Černá kronika |
|
(30.11.2018 6:18:08) Já snad žiju v nějakým zakletým regionu, jinak si to nedovedu vysvětlit. Ráno na mě na Seznamu vybafl titulek, že nejsou lidi, nejsou brigádníci, kterým teď v předvánočním čase nabízejí zaměstnavatelé i 200 Kč na hodinu. Tady u nás stále nabízejí fabriky v třísměnném provozu 13 - 17 tisíc, prodavačce 15 000 Kč, zedníkovi 14 - 16 tisíc, zpracovatelé ryb ve dvousměnném provozu 15 000 Kč, administrativní pracovník s požadavkem VŠ za 20 000 Kč, asistentka ředitele 15 000 Kč, řidič 16 000 Kč... atd, stačí se podívat na nabídky ÚP a stačí slyšet lidi okolo mě, jak nadávají na blbý pracovní podmínky. Já se taky držím místa co můžu, byť je finančně nevýhodný a bývám tam občas déle za děkuju. Za prvé ta práce mě baví, za druhé pracovní trh je tady pořád dost mizerný. Jó, práce je určitě víc, kdo chce, tak práci najde, ale za jakých podmínek.... Ty titulky a hlášky ve Zprávách lžou nebo je to pravda a jen žiju na špatným místě?
|
Stáňa * |
|
(30.11.2018 6:26:15) U nas v montovne a okolních velkých mintovnach je to o dost víc. Ale je to hlavně 12hodinový provoz.tuším, ze zkušení dělníci po zapracování mohou mít s příplatky, odmenami za n eabsenci, premiemi a rozpocitanymi 13. Platem kolem 28 tis, možná víc.
|
|
Firenza |
|
(30.11.2018 6:29:10) ....tak potvrzuji , že u nás taky ne....respektive pokud nejsi CNC soustruznik nebo nemakas v nepřetržitém na tři směny. ... zde jsou učitelská místa zaplněná , protože to jsou místa s opravdu pěkným plátek na zdejší situaci. Průšvih je , že např potraviny se maličko ale jistě zdražují , to samé potká ele a plyn. Nejsou
|
Fern |
|
(30.11.2018 12:52:17) potraviny se nezddražují maličkost ale dost a pořád.Nenápadně,ale furt.
|
|
|
jak |
|
(30.11.2018 6:30:50) a v jakem zijes regionu?
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(30.11.2018 6:56:53) Nemuzes prepocitavat hodinovku brigadnika na mesicni plat stalych lidi ve firme.Ten brigadnik ma v hodinovce vic- proto aby se vubec nekdo sehnal.Firma ho potrebuje jen na par tydnu,treba jen na 2-3,pak konec.Staly zamestnanec je neco uplne jineho...
|
|
Manka+Cipísek |
|
(30.11.2018 6:58:13) Kroniku, tuším, v jakém okrese asi žiješ. Já jsem taky z jižních Čech a z vlastní zkušenosti můžu říct, že mizerné platy jsou kolem Netolic, Prachatic. Strakonice jak kde. Drůbežárny ve Vodnanech je mizerie pořád stejná, ale třeba Pöttinger nebo Jafholz nově příchozí platí slušně. Jak jdeš blíž k Budějovicům, je to jiné, tam je to lepší. Je to taky hodně v lidech. Co jsem zažívala, tak v mém bývalém bydlišti je velká neochota dojíždět třeba do Budějovic a hodně lidem stojí i ten nízký plat za to, že nemusí dojíždět a jsou ve tři doma. Já to neodsuzuju, každý si musí zvážit sám, co mu za to stojí. Kdyby ty lidi nebyli ochotní za to pracovat, tak by firmy přidaly.
|
Janinka a dvě princezny |
|
(30.11.2018 7:20:29) hele pracuju na místě, kde vidím denně chování zaměstnavatelů a opravdu neplatí, že kdyby lidi za ty peníze nepracovali tak jim zaměstnavatel přidá. Takových je opravdu jen hrstka. Ti "chytřejší" se přihlásí do programu Ukrajina a budou dál nabízet za solidní dřinu jen o pár stovek víc než je minimálka a ještě budou v médiích křičet, že Češi to nechtěj dělat. No bodejď ne, s 15tis. hrubýho máte živit rodinu při dnešních cenách?
|
Manka+Cipísek |
|
(30.11.2018 7:40:34) Janino, já ti nevím. Neexistuje jen jedna jednoduchá příčina nízkých platů. Důvodů je víc a já jsem nakousla jen jeden ze své vlastní zkušenosti. Moc se mi nechce sálodlouze vypisovat všechny, ale jen v kostce:
Mluvím o své vlastní zkušenosti. Bydlela jsem x let v menším městě v jižních čechách. Přestože do Budějovic to není zase tak strašně daleko, po udržované hlavní silnici, tak neochota místních dojíždět do práce do jiného města je opravdu značná. Dojížděla jsem takhle skoro rok a téměř všichni známí si klepali na čelo a považovali mě za blázna, že dojíždím takovou "strašnou dálku" (cca.30 minut a to včetně provozu v Budějovicích) a toho proježděnýho benzinu! (měla jsem služební auto). I pro ty co nechtějí nebo nemohou jezdit autem, tak dopravní spojení do krajského města bylo výborné. Raději dělají v místě za trochu víc než je minimální mzda než aby do práce dojížděli. Ale třeba jsem žila ve specifické oblasti a jinde je to jiné.
Další problém jsou ukrajinci, ano to máš pravdu, snižují cenu práce. Další problém jsou vysoké náklady na zaměstnance, skoro 40% z nákladů na mzdy jde státu, to je přece šílené. Pro menší firmy každé přidání je znát a musí na něj vydělat. Tj. zvýšit ceny. Tak s růstem platů rostou i náklady na život. Bohužel jsem nezaznamenala, že by bylo v plánu s tímto něco dělat a zaměstnavatelům aspoň trochu ulevit, spíše naopak.
|
Analfabeta |
|
(30.11.2018 13:11:36) Manko, taky jsem dojížděla, denně 65 km tam a pak zase zpět. Autobus + vlak. Z domova jsem odcházela v 5:00, v práci 8-16:30, doma jsem byla kolem 19:00. Znala jsem jen práci a postel. Divíš se, že jsem to po narození dítěte vzdala? Plat +- jako všude jinde, ale náklady a čas na dojíždění posunovaly můj výdělek úplně někam jinam, asi tak na pozici pomocného dělníka. Takže já se nedivím té neochotě dojíždět. Pokud máš běžný plat, tak se to nad 10 km nevyplatí.
A skutečnost zrovna ze včerejšího dne: potřebovala jsem osobně předat cosi na druhém konci města. Jela jsem MHD, vzdálenost cca 14 km. Trvalo mi to 4 (slovy ČTYŘI!!!) hodiny!!!! Jeden přestup, cca 1/4 hodiny jedním, 30 minut druhým autobusem. Ale čekala jsem 3/4 hodiny, než mi pojede další spoj. Za tu 3/4 hodinu tu vzdálenost neujdu ani omylem. Cestovala jsem v součtu cca 2x3/4 hodiny, zbytek bylo čekání na další spoje. Takže tolik asi k neochotě dojíždět.
|
Buřt |
|
(30.11.2018 13:17:10) No jo, ale dojizdet za 65km za normalni plat samozrejme smysl nema.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 13:21:16) Analfabeto, tvůj příklad je jednoznačný, ale Manka psala o dojíždění 30 min. s dobrým spojením. Někomu se možná ze specifických důvodů nevyplatí ani to, ale obecně vzato je to zcela přijatelná cesta do zaměstnání. (Já sama dojíždím cca 25 minut a pochvaluji si to jako pohodlné.)
|
Analfabeta |
|
(30.11.2018 18:45:40) Ropucho, dojížděla jsem 1,5 roku. Zaměstnavatel mi slíbil byt a kariérní postup. Protože se ani jedno nekonalo a nebyla šance ani do budoucna, že by se něco z toho konalo, tak jsem skončila a od té doby de facto dojíždění ze srdce nenávidím.
