Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 16:05:53) Šuplíku, souhlasím, že gymnázií je až moc. Dostávají se tam děti, které tam jsou nešťastné a činí nešťastnými i své vyučující. Ale za osmiletá se moc přimlouvám. Jsou děti, které potřebují vypadnout ze ZŠ v těch jedenácti letech. Ale jiné k tomu dozrají zase až v té sedmé třídě, já myslím, že je to velmi dobře nastavené tak, jak to je.
|
Len |
|
(4.2.2016 16:10:33) Anett, jj, mne by bylo byvalo tehdy hodne pomohlo, kdybych mohla z pate tridy vypadnout. Bohuzel tehdy byla u nas jen dve viceleta gymnazia, jedno cirkevni a druhe zamerene na matematiku. Navic k tomu panovala neduvera, v PPP se to nedoporucovalo.
|
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:10:58) Myslim, ze to dobre nastavene neni. 8g je unik z mista, ktere nefunguje - skoly neumi pracovat s ruzne nadanymi detmi. Mely by fungovat ZS a nemusely by byt 8leta gymnazia.
|
Alca | •
|
(4.2.2016 16:12:49) To je hezký, ale nefunguje to. Nechala by jsi své dítě na ZŠ jen proto, aby se to ta škola mohla na někom naučit? Já teda ne. Ať se nejdřív začnou snažit ZŠ a pak se to projeví..... Lépe řečeno nejdřív to bude muset někdo zafinancovat.
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:14:49) JIsteze ne, soupla bych je na 8g nebo do nejake alternativy. Proste vytriskam ze statniho systemu co mi nabizi. ALe to neznamena, ze s tim systemem souhlasim. Nejsme ochotný do skolstvi rvat penize, tak nas holt jiny staty predbihaj. Viz. to kolikrat omylane Finsko, tam proste vysledky maji.
|
|
J | •
|
(4.2.2016 16:17:41) na zš platí zásada, že třída se tempem přizpůsobí těm pomalejším, aby to stíhali všichni. Takže chytřejší děti se nudí, paradoxně pak díky tomu můžou mít i horší známky. Já jsem proto dost brzo dát dětem možnost, aby byly ve třídě s dětmi podobného nadání. Tenhle princip ale dosti vadí.
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:22:49) J, ale ono to v reálu není tak, že pomalejší jsou pomalejší ve všem a naopak rychlejší ve všem stejně rychlí. Už na tom druhém stupni (když tedy pominu fakt, že jsou v pubertě a často se ostentativně vymezují vůči jakémukoli vzdělání) je celkem dost znát, komu jde tak nějak všechno stejně, kdo je technický typ, kdo humanitní... a že někomu neleze do hlavy angličtina, ale zato je výborný v matice, to těžko nějak zprůměruješ.
|
Lady V. |
|
(4.2.2016 16:26:32) Ono i v rámci jednoho oboru ti něco může jít bezvadně a něco vůbec. Můj syn má například vynikající prostorové vidění, takže jakákoliv geometrie, kružnice, Pythagoras, tělesa atd. mu jde naprosto skvěle. No a potom před něj položí proměnné a čumí na to jak puk.
|
|
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:49:21) MOje deti chodi do alternativy. zatim na prvni stupen. Jsou vytizene podle svych potreb, nikomu se v tempu prizpusobovat nepotrebuji. Vnimaji, ze kazdy je dobry "na neco" a povidat si o cem maji. Too je prave mor, ze se casto "jede v tempu nejpomalejsiho"
|
Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 17:14:31) Aleno, on je první stupeň něco jiného, než druhý. Pubertální kolektiv se od malých školáčků poněkud liší. Samozřejmě, že dobře uchopená výuka je vždy a všude lepší, neš špatně uchopená výuka. Ale nevím, jestli alternativní styl výuky plně vyřeší ten problém, že některé děti mají v pubertě úplně jiné zájmy a priority, než vzdělávání. To je to, co označuji za sociální hledisko, někdo prostě nepovažuje vzdělávání za nic přínosného, školy si neváží, nechce studovat a má celkově úplně jiné obzory a zájmy. Vzdělávat takové děti v jedné třídě spolu s dětmi úplně protikladně založenými je podle mě náročné a nevím, jestli to vůbec lze dělat nějak dobře, aby se obě skupiny dobře cítily a byly saturovány jejich potřeby.
