JaninaH |
|
(6.1.2016 18:44:55) Nejsem učitelka, ale jako matka jsem tohle jednou udělala, ne plánovaně, ale z náhlého popudu mysli ve stavu naprostého zoufalství, kdy jsem dcery učitelku matematiky, kterou jsem znala jen od viděni, potkala na zastávce tramvaje. Všechno jsem ji řekla a po prosila jsem ji, aby s dcerou promluvila. Vyhověla mi, dcera si pamatuje dodnes, co jí řekla. Ode mě to samé v té době naprosto nebrala.
|
Monty |
|
(6.1.2016 18:48:59) Janino, dík, asi to bude podobná situace, jen tu učitelku neznám ani od vidění. Teoreticky bych mohla ještě poprosit některého z učitelů, které znám z rodičáku, ale myslím, že tahle konkrétní by byla nejlepší.
|
sarmi |
|
(6.1.2016 18:52:01) pokud nemate ve skole skolniho psychologa, který by mohl pomoci, je moznost požádat vychovnou poradkyni, zalezi ceho se ta promluva tyka. pokud jde o to, aby to rekla jedna konkretni učitelka, tak ji kontaktuj, při nejhorism te odmitne.
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:02:42) sarmi, to není nic pro psychologa, který navíc dítě vůbec nezná... buď učitel/ka, nebo se na to můžu vykašlat rovnou.
|
sarmi |
|
(6.1.2016 19:53:37) to je ovšem tajemne jako hrad v Karpatech .
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.1.2016 16:38:19) školní psyholog nebo výchovný poradce je sice fajn tip, ale pokud potřebuješ, aby synovi promluvil do duše, pak to musí udělat člověk, kterýmu kluk věří a kterýho je ochotný vůbec vnímat, pokud děcko dospěělýmu nevěří, můlže mít funkci jakou chce, veškerá snaha je marná
|
|
|
|
Kaipa |
|
(6.1.2016 19:04:03) Neznáš učitelku svého syna? Nechodíš nikdy na rodičáky?
|
Kaipa |
|
(6.1.2016 19:12:08) Šuplíku, já jsem taky chodila do školy, dokonce i obě moje děti chodily do školy (a to i na 2. stupeň, později jedno na gympl, druhé na průmyslovku), tak vím, jak to chodí. Jen mi je divné, že si Monty vybrala někoho, koho vůbec nezná.
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:13:29) Kaipo, na tom není nic divného, proč bych chodila za učitelkou předmětu, ze kterýho dítě za sedm let nepřineslo jinou známku než jedničku?
|
|
Kaipa |
|
(6.1.2016 19:18:42) Jo, to vlastně u dcery na gymplu bylo taky, ale rozhodně nemůžu říct, že jsme se nějak zásadně seznámili. Proto bych na promlouvání do duše volila někoho, komu důvěřuju. Ale Monty zřejmě potřebuje, aby učitel biologie (dějepisu, fyziky,...)mluvil ve smyslu: Pepíčku, když se nebudeš učit matematiku, nebudeš se moci stát ... astronautem, třeba.
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:20:00) "Pepíčku, když se nebudeš učit matematiku, nebudeš se moci stát ... astronautem, třeba."
Kaipo, ne, tohle ne. A potřebuju hlavně někoho, komu důvěřuje syn. Což by teoreticky mohlo být víc učitelů, on má s nimi dobrý vztahy. Až na třídní, tedy. Ale tam ani tak nejde o vztahy syn - třídní, problém je jinde.
|
libik |
|
(6.1.2016 19:37:19) Monty, to je těžký.
Já si taky představila variantu prosby "paní učitelko, domluvte Pepovi, ať si myje nohy"
Nemůžeš lépe naznačit?
Jinak naše učitelky by poskytly jakoukoliv radu a domluvu v součinnosti s matkou, kdo by nožná měl problém, by byl Pepíček.
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:41:35) libiku, no, zkusím to. Přibližně jde o to, že dítě, které - dejme tomu - léta úspěšně reprezentuje školu i atletický oddíl ve skoku do dálky a vlivem určitých okolností začne pochybovat o tom, jestli ještě bude skákat a jestli to vůbec má nějaký smysl. Jde čistě o to, aby mu tělocvikář řekl, že je sice rozhodnutí na něm, ale skáče fakt dobře. Zhruba. Prostě potřeba názoru od někoho, kdo leze aktuálně puberťákovi méně krkem než rodiče.
|
Z+2 |
|
(6.1.2016 19:43:51) Přestalo ho bavit malovat nebo už nechce být oceánobiologem?
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:46:32) Z+2, to byl přibližný příklad. Nepřestalo ho bavit nic, spíš začal o něčem pochybovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:06:52) Kaipo, viz Šuplík - syn je na druhém stupni, neznám všechny jeho učitele. Na rodičák chodí jen třídní, pak musíš obcházet v kabinetech, což neděláš, když není žádný problém.
|
Kaipa |
|
(6.1.2016 19:09:49) A proč sis na pohovor vybrala někoho, koho neznáš?
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:11:22) Kaipo, protože učí to, k čemu má syn největší vztah. Třídní bohužel učí češtinu a matiku, takže tam jsou oboustranně ambivalentní pocity.
|
|
Kaipa |
|
(6.1.2016 19:13:14) Aha, takže to má být konkrétně zaměřený rozhovor, myslela jsem, že to má být jen taková obecná motivace.
|
Monty |
|
(6.1.2016 19:14:54) Kaipo, no, tak napůl obecný a napůl konkrétní.
|
|
|
|
|
|