Před nějakou dobou ale dojížděl můj zeť. Ja to měla do práce 4 km, jezdila jsem autobusem MHD, bez přestupu. On jezdil 100 km autem. Paradoxně od klíče ke klíči nám to trvalo stejnou dobu. Protože já musela pěšky k autobusu a posléze od něj, navíc jsem byla vázaná jeho jízdním řádem. Finančně to bylo nesrovnatelné: on cca 10.000,- měsíčně, já zadarmo (protože celoroční jízdenka v akci). Odcházeli jsme z domova společně a společně jsme přicházeli. Dneska to máme jednodušší, oba máme Home Office. To ušetří neskutečné množství času i peněz.
|
|
|
Manka+Cipísek |
|
(30.11.2018 13:26:13) Analfabeto, ne nedivím se ti. Taky si neumím představit, že bych odcházela v pět a vracela se v sedm. Ale to je extrém. Já jsem psala o dojíždění trvajícím 30 minut od zabouchnutí dveří do odemknutí dveří v práci. Nikomu tady netvrdím, aby dojížděl denně hodinu tam a hodinu zpátky, ale sakra, když je pro někoho 30 minut problém, tak holt se musí smířit s tím že buď bude brát místní nuzné peníze a nebo holt položí na oltář vyššímu příjmu i trochu toho pohodlí a benzinu. Jako jasně, nebudu dojíždět pro tisícovku navíc, ale to si musí každý spočítat sám, na to stačí matematika základní školy. Ale tady u nás opravdu hodně lidí vnímá jako problém dojíždět jinam než do místních fabrik a ani vyšší peníze jim za to nestojí. Já to neodsuzuju, je to každého volba, ale pak se nedivme, že zaměstnavatelé v menších městech nenabízejí žádné závratné peníze, když vždycky najdou nějaké ty místní ochotné dělat za almužnu, hlavně, že nemusí sedat do auta. I když zaměstnanec většinou tahá za kratší konec v tomto, přeci jenom i pracovních vztazích platí princip nabídky a poptávky.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 13:29:28) Manko, souhlasím.
|
|
libik |
|
(30.11.2018 13:30:49) Manko, tak především 30 minut od klíče do klíče je "práce za rohem" a hlavně si nemyslím, že v profesích, které se dají dělat jak ve vlčí řiti tak ve městě, bude takový rozdíl platů., aby tomu někdo obětoval čas. To budou rozdíly v řádech několika málo tisíc, což nikoho nevytrhne.
|
Filip Tesař |
|
(30.11.2018 13:46:50) Co je několik málo tisíc? Dva tisíce? Ty ti leda tak pokryjou to 30minutový dojíždění. Čtyři tisíce? To by byly dva tisíce v plusu. Dva tisíce pro spoustu domácností nejsou zanedbatelný peníze.
|
* Liv |
|
(30.11.2018 13:49:59) Dojíždění 30 minut je v Praze blízko do práce. Neznám moc lidí, kteří to mají blíž.
|
|
libik |
|
(30.11.2018 13:55:55) Filipe, já nejsem žádná hraběnka, ale úmorné hodiny dojíždění denně bych pro 2 tisíce neobětovala, ne proto, že si to "mohu dovolit", ale protože to nedává smysl.
Jestliže je ekonomika v růstu a nejnižší nezaměstnanost v EU, skutečně se budeme bavit o nutnosti dojíždět za prací mnoho kilometrů? Kde je ekologie? Kde je nějaká životní radost?
Za 2 tisíce?
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 14:03:49) Ta kalkulace je na dojíždění cca 60 min denně, ne na žádné úmorné dojíždění.
|
libik |
|
(30.11.2018 14:06:04) Víš co vyprodukuje auto za hodinu po okreskách?
Jenže to je každýmu jedno, hlavně ať chtěj lidi o 3 tisíce víc a koupí si ajfouna
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 16:22:40) Nejezdím sama, obvykle mám v autě i děti a sousedku.
|
|
|
|
Filip Tesař |
|
(30.11.2018 14:10:26) Já nemám malej plat, ale 2.500 - to je třeba elektrika. Nemůžu s čistým srdcem říct, jestli bych kvůli tomu začal dojíždět, protože dojíždím. Ale mít dva tisíce dolů by znamenalo utáhnout si opasek, tudíž dva nahoru jsou víceméně opak.
Ale ono jde možná taky o to, jestli lidi bydlej ve vlastním nebo ne. Jasně, že barák vždycky něco spolkne, ale je rozdíl bydlet v baráku po rodičích, nebo platit nájem nebo hypotéku. Pak ta nízká mzda plus pohodlí může celkem dávat smysl.
|
Analfabeta |
|
(30.11.2018 18:38:03) Filipe, jaký je rozdíl v tom, jestli bydlím v nájmu nebo ve vlastním? Já vidím tři rozdíly: 1.) Do svého si můžu dát lepší materiály a vybavení. Nájemníkovi dám materiály horší, protože on na lepší stejně nemá a v nájmu by se to majiteli nevrátilo. 2.) Na svém můžu pracovat i já, tím si hodně věcí zlevním. Nájemník zacvaká všechno, protože nájemní bydlení opravují a revize dělají placení řemeslníci. 3.) Vlastní zdědí jednou moje děti, nájemní není moje, děti po mně nezdědí nic. Finančně bych řekla, že není rozdíl mezi vlastním a nájemním. Jediný rozdíl je v tom, že nájem platím každý měsíc, na rekonstrukci musím šetřit (nebo si vezmu úvěr) a platím to najednou, tudíž si stejně musím každý měsíc něco odložit, abych na to měla.
|
|
|
|
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 13:47:36) Jedná-li se o takovou vzdálenost, pak náklady na PMH mohou být cca 2 (u menších aut 3) nádrže, něco kolem 3 000,- Kč, což by měl být ten minimální rozdíl v čisté mzdě. Na druhou stranu, pokud dojíždím do místa, kde je obecně více pracovních příležitostí a větší konkurence na trhu práce, je šance, že se časem zorientuju a najdu si tam ještě něco lepšího. Já jen, že sedět doma a naříkat fakt nic nevyřeší....
|
K_at |
|
(30.11.2018 13:52:26) EvoMarie, jasne. Cca 2-3 tisice. Jenze lidi z takovych lokalit taky treba vedi, ze novy vuz si jen tak nekoupi. Setri si ten svuj stavajici. A dojizdet denne ve 30/40 je jiny, nez v 50. Jezdila jsem jednu dobu kousek - cca 10-15 minut, spis za mestem. A kdyz lilo, mrzlo, snezilo, fucelo nebo jsem nebyla uplne ve forme, nebylo to prijemny.
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 13:59:10) No jasně, že to není příjemné. Ale právě tato "újma" je kompenzována vyšší mzdou. Pokud něco neobětuji, pak se nemohu divit, že se zlepšení nedočkám Pak už jen se smířit s tím, jak to je - viz předchozí příspěvek o "zasloužení si" nižší mzdy.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 13:33:39) Manko, ja jen nevim, jestli mluvis o dojizdeni cca 30 min autem, nebo mistni dopravou. Ono totiz muze hrat roli i to, ze nechteji tech cca 30 minut 5 dni v tydnu jezdit 2* denne vozem. Treba. Za kazdeho pocasi, svetla, tmy, zdravi i nezdravi.
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 13:43:31) Jet 2x denně 5x týdně autem cca 30 minut mi nepřijde jako něco extra náročného, ale pokud to tak někdo má, tak si s prominutím asi vážně menší plat zaslouží.
|
K_at |
|
(30.11.2018 13:44:48) EvoMarie, to jsou zase odsudky. Co kdyz nema dotycny RP? Ne vsichni ho maji.
