Silvie03 |
|
(25.12.2015 11:18:42) Z+2, tak to bych asi měla problém rozdýchat a rodince bych něco peprného řekla. Z kostela se stává pouťová atrakce, lidi se tam chovají jako dobytci
|
neznámá |
|
(25.12.2015 17:07:03) tak to bych asi měla problém rozdýchat a rodince bych něco peprného řekla No, spadla bys na jejich úroveň.
Neumím si představit, co je vedlo k jídle v kostele. Tak nějak doufám, že to bylo hodně důležité. Přece nikdo není takový buran, aby jedl o mši. Ale moje dítě taky perlilo. Během dětské mše začalo rozebírat, jak kecejí, protože kdyby Bůh stvořil člověka a všechno živé tak by přece nemohli existovat dinosauři.
Zatím nejhorší co jsem v kostele zažila, byla kojící žena.
|
Binturongg |
|
(25.12.2015 17:38:48) neznámá - dospělé, kteří se cpou v kostele, nechápu, ale co máš proti kojení. Pokud chce matka do kostela: a) nesmí vůbec, je to nevhodné b) smí, ale pouze bez dítěte c) smí s dítětem, ale nesmí ho krmit, protože řvaní hladového kojence je méně rušivé než kojení, přičemž se lidé mohou pěkně zamyslet a zameditovat
Co je správně?
|
neznámá |
|
(25.12.2015 17:43:14) d) Počítá s tím že dítě nejspíš bude mít hlad, vybere si místo vzadu, aby případným odchodem rušila co nejméně lidí. Decentně se zvedne a nakojí venku nebo v autě. Pokud dítě stále řve a ruší, odchází domu.
|
Žžena |
|
(25.12.2015 18:32:55) e) neklidnému dítěti dá diskrétně napít, a sice tak, že její ňadro při tom nezahlédnou ani vedle sedící, čímž ho uspí a dítě takto v tichosti zvládne hodinu a půl trvající obřad a mši.
I to je nechutné?
|
koa |
|
(25.12.2015 18:39:38) Ženo, e je správně!
|
|
vlad. |
|
(25.12.2015 18:47:40) Me by kojici matka nepohorsovala, pokud by to zvladla nejak diskretne. Katolicke kostely nemaji na rozdil od protestantskych sboru zadne zazemi, kde se da nakojit. A poslat ji kojit ven, jak tady nekdo zminoval, mi prijde opravdu farizejsky pristup.
|
Žžena |
|
(25.12.2015 18:50:58) Kojit na veřejnosti diskrétně považuji za základní slušnost. Na moje ňadra není nikdo zvědavej, já na čumily taky ne. Kojila jsem tak, že lidi okolo neviděli nic. Na druhou stranu ano, zažila jsem ženy, co kojily v tílku stylem, že ňadro vyhodily vrchem celé holé ven, to mi přijde za hranou decentnosti kdekoli na veřejnosti, nejen v kostele.
|
Mirek_ |
|
(25.12.2015 19:11:59) Žžena: "Na moje ňadra není nikdo zvědavej". To bych se divil. Mě ses třeba neptala. "ňadro vyhodily vrchem celé holé ven". Tak pokud s ním nikoho nepraštily, je to holt jen jiný styl kojení. Proti gustu žádný dišputát, nikomu svým stylem snad neublížily, nebo se mýlím?
|
Mirek_ |
|
(25.12.2015 19:32:25) Divá Báro, uměla bys popsat, co bylo jádrem té "nepříjemnosti"? Já nějakou teorii mám, tak mě zajímá, jestli se shodneme.
|
koa |
|
(25.12.2015 19:36:30) Girili, tady ale není řeč o malém dítěti, ale minimálně o dvou dospělých - matka + otec. I diabetik se může najíst bez toho, že prostě vybalí sváču, může jídlo nenápadně vkládat do pusy, může si sednout někam na kraj a když je třeba, odejít do sakristie...
|
Girili |
|
(25.12.2015 19:52:04) Ty bys furt nekoho odchazela. Moc tolerantne mi to nezni. Tobe jo?
|
|
white |
|
(26.12.2015 9:05:06) Tak to těžko, sakristie je takové služební zázemí kam běžně lidé nechodí , bylo by dost divné, kdyby se tam někdo coural za účelem svačiny
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.12.2015 19:46:03) Bylo mu nepříjemné, že jí cizí lidi koukají na prsa? Zvláštní. Já bych na veřejnosti nekojila ani za nic, ale že by chlapovi vadilo vidět cizí prsa.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.12.2015 19:56:43) Jestli by se se zájmem kouknul, netuším, ale nemyslím, že by mu bylo nepříjemné, že jí cizí lidi koukají na prsa. Myslím, že by mu to bylo jedno. Možná by mu to bylo spíš nepochopitelné, stejně jako mně.
