Monty |
|
(9.6.2016 12:19:11) V dnešním Metru čtu, že se bude rušit železniční zastávka Praha - Strašnice a budovat nová, Praha - Zahradní Město. Pro mimopražské podotýkám, že to je hned vedle, tudíž účelnost tohoto rozhodnutí nechápu. V článku je odkaz na navazující autobusy a tramvaje na nové zastávce; od původní je tram + bus asi dvě minuty chůze. Co to jako je? Železnice/stát neví co s prachama? Nějaký kamarád potřebuje odklonit pár peněz? Nebo to má nějaký hlubší smysl, který mi jako "neželezničáři" uniká?
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 12:24:58) Jde o přeložení a napřímení železničního koridoru krz Prahu 10. V plánech je to od roku 2007. Pracuje se na tom od roku 2012. Veřejnou diskusí to procházelo někdy kolem roku 2010.
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:29:12) Z+2, tak já to nijak dlouhodobě nesleduji, jen jsem pořád trochu místní a přijde mi, že Strašnice a Zahradní Město je prašť jako bouchni. Ty zastávky mají být od sebe fakt kousek. Tak přemýšlím, k čemu to. Zastávka Strašnice nijak extra vytížená není (nebo nebývala, dokud jsem přes ni jezdívala, leda o víkendech směrem z Prahy ven, ale i tak šlo o pár lidiček, co jezdí v létě na houby), to jako Zahraďák bude víc v kurzu? Z jakých důvodů se to tvůrci záměru domnívají?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 12:34:46) Nebude, ale je to kvůli tomu, že budou stěhovat ty koleje, jak psal Z+2.
|
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 12:35:02) No hlavně tou zastávkou Strašnice už nepojedou vlaky, v budoucnu nepovedou koleje, tak bude dost nesmyslná. „Projekt počítá s přeložkou části stávající železniční trati v pražských Strašnicích včetně zrušení zastávky Praha - Strašnice. Nová trasa má vést opuštěnou lokalitou bývalého seřaďovacího nádraží Praha - Vršovice,“ uvedla ve studii modernizace správa železnic. Spolu se zrušením zastávky ve Strašnicích předpokládá SŽDC vybudování nových zastávek Zahradní město a Eden, které by měly být umístěny blíže sídel a dalších vhodných míst. Zastávka Eden tak bude nedaleko obchodního centra v Edenu, uvedla SŽDC.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/rysuje-se-modernizace-trate-do-hostivare-stavba-ma-zacit-pristi-rok-11n-/metro.aspx?c=A151130_170602_co-se-deje_lupo
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 12:39:33) A nevíš proč to všechno dělaj? Strašnice i Vršovice jsou u tramvaje.
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:45:19) Inko, asi tak - je tam dopravy dost, k čemu další nový zastávky na železnici? Kdo je bude využívat? Od Edenu k Nádraži Vršovice je to tramvají PĚT MINUT.
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 12:50:31) Fanoušci při fotbale například. Vlak je velmi vhodný na odvezení tisícových davů po zápasech. Daleko vhodnější než tramvaje. Takže zastávka Eden prostě svůj smysl má.
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:53:50) Z+2, nevím, jak moc ty lokality znáš. U Edenu je dost hustá síť MHD, tramavaje + autobusy, slušné spojení nahoru na Želivárnu nebo na Strašnickou na metro. Nějak si neumím představit, kolik fanoušků by tam jezdilo vlakem a kdo by tím vlakem jezdil, když by se zrovna nehrálo žádný utkání. To jako budou železnice vypravovat speciální vlaky podle toho, kdy se hraje na Slávii?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 12:58:53) Přesně, kdo má touhu jet vlakem, zvládne to z Vršovic nebo ze Strašnic.
|
Monty |
|
(9.6.2016 13:00:24) Inko, ze Strašnic už ne, když překládají ty koleje. Ze Zahraďáku. Ale tipla bych si, že pražští fanoušci vlakem na zápasy v Praze nejezdí a asi po tom ani netouží.
|
|
|
Půlka psa |
|
(9.6.2016 13:16:13) Ten vlak jezdí 4x do hodiny. Jezdí tím mraky lidí a prostě budou vystupovat o obchoďáku u Edenu místo té strašné díry, kde je Strašnické nádraží aktuálně. Jednou jsme tam našli mrtvolu. Fakt se nebudu zlobit, když se přestěhuje aspoň kousek blíž civilizaci.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 13:22:34) Kdo u té strašné díry bydlí, nebude nadšeně běhat k Edenu.