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 13:56:43) A to je snad neodstranitelná fyzická vada nemít ŘP? Ponecháme-li stranou skupinu s jakýmkoliv prokazatelným hendikepem (to je samostatná skupina na trhu práce, kde to funguje trochu jinak a bez státní regulace by to asi nešlo), tak investici do ŘP považuji za stejné plus jako ovládat cizí jazyky. Dojíždím denně, jedna cesta asi 20 km (někdy se otočím za den víckrát) a pokud bych nemohla jet autem, jezdí k nám na vesnici autobus, jezdí jím hodně lidí do velkého města v okolí.
|
K_at |
|
(30.11.2018 14:05:41) Evo, ono staci mit treba jen poruchy uceni a ridicak neudelas. Promin, ale ja tenhle sebejiste-ranarskej styl hodnoceni nemusim. Lidi jsou zalozeni ruzne, maji ruzne nedokonalosti.
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 14:09:40) No a autobus/vlak není řešení?
|
libik |
|
(30.11.2018 14:14:53) Tak třeba na Karlovarsku je vesnice jménem Valeč (barokní perla, jeďte se tam podívat) a z té odjíždí jediný autobus do Karlových Varů (cca 20 km) v 10.35 a zpátky přímý nejede (lze se obtížně dostat se dvěma přestupy, 20 km za hodinu a půl) Jenže ve Varech taky není buhvíjak placená práce, zbývá Plzeň (Praha), autem za hodinu a půl jedna cesta, jinak ubytovna.
|
ypsilon ypsilon |
|
(30.11.2018 14:25:36) No jo, libik, ale co s tím? Mají jim tam postavit fabriku, aby nemuseli obyvatelé dojíždět? To zase znici barokní perlu. Zvysit turistický ruch v místě? Takový provoz, aby to tam vsechny uživilo, tam asi nebude, a jestli ano, nemyslím, že by byli "místňáci" šťastní. Takze jediná možnost je zridit jim lepší linku, nebo se smirit s tím, že musí dojíždět auty.
|
Černá kronika |
|
(30.11.2018 15:20:27) Mám cca 25 km od Varů kamarádku na sociálce a fakt je to tam těžký, co se práce a dojíždění týče. Samozřejmě, kdo má auto, je ve výhodě, ale spousta lidí z nějakých důvodů jezdit autem nemůže a pak pro ně není pomoc, neboť veřejná doprava je v prd...
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:28:42) Kat, kolik je lidí s poruchami, kteří nedokáží udělat ŘP? To bude úplně zanedbatelný počet a o takových výjimkách myslím ani nikdo nemluví, řeč byla o prosté neochotě.
|
Bouřka |
|
(30.11.2018 15:35:22) Ropucho, víc než si pravděpodobně myslíš. Já vím hned o několika lidech, který řidičák ze zdr. důvodů nemají a nejsou to důvody, kvůli kterým by měli nějaké zvýhodnění. Oční vady, úraz končetin s nějakými následky, které se s tím neslučujou, neurologické problémy...
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 15:38:07) Já třeba neznám nikoho, kdo by nemohl mít ŘP ze zdravotních důvodů. Znám asi dva lidi, kteří nechtějí, protože se bojí. Když si udělala řidičák i moje tchyně, ve 40 letech, udělá to každej
|
Analfabeta |
|
(30.11.2018 18:51:12) Neudělá. Můj spolužák má třeba epilepsii, sice kompenzovanou, ale řidičák kvůli tomu nedostane. Další známý je skoro nevidomý, taky ŘP nemá. Lidí, co nemají ŘP, je docela dost.
|
|
|
|
Konzerva |
|
(30.11.2018 15:39:02) Ropucho,
já řidičák mám, ale řídím nerada, protože nejsem dobrý řidič. Nejsem pohotová, nemám odhad. Řídím už mnoho let a moje dovednosti jsou v podstatě pořád stejné - lepší než když jsem začínala, ale za posledních třeba 10 let už se nezlepšuju. A naopak s věkem se to horší, protože se víc bojím a tím jsem ještě nervóznější.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:45:14) Konzervo, věřím, že každý není zdatný a ochotný řidič. Ale to je zkrátka na zvážení, co chci a co jsem schopný/ochotný pro to obětovat.
|
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 16:25:56) OK, jsou přece i další možnosti. Autobus/ vlak (možná, že ne všude jezdí často, ale to co popisuje Libik si troufám tvzdit, že je výjimka) anebo spolujízda.
|
|
|
Slečna Marplová |
|
(30.11.2018 16:09:32) Taky myslím. Jednomu kamarádovi vzali ŘP po diagnostikované epilepsii. V dospělosti. Jinak neznám nikoho, kdo ho nemá, ale chtěl by. Spíš znám lidi, co se bojí, nechtějí investovat do autoškoly, nebo spíš nemají zájem. Být bez ŘP ještě pochopím ve velkoměstě, kde je hustá MHD. Jinak nechápu proč si ho někdo neudělá. Moje příbuzná dojíždí každý den do vzdálenějšího města. Je jich pět, střídají se 4 řidiči se čtyřmi auty. Dělají ve stejné fabrice. Ti, co se střídají v řízení a ježdění ve svých autech neplatí nic, ona přispívá poměrnou částkou. I to lze udělat, když neumíš řídit, nebo nemáš auto.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 16:22:05) Slečno Marplová, aneb kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod
|
libik |
|
(30.11.2018 17:50:32) Dobře, dejme tomu, že si každej Lojza od motyky najde důvod pro svých o 1500 víc měsíčně dojet za prací do velkoměsta (a nemůžeme počítat, že je to každé krajské město), co asi tak nastane?
Tyhle akademické debaty lidí s dobrými platy, co jezdí za dobrým flekem do Prahy a myslí si, že je to řešení pro skutečné venkovany co nezřídka mají ve stodole jednu fábku nebo dokonce favorita, je skoro tak odtržené od reality jako povzdech nad tím, že se 140 tisíci si člověk nemůže vyskakovat
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 17:54:25) libiku nepochopila jsi smysl sdělení.
Jsou lidi který sedí na zadeli a prndaj že mají malý platy /dojíždět nebudou, protože... vzdělávat se nebudou, protože... přesčasy nebudou dělat, protože.../ no a pak jsou ti co se posunujou. To není o tom že by jedni měli být lepší a jiní horší, každej máme právo volby, každej jsme nějakej. Ale proč prndat že, možnosti prostě jsou. (pro jistotu, nepíšu o lidech s IQ 30, invalidních, nemohoucích apod)
|
libik |
|
(30.11.2018 18:12:38) No a to je právě to teoretizování. Reálný venkovan na Plánicku je muž se řemeslem a ženská, co si kdysi udělala maturitu na ekonomce, ale z nějakých důvodů sem tam prodávala, trochu podnikala, teď je v montovně, protože 2 děti jsou už z nejhoršího venku, může dělat na 2-3 směny. Je jí 42 a manželovi 48, mají barák s maminkou důchodkyní. Můžeš mi říct jak a kam se mají posouvat?
Pokud na to odpovíš, tak dobře, opakuji otázku, co se stane, až se všichni posunou.
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:18:48) A proč je ve 42 v montovně na 3 směny? Tomu prostě nerozumím.
Je ve věku kdy ženský normálně rodí, je v nejlepším věku!!! tak proč se nevzdělává, děcka má velký, může dojíždět? Babi asi taky nebude nemohoucí stařena, nejspíš jí bude lehce přes 60, ne?
|
77kraska |
|
(30.11.2018 18:20:45) Chantrey, protoze v montovne kazdy musi byt na 3 smeny
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:20:52) Chantrey je fuk, jestli 42, nebo 50. Smarja, zrejme asi jsou vsichni lide akcni karieristi, kteri se az do smrti vzdelavaji.
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:23:04) Kat, právěže vůbec ne. Jde o to, že když je ve 42 v montovně, tak proč reptá? Kdyby byla spokojená, neřeknu ani fň.
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:27:38) Chantrey, protoze ta montovna ji TREBA umoznuje lip ladit praci s detma, a protoze ta montovna nabizi treba jednu z mala dostupnych praci za vyssi nez min.mzdu. ale stale jsou to treba prachy mizerne.
