Winky | •
|
(29.2.2016 19:52:22) No, ja si zrovna obrazne zametam pred vlastnim prahem - s dcerou v 5. tr. pilujeme Cj na prijimacky. A pokazde ma nejakou chybu, resp. nejake chyby (poslednich par diktatu behem tydne). Obcas badam nad tim, jak ji to vysvetlit. Treba dnes "vydatny obed". Predpona, jasne, ale co je kmen slova? "Datny" pro ni neni nic, se slovesem "dat" si to zas nespoji. Proc ma ta cestina takovou spoustu pravidel? A velka pismenka a pravopis vlastnich jmen uz tuplem. Jak ma dite v 10 letech tusit neco o Vyssim Brode, Kopidlne, Zvikovu a Kamyku, kdyz to ve vlastivede nebrali, doma si pred spanim atlas bohuzel necte, bude asi muset.
|
sarmi |
|
(29.2.2016 19:55:40) tak na to bezte vylucovaci metodou - muze byt vidatny obed? to by prece muselo byt pribuzne se slovem vídat, videt - coz neni. na mestech, ktera jsi vypsala nevidim nic sloziteho. tam je pravidlo jasne.
|
Winky | •
|
(29.2.2016 20:20:45) Dik za to vydatny
U tech jmen/nazvu vlastnich - vyšší brod napsala s malými písmeny, neví, ze je takové město, ve vete bylo, ze tudy protéká Vltava, dítě fakt neřeší jestli je brod nebo Brod, když to nezna. Zvíkov napsala s Y, od slova zvykat. Kamýk s I, neni ve vyjm.slovech, Kopidlno s Y, zdůvodnila si dle kopyta. Ja se snažím říct, ze naučení se pravopisu pro dítě je docela práce, dáváme tomu dost navíc oproti škole, dcera i dost čte (nemusím ji nutit), přesto je to těžké. Me samotne pravopis šel vždy i bez zdůvodňování, nevím jak to. Ale uz umím pochopit, ze to tam někdo "nevidí". A to dcera je šikovná, syn je dysortografik a to je pro nej náročný rozlišit úplný základy jako dy,ty,ny/di, ti, ni.... To bude očistec. A taky chci aby dobre mluvil a psal, považuji to za důležité, dobré, prospěšné, vhodné..... Zda toho dosáhnu nevím.
|
sarmi |
|
(29.2.2016 20:29:37) a kdeze ten diktat psali? ve skole by to spravne meli probrat a teprve potom psat jako overeni. je spousta ruznych prirucek s diktaty, ale pokud ve skole dany jev jeste neprobirali, tak je zbytecne to testovat doma. a mas uplnou pravdu, ze je toho hodne a ani ve skole si na vsechno "nesahnou" . to pujde, neboj - fakt plati, ze chybami se clovek uci.
|
|
Chloé |
|
(29.2.2016 20:29:49) Kdyby to bylo na mne, tak zrusim vyjmenovana slova a take shodu prisudku s podmetem, alespon co se tyka muzskeho a zenskeho rodu. Skoda, ze si obrozenci netroufli.
|
sarmi |
|
(29.2.2016 20:33:03) proc? rekni si - tI muzi chlastalI a tY zeny plakalY, a mas to .
|
Chloé |
|
(29.2.2016 20:34:50) Mne to problem nedela. Ale ve skole se tomu venuje x hodin, ktere by se mozna mohly vyuzit daleko lepe. A radostneji
|
sarmi |
|
(29.2.2016 20:37:12) treba tam vubec nejit, ze ano!
|
|
|
|
|
Monika |
|
(29.2.2016 21:42:14) Syn (3. třída) mě nedávno přesvědčoval, že je správně pýskat, protože od pysk - a to zní naprosto logicky
|
Chloé |
|
(29.2.2016 21:46:27) Dyk to rikam, zrusit vyjmenovny slova. Pisk nejde proti nicemu.
|
|
kambala pláááckááá |
|
(1.3.2016 6:56:51) to mi připomíná blahého času mého vlastního slymáka (od hlemýždě) a klýč (od zamykat)
|
|
|
|
|
|