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:17:58) Anett, jenže to je puberta - ono to spoustu dětí přejde. Syn má třeba spolužáka, o kterém sám tvrdí, že je asi jediný, se kterým se dá normálně mluvit o věcech, které syna zajímají. Trochu ho znám, je to chytrý kluk, ale víc podléhá tlaku skupiny a tak na školu kašle, protože je to momentálně cool. U něj je vysoká pravděpodobnost, že z toho vyroste. Jen poměrně malá část dětí ten pubertální přístup nepřehodnotí.
|
Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 17:25:33) Nojo, Monty, ale to je nám k ničemu, že jednou třeba pubertální přístup přehodnotí. To už budou všichni ze školy pryč. Podstatné je, co se děje právě v té pubertě, která je nejhorší na druhém stupni ZŠ. Jak sama píšeš, kolektiv může ovlivnit i dítě, kterému se to tak úplně nezamlouvá, ale potřebuje zapadnout nebo alespoň mít klid. Lepší mi přijde, nemuset to řešit a strávit osm let mezi lidmi, s nimiž lze sdílet více, než jen společnou místnost. Gymnázium samozřejmě není v tomto směru žádná stoprocentní záruka, to by byla naivní iluze, ale ta pravděpodobnost je oproti ZŠ přeci jenom vyšší.
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:30:22) Anett, no právě, záruka to není a tudíž jako benefit nic moc. Ale samozřejmě má každý jiné priority.
|
Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 17:34:49) Monty, já to respektuji, nemusí si to každý myslet. Však je dobře, že jsou možnosti volby, u nás je v tomto dost benevolentní systém, školy lze hodně vybírat podle svého.
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:41:13) Anett, spíš podle nabídky. Někdo si může vybírat tak, aby byl naprosto spokojenej, někdo musí dělat kompromisy. A hlavně u všeobecného vzdělání jsou vždycky handicapovaní ti "vyhranění". No a někomu to za to třeba nestojí. Lidé jsou různí.
|
Federika |
|
(4.2.2016 17:44:13) Monty, je fakt, že dobrej výběr může hodně věcí ulehčit. Já nemám vyhraněný děti, ale třeba vidím zřetelnej rozdíl mezi těma dvěma gymplama, mezi naprosto drilovou klasikou,kam chodil D. doteď a mezi tím,kam teď odešel. Dovedu si představit že ty rozdíly) v nejrůznějších oblastech) po Praze budou veliký.
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:48:33) Federiko, ale to je právě výhoda. Nevyhraněné dítě si může vybírat z daleko více možností, může brát v potaz třeba právě ten přístup. Vyhraněnému je to jedno, protože má konkrétní důvod, proč na nějakou školu chce, a když na té, která mu z toho důvodu vyhovuje bude "nevyhovující" přístup, nenadělá nic. Být "nevyhraněný" je v tomhle věku jednoznačné plus.
|
Federika |
|
(4.2.2016 17:53:23) hmm, já bych u toho 17 letýho už asi nějakou vyhraněnost brala.... I když,abych mu nekřivdila-je víc než jistý, že vyloženě technickej typ nebude. Jd emu matika, nemá problém s fyzikou, celkem mu jdou samy jazyky, je komunikativní a teď ho hodně zaujalo cosi, takovej předmět, něco jako finanční gramotnost. Takže jo, vypadá to na nějakou ekonomku,finance, pokud se nějka úplně nezvrtne-ale nenapadá mě kam Ten menší je zas vyhaněnej každou chvíli jinam, naposled z něj měl bejt ten lovec hadů, nebepečnejch
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:57:51) Federiko, no, já bych zase u syna brala nevyhraněnost, protože mu strašně komplikuje život už teď a počítám, že ještě bude.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 17:44:26) Monty, nejde o stoprocentní spokojenost všech, to neexistuje, ale o šířku možností. Máme tu více možností volby oproti době před třiceti lety i oproti některým jiným státům.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:13:48) Aleno, ony by to třeba uměly, ale když je ve třídě 25 - 30 dětí, tak na to jaksi není prostor.