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:30:06) Kat, tady ta paní co chodí na směny do montovny má děcka dospělý, bylo v zadání
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:32:56) Chantrey, ok. I s dospelyma detma. Proste pracuje, protoze proste siroko daleko je to treba jedna z malo moznych praci??? Protoze treba muz zednik potrebuje vuz a na druhej neni? Protoze proste pani treba neni karieristka, presto maka - cim si zasluhuje mizernou mzdu?
|
Analfabeta |
|
(30.11.2018 18:58:15) Další varianta: pracuje v montovně, protože montovna sváží lidi do práce vlastním busem. Jistě, ráda by dělala jinde a za víc, ale nedostane se do práce nebo z práce. Na auto neušetří, krom toho to znamená mít auto DENNĚ PROVOZUSCHOPNÉ. Takže když pojede domů z odpolední šichty a píchne kolo, tak manžel večer po 22:00 hodině nakluše vyměnit píchlou duši? Co když manžel vstává ráno do práce? To má jít paní ráno v 5:00 na stopa?
Mám ráda akademický kecy lidí, co byli na vesnici maximálně dva dni a ještě v létě za pěkného počasí.
|
Půlka psa |
|
(30.11.2018 19:10:53) Vůbec nezpochybňují, že na vsi a za málo peněz je to na houby, A mít provozuschopné auto stoj8 balík a vůbec se ti nemusí zaplatit. Nicméně mi to nedá: pichlá kola nemusí řešit jen manželé. To umím i já a do praktické ženy mám fakt na míle daleko.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 19:13:59) Pulko, ta moje zdravotni sestra navic ma chlapa, co ani neridi ani se neumi postarat o auto a to je na vsi vazne vrazedny....protoze on kdyz byl mlady, tak auto bezne lidi ani nemeli a meli praci bud v mistnim JZD nebo na statnim statku nebo nemeli problem se dostat do mesta busem nebo vlakem, ktere tehdy jeste jezdily
|
Půlka psa |
|
(30.11.2018 19:23:04) No však jo,vím jak to myslíš. Sama žijí na vsi, která je ale kousek od hlavního města, takže tu nějaká doprava funguje. Ale i tak - jsou komplikace s počasím, s vypadky místní dopravy, s nenavazujícími spojí a příležitostně s nefunkčním jedním z aut. Staci jedno auto v servisu a nasněženo a bohatě to stačí k tomu, že občas zkratka do práce nedorazíme. Zkomplikovat se to trochu víc, tak jsme v háji a dojíždět nemůžeme. Přitom žiji oproti uminěné sestře určitě v relativním blahobytu a ve fungující infrastruktuře.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 19:24:19) ano, mate tam jiny klima...to ta moje kamaradka resi taky
|
77kraska |
|
(30.11.2018 19:25:40) pro ni je to kazdodenni boj, jestli se dostane do prace, pac ma sluzby v nemocnici, o vikendu, denni nebo nocni....ji nestaci autobusy ve vsedni den jako normalnim lidem, ona potrebuje i vikendy
|
|
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:26:30) A v Praze kalamita jak na Sibiři - tři centimetry sněhu a u muzea ČTYŘI!!!
(Sorry, já to zcela vážně pamatuji, ty celostátní zprávy o pražské kalamitě, když tady v Ostravě bylo sněhu půl metru )
|
Půlka psa |
|
(30.11.2018 19:32:30) U nás je vždycky pul metru a v Praze nic. Jednou napadal zmrzlý déšť, celý svět zamrznul, že se nedaly ani otevřít dveře od auta a v práci nechápali, proč jako nedorazím, když jenom trochu kape.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 19:33:34) Pulko, ale tady jednou namrzlo vsechno tramvajovy vedeni a nejela ani jedina tramvaj v celym meste
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:36:03) Sedmi, ve zbytku téhle země tehdy nejspíš už týden trvala vánice, bylo -20 a sněhu do pasu
|
77kraska |
|
(30.11.2018 19:42:28) sovice, naopak v lete, kdyz vy mimo Prahu mate "prijemne teploucko na kratky rukav a kratasy", tak my v Praze chcipame vedrem, pardon za to slovo, chodime se ochladit do klimatizovaneho shopping mallu a v noci nemuzeme spat
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:45:19) Sedmi, to je možné. Máloco mě děsí víc než vedrem rozpálené město.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(30.11.2018 19:51:12) ...Máloco mě děsí víc než vedrem rozpálené město...
Tak to miluju od dětství, ale naši mě nevím proč pořád vozili v létě na chatu
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(30.11.2018 20:31:55) Miluju vedrem rozpálené město.
|
Zufi. |
|
(30.11.2018 20:38:26)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:27:45) Amalfabeto, já dojíždím roky, sice ne z vesnice, nýbrž z města, ale to je v principu jedno. Auto se mi cestou z práce porouchalo dvakrát, holt jsem vytáhla trojúhelník a zavolala asistenční službu. Je to pořád dokola - buď mi za to rizika stojí, nebo ne. Chápu, že někdo do toho nejde, z různých důvodů, ale pak holt musí akceptovat možnosti, které má v místě bydliště.
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:30:14) Ropucho, asi máš slušné auto. To je terno. Ale nejdřív jsi musela mít NA slušné auto, kterým se dostatečně spolehlivě do té práce dopravíš.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:35:55) Sovice, vůbec ne. Mám ojetou plečku, ale myslím, že pravděpodobnost poruchy je cca podobná jako u každého vozu nad 3 roky stáří.
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:37:50) (No, nechci se hádat, máme k dispozici auto staré téměř 20 let a pravděpodobnost poruchy není stejná jako u tři roky staré ojetiny. V podstatě je loterie, jestli vyjedeme - když se rozjede, tak teda jede Ale my máme práci v hladkém dosahu MHD)
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:41:47) Sovice, také se nechci přít, nejsem žádný technik , ale před dvaceti lety se ještě vyráběla poctivá auta, která něco vydrží
|
K_at |
|
(30.11.2018 19:54:47) Ropucho, jiste. Ale kouzlo je v tom, ze zatimco nova auta vydrzi treba 10 let, tak stare drzi i tech 20, motor dobrej, ale odchazi kde co. Postupne a plizive.
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 19:43:35) Sovice, presne tak. Tady 1500, tuhle 2700, potom hups - 5000! A tady jen 800,-. Jako furt neco, drobnosti a drobnosti a potom najednou vetsi veci a k tomu drobnosti. A ted otazka dne - kde vzit na nove a nekrast, pani ucitelko???? Ze?
|
|
|
|
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:34:47) Ropucho,
já vím, že být akční, aktivní a schopný je výhoda. Každý ji nemá. Myslím, že to nemalé procento, které není akční, aktivní a ani dostatečně schopné, by mělo dostávat za práci rozumnou odměnu, ze které se dá rozumně žít. Připadá mi, že se domníváš, že ti neakční, neaktivní a neschopní mají držet hubu. Jsem proti.
Po pravdě mě společnost plná schopných lidí, co "někam postupují", poměrně děsí.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:39:54) Sovice, to ne, nemyslím si, že mají "držet hubu". Ale oni nic nezmění, musí se nějak přizpůsobit realitě, nic jiného se nenabízí Já také nejsem akční.