|
|
|
Žžena |
|
(25.12.2015 19:48:08) Inko, to jako myslíš, že chlap vidí prostě prs a je automaticky blaženej?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.12.2015 19:59:52) Tak netvrdím, že je blaženej, ale myslím, že žádnýmu ten pohled nevadí. Zeptej se chlapů.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.12.2015 20:46:45) můj muž má prsa rád , ale v takových situacích je mu trapně
|
|
|
Agatha Ch. |
|
(26.12.2015 13:26:10) Pohled na prsa všechny muže uklidňuje.
|
Z+2 |
|
(26.12.2015 13:49:29) No to si úplně jistý nejsem.
|
|
. . |
|
(26.12.2015 15:05:11) Agatho, všechny!?! Tak to ne, znám jednoho, kterého ten pohled vzrušuje.
|
|
|
|
|
Mirek_ |
|
(25.12.2015 20:03:02) Aha, chápu to tak, že předpokládal, že ona se cítí v té situaci nepříjemně a že on k jejím nepříjemným pocitům přispívá. Ovšem jeho předpoklad mohl být chybný...
Já měl teorii, že měl pocit viny z toho, že koukal na něco nedovoleného (cizí prsa), kam by koukat neměl.
|
|
Mirek_ |
|
(25.12.2015 20:24:01) Divá Báro, aha, tak to je ta konstrukce "je mi trapně za někoho"? Chápu, že to tak někdo může prožívat, ale přijde mi to masochistické. Když se nestydí ta paní, tak se budu stydět aspoň já za ni. Chápu to správně?
|
koa |
|
(25.12.2015 20:35:03) Binturong, nevím, jak si to představuješ - že chodím od člověka k člověku a říkám mu: tebe tady vidím prvně, tak nezacláněj, vyskoč z lavice a uvolni místo pro nás pravověrné?
Na nikoho se škaredě nedívám, na nikoho nemám poznámky, popsala jsem to jen tady. Koneckonců jak jsem psala, na ŠD do kostela nechodím. Sama uznávám, že se dopouštím hříchu pýchy a že náš kněz sváteční návštěvníky dnes uvítal.
|
koa |
|
(25.12.2015 20:37:20) ... a ještě, Bin, je naivní myslet si, že křesťané jsou jen ti, co se chovají ctnostně a mluví spisovně. Jsou to stejní lidé jako ti ostatní, jen vědí, že jim průšvihy jen tak neprojdou a že by se měli snažit být lepší. Taky vědí něco o Boží milosti, která odpouští.
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(25.12.2015 20:39:59) Gentleman se prostě odvrátí a dělá, jako by nic a ne že zírá a pak vykládá, že je mu trapně za ni.
|
koa |
|
(25.12.2015 20:42:06) Inko, nemusí zírat, jen zahlédnout a přesto mu může být trapně.
|
. . |
|
(25.12.2015 20:43:58) Pořád nechápu, co je na odhaleném prsu právě kojící ženy trapného.
|
boží žena |
|
(25.12.2015 20:49:41) Trapná je spis ta ženská co je musí vytáhnout všude a hned a na krmit dítě bez ohledu na okolí
Kojit se dá i s rozumem a ohledem na všechny
Ale jo mám pocit ze některý jsou proste rádi ze ostatní vidí
|
|
|
|
. . |
|
(25.12.2015 20:52:59) Ať se dívá pod nohy a ne na prso. Jasně že mu zrak zavadí, ale může vklidu pokračovat jak pohledem tak chůzí, kam potřebuje.
|
boží žena |
|
(25.12.2015 20:54:23) Tak nejsi chlap těžko se vzít do pocitu chlapů když na nej nějaká vytasi prsa no
|
Alraune |
|
(27.12.2015 0:03:16) POkud chlápka zrona nepustili po patnácti letech z lapáku, měl by kojící ženu zvládnout s grácií :)
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(25.12.2015 20:42:25) Báro, tak pokud to není muž, který "se rád podívá", no tak snad je normání reakce na kojící ženu nehledět, nic nevidět, a tudíš se nemuset ani stydět (nebo pohoršovat?).
|
|
Mirek_ |
|
(25.12.2015 21:01:30) Divá Báro, předpokládám, že NĚKDO se rád podívá, ne že každý. A specielně mě zaujalo, co může někoho vést k nepříjemným pocitům v situaci, na které nemá žádný aktivní podíl (=vinu) a ve které se nikomu neděje žádná velká újma. Dík, že mi to objasňuješ.
