Mi+3 |
|
(29.9.2016 13:51:20) Je možné aby se dysgrafie a dysortografie projevovala neschopností psaní. Syn v 7. třídě je schopen čitelně psát jen když je někdo u něj a dává pozor co píše. Když se trochu snaží je text aspoň čitelný, ale u zápisků které jsou ve škole diktovány lze číst pouze začátek a po pár řádcích místo písmen jsou jen vlnovky a čáry. Trochu problém vyřešilo psaní velkým tiskacím písmem, ale po půl roce se objevily kliky háky zas, popřípadně i s velkou představivostí nepřečtu co bylo zapsáno. Jsme ve speciální třídě pro děti s různými vadami, proto synovi prochází, že skoro psát nepotřebuje. Mám vzdát snahu, nebo existuje nějaký způsob aby písmo z hlavy nevymizelo. Syn nemá potřebu, školou nějak prolézá a tento nedostatek vadí asi jen mě.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(29.9.2016 14:03:53) nevím, jestli to má nějakou vypovídací hodnotu (a hlavně to nějak pomůže), ale já si pamatuju, že se mi stávalo totéž, když jsem byla unavená nebo diktování moc rychlé - až když jsem se na své zápisky podívala, zjistila jsem, že místo písmen mám jen vlnovky a klikyháky a přesně jak píšeš, tiskací písmena zabrala na chvíli, ale pak se objevilo totéž, občas jsem zaměnila písmena za čísla (třeba místo P jsem zapsala 5, dokonce i na začátku vlastního příjmení)... moje zápisky stály za houby, často jsem si je musela doplnit o přestávce od někoho jiného... zš i sš jsem s tím nějak přežila, pak v práci jsem se musela víc soustředit třeba při zapisování vzkazů, přechodem na pc se to vyřešilo... psát samozřejmě umím, tiskacím i psacím písmem, když mám čas, docela ráda píšu psacím písmem dopisy, ale vím, že nemůžu psát dlouho v kuse, abych neztratila relativně úhledné písmo (vlastně ani nevím, kdy se mi rukopis tak vylepšil, paradoxně čím méně píšu, tím lépe to vypadá) ve stresu jsou výsledkem klikyháky a změť písmen (tiskacích i psacích) a číslic...
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(29.9.2016 14:07:34) jo a jinak jsem taky dysgrafik, jestli i něco navíc nevím - v mé době nebylo běžné nějaké poruchy řešit, byla jsem na škole jedna z mála, koho rodiče vzali do poradny, aniž bych měla větší potíže kromě psaní... sama vím, že mám pár dalších "úchylek" typu pravolevá orientace v prostoru, vidění v zrcadle a pod., ale diagnózy jsem už další u sebe nezkoumala
|
Mi+3 |
|
(29.9.2016 14:18:49) Jen u syna je ta unavenost permanentní. Psaní ho moc zatěžuje a hlavně nebaví. Já už prostě nevím jestli se mám angažovat když to nevadí ve škole, díky vadě přimhouří oči a jeho zápisky neprohlíží. Z žádnou střední školou nepočítám , ale byla bych ráda kdyby se zvládl vyučit a tak bude písmo muset i nějakou dobu ještě používat.
|
Bouřka |
|
(29.9.2016 14:22:25) Pokud se v tom, co napíše orientuje on, tak bych to neřešila. Jinak mu pomoct spíš s tím, jak zaznamenávat to, co potřebuje, aby to pak mohl použít - ty zkratky, vynechávání nepodstatných slov, místo slov symboly, šipky a tak. To jak škrábe bude v životě jedno, ale tohle bude potřebovat.
|
|
|
|
|
|