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:43:46) Ropucho, já se teda domnívám, že se mají ozývat. A že by bylo fajn, kdyby je ti šťastnější neodbývali, ať se přizpůsobí. (Jistěže nemyslím každého tragéda, který neustále hudrá - to není ozývání - ale stéblo navíc křížem nepřeloží, ale ty zástupy obyčejných lidí, co pracují za mzdy, které jsou tak nějak k pláči, i když vezmeš v úvahu vliv "chudý venkov")
|
|
|
angrešt |
|
(30.11.2018 19:53:07) Mám ráda lidi, co se nikam neposunují. Své vlastní nutkání k posunování se beru jako svou nedílnou součást, ale je to do značné míry kombinace vrozeného nadání, které jsem si ničím nezasloužila, vzdělání, které mi bylo dopřáváno taky bez nějakých mých speciálních zásluh, pak také toho, že mě rodiče vypěstovali v Praze a ne v horské vísce bez dopravy, a vrozeného "tahu na branku", který vložené hřivny dokázal tak nějak smysluplně zúročit. Je rozhodně obdivuhodné, když někdo dokáže skvěle zúročit i daleko menší vstupní vklad. Ale když to nedokáže, tak to není nic potupně neposuvného. A souhlasím s tím, že výzvy k "posunování" vnímám jako pohrdlivé a navíc strašlivě krátkozraké. Vylidňování venkova k ničemu dobrému nevede. Diskrepance v příjmech je sice částečně zdůvodnitelná nižšími životními náklady, ale také bych byla ráda, kdyby to tedy korelovalo řekněme s tímto poměrem životních nákladů. A ne tak, jak je to teď, že rozdíl v příjmech je v některých regionech podstatně větší než ten rozdíl v nákladech. Jak toho docílit, to nevím, nejsem schopna najít mechanismy, které dokážou ovlivnit tyhle parametry pirozeným způsobem, bez přehnaného sociálního inženýrství "z vyšších míst". Ale věřím, že jsou lidé, kteří se v téhle problematice orientují líp a nějaká řešení znají. Pokud takové najdu, tak je budu volit:)
|
K_at |
|
(30.11.2018 19:57:05) Angreste, ja te asi miluju. Jsi moudra zenska. Krasne napsano.
|
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:57:52) Angrešte, ty umíš tak hezky formulovat
|
|
Termix |
|
(30.11.2018 20:26:38) Angrešt, možná jsi prostě měla štěstí a bylo ti dáno vzdělání a inteligence, ale o spoustu věcí ses postarala sama. Upřímně jsem moc ráda, že zrovna tebe znám osobně. Protože ty posouváš lidi!
|
|
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 19:36:19) Ropucho, je uplne ok akceptovat mistni prilezitosti. I treba za nizsi peniz, ale stale to neni "omluva" pro peniz mizernej az ostudnej. Jak tady nekteri vlastne pisi.
|
|
|
sylvaina |
|
(30.11.2018 19:43:01) Analfabeto nepřeháněj. Tyhle maléry se nakonec vždycky vyřeší, zvlášť na vsi. Mě už kolo párkrát měnil soused, já už spoustu lidí zase v pět ráno startovala přes kabely nebo rovnou vezla. Lidi si vždycky poradí,.když musí.
|
Analfabeta |
|
(1.12.2018 18:30:31) Sylvaino, bylo by mně blbý jít v 5:00 ráno budit souseda s tím, že mám píchlé kolo, popř. ho jít prosit o výměnu po 22:00. Jistě, v nouzi každá pomoc dobrá, ale zase nejsem vyžírka, která svými problémy zatěžuje všechny okolo. I vesnice je stavěná na sousedskou výpomoc ve stylu "něco za něco". Vyžírky, co jen potřebují a neoplácejí, odhalí a vydělí stranou, na takové sousedy není nikdo zvědavý. Podobné problémy si prostě musí řešit každý sám. I sousedská výpomoc má prostě své meze. PS: v tomto týdnu jsem se potřebovala přesunout cca 2 km k MHD, protože mi víc jak hodinu nic nejelo. Na docela frekventované silnici mi za tu cca hodinu na stopu nezastavil NIKDO.
|
|
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 22:05:08) Analfabeto, jakože myslíš že ve městě nepíchneš? Ja za posledních 5 let 4x.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:20:27) .libik a jinak - není nutný se posouvat, ale ať ti kdo se neposouvají, nebrečí.
Jsem naprosto komfortní se spokojenou rodinou kde je máma prodavačka, táta zedník, malá zahrádka a jednou ročně ples. Proč ne, to je málo na spokojenej život?
|
77kraska |
|
(30.11.2018 18:23:19) Chantrey, ale nemecka rodina se stejnou praci a stejnymi podminkami by byla financne naprosto v pohode, mohli by jet kazdy rok na peknou dovolenou a meli by zachovala auta a vkusne obleceni....tady je takova rodina bud v oddluzeni nebo na pokraji oddluzeni (nizke platy)
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:25:31) 77 jakože jsme se blbě narodili, protože žijeme v ČR jo? To je argument jak noha - taky jsme se mohli narodit v Africe a nemít ani čistou vodu, byla by velká pravděpodobnost že budeme mít AIDS a v 7 by nám (ženám) udělali obřízku
Pracovat musíš s tím, co je tady, teď, co je reálné.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 18:28:06) Chantrey, ja jsem prave ta, co se uz v 80. letech ucila anglicky, kdyby se to tady otocilo, a roce 1991 jsem uz mela udelany TOEFL test, abych mohla na univerzitu v UK, kam jsem jela v roce 1992....ja rozhodne na nic nenadavam v hospode a makam.....ale neni kazdej takovej a podle mne i ten, kdo maka v montovne, by nemel byt skoro zebrak
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:18:33) 77krasko, je to asi spíš věc konkrétního regionu, já znám venkovské lidi toho modelu, který popisuje Libik, tedy bez valného vzdělání a kariéry, kteří si staví velké nové domy. Materiálně se mají možná lépe než leckteří VŠ ve velkém městě.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 19:21:56) Anett a kde na ty domy berou?
ja znam lidi, co si postavili velke domy ve vesnici pred rokem 89...ale fakt velke, na kraji vesnice, ne zadne bungallowy jako si stave ted, tehdy proste patrove velike domy s velkou zahradou
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:30:39) 77krasko, heleď, já nevím. Samotnou by mě to zajímalo. Možná nějaká dědictví nebo dary jako základ, fakt netuším.
|
Analfabeta |
|
(1.12.2018 18:36:53) Ale houbec. Staví je svépomocí. Moji rodiče stavěli taky tak. Na zedníky nebylo, řemeslník se zjednal jen na odbornou práci. Takže makala celá rodina, děti přidavači. Moji rodiče začali stavět, když mi bylo 11 let. Bylo samozřejmé, že jako děti připravíme zedníkovi cihly, namícháme maltu, pomůžeme v lese při přípravě stavebního dřeva, budeme nosit kameny na základy. Kurňa, to byla fyzička, lepší než nějaké fitko! Navíc spousta lidí má na vesnici slepice, králíky nebo prase, to taky šetří náklady.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:26:00) Chantrey, protoze ta prodavacka a zednik by treba i uvitali, ze jejich prace bude lepe ohodnocena. Protoze PRACUJI.
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:26:40) Kat, to ale prostě je tak, že prodavačka nemůže brát tolik co lékař.
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:28:05) Chantrey, jejku, faaaakt????
|
|
77kraska |
|
(30.11.2018 18:29:13) Chantrey, ty bydlis na Novym Zelandu nebo kde, ze neznas ceskou realitu?
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:31:01) 77 kupodivu žiju v ČR.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 18:33:03) Chantrey, tak asi zijes ve vile na Orechovce s manzelem podnikatelem nebo tak neco
neznas zadny lidi, co delaji v montovne a jeste jsou za to radi? zadny lidi, co jsou v oddluzeni? zadny zdravotni sestry z malych vesnic daleko od Prahy?