|
Půlka psa |
|
(9.6.2016 13:25:47) To je fakt, ale ti, co tam bydlí, většinou tím vlakem nejezdí. Jezdí s tím ti, co bydlí v Benešově, v Říčanech, v Kolovratech, v Uhříněvsi,.... a ve Strašnicích pracují. Ale jako jasně, přesun na Zahraďák a do Edenu jednomu logisticky vyhovovat bude a jinému ne. Je to o tom, kam přesně míříš.
|
|
Půlka psa |
|
(9.6.2016 13:26:22) To je fakt, ale ti, co tam bydlí, většinou tím vlakem nejezdí. Jezdí s tím ti, co bydlí v Benešově, v Říčanech, v Kolovratech, v Uhříněvsi,.... a ve Strašnicích pracují. Ale jako jasně, přesun na Zahraďák a do Edenu jednomu logisticky vyhovovat bude a jinému ne. Je to o tom, kam přesně míříš.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 13:31:07) Přesně tak, jako všude po světě a i u nás se budou vypravat speciální vlaky k zápasům, Slávie, repre, nebo třeba k velkým koncertům konaným na daném stadiónu. Jen ty mohou přivézt násobek cestujících, než kolik jich vystupovalo na stanici Strašnice.
|
Martina, 3 synové |
|
(9.6.2016 13:35:37) vypravat speciální vlaky
Pořadatelé obvykle motivují obecenstvo, aby nepřijelo vlastními auty - je to organizačně méně náročné.
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 12:47:55) Podmínkou při budování stadionu v Edenu bylo i podílení se na vybudování železniční zastávky. U fotbalového stadionu má relativní smysl. U OC Eden nakonec taky. Pak jde o obsluhu Zahradního města a v neposlední řadě o uvolnění relativně hodně pozemků pod stávající tratí a o řešení bývalého překladového nádraží. Na staré trati měla vzniknout cyklostezka, jestli si dobře pomatuji, něco se mělo prodat na novou výstavbu..... Průjezd vlaků by to mělo zrychlit i okolní trať se má modernizovat.
|
|
Lída+4 |
|
(9.6.2016 14:20:59) Tramvaj staví na každým rohu a ve špičkách bejvá dost narvaná.
|
|
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:41:34) Z+2, jo, o tom Edenu tam psali také. To je další zajímavý nápad. Nádraží Vršovice je od Edenu coby kamenem. K čemu tam ta zastávka má jako být?
|
Půlka psa |
|
(9.6.2016 13:13:23) Viděla jsi ten vlak někdy ve špičce ráno a odpoledne? To není vlak pro pár houbařů, tím se dojíždí do Prahy do škol a do práce a jezdí s ním i spousta pražáků, protože o okraje Prahy jsi v těch Strašnicích za 12 minut, zatímco čímkoliv jiným je to na hodinu. Ve Vršovicích i ve Strašnicích vystupuje a nastupuje hromada lidí. Trať povede po přeložce jinudy, ale míň lidí tam jezdit nebude a budou vystupovat a nastupovat i u Edenu a na Zahraďáku místo těch Strašnic.
Mimochodem, ve Strašnicích není nádraží. Je to zastávka, nemá ani cedule a ampliony na hlášení příjezdů a zpoždění. Nemá podchod, jen schodiště bez bezbariérového přístupu. Nemá prodej lístků. Je v zatáčce, takže tam vystoupíš, pokud jsi mladá a pružná, ale s kočárkem nebo vozíkem přeskakuješ směrem do centra obrovskou mezeru mezi vlakem a nástupištěm. Téhle zastávky fakt škoda nebude.
|
|
|
|
|
|
Ruth |
|
(9.6.2016 12:36:33) Monty, - protože při stavbě čehokoli se nejlépe krade a pro stát úplně nejlíp - protože kruháče už jsou všude a je potřeba najet na jiný druh dopravy - nepřekvapí mě už nic, ani stavba námorního přístavu, že nemáme moře je drobný detail irelevantní a vytahují to šťouralové a věční opozičníci, hlavně že jsou na to prachy, operační programy i vyjádření z Bruselu, že zakazovat nám to by bylo diskriminační - protože Ťoka má Plechový Ksicht /premiér/ raději než Valachovou, včera jsem zahlédla něco o snižování peněz na vysoké školy - protože ministr dopravy v korupci jede taky, zvykl si už v minulém zaměstnání - dalo by se i pokračovat, ale je to buď vulgární nebo žalovatelné
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 12:42:22) Ruth, -ano je pravděpodbné, že se i při této stvbě bude krást. -na napřímení trasy kolejí a optimalizaci zastávek nic špatného nevidím. Stanice u OC Eden a fotbalového stadionu je logická a stanice Zahradní město také. -bez komentáře -o této přeložce se rozhodlo v roce 2007, uzemní rozhodnutí je někdy z roku 2011, jak si Ťok zavřít zaslouží, tak tady jde o rozhodnutí s kterým nemá společného ani to nejmenší.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 12:45:27) Optimalizace bude dobrá pro ty, kteří nebydlí poblíž tý zastávky Strašnice .
