HelenaPa |
|
(7.8.2017 11:30:18) Momentálně jsme tak vytočená, zž jmi je fakt fyzicky zle. Děkuji všem, kteří zvládnout dočíst elaborát (potřebuju se vykecat) až do konce a případně poradit.
Byla jsem vyzvednout reklamovanou aktovku. Kupovala jsem ji loni, kdy mě přilákal obrovský plakát Sleva na loňské modely školních batohů 50%. Tak jsem vlezla, našla přesně to, co jsme měla vyhlídlé na netu a koupila. Po roce používání (v polovině června) se mezi nejmenší a prostřední kapsou ta šusťáková přepážka vytrhla ze švu. Posledních 14 dnů chodil mladej s malým batůžkem, aby se to netrhalo víc. Začátkem prázdnin jsem batoh vydrhla (při té příležitosti jsem i našla dobře zašitý papír se zápisama zapomínání) a odnesla ho na reklamaci. Už při přijímání reklamace mi prodavačka řekla "No, ale to nevím, jestli vám uznají, když byl ve slevě." Tak jsem jí vysvětlila, že batoh byl nový a zlevněný jen jako starší model, tudíž to není důvod reklamaci zamítat. "No, já vám jen říkám,jak to může být."
Dneska jsem ho šla vyzvednout. Reklamace zamítnuta z důvodu" přetěžování batohu, kdy došlo NE k vytržení ze švu, ale nadměrným zatížením k protržení látky přepážky (obr. 2 a 3)" Ta látka je "protržená" přesně podél švu, šev tedy není rozpáraný, ale princip je stejný. Batoh je označen jako batoh pro 2. stupeň, nosil ho páťák, takže určitě neměl učebnic víc než druhostupňáci. Navíc v té nejmenší (nebo prostřední) kapse se přece nenosí ty těžké věci, které by mohly batoh přetížit. Když jsem to rozporovala, tka mi prodavačka řekla, že ona přece nemůže vědět, že tam to děcko ty věci nenosilo, děcka přece s aktovkama zachází různě. Navíc prý jsme jim tam nechali svačinu, když jsme to nesli na reklamaci. To už mě fakt vytočilo do obrátek, protože 1) batoh jsem osobně vyčistila a 2) dítě svačiny do školy nenosilo, protože je mělo placené ve školní jídelně. Tudíž se jídlo v aktovce nemohlo vyskytovat. Ale abych se uklidnila, musela jsem odejít a v klidu venku vydýchat. Teď se mi to rozleželo v hlavě a přemýšlím,jak se odvolat proti zamítnutí reklamace.
Je to možné se odvolat proti zamítnutí reklamace i dodatečně, když už jsme z prodejny odešla? Jak můžu prokázat, že jsme aktovku nepřetěžovali? Nemusí oni nějakým posudkem dokázat, že jsme to udělali? Vysvětlí mi, prosím, někdo fyzikální princip protržení směrem předozadním při přetížení aktovky? Neměl by při přetížení být roztržený šev nahoře a ne na boku?
Díky za rady,
|
HelenaPa |
|
(7.8.2017 11:36:05) Případně ještě: Jak najít znalce, který by věc posoudil? Hledala jsem v seznamu soudních znalců, ale netuším, pod jaký obor by to spadalo.
|
|
Monty |
|
(7.8.2017 11:39:18) Já bych se na to vykašlala. Aktovku jste měli rok, byla ve slevě... než se někde pídit po znalcích a dohadovat na reklamačním, koupila bych novou aktovku, od příslušné firmy už nic nekupovala a kdybych byla hodně naštvaná, dala bych jim nějaké negativní hodnocení.
|
HelenaPa |
|
(7.8.2017 11:51:03) Monty, byla ve slevě, ale i tak mě ta cena za 1 rok používání přijde nepřiměřená. Navíc vzhledem k tomu, že teď přijdou klasická školní vydání typu dvoje boty do TV, všechny pracovní sešity, adaptační pobyt atd., tak bych se ráda investici do aktovky letos vyhla.
|
|
|
kachna_ |
|
(7.8.2017 11:43:05) Heleno, ohledně reklamace jsem se ptala v Dtestu, mají poradnu. Když jsem byla pojištěná u D.A.S., většinou mi stačilo napsat, že věc předávám DASce Líp poradit neumím, soucítím.
|
|
libik |
|
(7.8.2017 11:49:09) Heleno, školní rok má cca 220 dní, tj. ž batoh za 1 tis korun vyjde na necelou pětikorunu na den, hoď to za hlavu.
|
HelenaPa |
|
(7.8.2017 11:56:16) To jako fakt je normální, že školní batoh vydrží rok? Opravdu kupuješ každý rok novou aktovku a přijde ti to v pořádku?
|
libik |
|
(7.8.2017 11:58:55) Já kupuju co 2 roky a dotahávám batohy na výlety.