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 18:42:27) 77 ne, ale je to logický, pohybuju se mezi lidma povahově blízkýma. My si na všechno museli vydělat, dělám celej život, i na mateřské, a nestěžuju si, vybrala jsem si to.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 20:07:18) Jitys, bud maji chalupu po dedovi nebo bydli v bytovce byvaleho JZD auto jim koupil tatik ke svatbe, maji jeste Favorita
ale ber Chantrey s rezervou, ona takovy lidi nezna, ani by si s nima nerozumela
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 22:17:23) 77 zklamu tě, bydlím v centru města, cihlák 130m2 a jezdíme oba v octavii. Manžel má teď novou 2018, ja budu měnit příští rok, mám 2013.
|
77kraska |
|
(1.12.2018 9:43:44) Chantrey, no dneska je byt v cihlovem dome v centru kolikrat drazsi nez domek na okraji mesta
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruth |
|
(30.11.2018 18:28:05) Nebo ať nemají nereálná očekávání.
|
|
|
Monty |
|
(30.11.2018 18:22:48) Lepím na Libika, nechce se mi listovat. Překvapuje mě, kolik lidí si myslí, že jedna vesnice na Karlovarsku bez autobusového spojení je nějaká výjimka. Spousta obcí, co mají tu smůlu, že nejsou na trati je na tom stejně nebo hodně podobně. Autobus jede jeden nebo žádnej, o víkendech spíš žádnej než jeden, jinde jsou rádi, že jede jeden školní ráno a jeden odpoledne, ale když dětem ujede, jdou buď pěšky nebo pro ně musí dojet rodiče. To je zcela běžná realita vlčích řití v ČR.
|
77kraska |
|
(30.11.2018 18:25:31) Monty, moje kamaradka zdravotni sestra z male vesnice, kde mame chalupu, si nekdy na sobotni nebo nedelni smenu v nemocnici musi rano brat taxi, aby se do prace vubec dostala....a pak cely den dela v podstate zadarmo...proste nulove spojeni a kdyz ji odeslo auto, tak je nahrana...na nove nema
|
Monty |
|
(30.11.2018 18:30:00) "...zdravotni sestra z male vesnice, kde mame chalupu, si nekdy na sobotni nebo nedelni smenu v nemocnici musi rano brat taxi, aby se do prace vubec dostala..."
Sedmi, jistě, my máme chalupu také na takové vesnici. A ve spoustě podobných vesnic žijí příbuzní, přátelé...
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:28:56) Monty, presne tak!!!!
|
|
|
sovice |
|
(30.11.2018 18:50:26) libiku, přesně tou otázkou, co bude, až se všichni posunou (krom nesvéprávných a invalidů, ti mají ve zdejší diskusi povolenou výjimku), se zabývám. Všichni budeme bydlet v Praze nebo aspoň v Brně, případně v dojezdové vzdálenosti, a ve Vyšných Vlkodlacích budou dožívat starobní důchodci, nesvéprávní a invalidé bez dopravního spojení, obchodů a lékařské péče, dokud nevymřou...
Nechápu, proč by neměla mít prodavačka potravin ve střediskových Velkých Vlkodlacích a její manžel údržbář v místní škole, školce a na obecním úřadu nárok na mzdu, se kterou lze bez velkého vyskakování, ale i bez existenčních problémů uživit dvě děti a ne úplně rozsypanou ojetinu (ve Vlkodlacích raději dvě ojetiny).
|
Monty |
|
(30.11.2018 18:51:57) sovice, Brno je taky Vyšné Vlkodlaky.
|
sovice |
|
(30.11.2018 19:22:50) Monty, ale no tak, pssst, to se Brňákům neříká... my Ostraváci už jsme se s tím smířili, oni si ještě myslí, že jsou město
|
|
Len |
|
(30.11.2018 19:23:35) Monty, z meho pohledu stejne tak Praha
|
Monty |
|
(30.11.2018 19:24:57) Len, však Praha taky není žádná světová metropole. Leda tak v porovnání s Brnem.
|
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:56:20) Sovice asi proto, ze nejsou dost akcni, dost tahouni a dost rvaci. Nebo nevim.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 19:10:59) Libiku, tvůj popis venkovské rodiny je dost přesný V této fázi se samozřejmě nikdo nikam neposune. Posouvají se lidé, kteří se do ní nechtějí dostat.
|
libik |
|
(1.12.2018 0:12:27) Ropucho, ale ty lidi se nedostali do žádný katastrofický fáze, ale narodili se jeden v Bílukách a druhý v Nekvasovech
Angrešt k tomu má skvostný příspěvek
|
Ropucha + 2 |
|
(1.12.2018 9:23:49) Libiku, životní perspektivy rodáka z Bíluk popisuje stará dobrá lidová slovesnost: buď zůstane Honza ležet doma za pecí, nebo vezme ranec a vyšlápne do světa;-)
|
libik |
|
(1.12.2018 10:28:53) Ropucho, tedy jinak, v mém vesmíru a v mé sociální bublině se vyskytují lidi, kteří 1) mají vztah k místu, kde se narodili, vyrostli, mají potřebné rodiče 2) jsou nadaní bavit hospodu, pomoct sousedce, mají sílu, ALE, ačkoliv by jejich maminka možná napsala na Rodinu, že jsou nadprůměrně inteligentní, jenom mají poruchu pozornosti, učili se na trojky a čtyřky, vyučili se řemeslu a vybudovali si nějaký kredit v rámci sousedské komunity a tak tam přirozeně žijou a nechtějí jít pracovat do Prahy.
Není to zápecnictví ani nic negativního, je to přirozené a obdivuhodné.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.12.2018 10:45:47) Libiku, ale určitě, však já takové lidi také znám, i mám takové v širší rodině, ale pokud člověk takto žije z přesvědčení, obvykle si nestěžuje a nemá pocit frustrace, je ve svém světě spokojený. Řeč byla o tom, že cítí-li někdo na odlehlém venkově nedostatečnost, musí se zvednout a něco udělat, protože v místní fabrice na něj nadprůměrný plat prostě nečeká.
|
77kraska |
|
(1.12.2018 10:54:48) no ta moje kamaradka zdravotni sestra se do velkeho mesta neprestehuje, i kdyz ho ma 15 km od chalupy (s velmi spatnym spojenim do mesta)....protoze si spocita, kolik by zaplatila na najemnem v byte ve meste, zatimco v chalupe bydli zdarma a topi v kotli staryma botama a pet-lahvema.....a navic je naprosto legitimni, aby zustala bydlet na vsi, kde kazdeho zna a bydli tam od narozeni
|
|
|
|
|
sovice |
|
(1.12.2018 10:39:10) Ropucho, mě ta představa všech pohybuschopných obyvatel Kotěhůlek a Štěnědůlek, jak berou ranečky, opouštějí vesničky a vyráží do světa, v reálu nejméně z 80% nuzovat obdobně, ale už ne doma, někteří v důsledku nezvládnutí situace pod mostem, nijak úžasná nepřipadá...
|
Monty |
|
(1.12.2018 10:41:37) Sovice, no a teď si ještě představ, že by se chtěli do města přesunout i všichni Brňáci.
|
|
77kraska |
|
(1.12.2018 10:51:33) sovice, v tech pohadkach Honza k Kotehulek ve svete bud zabil draka a stal se manzelem princezny-kralem (= udelal karieru ve velkem meste) nebo se vratil domu, prevzal otcovu zivnost/chalupu a vzal si Marenku z vedlejsi chalupy (= pracuje v montovne nebo dela remeslnika nebo dojizdi do blizke tovarny)
proste stejne modely jako driv
|
Ropucha + 2 |
|
(1.12.2018 10:56:57) 77krasko, přesně tak. Na venkově jsou prostě omezené možnosti, u nás ještě navíc omezené tím, jak byla přetržena kontinuita rodinného farmaření. Takže člověk buď zůstane, nebo zkusí štěstí ve "větším světě", tam se buď uchytí, nebo získá nějaké zkušenosti (vystuduje) a vrátí se je zúročit domů.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.12.2018 10:53:14) Sovice, vždycky mají tři varianty: nechat se zaměstnat doma (méně možností), dojíždět za zaměstnáním jinam (více možností), nastartovat vlastní podnikání Nic jiného asi nelze vymyslet.
|
Monty |
|
(1.12.2018 10:56:31) Ropucho, což ale nic nemění na faktu, že zde uvedené mzdy jsou ostudné a ten, kdo si je dovolí vůbec nabídnout by měl být veřejně zbičován.
