, pastelky, bonbony, kostičky čokolády, kdeco, ne a ne, ne. Máte k těm tyčkám nějaké tabulky, návody?
|
Liškodlak |
|
(18.9.2015 16:16:36) Neznám. Ale ještě můžu poradit "krokování" - viz Youtube.
|
|
Delete |
|
(18.9.2015 17:16:58) rišulko,
právě to přičítání (přidávání) se dá dělat s tyčinkami.
př. 5 + 2
Najde tyčinku s pěti dílky a položí před sebe. Najde tyčinku se dvěma dílky a položí k tomu. Hledá tyčinku, která bude stejně dlouhá jako ty dvě vedle sebe.
nebo
Vytvoříš pásek se čtverečky a čísly (něco jako číselná osa nebo krokovací pás), které odpovídají velikostí těm dílkům na tyčinkách. On vezme tyčinku s pěti dílky, položí na začátek. Přidá tyčinku se dvěma dílky, položí k tomu, a hned vidí výsledek na tom pásku (ose).
Ještě před tím, než začne sčítat: Má tyčinku s určitým počtem dílků a musí přiložit stejně tyčinek o délce jedna. To pro tu představu toho počtu.
U čísel nad 10 znázorňování pomocí tyčinkys deseti dílky a menších tyčinek nebo těch jednodílků.
No a pak pojmy o x více a o x méně, to mu musíš propojit s tím přidáváme, ubíráme...a pak zase znázorňuje na tyčinkách.
|
|
|