withep |
|
(24.9.2017 17:54:53) Lassie, to je dobře, ta úleva, když se člověk dozví, je fakt potřebná a povzbuzující.
A v PPP co, udělali mu WISC? Asi vypadám, že jsem tím posedlá, ale množství identifikovaných nadaných dětí zdaleka neodpovídá statistice, tak dumám nad každým dítětem, které projeví nějaký ten symptom
|
Lassiesevrací |
|
(24.9.2017 18:00:42) Withep, tam teprve půjdem. Až přijde zpráva od té doktorky. V PPP byl syn naposledy na testu školní zralosti. Ale s tím psychologem, co ho tehdy poslal do školy se trochu znám, občas jsme si volali - tak ten mi doporučil to vyšetření.
|
|
Janet+sluníčko:-) |
|
(24.9.2017 18:28:17) Děkuju moc za toto téma. TAky to řeším dnes a denně. Ne u sebe. ale u dcery. Dcera je v šesté třídě. Ted přešla na jinou školu (2. stupeň), my ve vesnici máme školu jen do páté třídy. A ted vidím tu kupu učení - kdy podle mě by bylo dobré se připravovat z hodiny na hodinu do každého předmětu (učení a zápisků hodně přibylo v porovnání s naší vesnickou pátou třídou). Nemyslím jako aby se nějak biflovala. Stačilo by že by si to jen přečetla - to co psali do sešitu. Aby to úplně nezapomněla. Za první dva týdny už psali písemky. A jak jsme na to nebyli zvyklí, tak už i nachytala špatné známky. Ale ona se prostě vůbec nesoustředí.
Má individuální plán od druhé třídy - od neuroložky "hyperaktivita na ADHD podkladu" - ani nevím jestli to určila podle EEG na kterém jsme byli, nebo jen jak ji viděla (říkala že to je hyperaktivita jak Brno - ta co v ordinaci vždy dělala..... neposedí ani chvíli, furt cosi říká - jakože srandičky, hlavně aby se jí druzí smál - tomu co říká) má diagnostikovánu dyslexii, dysgrafii, prý nějaké dyskalkulické znaky, dysortografii Teď v pátek jsme byli na vyšetření školní zralosti nebo jak se to jmenuje - v PPP - a paní psycholožka (jiná než co jsme měli v druhé třídě) říkala že ta hyperaktivita je opravdu výrazná, že tak se už dlouho při vyšetřování nenasmála ona i dcera. Že každou otázku omílá ze všech stran než odpoví. Dává různé varianty, než aby normálně odpověděla. Ano a v tomto duchu se nese i dělání domácích úkolů. Jsem z toho na prášky. Protože úkol který běžnému dítěti trvá třeba deset minut, ona dělá třeba hodinu. Protože se nesoustředí a kolikrát vidím jak je úplně někde jinde. Nebo si cosi maluje. Náš pan učitel na prvním stupni jí to toleroval, že si malovala někdy v hodině. A byla mimo. Bal moc fajn a tolerantní k tomuto. Ale tady mi přijde že na tom druhém stupni se to takto nedá, protože té látky a zápisků je prostě moc. Když jim zadají at si udělají výpisky z knížky, tak ona vůbec neví co si tam zapsat, nedává to hlavu ani patu. Přeskakuje. Je toto všecko co píšu, projev toho ADHD? vy dospělí, co tu píšete, že to máte, - tak to tak máte taky? a taky jste takto prožívali školu? jestli ano, tak to fakt musí být hrozné Já jsem s tímto neměla problém, byla jsem takový ten šprt, co se připravuje do školy dobrovolně a skoro snad až ráda. Bavilo mě to. Dcera školu nesnáší, do všeho ji musím nutit. Všecko odbývá. A mě to ničí , že nemá tu zodpovědnost. Furt cosi zapomíná. Imrvere cosi rozleje, pokype se. Je roztržitá hrozně. Neustálé úrazy. Fakt je mi jí líto. I ona je z toho někdy úplně smutná, že neví co s tím. Nebo i oblíkání - zavazování tkaniček, obouvání bot. Všecko jí strašně trvá. Přitom přece hyperaktivita - to bych řekla, že právě to děcko je zrychlené ne? Nebo to pletu? Ráda bych si přečetla názor dospělého, který tohle prožil/prožívá... Ranní vybavování se do školy - jak lenochod. Jak hledí na televizi, tak absolutně není schopná dělat u toho nějakou jinou věc - snídat třeba. To je taky projev toho ADHD? Nebo přijde ze školy, a když se jí hned po příchodu (kdyby to bylo večer, tak chápu) zeptám, co mají za úkoly, tak neví. Až když se podívá do úkolníčku, tak ví. Nebo se zeptám, co dostala od babičky k svátku - ona mi řekne, že kytičku. Pak za pár hodin řekne "jo ještě jsem dostala čokoládu" . A na druhý den řekne "ještě jsem dostala dvě stovky". To je taky projev toho ADHD? nebo je to projev mimozemšťana? Opravdu mi přijde často, že je jak z jiné planety. Co z ní padají za hlody. I ona často říká že je asi z jiného světa. Děcka ji úplně neberou mezi sebe, je taková jiná - někdy úplně v koutě, neříká nic. A někdy hypersuper. A padají z ní hrozné ptákoviny.