|
Tarka |
|
(1.12.2018 15:56:19) Monty: "...zde uvedené mzdy jsou ostudné a ten, kdo si je dovolí vůbec nabídnout by měl být veřejně zbičován." To nelze přece tvrdit plošně, soukromá firma si na ty vyšší platy musí nejdříve vydělat..... samozřejmě záleží na majiteli, třeba ty finanční prostředky má, ale nechce úmyslně zaměstnancům zvýšit platy...některý majitel naopak...
|
Kudla2 |
|
(1.12.2018 15:59:14) No, veřejně zbičován... proč? Pokud je to tak směšně málo, že se za to nevyplatí ani vstát z postele, tak to přece ten dotyčnej nemusí vzít.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:08:37) Libiku, chapu co chces rict. Myslim, ze pro obe nazorove protistrany je dobry uvedomit si, ze jsou jiste lenosi, kteri by mohli - aaale proste nechteji. Jiny duvod neni. A ze jsou take lide, kteri pro ne-dojizdeni za praci maji dost duvodu. A ze rovnice neni pouze o tom, ze nebudu liny a dojedu pro vyssi plat.
|
|
|
|
Fragmenta |
|
(30.11.2018 16:27:32) Nevím, jestlí má smysl honit na silnice řidiče, kteří se řídit evidentně bojí. To může napáchat víc škod než užitku.
|
Lada2 |
|
(30.11.2018 16:50:45) Tak mně byste na silnici fakt nechtěli, zmatkuju, nedokážu sledovat auta, značky atd., nedokážu odhadnout vzdálenost. To, že si nedělám řídičák, je ode mě a podobných lidí znak zodpovědnosti. Každý by chtěl řidičák a pak to tak na silnicích vypadá.
|
K_at |
|
(30.11.2018 16:56:47) Lado, jo. Proste nekdy to nejde, dre to. Neni to u vsech stejny.
|
Zufi. |
|
(30.11.2018 17:10:59) Bývalá kolegyně učí v takové malé rodinné škole, jen 220 žáků na kraji Prahy 4. Dojíždí 20 minut bez přestupu. Bere tabulkový plat a za třídnictví 500.Celkem čistého na ruku cca 26 000. Má možnost přejít na P9, osobní ohodnocení kolem 2500, třídnictví 1000 a dělala by vedoucí metodického sdružení matematiky-příplatek 1000, takže celkem 30 500, čistého to vyjde méně. Dojíždějí je ale tramvaj, metro a bus nebo kus pěšky, asi hodinu.Škola má skoro 800 žáků.
Tady má ve třídě 22-28 dětí, tam je to všude kolem 30.
Já ne. Vy?
|
Evelyn1968,2děti |
|
(30.11.2018 17:14:54) Mamka zase dojížděla z města na vesnici, učit. Školu měla 5 minut od baráku, ale chtěla míň děti ve třídě a rodinné prostředí malé školy.
|
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 17:35:41) Zufi, 30 500 hrubého je cca 23 čistého. Někde máš chybu, jinak nechápu na co se ptáš.
|
|
Milena. |
|
(30.11.2018 17:36:06) Z 30500 hrubého je čistá mzda něco málo přes 23000 (neberu v úvahu slevy na děti apod.), takže kvůli penězům asi místo nemění. Místo bych neměnila, za míň peněz horší dojíždění a blbější práce.
|
Zufi. |
|
(30.11.2018 18:13:52) Mně říkala, že by jí to vyšlo asi 28-29, nevím kde je chyba.
|
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 18:03:13) Zufi, ne. Muselo by to byt profesne tak zajimave, aby mi to za to stalo.
|
|
Černá kronika |
|
(30.11.2018 19:03:25) Malá vesnická škola je úplně úžasná. Moc se mi tam líbí, malý kolektiv, ve třídě 10 -15 žáků, na prvním stupni některé ročníky pospojované. Nejsem tedy učitelka, jen AP, ale kdybych byla znovu dítě, chtěla bych chodit na malou školu než do takových kolosů, kam jsem chodila. 800 dětí, to musí být něco pro mě děsnýho. Velká nevýhoda jsou ale ty finance. Holý tabulkový platy bez osobka a odměn a dost práce navíc, protože je nás tam málo a je třeba udělat spoustu věcí a tak každý dělá i to, co by dělat neměl. U nás ve městě místo AP neseženu, zbylo jen dojíždění. Na jedné straně plusy a na druhé zase mínusy.
|
|
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 17:33:51) Každej kdo si dělá řidičák zmatkuje, má pocit že není možný sehrát ruky/nohy/oči apod. Objektivně fakt blbých řidičů je strašně málo, je to jako se vším, vycvičit na průměr může tak 99% lidí.
|
Lada2 |
|
(30.11.2018 21:01:13) Tak já jsem špatný řidič i objektivně, dělala jsem si řidičák na ještěrku a prostě ne, nepoznám za volantem pravou levou, jsem schopna to točit na opačnou stranu. I na kole před křižovatkou raději slezu a přejdu jako chodec.
|
Leda |
|
(30.11.2018 21:07:32) Dělám autoškolu a dostala jsem od učitele barevné náramky na zápěstí, ať vím, kde je levá a kde pravá. Mám na to fakt blok v mozku a ta modrá a červená mi na to fakt pomáhá. :-D
|
angrešt |
|
(30.11.2018 21:12:30) Ledo, když mému bráchovi půjčila jeho bytná v Austrálii své auto, tak mu na levou půlku volantu namotala plyšového hada, aby mu to připomínalo, že se jezdí v protisměru :D
|
Leda |
|
(30.11.2018 21:27:53) @Angrešt: :-D
|
|
|
|
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(30.11.2018 17:01:57) Ladi, asi tak, já bych někoho přejela, nezvládám víc věcí naráz, zmatkuju a navíc blbě vidím - neodhaduju vzdálenost. Ale zase bydlím v paneláku ve městě, s tímhle si venkov nemůžu dovolit, chodím všude pěšky, práci mám 15 minut od bytu.
|
K_at |
|
(30.11.2018 17:04:35) Uplne staci, kdyz je doma jedine auto a nelze sladit praci a deti - skolu. Verejna Doprava je leckde nulova ci tristni.
|
|
|
Lada2 |
|
(30.11.2018 20:47:26) fuj, mě
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ambrosie |
|
(30.11.2018 14:14:25) Jet 2x denně 5x týdně autem cca 30 minut mi nepřijde jako něco extra náročného, ale pokud to tak někdo má, tak si s prominutím asi vážně menší plat zaslouží.
proč by si měl zasloužit menší plat? tuhle logiku nechápu?
|
Černá kronika |
|
(30.11.2018 15:21:24) To taky nechápu...
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 16:31:44) Takto vytržené z kontextu to samozřejmě nedává smysl. Byla to reakce na to, že pokud se nechci smířit s nízkou mzdou, je řešením dojíždět (v uvedeném případě 30 minut jedna cesta). Načež se rozvinula diskuze, proč dojíždění není řešení, resp. co vše by muselo být obětováno. Na a já k tomu dodala, že pokud v tomto případě takovou "oběť" není někdo ochoten podstoupit, tak si holt nižší plat "zaslouží".
|
Bouřka |
|
(30.11.2018 16:39:20) No, v mém případě je zcela putna, jestli dojíždím 30 minut na jednu stranu nebo bych jezdila 50-60 minut na stranu druhou, kde jsou sice v průměru o dost vyšší platy, ale na ten můj tabulkový to zrovna vliv nemá.
|
|
|
|
Bouřka |
|
(30.11.2018 15:31:19) Mně dojíždění 30 minut nepřijde náročný v létě. V aktuální půlce roku to neskutečně nesnáším, protože si můžu přičíst další notný čas na odhrabání a oškrabání auta a těch 30 minut mám silně staženou zadel a stres jak hrom, abych dojela v pořádku.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:36:40) Bouřko, tma, sníh, náledí a mlha jsou pro řidiče rozhodně nepříjemné. V horských lokalitách to může být opravdu náročné. Na většině našeho území je to ale, myslím, otázka pár týdnů v roce.
|
|
Černá kronika |
|
(30.11.2018 19:10:15) Tak to mám naprosto stejně. Někdy ani v noci nemůžu spát, když vím, že sněží nebo je nějaká siberie. Jsem nezkušená řidička a počasí a i tma mě dost ovlivňují.
|
|
|
Slečna Marplová |
|
(30.11.2018 16:30:28) Tak já myslím, že když někomu dojíždění, škrábání auta a dyskomfort spojený s delším cestováním za to stojí, tak asi nemá mít stejný plat jako někdo, kdo vstávat dřív nechce, škrábat auto taky ne a jezdit někam déle mu za to nestojí. Mě ta věta smysl dává.