|
Mirek_ |
|
(26.12.2015 7:30:05) Právě to osobní nastavení mi přijde zajímavé. Někdo se třeba bojí pavouků, jiný ne. Pokud by mi ten strach vadil (třeba při úklidu), můžu s tím nejspíš něco dělat a naučit se pavouky snášet. A nebo můžu zůstat u tvrzení, že pavouci jsou fuj (případně občas nějakého zabít). S tím vytaženým prsem mi to přijde obdobné. Vadí mi odhalené prso, tak kojící ženu označím za nestydu. Strach z pavouků má smysl v zemích, kde žijou jedovaté kousky. Odpor k odhalenému prsu nemanželky zas může chránit před nevěrou.
|
Žžena |
|
(26.12.2015 7:41:26) Mirku, ale tady nejde o to, co vadí nebo nevadí Tobě nebo mně, ale o to, v jaké společnosti a v jakém kontextu žijem. V naší kultuře se prostě na veřejnosti prsa běžně neukazujou, no. Tak jako se neukazujou holé zadky (nebo "předky"), jako se na veřejnosti člověk zdržuje některých tělesných projevů atd. Jako nejde o to, že by v případě porušení dotyčný budil hned odpor, ale prostě okolí si je vědomo nepatřičnosti... jako když jdeš v riflích a tílku do Opery... nebo hlasitě svačíš v kostele při mši ;)
|
Mirek_ |
|
(26.12.2015 8:03:06) Žženo, souhlasím s tebou, že naše přístupy se liší v tom, že já zkoumám co a jakým mechanismem vadí, a ty jen konstatuješ (ne)patřičnost.
Třeba hlasité svačení v kostele (i v Opeře) by mi vadilo (= rušilo MĚ od soustředění na kázání (hudbu), jiného by třeba nerušilo), s riflemi a tílkem v Opeře žádný problém nemám. Pokud někdo má, tak mě zajímá, v čem jeho problém spočívá. Někomu může vadit už jen to, že držím lžíci v levé ruce. Mám se tudíž přeučovat na pravou? Kdysi bylo psaní levou nepatřičné a leváky jsme přeučovali. Teď už naštěstí ne. Časem třeba zjistíme, že tílko a tričko v Opeře nikoho neomezuje a bude to v pořádku.
|
Žžena |
|
(26.12.2015 8:26:17) Mirku, ve všech lidských společnostech jsou tradicí fixované určité zvyky a očekávání. Rituály mají svoje ustálené formy. A celé to má značnou setrvačnost (tj. dodnes tu máme zvyky vzniklé dávno, v jiném společenském kontextu, které někomu mohou přijít zastaralé). Ale není to nutně zle, spoluvytváří to náš pocit ukotvení, kořenů, toho, že "někam patříme". Vytváří to taky společnou platformu pro komunikaci.
|
Mirek_ |
|
(26.12.2015 9:07:57) Žženo, myslím, že nejsme v rozporu. Jen holt někteří lidé více přemýšlejí o původu a současném přínosu těch rituálů apod. a méně lpí na jejich udržování. Jiným zas jejich dodržování dává pocit jistoty a když je jejich bližní k rituálům vlažný nebo je chce zkoumat či měnit, mají mu to za zlé, občas takového i ukřižují. Ještě mě napadlo, že až budou běžné (čisté) rifle s tílkem v Opeře, bude to mít příznivý dopad na životní prostředí - lidé budou vyrábět a přepravovat méně hadrů.
|
Z+2 |
|
(26.12.2015 13:48:15) Píšeš neskutečný nesmysly. Až budou rifle bežné v Opeře naše společnost bude jiná. Ve skrze rozpadlá a dekadentní. Stát se samozřejmě může, že nad kulturou zvítězí anarchie. Nad slušností, sprostota, ale z mého pohledu nic dobrého na tom nebude. Opeře ani těm co ji navštěvují to neprospěje.
|
Mirek_ |
|
(26.12.2015 17:08:20) O tom, jaká bude naše společnost v budoucnu, se dá spekulovat a dospívat můžeme k různým závěrům. Jediné, co jsem zmínil já, byl dopad zjednodušení našeho odívání na životní prostředí. V čem je moje úvaha neskutečně nesmyslná? To nějak z tvého příspěvku nejsem schopen vyčíst.
