Gladya, bývalá dasa, |
|
(3.6.2016 17:28:01) Pokud se dcerka ze známek nehroutí, ber to taky s nadhledem, na prvním stupni jsem taky měla z výtvarky trojku. Já tedy opravdu kopyto jsem , asi dysgrafik. Na druhém stupni mi dávali dvojku z milosti, aby mi moc nekazili vysvědčení.
Jedině snad se učitelky zeptat, ale moc bych si neslibovala. Bohužel, pomalá práce, horší známka , to je sice blbost, ale z pohledu učitelky obhajitelná.
|
Monty |
|
(3.6.2016 17:34:21) Tak já měla dvojku z výtvarky snad celých osm let na základce. Nekreslila jsem sice špatně, ale po nás tehdy nikdo žádné kreslení nechtěl (leda oslavy Vítěznýho února nebo Auroru), pamatuju si samé voloviny typu "rozlévání skvrn", bramborový tiskátka, obtiskování listů, lepení nějakých barevných papírů... vůbec mě to nebavilo a výsledek tomu odpovídal.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 17:43:15) Monty, proč půlka tvých příspěvků sklouzne k omlouvání si svých neúspěchů?
|
Monty |
|
(3.6.2016 17:44:48) Z+2, prosím tě, jak ty čteš? Píšu, že mě to nebavilo, tak jsem to odflákla - co je v tom za omlouvání? Píšu někde, že to nebylo spravedlivý? Ne, bylo to spravedlivý, ty obrázky nestály za nic.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 17:50:01) Monty, no já to tak vnímám. Lidi odfláknu většinou věci u kterých se bojí selhání. Byl jsem flákač, je daleko pohodlnější vysvětlení, než nebyl jsem dobrý. Ale je to naprosto tvoje věc.
|
Monty |
|
(3.6.2016 17:58:33) Z+2, chápu, že to tak máš ty, ale není to přece univerzální pravidlo. Lidé nejsou všichni stejní.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:00:23) Lidi jsou si strašně moc podobní.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:04:06) Z+2, a ty si fakt myslíš, že všichni lidi na světě berou dvojku - ať už z čehokoli - jako prohru?
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:10:56) No jak kdy a jak z čeho. Systematickou dvojku z VV si myslím, že jako prohru ve nějakém smyslu bere naprostá většina.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:14:03) Z+2, upřímně, neměla jsem ji systematicky, teď mi došlo, že jsem minimálně jeden rok musela mít jedničku, protože mi matka slíbila za samý jedničky psa. A protože jsem měla systematicky (to vím na 100%) dvojku z tělocviku a jedno pololetí jsme měli plavání, ze kterýho jsem měla jedničku, měla jsem ty její vytoužený "samý". Bohužel mi místo koupení psa oznámila, že budu mít bratříčka nebo sestřičku.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:16:13) To zní k tvé sestře hodně krutě.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:18:54) Z+2, bylo mi osm a chtěla jsem psa. Sourozence ne. Možná je to kruté, ale je to upřímné.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:23:10) Zajímavé. A jak jsi se pak chovala k sestřičce?
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:26:56) Z+2, no, moc hezky ne. Ona byla ta chtěná, já ta nechtěná (sestra má jiného tátu). Takže jsem dost blbě nesla, že ji rozmazlovali a mně řezali a ponižovali. Dneska vím, že za to ségra nemohla a navíc si to rozmazlování dost ošklivě odskákala, takže nakonec je to ona, kdo je na tom hůř. Ale v dětství jsem to brala dost úkorně a hodná jsem na ni rozhodně nebyla.
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.6.2016 8:17:13) Monty, tak to od bylo sprostý
|
|
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:18:05) Nicméně, ani tu dvojku z těláku jsem nebrala jako prohru. Já fakt nejsem sportovec, nikdy jsem nepřeskočila kozu, nevyšplhala po laně, natož abych zvládla třeba hvězdu... brala jsem to tak, že každýmu holt jde něco jinýho. Ale věřím, že to tak někdo brát může, proč by ne. Na rozdíl od tebe si nemyslím, že jsou lidi až tak stejní.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:22:31) Nemyslím si, že dvojka z TV je podobná dvojce z VV. Ano někomu vadit může, ale lidi se daleko méně identifikují s tím jak dělají kotrmelec než s tím co namalují.
Ale klidně to může být jen můj dojem, že ve spoustě příspěvků si omlouváš nějaký neúspěch.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:24:51) Z+2, to je tvůj dojem. Pokud něco beru jako neúspěch nebo chybu, nemám problém si to přiznat a přiznat to i okolí. Jen to prostě není dvojka z výtvarky.
|
|
libik |
|
(3.6.2016 18:26:41) Já si myslím, že v určitém věku je daleko přijatelnější mít za 2-3 z nějakého patlání, ovšem dobrej čas na stovku z tebe dělá akčního hrdinu.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:28:03) libiku, na tom něco je. Za patlání se nikdo nikomu nesmál, ale za trapný výkony v tělocviku občas jo.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:36:24) Děti si se navzájem smějí za skoro cokoliv. Nevěřím, že nepovedené práce při VV do toho u vás ve škole nepatřily.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:40:59) Z+2, člověče, fakt si nic takovýho nevybavuju. Na výtvarce jsme se smáli, jen když někdo schválně do výkresu přidělával něco srandovního - třeba do obrázku "Školní výlet" nakreslil do autobusu opice místo dětí.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 18:34:54) A v kterém věku holky chtějí být akčními hrdiny?