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 16:32:59) přesně tak
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 16:35:22) Slečno Marplová, tak jde o to, kde člověk najde jakou nabídku. Některé dojíždění se opravdu vyplatit nemusí. Ale řeč byla o chudém venkově a krajském městě, kde je to asi jednoznačné. Každopádně si myslím, že jsou i horší aspekty zaměstnání než půlhodinová cesta autem.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(30.11.2018 16:39:04) Chodím do práce pěšky. Myslíš že někdo, kdo dělá stejnou práci jako já a dojíždí z nějakých Paďous by měl mít vyšší plat ? To snad ne.
|
|
|
|
|
Manka+Cipísek |
|
(30.11.2018 13:45:00) Já nesoudím. Jen konstatuji fakta. Dokud budou lidi, jejichž odpor k dojíždění bude tak velký, že budou ochotni dělat i za minimálku, jenom aby nemuseli dojíždět, tak ti zaměstnavatelé víc nabízet nebudou. A obvzlášť ne v menších městech, kde je obvykle výrazný převis práceschopných (a ochotných) lidí nad počtem firem a tím pracovních míst.
|
K_at |
|
(30.11.2018 13:47:21) Manko, uplne nevim. Vadi mi to, ze zamestnavatele se leckde chovaji jak cunata, ale muze za to zamestnanec. Tohle uplne neberu. Jasne - muze dojizdet. Ale zase sakra - pracujes? Snazis se? Tak za plat, ze ktereho jde zit, ne?
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 13:52:08) To je sice hezké, ale takto to na trhu práce nefunguje. Zaměstanvatel ti dá takový plat, za který se mu vyplatí tě zaměstnávat. Pokud s tím zaměstananec nesouhlasí a nepřesvědčí zaměstnavatele, že jeho hodnota je vyšší, pak je zapotřebí buď změnit práci nebo tlačit na zaměstnavatele společně s ostatními zaměstnanci. To je ten pravý důvod, proč nerostou platy ve školství, odpor vůči mzdové politice je malý (a vydírací potenciál např. na veřejných VŠ takřka nulový).
|
K_at |
|
(30.11.2018 13:53:13) Evo, taky jde ale i o takove veci jako treba minim.mzda atd, ne?
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 14:02:13) Miniální mzda a běžná mzda je rozdíl. Ta první je provázána s celým sociálním systémem dávek apod., tam ta argumentace o důstojnosti života apod. patří. Mám za to, že se tu nebavíme o minimální mzdě, ale o běžné mzdě (i když asi hodně nízké), ne? U běžných zdách, které si vyjednávají zaměstnanci se zaměstnavateli platí to, co jsem psala před chvílí.
|
|
|
|
|
libik |
|
(30.11.2018 13:58:47) Manko, tvé přesvědčení nám maximálně tak zachová nedotčené zapadákovy a bude držet ceny městských bytů nesmyslně vysoko. V Evropě je sice normální dojíždět (teda spíš se stěhovat) za manažerskými platy, ale zrovna tak je tam živý funkční venkov, který nevypadá jako retro skanzen , kde lišky dávaj dobrou noc a můžeš potkat hejkala..
|
EvaMarie |
|
(30.11.2018 14:08:36) Nejsem Manka, ale přesto mi to nedá, jak to spolu souvisí? Dojíždění za prací a výše nájemného v městských bytech? Např. Vídeň je považována za evropskou metropoli s nejdostupnějším bydlením, ale tam je to způsobeno tím, že významný podíl bytového fondu vlastní radnice a skrze regulaci nájemného v těchto bytech dává dostatečně silný implus o ceně na celý trh s byty ve Vídni.
|
|
K_at |
|
(30.11.2018 14:32:51) Llibiku "e sice normální dojíždět (teda spíš se stěhovat) za manažerskými platy, ale zrovna tak je tam živý funkční venkov, který nevypadá jako retro skanzen , kde lišky dávaj dobrou noc a můžeš potkat hejkala.."
|
Filip Tesař |
|
(30.11.2018 14:57:11) Co vím, třeba v Rakousku se dojíždí běžně, ale maj tam podstatně lepší dopravní obslužnost. Byť do obdoby našich krajskejch měst často s přestupem.
|
Fragmenta |
|
(30.11.2018 16:24:07) Před nedávnem byl v místních rakouských novinách zajímavý článek: téměř 80% zaměstnanců do práce dojíždí mimo obec, ve které bydlí 40% zaměstnanců dojíždí mimo okres 36% zaměstnanců dojíždí víc než 40km, 15% víc než 100km
Jedná se o venkovský okres s 60 000 obyvateli, vzdáleného asi 70km od velkého města.
Dopravní obslužnost vlakem, autobusové spojení minimální.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 16:30:58) Fragmento, to je zajímavé
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:32:14) Funkční venkov je určitě žádoucí. Jenže takový cíl pan Babiš asi zrovna nemá.
|
Monty |
|
(30.11.2018 15:35:10) Pan Babiš nejspíš ani nenabízí ty velký platy. Ale prý zase dává slušné prémie, když je zrovna před volbami.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:52:32) Já vím jen o tom, že dává koblihu a občas i párek. A ukazuje zvířátka na Čapím hnízdě (to možná za poplatek, to nevím). Mnohého občana to asi dojme natolik, že zapomene i na to, že má malý plat a autobus mu jede jen jednou denně.
|
Monty |
|
(30.11.2018 15:57:24) Tak možná má prémie jen Faltýnek a řadový škubač drůbeže se musí spokojit s tím párkem.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 16:01:31) O řadových pracovnících v drůbežárně byl ten dokument S. Uhlové a žádné hvězdné podmínky tam vskutku nelíčila.
|
Monty |
|
(30.11.2018 16:02:36) Vím, viděla jsem ho.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:23:56) Kat, jaká cesta do práce je pohodlnější, než sednout před domem do auta a po půl hodině vystoupit v práci? Na jakoukoliv zastávku MHD musíš dojít také za jakéhokoliv počasí, nejakou chvili cekas, ne vždy si ve voze sedneš, nemáš tam klid jako v autě.. Jasně, asi je pohodlnější přeběhnout pár minut do sousední ulice, ale takové štěstí má podle mě minimum lidí.
|
Analfabeta |
|
(1.12.2018 22:54:21) Hmm, a pak další půlhodinu hledat místo k zaparkování a parkovat za 10,- Kč/hodina = dalších 80,- Kč denně v jeteli, jako by nestačily ty prachy za benzín a amortizaci auta.
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(30.11.2018 14:38:19) Já to mám do Budějovic 80 km, do každého krajského města to mám hodně daleko. A ano, je tu hodně cizinců, hlavně Ukrajinci a Rumuni. Další věc jsou pracovní agentury, to je úplně zoufalý, ale ani jako kmenový zaměstanec to není bůhví co. Tak jak jsem psala.
|
Ropucha + 2 |
|
(30.11.2018 15:42:06) Kroniko, určitě jsou lokality, kde práce prostě přístupná není. Prodávají se tam za hubičku krásné nemovitosti, protože je to "zabitý" kraj, kde se málokdo uživí. Jenze to je také politická záležitost a jak píši, v současnosti se asi neblýská na lepší časy.
|
|
|
|