Omlouvám se za takový elaborát. Ale nějak jsem se musela asi z toho vypsat.
|
Janet+sluníčko:-) |
|
(24.9.2017 18:29:37) Jinak ted ta nová psycholožka v PPP v pátek říkala že to vidí spíše na ADHD na 2. nebo i 3. stupeň. Že v původní zprávě má napsáno 1. stupeň. Nevím podle čeho se to poznává?
|
|
Bouřka |
|
(24.9.2017 19:18:54) Janet, zkopíruju ti sem příspěvek, kde jsem si vylévala srdce jinde , taky hyperaktivita, byť asi spíš slabší, ale zrychlenej teda není ani omylem Začátek školky O týden později, protože na poslední chvíli rodinu pokosila virózka. Ráno ještě větší tragédie než jsme doufali. Snídani do sebe souká jak poslední jídlo. Dvakrát shodil talíř, podruhý už to nepřežil (ten talíř). 5 minut na sebe souká slipy, 5 minut tepláky, 5 minut ponožky, 10 minut si čistí zuby. Jediný, co nezahálí je jeho pusa a řeší kde jakou nesouvisející pitomost. Já si zatím vzpomenu, že sedačku má v druhém autě, mhd letí to ještě přehodit. Konečně je v předsíni a obouvá si boty. Po 2 týdnech nošení si najednou vzpomene, že ho tam nesnesitelně tlačí vložka,a že to nevydrží. Mhd letí rychle zastřihnou vložku, já ho nutím si zatím obout druhou botu, protože on by jen tak nečině seděl a koukal do blba, než by se mu vrátila zpět ta první. Uff, konečně jsem u auta. 3 minuty si popotahuje a upravuje tepláky,než se rozhodne, že už jsou dostatečně na místě na to, aby umístil své pozadí do sedačky. Máme už to jen tak a tak, a to jsem chtěla alespoň první den dorazit s malým předstihem ( nepřekvapivě jsme notoričtí naposledníchvíli chodiči). Nastartuju auto, ozve se "škyt, škyt, škyt" - a chcípne baterie. Letím informovat mhd - ten mi vráží doklady a klíčky od svého auta, že ho mám dát na ten kousek do integrované sedačky. Upozorňuju ho, že svoje auto jsem parkovala já, takže ani v nejmenším nehrozí, že by stálo tak, aby se kolem něho projelo tím jeho. Vrčící mhd se mnou běží k autům, naštěstí stojím napříč cesty na kopečku, takže s řádným postrkem ho lze uvést do pohybu a zaparkovat na rovince pod náma. Přesedáme do druhého auta, mrknu na hodiny, je po osmé. Takže ani na poslední chvíli. Dorážíme do školky. Ajaj, přerozdělovali se značky, sice mě to v jednu chvíli napadlo, ale pak mi to zase úspěšně z hlavy vypadlo, takže jsem to s B neprobrala, je to přesně ten typ situací, který nezvládá rozdýchat. Ale mám štěstí, kupodivu to pobere bez afektu, jen kolem toho vede hromadu řečí - takže 5 minut zouvá boty, 5 minut nasazuje bačkory... Já to nechci vidět za rok ve škole.
|
Bouřka |
|
(24.9.2017 19:23:49) Ono je prostě pořád rozptyluje něco jinýho
|
|
Lassiesevrací |
|
(24.9.2017 19:24:52) Tak rána máme podobná. Když už náhodou jedeme do školy včas, všimnu si až v autě, že syn nemá na sobě bundu, nebo má místo bot crocsy, tak se otáčíme a vracíme. V podstatě musím víc dohlížet na 9-letého syna, než na skoro pětiletou dceru.
|
Janet+sluníčko:-) |
|
(24.9.2017 19:54:31) Bouřko, ted jsem z toho tvojeho příběhu nějak nepobrala, jestli má hyperaktivitu jen syn, nebo i ty?
Jj dcera má 11 a přijde mi že na ni musím dohlížet jako na pětiletou. Řeknu at jde ven něco donést na zahradu a ona se sebere a jde - bez bot. Tak říkám "vrať se". A ona neví.... Tak že "aha, boty". Nebo "ukliď ze stolu" .... ona jde cosi mi říct a vůbec neví co má udělat. Vždycky říkám, že je chlap asi - o těch se říká že neumí dělat víc věcí najednou. Rána jsou šílená, to jo. V 11 letech to je horor. Chystá si aktovku a já jí ji kontroluju jak prvňákovi. Skoro vždy jí něco chybí. Nebo to má třeba podle jiného dne nachystané. Prostě jí říkám "mimozemšťane", ale nevím, jestli jí neubližuju tímto. Zajímá mě pohled někoho dospělého ADHD, kdo si tím prošel....
|
Bouřka |
|
(24.9.2017 20:13:25) janet, hyperaktivní je syn, já jsem spíš ADD
|
|
Lassiesevrací |
|
(24.9.2017 20:34:12) Já si jako dítě nepamatuju, že bych byla až takovej tragéd. Byla i jiná doba, bylo nutné držet krok. Navíc mám dva bráchy a mezi slepýma je jednooký král....mladší brácha měl plnou ŽK poznámek typu "neměl, nepřinesl, nevypracoval....", já spíš "vyrušuje, přesazena, odmlouvá". Nudila jsem se, tak jsem si vykecávala.
Spíš teď jako dospělá cítím přetlak a hlavně nestíhám požadavky okolí. Být někde na čas, odevzdat něco, sunu před sebou horu restů, odkládám věci. To, že mám obhajovat bakalářku, jsem zjistila v den obhajoby, bylo 9 ráno a já měla obhajovat 150 km daleko.
|
|
|
|
|
|
|