Jak tě vnímají ostatní sice, taky má svoji váhu, ale i tak je důležitější jak se vnímáš sama.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:38:10) Z+2, akční hrdina není možná ten správný výraz. Já v tomhle s Libikem souhlasím, kdo byl nemotornej na tělák, tak prostě terčem posměchu byl, i když JEN v tom těláku, nikdo to na něj nepokřikoval mimo tělocvičnu. Výtvarka nikoho nedrala, podobně jako hudebka. Resp. v hudebce jsme se smáli, jen když mutujícím klukům při zpívání přeskakoval hlas.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.6.2016 8:15:58) jo to jo. tělák byl pro mě peklo.
|
|
|
libik |
|
(3.6.2016 18:56:03) No já osobně už jsem fakt oželela, že neuběhnu stovku za 10 (pokud ji vůbec uběhnu), ale vždycky jsem chtěla být tou, co zvládá ladný pohyb, to mají holčičky, holky i paní.
A tělocvik mi nevadil proto, že se tam člověk hýbal, ale protože jsem působila jako velmi výrazný dřevák.
Kreslila jsem překrásně a taky jsem měla velmi pěkné slohy. Ovšem Ivana když udělala hvězdu tak holt byla hvězda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(3.6.2016 17:50:16) No, dvojka z výtvarky, to je opravdu neúspěch a životní prohra
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 17:53:15) Co je neúspěch a životní prohra, každý vnímá jinak. No a dvojka z VV to klidně může být.
|
Monty |
|
(3.6.2016 18:03:13) No, věř tomu nebo ne, ale pro mne dvojka z výtvarky prohra a neúspěch není.
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(3.6.2016 18:40:23) Nechci to zlehčovat. Uznávám, že některé děti to jako prohru vnímat můžou. A když jsou rodiče posedlí známkami, může být dvojka z nějaké výchovy docela traumatizující. Myslím ale , že to není většinový případ. Že někdo neumí kreslit, zpívat a je neohrabaný na TV? To vše je můj případ, hudební sluch nemám, kotrmelec jsem ještě jakž takž zvládla, ale to je tak maximum z TV, bída byla atletika, míčové hry i gymnastika). No a co, někomu zase nejde matematika nebo třeba pravopis (v tom jsem také schopná chybovat, hlavně z nepozornosti ).
|
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(3.6.2016 17:46:18) Monty ach ano, Aurora, o co ty dnešní děti přicházejí. Já jsem opravdu patla, takže se známkám nedivím.
Když to trochu zobecním, bych pojala výchovy úplně jinak. Ale já bych reformovala celé školství.
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(3.6.2016 17:46:19) Monty ach ano, Aurora, o co ty dnešní děti přicházejí.
Jinak jsem opravdu patla, takže se známkám nedivím.
Když to trochu zobecním, bych pojala výchovy úplně jinak. Ale já bych reformovala celé školství.
|
Z+2 |
|
(3.6.2016 17:51:51) Naše školství reformu potřebuje a to hodně radikální. Výchovy jsou dobrá myšlenka, bohužel strašně často, velmi špatně uchopená.
|
|
|
K_at |
|
(3.6.2016 18:47:21) Diky za diskusi! Dcera i ja jsme touto pi uc (posledni rok do duchodu) uz vycvicene. Dcera se nehrouti, me to pobavilo. Pokud prinese za 2, ok. Pokud to bude za 3, asi budu neprijemna. Jinak diky teto ucitelce se dcera naucila chapat, ze zivot neni fer. Vadi mi spis i nereseni situace, ktera je vlastne banalni. Schuzky nebo konzultace jsou co 1/4 roku...staci se domluvit co a jak. Jsem napnuta, jak dopadneme.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(3.6.2016 21:24:34) Jo, to je fajn, že to takhle uchopíte. Zkrátka "lidé sú různé, některé sú blbé", toto na tom asi dcera pochopí a do života je to dobrá zkušenost.Také jsem to musela v jednom případě jedné paní učitelky takto pojmout. To se fakt nedalo, držet lajnu "paní učitelka má pravdu a myslí to dobře", protože to byla zapšklá vyhořelá ženská.
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(3.6.2016 22:01:40) Auroru jsem měla zmáknutou od školky (!),s červenou vlajkou pěkně. A ještě továrnu se zubatou střechou
|
|
|