kachna_ |
|
(11.1.2016 10:42:06) Ahoj, při včerejší debatě ohledně deprivace/povahy jsem si říkala, že byste mohly mít pár dobrých nápadů nebo postřehů k zamyšlení ohledně naší prostřední. Prostřední dceři jsou čtyři roky (nejstarší 6, nejmladšímu 1), je chytrá, ale hodně vše prožívá ublíženecky, jako problém, negativně. Takový ten základ, že se snažím přistupovat k ní klidně a neeskalovat emoce, vím a snažím se. Tulím se k ní, říkám jí, že jí mám ráda, chválím. Je mi jí líto. Chtěla bych jí pomoct naučit se s její povahou pracovat. Takže bych uvítala radu ohledně literatury, přístupu, třeba co funguje, když něco řeší negativně, utápí se v negaci (ale vy jste mi..., já to nevim, já se nemůžu)? Jo a podobnou babičku jsme v mojí rodině měli, mojí babičku. Díky
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2016 10:55:06) skus vysvětlovat situace, nenechat nic vyhrotit, předcházet situacím, kdy s může cítit ukřivděná nebo ublížená, ale stejně to nezměníš, jestli má takovu povahu
náš nejmladší těžko nese špatný známku, teď měěl pocit, že když pokazil písemku z matematiky a na vysvědení nebude 1, ale 2, tak je to nějaká pohroma a konec světa, tak jsem mu ukázala moje vyusvědčení, měla jsme taky ve třetí třídě dvojku z matematiky, to mu udělalo strašně dobře, není v tom sám a nic zlýho se neděje :) a jak řekl můj muž - až bude nejhůř, vytáhne i svoje vysvědčení :)))
on třeba těžko zvládá, když mu řeknu, že třeba někdy něco budeme dělat, on hned pochoí, že to bude okamžitě a pak je ublížený, že to není hned nebo to není vůbec - takže jsem se naučila říkat velice důrazně "když to půjde, jestli bude čas" a podobně, aby věděl, že jsou i jiný možnosti "
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2016 11:07:50) já taky pořádtvrdím, že známka a znalost jsou rozdílný věci, ale vysvtlit to děcku je těžký, zvlášť když mezi dětma se rozmohlo ve třídě posmívání kvůli známkám, to je pak témqř neřešitelný učitelka o tom ví a snaží se, ale stejně to tam je
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2016 11:16:40) to je přechodná doba, taky jsme si tím prošli, taky mluvení, právě u prostředního :)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.1.2016 11:23:51) potíže s výslovností má u nás 13letý a bude je mít ais navěky, i když se to zlepšuje, takže znám, ale na gymplu měl problém jen ze začátku, pak si děcka zvykly a teď ho konečně berou, je chytrý, ale má svý zvláštnosti, a nemá jich málo :)
třeťák má zase potíže s výbušností, taky se s tím musí naučit žít, je to těžký, těžko ho omlouvat, když vyletí pro každou blbost, ale má teď učitelku, která asi pochpila, že je to citlivka a že poznámkama nic nezmůže, spíš naopak, navíc přestala věřit některým, že on za všechno může, takže syn je teď doceal v pohodě, nestěžuje si na něho, jen je neskutečně zapomnětlivý, to nebýval, ale ona to bere jako součást jeho osobnosti, teda uvidím dens, zase zapokněl doma pracovn list a nemá úlohu, a to je pořád
nejstarší je introvert, ale takový, že bylo podezření na PAS
to je tak úžasná trojka, že už mě nepřekvapí asi nic :))))
|
|
|
|
|