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:48:53) Inko, no, já nevím, jestli zrušení zastávky Strašnice bude někoho drát - směrem do centra odtud nikdo asi nejezdil, proč by to taky dělal, a směrem z Prahy ven je podle mně fuk, jestli jede ze Strašnic nebo ze Zahraďáku. OK, překládají se koleje, dejme tomu - ale proč ty nový zastávky typu Eden? Aby tam jezdili vlakem fanoušci na zápasy?
|
Z+2 |
|
(9.6.2016 12:53:17) Ti fanoušci na fotbal tu zastávku za pár miliónů zaplatí velmi rychle. Dají se vypravit zvláštní vlaky. Zmenší to tlak na parkování během zápasů. Nepostavit ji tam, když tam jsou koleje by bylo vyloženě hloupé.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 12:56:38) Kvůli tomu, že je na Slavii v sezoně 2x za měsíc fotbal postavit nádraží? A když budou hrát z některým z pražských klubů nevyužije se. Kolikrát za rok se využije a kolik fanoušků pojede radši vlakem než autem?
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:57:45) Inko, jo, přesně nad tím přemýšlím.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(9.6.2016 13:01:08) a kolik fanoušků pojede radši vlakem než autem?
Přespolní fanoušci mívají zvláštní vlaky, které je přepraví až ke stadionu - to má tu hlavní výhodu, že se fanoušci nepotulují po městě a nepášou tam výtržnosti.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(9.6.2016 13:05:34) Asi jsme hodně bohaté město, když budeme stavět nádraží pro hooligans.
|
Martina, 3 synové |
|
(9.6.2016 13:16:39) nádraží pro hooligans.
No když pro ně stavíme stadiony, tak tohle je ten menší výdaj.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(9.6.2016 12:56:44) Njn, ale odkud? Z Hlaváku do Edenu? A vyplatí se to? Kolik tak chodí na Slávii na zápasy lidí?
|
hbf |
|
(9.6.2016 13:26:01) Nahlédněte na to z pohledu někoho, kdo dojíždí od Říčan. Buď může vystoupit z vlaku a být do 5 minut na místě, nebo může jet 2 minuty do Vršovic, jít a čekat 5 minut na tramvaj, jet 5 minut tramvají a do 5 minut dojít na místo. Samozřejmě nejde zdaleka jen o fotbal, kolem Slavie je hromada cílů, kam dojíždí lidé za prací, potažmo za zábavou.
Obdobným způsobem se v nedávné minulosti změnilo zastavování vlaků z Bubenče na Podbabu, z Hlubočep žst. na Hlubočepy zast. Koncem osmdesátek se ještě měnilo umístění zastávek na trati Smíchov - Hostivice (Hlubočepy zastávka se zrušila, vzniknul Žvahov, zrušila se Konvářka, přemístily se Stodůlky, ...)
Ještě dříve se měnilo místo zastavení v Chuchli ... jen v Praze je toho za těch cca 180 let železné dráhy požehnaně.
Podobně to bylo, je a bude s tramvajovými zastávkami. Prostě vývoj.
Že se na tom někdo nakapsuje, o tom nepochybuji. Ale to by se nakapsoval i na opravě původní zastávky.
|
|
Lída+4 |
|
(9.6.2016 14:18:37) Monty, z Hlaváku do Edenu to určitě vlakem vychází časově daleko líp, než jakkoli jinak. Obdobně se rozhodně vyplácí z Libně jezdit do Dejvic vlakem.
|
Lída+4 |
|
(9.6.2016 14:23:50) A jen doplním - ve zmiňovaným článku se uvádí mimo jiné i poměrně nová zastávka Kačerov. Ta se mi zrovna nedávno dost hodila, nemusela jsem vlakem až na Hlavák a odtud metrem na Jižňák - z Kačerova to je blíž.
|
|
Půlka psa |
|
(9.6.2016 14:44:20) Z Hlaváku do Edenu to pojede max tak šest minut. Rychleji to půjde tak leda vrtulníkem. Miluju příměstské vláčky. Jen se vždycky divím, že o nich spousta lidí neví. Přitom kolikrát zkrátí cestu oproti tramvajím a autobusům fakt neskutečně. Jsou rychlé jak metro, čisté a spolehlivé.
|
|
Lída+4 |
|
(9.6.2016 20:27:46) Milado, jak který spoje. My nejvíc využíváme právě tenhle kousek.
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(9.6.2016 13:27:03) kamarádka jezdila z Uhříněvsi do Strašnic během studia gymnázia :)
|
|
|
|
|
|