Evžíček |
|
(9.1.2017 20:20:46) Ahoj, Přivítáme vaše názory, musím si utřídit myšlenky. Synovi je 12, má expresivní vývojovou dysfázii a závažnou dysortografii. Je nadprůměrně inteligentní( dle psycholožky).Má problémy v ČJ a AJ( tady vůbec nechápe, jak ten jazyk funguje). Ostatní předměty v pohodě. Učení ho nebaví, učit se odmítá- více než je nezbytně nutné. Respektive na matematiku, přírodopis ani vlastivědu se neučí vůbec a má 1 , občas 2. AJ a ČJ má placené doučování, doma se trochu učí , ale velmi neochotně. Učením stráví cca 10-15 min denně- pouze úkoly. Přemýšlím, jestli ho mám nutit. Takto má ČJ za 3, AJ asi taky, zbytek 1, možná za 2 z M( nemá rád mechanické počítání , potřebuje myslet). Já ho nechávám žít, ale vím, že kdybych tlačila, měl by známky mnohem lepší ( kdybych s ním dennně psala diktáty, opakovala slovíčka ap.)- je mi ho ale líto, má naloženo dost- na střední průmku se dostane i tak, pak na ČVUT nebo jinou technickou VŠ. Zase si říkám, že je fajn, že školu zvládá sám, nedrtím se s ním a zatím to jde, uvidíme na 2 stupni. Známky mi důležité nepřijdou, na gymnázium 8-mi ani 4 leté se nechystá ani na žádnou narvanou a exkluzivní VŠ. Co myslíte, měla bych ho nutit do učení? Aby měl co nejlepší známky? Já byla přesně jako on, akorát jsem neměla SPU, takže jsem při stejné přístupu byla premiant.....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.1.2017 20:56:09) no a k čemu by mu bylo, kdyby měl lepší známky?
to je jedna věc, a teď ta druhá -
představ si, že budeš v práci dělat něco, co tě nebaví, část tvé pracovní doby je v pohodě, ale druhou část děláš něco, u čeho nechápeš, ať děláš co děláš, pořád jsi mimo, ostatní vypadají, že oni jsou víceméně v pohodě, ale ty fakt ne
přijdeš domů a musíš se do práce připravovat. Fakt se ti už nechce, příprava na druhý den je otrava. Na tu jednu část dejme tomu, uděláš nejnutnější a hotovo. Ale ta druhá část... chodíš na hodiny navíc, stejně to jde mimo tebe, a ještě bys měla dělat do tohoto nenáviděnýho a neuchopitelnýho víc
a proč vlastně? k čemu by ti to mělo jako být? dostaneš za to povýšení? budeš moct tuto nepochopenou věc odložit? dostaneš za to něco? co vlastně tě čeká třeba po měsíci intenzivní práce navíc doma po tvé pracovní době?
vůbec nic, tak proč by to kdo dělal?????
|
|
Monika |
|
(9.1.2017 21:55:55) Já bych ho nechala "žít", už jen kvůli své "lenosti", musím se přiznat. Při těch diagnózách, co má, by mu měly pomoct opakované diktáty? Nerozumím tomu, ale nějak se mi to nezdá. Jestli mu platíš doučování (předpokládám, že fakt odborné), tak už toho má snad dost a ty bys taky mohla mít klidné svědomí, že "děláte, co můžete"? Raději bych mu dopřála společně strávený čas při něčem, co Vám oběma bude dělat radost a z čeho bude mít syn fajn pocity, myslím, že je to mnohem užitečnější, než když snad možná konečně po těžkém boji pochopí nějaké gramatické pravidlo (které ovšem možná časem z hlavy zase vypadne?) ...
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.1.2017 22:12:14) A k čemu by vám lepší známky byly? Píšeš, že na gymnázium se syn nechystá a na SŠ mu současné známky stačí. Pochopila bych tedy větší úsilí za účelem znalostí (třeba že bys chtěla, aby češtinu i angličtinu opravdu ovládal). Za účelem známek mi to přijde nesmyslné.
|
|
withep |
|
(9.1.2017 22:20:55) To je skvělé, kolik toho zvládá. Známky jsou k ničemu, po známkách bych nešla. Byla bych ráda, že jsou předměty, které mu jdou a které ho baví, aspoň nebude nevyprofilovaný a nerozhodný. A gymnázium by, myslím si, klidně dal. I tam by měli zohlednit, že je znevýhodněný, ale nejspíš by to zvládl i bez toho.
|
Evžíček |
|
(10.1.2017 6:37:34) U něj je naprosto děsivé vidět, že tam kde nezasahuje dysfázie ho baví všechno, baví ho i ta čeština, pokud berou něco, kde mu SPU nezasahují- např shoda přísudku s podmětem- je to logické, nemusí nic slyšet, pohoda..... Kdyby neměl ty problémy, tak by byl stejný jako já, škola mne hrozně bavila Takhle je mi ho moc líto.Škola ho hodně vyčerpává, pořád se soustředit, kde mu to nejde samo.....
|
withep |
|
(10.1.2017 8:53:26) Třeba ti pomůže uvědomit si, že je fůra dětí, kterým to SAMO nejde NIKDE. On je šťastné dítě, že 1) dost mu toho jde a že 2) má matku (a nejspíš i učitele) s rozumným přístupem
|
|
Lída+4 |
|
(10.1.2017 9:14:56) Tak ho nenuť. Nemá to smysl, jen bys mu celý vzdělávání otrávila. Na průmyslovku se dostane, nejspíš ji i slušně vystuduje, a pokud bude mít chuť, třeba i tu vysokou nakonec dá.
|
|
|
|
Evžíček |
|
(10.1.2017 6:45:42) Já si myslím, že by byl vyloženě hřích, kdyby s jeho inteligencí a vhodnou pomocí nevystudoval , to že má 3, je kvůli SPU.... Kde nezasahují, nemá problém, zvládne kompenzovat i hodně oblastí, kde zasahují, jen už nemá sílu to bez drilu dotahovat na 1, a já to po něm ani moc nechci....ani ho nenutím do jiných aktivit, má jen přírodovědných kroužek a doučování, jinak přijde ze školy, odpočívá, udělá úkoly, domácí povinnosti a pak má celý zbytek dne na odpočinek( většinou si něco programuje nebo hraje hry)
|
|
withep |
|
(10.1.2017 9:01:09) koprtetinko, to se ti asi jenom zdá z pár diskusí. Já děti taky drtit nebudu, budu ráda, když zkusí přijímačky na 8G, a myslím, že je zvládnou s lehkou přípravou (dáme cvičně nějaké cermaťácké testy nebo co se dnes dělá). Synovi by změna školy prospěla, dcera možná stejně bude chtít zůstat kvůli kamarádkám. Jenže mně se to mluví, u nás nejsou několikanásobné převisy, a nevím, co bych, kdybychom zůstali v Praze. Na 4G u nás berou více dětí, než se přihlásí (tedy všechny, které projdou testy).
|
|
|