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:18:44) Tak na druhym stupni tady v okoli je klidne i 18 deti a stejne to skola neumi. System je spatny,vetsinou i ucitele nejsou dobri, cile vyuky jsou nejasne, prizpusobit se potrebam roznych deti je scifi.
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:25:04) NO a jak to delaji v tech statech, kde 8g nemaji a stejne jsou na tom deti lepe nez u unas?
|
Alca | •
|
(4.2.2016 16:26:21) Mají ve třídě kromě učitelů ještě asistenty.....
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:29:06) To ano. Ale jestli ten jeden asistent udela takovy rozdil? Spis jsou tam dalsi veci. Nezatezuji ucitele pitomostma (dozory, lejstra)), ucitele jsou v prumeru schopnejsi a lepe odmenovani, inspekce je neotravuje...
|
|
|
ALena | •
|
(4.2.2016 16:30:21) Asi ano. Casto existuje i nejaka prostupnost predmety a pod. Proste nas system mi pripada poneku de mode.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 16:31:58) Jak to dělají ve státech, kde nefungují 8g, to nevím, ale za sebe mohu otevřeně říct, že gymnázium je pro mě i sociální otázka. Mé dítě, které toužilo vypadnout na gymnázium, chodilo na dobrou ZŠ, která je ceněná a oblíbená, učitele měli šikovné, byla jsem spokojená v rámci toho, co lze od ZŠ očekávat. Přesto, gymnázium je celkově něco úplně jiného, skladbou lidí, atmosférou, podle mě je to přirozené.
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:37:27) Anett, sociální otázka? Ve smyslu nějakého statutu nebo jako to myslíš?
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:40:48) Buchli, sorry, píšu v rychlosti a nečtu po sobě. Dík za upozornění. Taky mi to není sympatické, pokud by to mělo být takto, proto jsem se ptala.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(4.2.2016 16:44:18) Buchli, tak statusová záležitost jsou možná některé soukromé školy, ale o běžných gymnáziích si to nemyslím, alespoň u nás to tak nevnímám.
|
|
|
Kudla2 |
|
(4.2.2016 16:41:52) Monty,
proč jsi považovala za nutné zmínit, že Tvůj partner má PRESTIŽNÍ gymnázium?
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:42:50) Kudlo, prestižní ve smyslu náročnější, to nemá nic společného se sociálním statutem. Nebylo to soukromé gymnázium se statisícovým školným, neboj.
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:45:45) Buchli, já se snad půjdu oběsit. Nejen, že mi odešel telefon a jedna klávesa, teď ještě tohle???
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:49:16) Buchli, budu si dávat pozor a číst po sobě. A asi bych si měla rozsvítit, když už mám dneska intelektuální útlum. Což moc nepomůže, protože se při psaní na klávesnici nedívám.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:51:10) Šuplíku, už jsem psala Kudle, že jsem tím myslela "náročnější". A v té době taky vzhledem k zaměření hodně atraktivní. Nevím, jak je to dneska. Špatně zvolený termín, omlouvám se.
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:53:36) Šuplíku, ne, to fakt nechci, to jistě chápeš.
|
|
Federika |
|
(4.2.2016 16:55:23) Šuplíku, nevim,podle mě se o "prestižních a náročných" gymnáziích mluví v případě, že jde o gymnázium, o který je velkej zájem a na který není jednoduchý se dostat. Asi mezi tím bejt rovnítko nemusí.
|
Monty |
|
(4.2.2016 16:56:38) "...v případě, že jde o gymnázium, o který je velkej zájem a na který není jednoduchý se dostat."
Federiko, jo, přesně takhle jsem to myslela.
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:07:08) Śuplíku, můj manžel je mladší než já, na gympl šel až v polovině devadesátých let.
|
Monty |
|
(4.2.2016 17:10:20) Šuplíku, bývalý manžel bude tak jako ty, ten taky chodil na gympl, kam nebylo snadný se dostat... na jazykovej, celkem známej, ale já si nemůžu vzpomenout na jeho jméno.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|