Letos tedy mládežnice překvapila, jelikož někde vyhrabala ukrutný zelený batoh po bráchovi a vyrobila si z něj neotřelý originál, takže ušetřím (jde do 6. třídy)
Jinak já se strašně nerada vysírám, nestojí to za žádné prachy, život je krátký
|
HelenaPa |
|
(7.8.2017 12:07:48) Já jsem cholerik, takže se naštvu ještě dřív, než si to stihnu uvědomit. Pro mě je výhra už to, že se ovlánu a neřeknu hned, co si myslím, a přefiltruju vulgarity, aby zůstaly uvnitř.
|
|
|
K_at |
|
(7.8.2017 12:50:35) Heleno, neni to normalni. Nasla bych podle vyrobce nejaky kontakt na centralu a kontakt na vedeni prodejny. Nafotila bych a poslala. I s tim, ze budes kontaktovat vyrobce. Dcera je salamista. Tasku ma tri roky, furt je ok. Zadny problem.
|
|
Dooly. |
|
(7.8.2017 22:30:55) Mně to připadá prehnane, syn měl aktovku 1-4.trida a pak ji dostalo další dítě. A teď na 5-7 batoh a ten taky pořád vypadá jako nový a jen tak další kupovat nebudeme.Kdyz se mi rozbil na batohu tip,poslali jsme ho po předchozí telefonické dohodě výrobci a ten ho zvymenil
|
|
|
|
Fren |
|
(7.8.2017 12:37:08) - na čoi by tě měli nasměrovat na znalce,kde ho hledat a jaké máš vyhlídky na úspěch
- já podobně nejdřív nepochodila s reklamací bot,nenechala jsem se odbýt,mluvila jsem tedy přímo s majitelem té menší prodejny a rázně jsem mu řekla,že mi bud ted hned vysolí peníze za boty nebo že klidně do sporu půjdu,že mám času dost a že ho to potom bude stát mnohem,mnohem víc,taky jsem prsskala - a když mě viděl a hlavně slyšel,prachy jsem hned od něj dostala na ruku a boty jim tam nechala
v tvém případě mi přijde ale přeci jen nejjednodušší a nejlevnější a časově nejúspornější,jít s taškou do opravny s obuví; u nás by ti tam spravili všechno - zipy na kabelách,přišijí,přilepí a je to fakt za pár kaček a na jistotu
|
libik |
|
(7.8.2017 12:40:56) to je dobrej nápad
|
|
|
perko |
|
(7.8.2017 12:41:15) Pokud nepochodím při reklamaci (jedna neuznaná u Bati), kontaktuji ihned přímo výrobce. Tenkrát jsem pořídila v můj prospěch.
|
|
Gigi |
|
(7.8.2017 17:54:38) Platit znalce by vyšlo asi víc než cena batohu. My s bráchou jsme měli školní batohy vždycky na 2, 3 roky, ne na víc. Nejčastěji se vytrhly švy podél zipu. A to jsme knihy, ze kterých nebyl úkol, nechávali ve třídě. Pokud nosí denně plný batoh, mohl se trhnout, i když kvalitní značky by to dělat neměly. Mě se pak osvědčily outdoorové batohy - jsou prostě uzpůsobené na velkou zátěž, navíc se mi líp nosí, protože má bederní pás. Stál mě 1200 (měla jsem ISIC slevu asi 5 nebo 10%) a mám ho šestý rok. Do školy, do knihovny, do cvičení, na tábor - vydržel. Přemýšlela jsi o něčem takovém?
|
|
Pam-pela |
|
(7.8.2017 18:01:07) Pokud se vada projevi do 6ti mesicu, ma se za to ze je to vada materialu nwbo vyroby, pokzd se neprokaze ppak. Po roce jde spis o opotrebeni, je to proste sporne. Vytrzene je vyzrzene....mechanicky poskozene. Vzdycky je potreba posoudit lonkretni vadu. Ale delka zarucni doby neznamena, ze do te doby nemusi byt zbozi opotrebovano i tak, ze bude uplne spotrebovano.
|
|
Monika |
|
(7.8.2017 22:37:27) Sleva za "lońský model" nemá na tvoje práva žádný vliv. Že jsi odešla z obchodu, aniž ses ohradila na místě, taky ne. Jediné "tvrdé" řešení je soud, který by rozhodoval podle znaleckého posudku - ten nemusíš teoreticky nechat dělat předem, zařídí to případně na tvůj návrh soud, ale pak samozřejmě riskuješ, že v případě nepříznivého posudku, zaplatíš náklady soudního řízení (na druhou stranu není neobvyklé, že prodávající po doručení platebního rozkazu vyměkne a zaplatí ). Jestli se ti do takového postupu nechce, napiš na ČOI. Už nějakou dobu existuje jakési "mimosoudní řízení", kde ČOI po tvé stížonosti a doložení podkladů (reklamační protokol, fotky vady atd.) vyzve prodávajícího k vyjádření a měla by se snažit dovést vás k dohodě - info najdeš na stránkách ČOI. Ale závazné rozhodnutí, které by ti zajistilo vrácení peněz, pokud prodávající odolá, ti nevydají. Jak to funguje v praxi, bohužel netuším, ale zase to nic nestojí ...
|
|
MÍŠA&FÍK |
|
(8.8.2017 12:44:22) Batoh/aktovka na jeden rok normální není. Syn měl 1-3 a 4-9. A pokud nebude chtít něco nového, batoh vypadá pořád dobře , klidnější ním může napochodovat v září na střední.
Vloni o prázdninách
|
|
|