Delete |
|
(29.6.2018 15:56:38) Pro mě bylo vždy rozhodující, aby dítě škola bavila. Když nebavila, řešila jsem, a zdá se, že správně.
Všechny holky jsou na osmiletých gymplech. Teda byly. V primě každá měla nějakou tu trojku, vůbec jsem to neřešila, ale vím, že čtyřky by mi vadily. Od sekundy postupné zlepšování, škola a jednotlivé předměty se pohybují na škále "baví" - "nevadí mi", výjimečně nesedí nějaký vyučující, ale zvládají to.
Momentální stav: 4. dítě: sekunda, vyznamenání, pochvala třídního učitele za účast v Bobříkovi informatiky s maximálním ziskem bodů (a po loňských počátečních problémech s matikářkou mimo jiné s jedničkou z matiky), v pololetí začla chodit do ZUŠ na výtvarku a kreslí a kreslí... 3. dítě: kvarta, vyznamenání, účast v krajském kole chemické olympiády, ve škole ji chytl předmět Rétorika, chce zkusit nějaký řečnický kurz, divadlo... 2. dítě: kvarta, přijetí na čtyřleté gymnázium (jiná škola, na odvolání), sice bez vyznamenání, ale zato s certifikátem FCE (úroveň B2) 1. dítě: sexta, samé jedničky (nečekané), ukončený 1. stupeň ZUŠ a opět samé jedničky a chuť pokračovat s klavírem dál, což mě potěšilo moc
Známky samy o sobě jsou věc pofidérní, úplně bych se bez nich obešla, kdyby nebyly, ale že jsou, tak na ně nedokážu nereagovat, a jo, mám z těch samých jedniček a vyznamenání radost. Ale stejnou radost mám i z té úspěšné zkoušky FCE a z klavíru a taky z toho, že to není "uf, konečně to mám za sebou", ale "jdu dál, nechci přestat".
|
Monika + 2 |
|
(29.6.2018 16:20:00) Taky jsem k tomu dospěla postupně, že známky nerozhodují o úspěšnosti v životě. Mladší (tercie) donesl čtyři čtverky, samotného ho to mrzí, ale třeba na víc nemá, tréninky min. 5krát týdně, OK. Víc mu (ale i mně) vadí dvojka z němčiny, protože tam projel čtvrtletku z 3.Q, nepozorně četl, co se má udělat - dvě cvičení ze šesti, každé po 5-7 bodech, výsledek 3/4. Septimán - dvě čtverky, jedna z matiky, ale zase si jako maturitní semináře vybral matiku, pokročilou matiku a dějepis. Tož uvidíme příští rok.
|
Monika + 2 |
|
(29.6.2018 16:22:23) Delete - "aby škola bavila". Ona je i baví, ale nebaví je ty povinnosti kolem - vést si sešit (nebo aspoň po každé hodině ofotit), dávat pozor, odevzdávat včas DÚ...
|
|
Monty |
|
(29.6.2018 17:10:29) kopretinko, jo, mě taky udivují názory jako "na druhém stupni je běžný mít samé jedničky", taky se s tím nesetkávám nijak "běžně", spíš hodně výjimečně. U nás jestli měl samé jedničky jeden člověk ve třídě z 30 žáků, tak je to moc. Možná je neměl ani ten jeden. Byly nás 4 třídy, takže spousta dětí, a v těch 4 třídách byl tak ten jeden "samojedničkář" na třídu max. V synově třídě je také nikdo na druhém stupni neměl, rozhodně ne v osmičce a v devítce.
|
Monty |
|
(29.6.2018 17:18:30) kopretinko, já mívala dvojku z matiky (nesnášela jsem geometrii, tu jsem měla vždycky za 3, zbytek za jedna, průměr dvě, celej druhej stupeň) a fyziky. A ze všech výchov. Na prvním stupni jsem měla dvojky jen ze všech výchov, samé jedničky se mi podařilo mít jednou, když jsme měli v pololetí plavání místo klasického tělocviku. U syna v devítce bylo nejlepší vysvědčení dvě dvojky a měly ho dvě děti.
|
Monty |
|
(29.6.2018 17:31:24) kopretinko, u syna ve škole naštěstí s výchovami nikdy až tak neprudili. Tam kdo vyloženě nebojkotoval hodiny a projevoval snahu, ten jedničku dostal. Na výukový předměty byli naopak přísný až zbytečně moc. Ovšem ta dvojka z hudebky u vás, to je teda fakt síla.
|
TaJ |
|
(29.6.2018 17:38:23) U nás taky výchovy naštěstí nijak nehrotí, ze všeho má syn jedničky, i když je mi jasné, že jinde, kde to hrotí, tak by mu dali z těláku klidně třeba trojku, protože některé věci mu prostě nejdou (a má to i svůj důvod, proč mu nejdou)...ale cvičí a sportuje s chutí a jsou zase jiné disciplíny, které mu jdou dobře - vybíjená, nebo hodně rychle běhá apod...to samé v hudebce apod...ale zrovna ty výchovy jsou předměty, které ho baví a dělá je rád, takže to má i za snahu...
|
|
Monika + 2 |
|
(29.6.2018 17:42:26) Tak mě to neudivuje, protože u syna ve třídě jsou děcka, co mají samé jedničky, má spolužáky, co nemají ani jednu trojku, na druhou stranu má spolužáky, co dneska donesl sedm čtverek. Na jeho bývalé základce jsou jedničkáři, ale i kluk, co má pětku na vysvědčení. Skutečnost, že zrovna můj syn donesl pestré vysvědčení, moc o ničem nevypovídá. Přitom ho ten předmět třeba i hodně baví, ale když nepřemýšlí a v písemce ze zeměpisu v klidu zaškrtne variantu, že Indie patří mezi významné světové vývozce brambor, tak se té trojce není moc co divit Jo, a když jsem se ho ptala, jak na to přišel, tak prý v té možnosti byly i rýže a čaj, tak ho to nějak nenapadlo
|
|
|
|
Monty |
|
(29.6.2018 17:24:53) Jo, a jak už to tak v životě chodí, syn je odjakživa dobrej na geometrii a z fyziky měl jedničku jako jedinej ze třídy.
|
|
|
|
|