TaJ |
|
(12.8.2017 10:47:35) No, některým k tomu stresu třeba stačí i to, že si paní učitelka vymyslí, že mají něco přinést do druhého dne a rodiče jdou z práce v šest večer a nikde to zrovna nemají...a když to nedonesou, tak bude poznámka apod...nebo atypický obal do druhého dne, jinak opět poznámka...taky nic neobvyklého...setkávám se s tím v práci celé září...v okolí je několik velkých škol a několik školek...
|
Ropucha + 2 |
|
(12.8.2017 10:57:55) Tino, jenže to je o přístupu. V takové situaci jako rodič musím říct, že požadavky ze dne na den jsou nesplnitelné a plnit je nebudu. A ne tiše trpět a nadávat za bukem. Musí se ta spolupráce školy a rodiny zorganizovat jinak. A tím jsme bezděčně u vlivu dětství a výchovy na pozdější život. Je dost možné, že lidé se neumí v klidu ozvat, říct svůj názor a konstruktivně řešit problémy, protože byli vedeni k mlčení, neodporování, nediskutování s "autoritami". Přitom o nic nejde, jen o tu partnerskou diskuzi a zdravé sebevědomí.
Nicméně s požadavky ze dne na den jsem se já nikdy nesetkala, tak mám trochu pochybnosti, jestli to "ze dne na den" opravdu existuje, nebo je to klam způsobený komunikačními šumy.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.8.2017 11:14:38) Nevím co by řekly zdejší učitelky, ale já tomu nevěřím. Musí to být do zítra nahlášený večer vzniká tak, že dítě zapomnělo.
|
TaJ |
|
(12.8.2017 11:20:05) Inko, i to může být samozřejmě někdy pravda, že dítě zapomnělo, ale třeba první týden v září mi sem chodí dost vystreslých maminek, že právě cestou z práce vyzvedly dítě ze školy a druhého dne mají něco mít... Ale samozřejmě je to taky otázka přístupu, někdo se tím nechá vystresovat, někdo prostě napíše paní učitelce, že to nebylo možné časově stihnout apod...
|
|
Ropucha + 2 |
|
(12.8.2017 11:35:03) Inko, já si to také myslím. Ze strany učitelek jsem se setkávala spíš s tím, že všechno hlásily až přepečlivě dlouho dopředu. A pro děti bývá náročné udržet v hlavě všechny pokyny, co má na kdy být. Malým to učitelky obvykle zapisují nebo dohlížejí na zapisování, ale někdy mají tendenci vést je k samostatnosti právě tím, že se nic nezapisuje a děti si mají úkoly pamatovat. A to je myslím ten kámen úrazu.
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(12.8.2017 11:48:13) Tak to já jsem si o poznámky sama řekla. Pro mě lepší něco podepsat, než poslouchat, nebo si nechat spílat, jak je syn nemožný. Nebo aby on byl pořád na pranýři. Říkám "paní učitelko, tak mu to napište". Takové ty řečí, že pořád něco nemá - aniž by v žákovské nebo notýsku byla řádka. Byly doby, kdy bych to řešila. Dnes mám priority jinde. Kluk se rád učí, řekla bych, že o prázdninách ještě víc a efektivnějí, než ve škole. Bez stresu a tlaku. Ne, že by si opakoval vyjmenovaná slova, ale pořád se válí v encyklopediích, momentálně jede stromy - atlasy a knížky. Nedávno objevil ve Zdicích na autobusáku olivovník! Nevěřila bych.... v přírodověděckých muzeích jako jediný z našich dětí opravdu všechno přečte a do detailu si prohlíží. Doma pěstuje, co se dá - teď mu vyrostlo mango - zasadil si pecku a roste to. No a pořád někam leze - takže i tělák trénuje. Tenhle týden řval na střeše pergoly, že ho píchla vosa. Říkám mu, dobře ti tak a slez dolů, tam nemáš co dělat - vylezl tam po stromě. Jako školní tempo není pro něj. Ani pro mě. To uznávám. Tak ať mu to napíšou. Třeba výtvarka - chodí do ZUŠky na výtvarný obor. Je precizní, ponoří se do toho, má smysl pro detail. Je pro něj těžké pochopit, že ve škole musí výkres udělat za 30 minut. Protože on mi pak říká "mami, říkáš mi, že mám věci dělat pořádně, nebo vůbec". Tak jak mu mám vysvětlit, že ten obrázek má "nějak" udělat, hlavně, aby to stihnul a učitelka byla spokojená. Tak on ten výkres nosí domů na dodělání. V ZUŠce má dvě a půl hodiny a tam je spokojený. Život je boj.
|
erika,2 děti |
|
(12.8.2017 12:42:17) Tvůj synek je sympaťák :) . Můj má taky problém s tempem. A taky je někdy až příliš precizní. Na školu se netěším, naše paní učka vše hooodně řeší a pitvá, je to vyčerpávající.
|
Lassiesevrací |
|
(12.8.2017 12:44:44)
|
|
|
TaJ |
|
(12.8.2017 12:59:06) Lassie, my v té výtvarce řešíme opačný problém...když začal chodit na kroužek, tak mi ze začátku paní lektorka říkala, že mu musí vždycky vymýšlet ještě nějakou další činnost, protože zatímco jiné děti dělají celé 2 hodiny jeden obrázek, tak on za tu dobu stihne 3, on se do toho taky ponoří, ale trpělivost mu není příliš vlastní, takže ho něco pořád žene dopředu, je detailista, ale i ty detaily dělá rychle...až po několika měsících mi hlásila, že tentokrát opravdu celou dobu pracoval na tom jednom díle. A číst si popisky v muzeu? To je hrozně zdlouhavé, koukne, zeptá se nás co to je, na co to je...zajímá ho to, ale čtení není zrovna jeho nejoblíbenější činnost, i když mu problémy nedělá...ale je to na něj moc dlouhé, třeba knížky má odmalička rád, ale sám přečte tak stránku, dvě...aby přečetl celou knížku, to ani náhodou, ještě tak v těch encyklopediích si něco přečte, když to není moc dlouhý odstavec....včera zrovna chtěl vědět, kdy byla postavená Červená Lhota (vyrábí si totiž svoji vlastní verzi soutěže Kde domov můj ) - tak si to našel na wikipedii, ale tam na první řádku bylo tuším, kdy se o ní zmiňují kroniky a až potom někde pod tím, z kterého roku pochází ta původní tvrz...no a on viděl první letopočet a dál nečetl, tím to pro něj končilo...a takhle je to pořád se vším...
|
|
|
|