|
koa |
|
(26.12.2015 19:27:14) Tak nějak to vidím s půlnočními návštěvníky kostela:
http://zlin.idnes.cz/farar-rimskokatolicke-cirkve-robert-pokrywka-z-polska-slouzi-na-vanoce-pulnocni-v-popovicich-i13-/zlin-zpravy.aspx?c=A151223_2214363_zlin-zpravy_ras
|
Ropucha + 2 |
|
(26.12.2015 19:55:24) Koa, mně to přijde nepokorné a povýšené, pohrdat svátečními návštěvníky kostela. Do duše nikomu nevidíš, ani těm na pohled poctivě praktikujícím, abys je soudila. Předpokládám, že oslavenec si to se všemi, kteří ho přicházejí navštívit, nějak porovná sám ;-)
|
|
|
Žžena |
|
(26.12.2015 19:31:21) Mirku, Tvoje úvaha o zjednodušování odívání je zcela nesmyslná, protože velikost šatníku naprosto nekoreluje s tím, jestli musíš mít na sváteční příležitosti doma jedno hodobožové oblečení. Naše prabáby měly tři outfity, z toho jeden sváteční. Ti dnešní tílkaři v divadle nemají dva. Mají jich třicet. Do divadla v džínech nejdou proto, že nemají na sako nebo že jsou tak skromní.
|
Z+2 |
|
(26.12.2015 19:34:32) Dík.
|
|
Mirek_ |
|
(26.12.2015 20:33:09) Žženo, pokud člověku vystačí jedno hodobožové oblečení na všechny sváteční příležitosti na mnoho let, tak vliv na životní prostředí bude opravdu minimální.
Pokud ale bude návštěvník opery dbát na to, aby jeho oblek nebyl zastaralého střihu, a dáma se bude chtít ukázat v jiných šatech než posledně, tak už ty náklady porostou, jak finanční, tak na životní prostředí.
A co se týče tílkařů a toho, co se odehrává v jejich hlavách a co se nachází v jejich šatnících, o tom nemám informace a zase bych mohl jenom spekulovat, což nejspíš děláš i ty. Já můžu mluvit za sebe a mě vyhovuje jednoduchost, tj. co nejmíň nutnosti se převlíkat, když třeba půjdu z práce (v kanceláři) rovnou na nějakou společenskou událost. A počítám, že jiní to mají podobně. Jdou na koncert poslechnout si muziku a ne předvést róbu, nebo demonstrovat nějaký životní postoj.
|
Ropucha + 2 |
|
(26.12.2015 21:45:15) Mirku, nepotřebuji, aby mi spoluposluchači na koncertě něco předváděli, ale ocením, když mi nebudou kazit nevšední zážitek v nevšedním prostředí tím, že se tam budou rozvalovat v pracovním nebo plážovém úboru. Sváteční resp. společenský oděv podle mě není samoúčelná konvence, ale přispívá k tomu, jak se člověk cítí, jak vnímá ... a samozřejmě také jak vnímají druzí lidé jeho. Jiná věc je, že podobu společenského oděvu opět určuje společenská konvence, tudíž v každé kultuře bude ten sváteční a mimořádný pocit spojen s úplně jiným úborem. Ale jde o to, odlišit všední od nevšedního, což podle mě člověk potřebuje pro zdravou psychickou kondici.
|
Mirek_ |
|
(26.12.2015 22:14:03) Anett + 2, mně holt ten zážitek lidé svým oblečením nezkazí. A skoro bych tvrdil, že za svoje pocity si zodpovídáme sami. Chápu, že může rušit hluk a zápach, ale fakt bych neobviňoval člověka v žabkách, že mi zkazil zážitek z koncertu.
Uznávám, že TY se můžeš cítit líp, když kolem sebe vidíš lidi nějak nastrojené. Máš ale právo po nich chtít, aby se kvůli tvým pocitům oblékali, jak ty si přeješ? Nezasahuješ už do jejich svobody? A jak se budou cítit oni? Co když se oni dobře cítí v těch riflích a tebe nechají, ať si oblékneš to, v čem se cítíš dobře ty?
Oddělit všední od nevšedního: mít nějaký řád a systém v životě je fajn, ale zase - je to MOJE odpovědnost a je na mě, jak si to zařídím. Druzí si to zařídí zase podle sebe.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.12.2015 9:31:11) Mirku, nojo, to holt se můžeme přít, kde končí svoboda jednoho a kde začíná svoboda druhého. Každý bude vidět tu hranici jinde. Vím, že je v naší současné společnosti módní maximální individualismus, já tomu zase tolik nefandím, jsem konzervativní člověk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.12.2015 20:48:04) člověku může být trapně stylem "nevím, kam s očima". i mně to vadí, takhle vidět cizí ženskou. nevadí mi to leda u blízkých kamarádek
|
. . |
|
(25.12.2015 20:50:11) No ale proč "neví kam s očima", pokud ho "cizí" prsa nezajímají?
|
|
|
|
|
|